Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Bicicleta electrica.Proiect pentu diploma


alex69boss44

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • alex69boss44

    10

  • The Stressmaker

    5

  • lorik199

    4

  • remus68

    1

Singura diferenta intre ele este la cablul de controler din ghidon (si existenta indicatorului de stare baterie ca optiune in plus). Probabil se foloseste o metoda descrisa aici (Eng): http://www.motoredbikes.com/showthread.php?t=25273 , si probabil conectorul arata asa http://www.ebikes.ca/store/diagrams/Rec ... nector.gif , masoara si vezi daca corespund. Daca ma iau dupa (Eng): http://goldenmotor.com/SMF/index.php?to ... 40#msg8740 atunci la firul throttle poti pune un potentiometru in locul senzorului Hall, fapt ilustrat si aici (Eng): http://www.ebikes.ca/drainbrain.shtml . Franarea recuperativa o poti implementa ca aici (Eng): http://visforvoltage.org/forum-topic/bi ... p-you-slow , la care, daca ai mai mult de un motor, poti implementa franarea motoarelor legate in paralel la viteza mare si, cand scade tensiunea pe motoare sub o anumita valoare, sa le puna in serie incarcand in continuare acumulatorul la viteze mult mai mici altfel fara aceasta metoda.

Link spre comentariu

Daca nu ai tensiune e posibil ca sa nu fie functional modulul. In locul potentiometrului poti alege valoarea de 10Kohm daca este cu comanda analogica si nu foloseste impulsuri. Pana la urma daca vrei sa faci bicicleta, acest modul este ultimul de care vrei sa te ocupi. Pune in locul montajului un releu auto de 12V / 40A (ca releele de la faruri auto) si asa vei avea comanda on / off. Dupa ce ai functionala bicicleta atunci implementezi un variator de turatie. Ca o comanda simpla cu doua viteze, poti folosi varianta cu cele doua motoare punandu-le in serie in prima treapta si in paralel la a doua treapta (necesita 3 relee si asigurandu-te ca motoarele sunt sigur la 12V).

Link spre comentariu

Ca sa construiesti transmisia trebuie sa stii turatia maxima a motoarelor, diametrul rotii de bicicleta si viteza maxima propusa si in functie de acestea construiesti transmisia. O metoda alternativa de pozitionare este cu motoarele la periferia rotii intermediare (pinioanele actionand direct roata intermediara), asa eliminand cele 2 lanturi. Ca sa ai functionalitatea bicicletei si la partea cu pedale, poti incerca repozitionarea motoarelor spre cos (deasupra rotii de bicicleta), folosind ultimul pinion (cel mai mare) pentru transmisia electrica. In acest fel mai poti elimina inca o sursa de pierderi mecanice daca motoarele le pui cu pinioanele cap in cap, in stanga si dreapta rotii (cumva asemanator cu metoda folosita la bicicleta de care vorbeam anterior, poate stie cineva in care tehnium a aparut...).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări