Tudor Badescu Postat Martie 16, 2011 Partajează Postat Martie 16, 2011 N-am mai avut timp si abia acum am citit ce s-a mai scris pe aici.Asa ca sa o iau pe rand.* Circuite cu tensiuni foarte diferite avand aceeasi masa sunt de fapt moneda curenta.De exemplu intr-un televizor avem si consumatori de 12V si de 24000V la cinescop.Si nu se ard cei de 12V din cauza circuitului alimentat la 24000V.Doar daca e o legatura directa intre "fazele"consumatorilor.* Gcom61,impamantarea aceea era in neregula,asta a demonstrat defapt acel electrician.As zice chiar periculoasa.* Masa aparatului de sudura,de acord,se pune pe piesa de sudat.Altfel,la limita,s-ar putea sa nici nu existe continuitate pe circuit. * Cristian_draghiescu,pe ultima figura nu vad consumatorul.Intre A si B,de acord,e curentul de sudura.Dar ce legatura are cu tensiunea de pe baterie in acel circuit? Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Martie 16, 2011 Partajează Postat Martie 16, 2011 Consumatorul este conectat, conform topicului, intre borna (+) a acumulatorului si unul din punctele de masa, A sau respectiv B. Nu pot fi mai explicit de atat. Intre borna (+) si B avem tensiunea bateriei, intre aceeasi borna (+) si A se adauga caderea de tensiune de pe portiunea A-B atunci cand se sudeaza. Credeam ca este evident acest fapt, fara atatea explicatii, de vreme ce topicul se refera in mod limpede la borna de plus. Link spre comentariu
gcom61 Postat Martie 16, 2011 Partajează Postat Martie 16, 2011 Asa cu am mai spus mai sus,cu borna de la baterie scoasa mi-a aparut tensiune [indusa] in circuitul tubului de la plafoniera;cu borna legata nu;Pt mine este foarte clar:nu scot borna baterie cand sudez,iar masa o pun direct pe piesa de sudat.In felul asta stiu sigur ca nu voi avea curenti [vagabonzi]-cum spunea un ''mare'' pompier,si nici nu voi reseta calculatorul masinii in niste conditii nu tocmai normale(ma refer strict la curentii indusi). Link spre comentariu
Tudor Badescu Postat Martie 16, 2011 Partajează Postat Martie 16, 2011 Orice teorii am face aici,ai verificarea practica si asta bate tot.Am inteles ce zice colegul draghiescu,dar e clar ca acea cadere de tensiune de care vorbeste e foarte mica si oricum ar conta doar cu consumatorul cuplat.Dar nu cred ca cineva inainte sa sudeze aprinde farurile,da drumul la radio,pune contactul s.a.m.d. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Martie 16, 2011 Partajează Postat Martie 16, 2011 Si aveti impresia ca pe un autovehicul din zilele noastrenu exista consumatori cuplati in permanenta ?!! e clar ca acea cadere de tensiune de care vorbeste e foarte micaDe unde va este atat de clar acest lucru ? Oricum ea se va aduna la cei 13-14 V ai acumulatorului.Ce urmari credeti ca va produce o tensiune de 18-20-(sau chiar peste 30) V aplicata unui consumator sensibil ?Cunosc personal cel putin 20 de cazuri de echipament electric afectat datorita acestui mod de sudura electrica.Regulatoare de tensiune, echipament GPS si de validare a calatoriilor, etc.Situatia devine si mai tragica in cazul sudurii in curent alternativ,dar va las pe dvs. sa descoperiti de ce. Link spre comentariu
TESSLA Postat Martie 17, 2011 Partajează Postat Martie 17, 2011 Depinde ce sudezi. Daca e o sudura mai "sanatoasa", cu electrod de 3.25, nu e deloc mica acea cadere de tensiune. Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 17, 2011 Partajează Postat Martie 17, 2011 Gata cu TEORIA.Pentru cei incapatanati si dornici de experiente tari ,LASATI BATERIA CUPLATA in timpul sudurii si anuntati'ne si pe noi cam ce se "parleste" functie de tipul masinii.Pentru ceilalti,scoateti bornele !Succesuri ! Link spre comentariu
pop_ady44 Postat Noiembrie 19, 2011 Partajează Postat Noiembrie 19, 2011 gazele ce se acumuleaza in accumulator se pot acumula si in alte spati eu lucrez cu baterii de 7,2/7,5amperi puse in galeti de 5 litri cu un modul de comanda si o bobina de inductie acolo daca un dorel fara minte pune un redresor auto spre exemplu sa incarce accumulatorul acesta se sulfateaza initial degaje gaze care la pornirea aparatului respectiv din cauze de scapari electrice la bobina de inductie din interior se aprind si fac un pok de ti se duce auzul am patito de vreo 3-4 ori cu tampiti care veneau sa demonstreze ca este aparatul defect ca nu iese impuls pe fir este vorba de pastor electric de vite eu zic ca nu are rost scos borna daca cel ce sudeaza are mare grije sa nu dea foc firelor dar na atentia cel mai bun lucru trebuie luate in considerare toate posibile riscuri sa nu care cumva nenea cu codita sa faca un mic foc de sa-l vezi de departe Link spre comentariu
maverik_ro Postat Noiembrie 19, 2011 Partajează Postat Noiembrie 19, 2011 un exemplu care se practica cand ramai in salbaticie si ti se rupe ceva la masina .... la astia nu mai explodeaza nimic .... Link spre comentariu
lucione_cip Postat Noiembrie 19, 2011 Partajează Postat Noiembrie 19, 2011 wau !! chiar tare... Link spre comentariu
gcom61 Postat Noiembrie 28, 2011 Partajează Postat Noiembrie 28, 2011 Doar un sfat doresc sa dau celor care vre-o data au nevoie de sudura electrica pe masina (cu sau fara baterie debransata) FACETI MASA NUMAI PE PIESA CARE ESTE SUDATA Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum