Vizitator supervizor Postat Mai 15, 2011 Partajează Postat Mai 15, 2011 Salutare,totusi poate ne pui si noua la dispozitie schema electrica ,de aceea purtam aici discutii sa le putem confectiona in regim propriu,multumim anticipat. Link spre comentariu
caesar07000 Postat Mai 15, 2011 Partajează Postat Mai 15, 2011 no offence dar nu cred ca te va ajuta prea mult schema. e facut cu microcontroller, deci totul se face din soft. o sa postez si schema, dar nu inca.... Link spre comentariu
Vizitator danutbanu Postat Mai 30, 2011 Partajează Postat Mai 30, 2011 no offence dar nu cred ca te va ajuta prea mult schema. e facut cu microcontroller, deci totul se face din soft. o sa postez si schema, dar nu inca....Salut,Vrei sa ne postezi si noua schema? Multumim anticipat! Link spre comentariu
francezu Postat Septembrie 20, 2011 Partajează Postat Septembrie 20, 2011 La rugamintea unui coleg de forum am proiectat un DRL, bazat pe un mic microcontroler ( PIC12F629 sau PIC12F675). Functionare :-alimenteaza faza lunga cu un semnal PWM , deci tensiune redusa(~1/2 din tensiunea de alimentare), dupa ~5sec de la pornirea motorului; pornirea este detectata prin monitorizarea tensiunii de pe baterie-pragul este la ~13,56V. -la oprirea motorului, tensiunea pe faza lunga scade liniar pana la 0, in decursul a 5sec.-montajul are o intrare de comanda(oprire) ce se leaga la faza scurta; daca in timpul functionarii DRL-ului se comuta pe faza scurta, DRL-ul este dezactivat. Daca se comuta pe faza lunga,DRL-ul nu influenteaza cu nimic, si becul va fi alimentat cu tensiunea bateriei. Hex-ul merge cu ambele tipuri de uC - 12F629 sau 12F675, schema de asemenea e aceeasi pt ambele.Eu nu am realizat inca montajul din lipsa de timp. Astept pareri de la cei care-l vor testa. DRL_schematic.pdf Link spre comentariu
fratello Postat Septembrie 21, 2011 Partajează Postat Septembrie 21, 2011 Suuuuper ! Multumim francezu' !!! In concediu (octombrie) voi incerca si eu montajul... Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Ianuarie 26, 2012 Partajează Postat Ianuarie 26, 2012 Pana la urma a incercat cineva montajul de mai sus? Nici o parere? Mosfetul ala e de ajuns pt alimentarea a doua becuri de faza lunga de 55W? Ma refer la masinile care au alimentare separata pe fiecare bec de faza lunga, nu la cele care sunt comandate de la un far la altul ca Loganul. Link spre comentariu
francezu Postat Ianuarie 27, 2012 Partajează Postat Ianuarie 27, 2012 Mosfet-ul a fost ales mai mult sau mai putin empiric, sau sa zic "ochiometric" . La un calcul rapid , reiese ca la o alimentare de ~13,8V, o sarcina de ~120W( becuri) si PWM cu duty 50%, tranzistorul ales ar trebui sa disipe cam 2W(neglijand pierderile de comutatie). Cu un radiator adecvat merge fara probleme. Daca nu ma insel, siguranta pe circuitul de faza lunga ( la Logan) este de 10A, IRF "stie" 29A continuu la 100 °C.Eu n-am facut inca montajul. Poti sa incerci si sa postezi rezultatele aici, daca sunt probleme te ajutam cu placere. Spor! Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Martie 6, 2012 Partajează Postat Martie 6, 2012 Saptamana asta voi da comanda de piesele necesare pentru a realiza montajul. Am adaugat 2 relee spdt in schema care vor comuta intre faza lunga si DRL pentru a realiza o izolare intre instalatia masinii si alimentarea cu DRL, in acest fel se evita introducerea de tensiune straina in calculatorul de lumini. Asadar, cele 2 relee vor tine cuplata alimentarea DRL catre becuri in permanenta, iar in momentul in care se aprinde faza lunga sau se da flash, releele intrerup contactul cu alimentarea DRL si vor comuta pe alimentarea cu +12V pe faza lunga. De asemenea comanda de interrupt o prefer pe + pozitii, nu faza scurta. Am atasat schema modificata. Am insa 2 intrebari: 1) pentru mosfetul din schema, credeti ca radiatorul acesta este suficient? Dimensiunile lui sunt: L:40mm; W:23mm; H:16mm http://www.adelaida.ro/product_info.php ... e5418d8b46 2) legat de tensiunea de alimentare a DRL-ului, am observat ca becurile alimentate la 50% sunt totusi cam orbitoare pe modelul meu de masina, asadar un 40% ar fi mai ok. Cred ca un potentiometru introdus in schema ar putea face posibila modificarea intensitatii becurilor, insa nu prea am idee ce fel de potentiometru si cum as putea sa il introduc in schema. Ma puteti ajuta cu implementarea acestei modificari? Link spre comentariu
francezu Postat Martie 6, 2012 Partajează Postat Martie 6, 2012 in acest fel se evita introducerea de tensiune straina in calculatorul de lumini.Dacă este vorba de Logan, nu există aşa ceva, comanda fazelor se face prin blocul de lumini, un simplu intrerupător (mecanic).Sincer nu sunt aşa de priceput la calculul termic, şi nu stiu daca radiatorul indicat ar putea disipa cei 2W calculaţi; probabil colegii mai experimentaţi vor putea spune "din ochi" dacă merge. Eu aş lăsa loc pe cablaj şi pentru unul mai mare.Pentru modificarea factorului de umplere cu potenţiometru, nu merge pe PIC12F629, pentru că nu are ADC. Ar merge defapt, dar cu complicarea soft-ului pentru a implementa un convertor A/D Sigma-Delta.În schimb, folosind cei 3 pini liberi, si un dip-switch se pot obţine 8 setări distincte pentru factorul de umplere. Dacă am timp am să modific schema/soft si am să postez aici. Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Martie 6, 2012 Partajează Postat Martie 6, 2012 Nu este vorba de Logan. Comanda fazelor este facuta prin reteaua Can a masinii. Din maneta de sub volan se da semnal catre calculatorul masinii, acesta trimite informatia multiplexata catre tabloul de bord (pentru aprinderea indicatorilor in bord) si catre calculatorul de lumini, care la randul lui alimenteaza fiecare bec, insa alimentarile pentru fiecare bec sunt separate. Fiecare bec are siguranta separata in calculatorul de lumini, nu este o singura siguranta pentru ambele becuri ca la Logan. De aceea am considerat ca adaugarea celor 2 relee ar fi o idee buna.In acest caz voi astepta cu comanda de piese pana vei posta schema modificata. Vreau sa le comand pe toate odata, sa nu ma complic cu mai multe comenzi. Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Martie 9, 2012 Partajează Postat Martie 9, 2012 Pana la urma mi-am dat comanda de piese azi si cand le voi primi ma apuc sa realizez montajul cum este acum. Am comandat radiatorul din linkul de mai sus si am mai comandat inca unul mai mare in caz ca cel de sus nu face fata. Sper sa pot modifica ulterior factorul de umplere pe la 35-40-45%, in functie de cum lumineaza becurile cu fiecare din aceste valori pentru a nu deranja la ochi. Link spre comentariu
francezu Postat Martie 9, 2012 Partajează Postat Martie 9, 2012 În arhiva de mai sus, am postat codul sursă, scris in mikroBasic Pro for Pic; Factorul de umplere se poate modifica aici: const Duty as byte=50 ' Duty cycle [%], apoi se recompileaza. Atenţie, valoarea factorului de umplere poate fi doar multiplu de 2,intre 0 si 100%, deoarece rezoluţia pwm-ului este de 50 paşi. Mai jos postez incă o versiune care, prin intermediul unor jumperi permite selecţia a 8 valori distincte pentru factorul de umplere. DRL_v2_schematic.pdf Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Martie 9, 2012 Partajează Postat Martie 9, 2012 Super. Inseamna ca voi putea implementa schema updatata, pentru ca am un dip-switch cu 4 pozitii. Nu am cu 3 din pacate, asa ca il voi folosi pe acesta cu 4, din care voi utiliza doar 3 pozitii.Multumesc frumos de update. Link spre comentariu
bogdan_george17 Postat Aprilie 4, 2012 Partajează Postat Aprilie 4, 2012 Montajul este aproape gata insa am intalnit o mica problema: nu am reusit sa gasesc pe nicaieri rezistente de 100Kohmi si conform schemei am nevoie de una pentru divizorul care monitorizeaza tensiunea de pe baterie pe pinul 6. O pot inlocui cu alta rezistenta de alta valoare? As putea sa fac cei 100K din mai multe rezistente de valori mai mici inseriate de 10K, 5.6K, 4.7K, 3.9K etc insa montajul ar deveni cam incarcat cu piese asa ca as prefera o alta metoda mai convenabila daca exista. Cele mai mari rezistente pe care le am sunt 4.7K, 5.6K, 10K si 680K. Ce ma sfatuiti? Link spre comentariu
francezu Postat Aprilie 4, 2012 Partajează Postat Aprilie 4, 2012 Valoarea rezistenţei R6 nu este deloc critică, poate fi oriunde între 20k si 200k. Sau se pune R6 de 680k şi C4 se schimbă cu 22nF. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum