Adi Florin Postat Noiembrie 10, 2005 Partajează Postat Noiembrie 10, 2005 Pentru luc:Nu mototul in sine baga paraziti, ci circuitul de inalta tensiune, platina, alternatorul si electromotorul.Pentru pyu:Filtrul de deparazitare este cel care te va scapa de belele. Poti sa il cumperi sau sa il construiesti singur (e destul de simplu).Ca sa il construiesti tu, iti trebuie 2 condensatori de 100nF si o bobina cu miez de ferita luat dintr-o sursa de calculator stricata (iei din ea o bobina care are sirma mai groasa, chiar daca are putine spire). Zi-mi un mail unde sa-ti trimit un desen cu modul de conectare al filtrului. Poti sa experimentezi cu diferite valori ale condensatorilor (de la 1nF pana la 220 nF), iar daca nu ai o sursa de calculator poti sa faci o bobina cu miez de aer, dar o sa iasa mai mare si ii trebuie mult mai multe spire. Inductanta bobinei si valorile condensaoarelor nu au valori critice. Poti sa experimentezi si cum se aude mai bine asa le lasi.Eu am facut asa pentru Kia6210.Atentie!!! Sa nu lasi niciodata amplificatorul pornit cand dai la cheie (daca nu vrei sa vezi care e cursa maxima a difuzoarelor :smt003 ), pentru ca acest filtru de deparazitare nu atenueaza suficient variatiile astronomice introduse de electromotorul de 1,2KW ( :smt003 ) si astfel or sa apara niste oscilatii foarte mari ale membranelor difuzoarelor (e interesant totusi sa te uiti la ele cum se misca :smt003 :rock: )Daca vrei totusi sa scapi si de chestia cu opritul amplificatorului cand dai la cheie poti sa faci un montaj (iarasi foarte simplu) cu un releu normal inchis al carui circuit de anclansare il legi la firul ce iese de la contact si care se duce la releul electromotorului. Astfel cand dai la cheie amplificatorul se opreste singur (ai grija sa pui releul intre condensatorul de 10.000 micro si amplificator, altfel il pui degeaba) si reporneste imediat ce ai incetat actionarea electromotorului. Link spre comentariu
luc Postat Noiembrie 10, 2005 Partajează Postat Noiembrie 10, 2005 asta stiam dar eram curios de ce credea ionut ca motorul baga parazitii Link spre comentariu
ionut20 Postat Noiembrie 10, 2005 Partajează Postat Noiembrie 10, 2005 asta stiam dar eram curios de ce credea ionut ca motorul baga parazitiiloool,pai si eu tot la "circuitul de inalta tensiune, platina, alternatorul si electromotorul." ma refeream, si se mai poate adauga releul conjunctor-disjunctor, electromotorul stergatorului de parbriz, electromotorul aerotermei daca este functional in cazul dacie :finga:, dupa cum chiar in linkul postat de mine spre electronica.ro se poate observa.cand am scris motor m-am referit la tot ce cuprinde masina sub capota (si nu numai).sorry daca s-a creat o mica confuzie :smt003 acum cat despre electromotor nu inteleg de ce se poate considera ca o potentiala cauza de paraziti, caci acesta se afla sub tensiune doar la pornirea motorului, pornire care nu ar trebui sa dureze prea mult :finga: , si oricum ma indoiesc ca cineva are atata perseverenta incat s-a tina mana pe contact (motorul refuzand sa porneasca) si s-a asculte si muzica in acelasi timp :supz: :rock: :rolleyes: totusi cred ca ar fi bun un mic montaj pe post de "remote" care sa asigure pornirea amplifului doar cu contactul pus, si tot odata sa asigure si o mica intrerupere in timpul pornirii motorului, la fel ca la orice cass sau statie auto. :partyman: Link spre comentariu
Adi Florin Postat Noiembrie 10, 2005 Partajează Postat Noiembrie 10, 2005 Nu era vorba sa dai la cheie cu amplificatorul pornit in mod intentionat.Se poate sa se opreasca motorul si sa uiti sa opresti amplificatorul si din instinct sa dai la cheie. Sa vezi atunci ce misto or sa faca difuzoarele chiar daca dai la cheie si doar o secunda :smt003 Dar daca nu uiti sa opresti amplificarea nu ai nevoie de releu :partyman: Link spre comentariu
notchman Postat Noiembrie 10, 2005 Partajează Postat Noiembrie 10, 2005 acum cat despre electromotor nu inteleg de ce se poate considera ca o potentiala cauza de paraziti, caci acesta se afla sub tensiune doar la pornirea motorului, pornire care nu ar trebui sa dureze prea mult , Ceva de genul : selfinductie sau cum s'o scrie :rolleyes: Link spre comentariu
pyu Postat Noiembrie 10, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 10, 2005 ionut20 merci pt link am sa vad ce pot face din ce spune acolo Adi Florin adresa mea e [email protected] trimite-mi daca poti o schema pt filtrul ala de deparazitare, eventual ceva in plus despre bobina, ca am niste surse de calc, dar nu sunt stricate , si as prefera sa nu le desfac. Da-mi daca poti si o schema pt opritul amplificatorului cand pornesc masina, pt ca s-ar putea sa uit sa opresc statiasi nu as vrea sa-mi sara membranele la boxe, mai ales ca nu sunt cinestie ce. Link spre comentariu
Adi Florin Postat Noiembrie 11, 2005 Partajează Postat Noiembrie 11, 2005 Ti-am trimis pe mail un fisier .bmp cu desenul de conectare.Sper ca stii de unde sa iei un + trecut prin siguranta. Sunt 2 panouri sub bord in partea din stanga puse pe chestia aia neagra care directioneaza aerul in sus sau in jos. Unul din panouri are plus 12V permanent, iar celalalt are plus 12V cand e contactul pus. Ambele sunt trecute prin sigurante. Nu e recomandat sa alimentezi la masina nimic daca nu e trecut prin siguranta (ca daca faci un scurt e cam nasol).Plusul pentru releul ce intrerupe alimentarea amplificatorului atunci cand dai la cheie se poate lua din 2 locuri:- fie imediat de la iesirea din blocul de contact (cel unde bagi cheia), caz in care trebuie sa desfaci cochilia aia negra de la volan- fie de la motor de la mufa ce leaga firul de la bobina electromotorului cu cel ce vine de la contactul cu cheie (e mai usor de luat de aici daca ai cum sa bagi firul inapoi in masina unde e amplificatorul)Atentie!!! Ai grija sa izolezi foarte bine firele (chiar daca tensiunea e mica, pune izolatie serioasa pentru ca firele se mai pot freca de muchii taioase si in timp sa nu ai surprize). Ai grija ca acest plus care comanda electromotorul nu e trecut prin siguranta (parca).Daca nu esti sigur de ce faci mai bine pune pe cineva care se pricepe sa faca. Link spre comentariu
adi_0106 Postat Noiembrie 11, 2005 Partajează Postat Noiembrie 11, 2005 - fie de la motor de la mufa ce leaga firul de la bobina electromotorului cu cel ce vine de la contactul cu cheie (e mai usor de luat de aici daca ai cum sa bagi firul inapoi in masina unde e amplificatorul) :smt005 :smt005 :smt005 era un banc pe seama astacei de la uzinele mercedes au vrut sa isi testeze etanseitatea masinii - asa ca baga o mâţă in masina si o lasa acolo ... vin dupa 10 zile si gasesc mâţa moarta prin asfixiere = etanseitate perfectaapoi incearca cei de la dacia - baga mâţa in masina .... vin dupa 10 zile si nici nu mai gasesc mâţa :smt005 :smt005 :smt005 la dacie - daca vrei - bagi o tzeava de 2" din cabina pana la motor :axe: eu nu am gasit la un Golf 5 loc pe unde sa trag un fir de la baterie pana in cabina ... a trebuit sa demontez bordul (lucru care mia luat 5 ore si 100000 de neuroni ucisi incercand sa imi dau seama cum a fost montat numai cu 2 suruburi) ca sa alimentez statia de la mufa brichetei Link spre comentariu
pyu Postat Noiembrie 12, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 12, 2005 Ti-am trimis pe mail un fisier .bmp cu desenul de conectare.Sper ca stii de unde sa iei un + trecut prin siguranta. Sunt 2 panouri sub bord in partea din stanga puse pe chestia aia neagra care directioneaza aerul in sus sau in jos. Unul din panouri are plus 12V permanent, iar celalalt are plus 12V cand e contactul pus. Ambele sunt trecute prin sigurante. Nu e recomandat sa alimentezi la masina nimic daca nu e trecut prin siguranta (ca daca faci un scurt e cam nasol).Plusul pentru releul ce intrerupe alimentarea amplificatorului atunci cand dai la cheie se poate lua din 2 locuri:- fie imediat de la iesirea din blocul de contact (cel unde bagi cheia), caz in care trebuie sa desfaci cochilia aia negra de la volan- fie de la motor de la mufa ce leaga firul de la bobina electromotorului cu cel ce vine de la contactul cu cheie (e mai usor de luat de aici daca ai cum sa bagi firul inapoi in masina unde e amplificatorul)Atentie!!! Ai grija sa izolezi foarte bine firele (chiar daca tensiunea e mica, pune izolatie serioasa pentru ca firele se mai pot freca de muchii taioase si in timp sa nu ai surprize). Ai grija ca acest plus care comanda electromotorul nu e trecut prin siguranta (parca).Daca nu esti sigur de ce faci mai bine pune pe cineva care se pricepe sa faca.merci pt schemafire am deja scoase printr-o siguranta pusa de mine, atat plus si minus sunt luate de la bornele bateriei. Tre sa iau - de la carcasa neaparat?Am un transf cu miez de 1cm bobinat in totalitate cu srama de 0.6 mm, nu e bun sa-l foflosesc ca bobina?si mai e ceva ce nu inteleg prea bine: ce releu tre sa folosesc? daca iau + pt el de la motor de la mufa ce leaga firul de la bobina electromotorului cu cel ce vine de la contactul cu cheie nu se cupleaza releul in momentul cand dau la cheie? Link spre comentariu
Adi Florin Postat Noiembrie 12, 2005 Partajează Postat Noiembrie 12, 2005 Nu e neaparat sa iei minus de la carcasa (desi e mai simplu ca nu trebuie sa tragi fir de la baterie si pentru el), dar este indicat pentru ca rezistenta electrica a carcasei e mai mica decat cea a firului.Despre transformator: Cum adica e bobinat in totalitate cu sarma de 0.6? E transformator sau bobina? Ca sunt si bobine care sunt facute pe tole E+I, iar tolele se pun E la E si I la I (ca sa rezulte un intrefier). Daca e asa cum l-am descris eu, atunci este o bobina si o sa o poti folosi (daca nu are rezistenta serie prea mare).Despre releu: Iti trebuie un releu cu contacte normal inchis. Adica atunci cand nu aplici nici un fel de tensiune pe bobina de comanda are circuitul de putere inchis. Atunci cand aplici tensiune pe circuitul de comanda, circuitul de putere se deschide. Cu alte cuvinte: atunci cand nu dai la cheie, amplificatorul o sa fie alimentat, iar cand dai la cheie (aplici tensiune pe circuitul de comanda al releului) releul o sa decupleze amplificatorul de la alimentare.De obicei aceste relee au 5 picioruse: 2 pentru bobina de comanda, si 3 pentru circuitul de putere.Cele 3 din circuitul de putere se pot folosi in 2 moduri: normal inchis si normal deschis in functie de cum legi firele pe ele.Apropo: Vezi ca ti-am trimis pe mail conectarea corecta (prima data am uitat sa-mi urmez propriul sfat si anume releul trebuie pus intre cond de 10.000 micro si amplificator) Link spre comentariu
luc Postat Noiembrie 12, 2005 Partajează Postat Noiembrie 12, 2005 daca nu vrei sa faci bucla de masa nu iei niciodata minusul de pe caroserie,intodeauna iei de pe baterie direct Link spre comentariu
Adi Florin Postat Noiembrie 12, 2005 Partajează Postat Noiembrie 12, 2005 Nu-mi imaginez cum se poate face o bucla de masa daca iei minus de la carcasa si care sa se poata evita luand minus direct de la baterie. Poate vrei sa explici putin. Link spre comentariu
pyu Postat Noiembrie 13, 2005 Autor Partajează Postat Noiembrie 13, 2005 Despre transformator: Cum adica e bobinat in totalitate cu sarma de 0.6? E transformator sau bobina? Ca sunt si bobine care sunt facute pe tole E+I, iar tolele se pun E la E si I la I (ca sa rezulte un intrefier). Daca e asa cum l-am descris eu, atunci este o bobina si o sa o poti folosi (daca nu are rezistenta serie prea mare).pai e un transformator cu o singura infasurare cu sarma de 0.6m-am gandit ca poate fi folosit ca o bobina Link spre comentariu
luc Postat Noiembrie 13, 2005 Partajează Postat Noiembrie 13, 2005 pentru florin studiaza in primul rand manuale de instalare a orcarui casetofon,amplificator.povestea cu toate drumurile duc la Roma e vorba de a minimaliza impedanta sursei si trebuie sa te cuplezi la punctul cel mai jos al impedantei.cuplandu-te la caroserie te cuplezi de fapt la un fel de antena de paraziti.(masa zgomotoasa).acum ca inchizi circuitul unui bec nu are mare importanta(ca nu asculti muzica la bec),dar sa stii ca pana si halogenele se cupleaza cu fire direct pe baterie.regula asta trebuie aplicata si la circuite imprimate ,din cate vad eu putini stiu sa proiecteze un cablaj..si apoi se mira de ce fluiera baraie si caraie :smt015 Link spre comentariu
Adi Florin Postat Noiembrie 13, 2005 Partajează Postat Noiembrie 13, 2005 Pentru luc: Citez din foaia de instalare a radiocasetofonului LG pe care mi l-am instalat acum cateva luni: "Impamantare (firul negru) Conectati cablul negru de impamantare (negru) la partea metalica a autovehiculului si asigurati-l cu ajutorul surubului. In cazul in care aceasta conexiune este slabita, ori cablul este conectat la altceva decat la o parte metalica a masinii poate aparea un zgomot sau o defectiune." Am facut exact cum scrie aici si merge bine. Halogenele cuplate direct la baterie....da...poate firul de plus nu si cel de minus. Cat despre cuplarea casetofonului la punctul cu impedanta cea mai mica...v-as aduce aminte faptul ca atunci cand motorul merge sursa de energie este alternatorul si faptul ca impedanta minima de la alternator la orice consumator din masina este prin caroserie (nu prin baterie). Cel mult se poate lua minusul direct de la alternator. Dupa aceasta teorie (cu impedanta cea mai mica), oricum o dai tot nu e bine...Daca nu merge motorul e mai bine sa iei minusul de la baterie, daca motorul merge e mai bine sa iei minusul de la alternator. As incerca si eu sa iau minusul direct de la baterie sau de la alternator sa vad daca este vreo diferenta, dar e cam frig afara si n-am chef sa stau de desfacut si refacut fire pe la masina. Tu ai incercat si ai vazut vreo diferenta? Pentru pyu: Nu exista transformatare doar cu o singura infasurare (ar fi inutile). Ca sa se numeasca transformator trebuie sa aiba cel putin o infasurare primara si una secundara. Fa-i o poza si trimite-mi-o pe mail sa vad despre ce e vorba. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum