Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Daytime running lamp


Vizitator danutbanu

Postări Recomandate

Vizitator supervizor

Salutare,totusi poate ne pui si noua la dispozitie schema electrica ,de aceea purtam aici discutii sa le putem confectiona in regim propriu,multumim anticipat.

Link spre comentariu

no offence dar nu cred ca te va ajuta prea mult schema. e facut cu microcontroller, deci totul se face din soft. o sa postez si schema, dar nu inca....

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator danutbanu

no offence dar nu cred ca te va ajuta prea mult schema. e facut cu microcontroller, deci totul se face din soft. o sa postez si schema, dar nu inca....

Salut,Vrei sa ne postezi si noua schema? Multumim anticipat!
Link spre comentariu
  • 3 luni mai târziu...

La rugamintea unui coleg de forum am proiectat un DRL, bazat pe un mic microcontroler ( PIC12F629 sau PIC12F675). Functionare :-alimenteaza faza lunga cu un semnal PWM , deci tensiune redusa(~1/2 din tensiunea de alimentare), dupa ~5sec de la pornirea motorului; pornirea este detectata prin monitorizarea tensiunii de pe baterie-pragul este la ~13,56V. -la oprirea motorului, tensiunea pe faza lunga scade liniar pana la 0, in decursul a 5sec.-montajul are o intrare de comanda(oprire) ce se leaga la faza scurta; daca in timpul functionarii DRL-ului se comuta pe faza scurta, DRL-ul este dezactivat. Daca se comuta pe faza lunga,DRL-ul nu influenteaza cu nimic, si becul va fi alimentat cu tensiunea bateriei. Hex-ul merge cu ambele tipuri de uC - 12F629 sau 12F675, schema de asemenea e aceeasi pt ambele.Eu nu am realizat inca montajul din lipsa de timp. Astept pareri de la cei care-l vor testa.

DRL_schematic.pdf

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Pana la urma a incercat cineva montajul de mai sus? Nici o parere? Mosfetul ala e de ajuns pt alimentarea a doua becuri de faza lunga de 55W? Ma refer la masinile care au alimentare separata pe fiecare bec de faza lunga, nu la cele care sunt comandate de la un far la altul ca Loganul.

Link spre comentariu

Mosfet-ul a fost ales mai mult sau mai putin empiric, sau sa zic "ochiometric" :rade: . La un calcul rapid , reiese ca la o alimentare de ~13,8V, o sarcina de ~120W( becuri) si PWM cu duty 50%, tranzistorul ales ar trebui sa disipe cam 2W(neglijand pierderile de comutatie). Cu un radiator adecvat merge fara probleme. Daca nu ma insel, siguranta pe circuitul de faza lunga ( la Logan) este de 10A, IRF "stie" 29A continuu la 100 °C.Eu n-am facut inca montajul. Poti sa incerci si sa postezi rezultatele aici, daca sunt probleme te ajutam cu placere. Spor!

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Saptamana asta voi da comanda de piesele necesare pentru a realiza montajul. Am adaugat 2 relee spdt in schema care vor comuta intre faza lunga si DRL pentru a realiza o izolare intre instalatia masinii si alimentarea cu DRL, in acest fel se evita introducerea de tensiune straina in calculatorul de lumini. Asadar, cele 2 relee vor tine cuplata alimentarea DRL catre becuri in permanenta, iar in momentul in care se aprinde faza lunga sau se da flash, releele intrerup contactul cu alimentarea DRL si vor comuta pe alimentarea cu +12V pe faza lunga. De asemenea comanda de interrupt o prefer pe + pozitii, nu faza scurta. Am atasat schema modificata.

 

Am insa 2 intrebari:

1) pentru mosfetul din schema, credeti ca radiatorul acesta este suficient? Dimensiunile lui sunt: L:40mm; W:23mm; H:16mm

 

http://www.adelaida.ro/product_info.php ... e5418d8b46

 

2) legat de tensiunea de alimentare a DRL-ului, am observat ca becurile alimentate la 50% sunt totusi cam orbitoare pe modelul meu de masina, asadar un 40% ar fi mai ok. Cred ca un potentiometru introdus in schema ar putea face posibila modificarea intensitatii becurilor, insa nu prea am idee ce fel de potentiometru si cum as putea sa il introduc in schema. Ma puteti ajuta cu implementarea acestei modificari?

post-13959-13982939613_thumb.jpg

Link spre comentariu

in acest fel se evita introducerea de tensiune straina in calculatorul de lumini.

Dacă este vorba de Logan, nu există aşa ceva, comanda fazelor se face prin blocul de lumini, un simplu intrerupător (mecanic).Sincer nu sunt aşa de priceput la calculul termic, şi nu stiu daca radiatorul indicat ar putea disipa cei 2W calculaţi; probabil colegii mai experimentaţi vor putea spune "din ochi" dacă merge. Eu aş lăsa loc pe cablaj şi pentru unul mai mare.Pentru modificarea factorului de umplere cu potenţiometru, nu merge pe PIC12F629, pentru că nu are ADC. Ar merge defapt, dar cu complicarea soft-ului pentru a implementa un convertor A/D Sigma-Delta.În schimb, folosind cei 3 pini liberi, si un dip-switch se pot obţine 8 setări distincte pentru factorul de umplere. Dacă am timp am să modific schema/soft si am să postez aici.
Link spre comentariu

Nu este vorba de Logan. Comanda fazelor este facuta prin reteaua Can a masinii. Din maneta de sub volan se da semnal catre calculatorul masinii, acesta trimite informatia multiplexata catre tabloul de bord (pentru aprinderea indicatorilor in bord) si catre calculatorul de lumini, care la randul lui alimenteaza fiecare bec, insa alimentarile pentru fiecare bec sunt separate. Fiecare bec are siguranta separata in calculatorul de lumini, nu este o singura siguranta pentru ambele becuri ca la Logan. De aceea am considerat ca adaugarea celor 2 relee ar fi o idee buna.In acest caz voi astepta cu comanda de piese pana vei posta schema modificata. Vreau sa le comand pe toate odata, sa nu ma complic cu mai multe comenzi.

Link spre comentariu

Pana la urma mi-am dat comanda de piese azi si cand le voi primi ma apuc sa realizez montajul cum este acum. Am comandat radiatorul din linkul de mai sus si am mai comandat inca unul mai mare in caz ca cel de sus nu face fata. Sper sa pot modifica ulterior factorul de umplere pe la 35-40-45%, in functie de cum lumineaza becurile cu fiecare din aceste valori pentru a nu deranja la ochi.

Link spre comentariu

În arhiva de mai sus, am postat codul sursă, scris in mikroBasic Pro for Pic; Factorul de umplere se poate modifica aici:

const Duty as byte=50          ' Duty cycle [%]
,

apoi se recompileaza. Atenţie, valoarea factorului de umplere poate fi doar multiplu de 2,intre 0 si 100%, deoarece rezoluţia pwm-ului este de 50 paşi.

Mai jos postez incă o versiune care, prin intermediul unor jumperi permite selecţia a 8 valori distincte pentru factorul de umplere.

DRL_v2_schematic.pdf

Link spre comentariu

Super. Inseamna ca voi putea implementa schema updatata, pentru ca am un dip-switch cu 4 pozitii. Nu am cu 3 din pacate, asa ca il voi folosi pe acesta cu 4, din care voi utiliza doar 3 pozitii.Multumesc frumos de update.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Montajul este aproape gata insa am intalnit o mica problema: nu am reusit sa gasesc pe nicaieri rezistente de 100Kohmi si conform schemei am nevoie de una pentru divizorul care monitorizeaza tensiunea de pe baterie pe pinul 6. O pot inlocui cu alta rezistenta de alta valoare? As putea sa fac cei 100K din mai multe rezistente de valori mai mici inseriate de 10K, 5.6K, 4.7K, 3.9K etc insa montajul ar deveni cam incarcat cu piese asa ca as prefera o alta metoda mai convenabila daca exista. Cele mai mari rezistente pe care le am sunt 4.7K, 5.6K, 10K si 680K. Ce ma sfatuiti?

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări