cristian_draghiescu Postat Martie 13, 2011 Partajează Postat Martie 13, 2011 Explicatia de mai sus ar putea avea logica in cazul unui circuit [de masa] sa zicem liniar(filiform).De cand depinde rezistenta electrica a unui conductor de forma acestuia ?Iata un exemplu in situatia extrema, sper ca ma fac inteles de aceasta data : A - borna minus a generatorului B - borna minus a bateriei Tot in B se aplica electrodul de sudura. Cu ce tensiune se alimenteaza consumatorul daca minusul lui se leaga la B ? Dar daca se leaga la A ? Desigur ca in B exista arc electric, adica intre A si B avem chiar curentul de sudura. Link spre comentariu
gcom61 Postat Martie 13, 2011 Partajează Postat Martie 13, 2011 Poate m-am exprimat gresit;ma gandeam ca ,consumatorii de pe un vehicul nu sunt conectati toti intr-un singur punct;de asemenea trebuie bagata in ecuatie puterea asazisei rezistente;am participat de cateva ori la o masurare de impamantare(industriala) si conform masuratorilor ar fi trebuit sa fie mai mult decat sigura;un electrician a demonstrat ,alimentand un consumator de 3kw ,ca te poti [curenta]usor pe acea priza de pamant.Revenind la titlul discutiei,eu cred ca ,conectarea conductorului de masa imediat in apropierea sau chiar pe piesa care trebuie sudata este cea mai buna alegere si nu necesita decuplarea bateriei.Mi s-a intamplat de multe ori sa sudez la un utilaj,si din comoditate sa nu duc firul de masa pe piesa in cauza ,ci pur si simplu sa leg masa in cel mai apropiat loc fata de aparatul de sudura,si nu am fost prea mirat cand incercam[sa fac masa] si ieseau scantei din/de pe diverse subansamble;in acest caz probabil sar fi distrus un echipament . Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Martie 13, 2011 Partajează Postat Martie 13, 2011 Concluzia fireasca ar trebui sa fie o regula generala : Intotdeauna se scoate borna + de pe baterie atunci cand se sudeaza electric ! Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 13, 2011 Partajează Postat Martie 13, 2011 Domnilor,lasatio dracului de electronica,ca asta'i pura electricitate de clasa Xl.Dece trebuie deconectata bateria de pe masina la sudura electrica?Simplu.Circuitul de la generatorul de sudura trebuie sa se inchida de la - la + .(Asta pentru ca electronii migreaza,teorie,deh!) Ei bine,datorita rezistentei de contact nesigure ce se poate realiza in timpul sudurii , circuitul se poate inchide prin consumatori,iar daca unul din consumatorii permanenti este computerul de bord...,iar curentul nu'i deloc neglijabil...Cat de confortabil se va simtii calculatorul masinii dumneavoastra la tensiunea si amperajul aparatului de sudura?Asa ca deconectati bornele acumulatorului in timpul procesului de sudura electrica.Cat despre sudura autogena...Daca nu puneti flacara direct pe baterie,e OK.Sa nu uitam ca acidul sulfuric nu este un acid organic .Dioxidul de sulf este obţinut prin arderea sulfului: S(s) + O2(g) → SO2(g)prin prăjirea piritei (sulfura de fier) sau a altor sulfuri metalice 4 FeS2(s) + 11 O2(g) → 2 Fe2O3(s) + 8 SO2(g)sau prin arderea hidrogenului sulfurat, 2 H2S(g) + 3 O2(g) → 2 SO2(g) + 2 H2O(g)Bioxidul de sulf este oxidat catalitic la trioxid de sulf 2SO2(g) + O2(g) → 2 SO3(g)În absenţa catalizatorului, oxidarea SO2 este lentă. În procesul vechi cu camera de plumb, catalizatorul este dioxidul de azot. În procedeul contact, catalizatorul este oxidul de vanadiu, V2O5. Trioxidul de sulf produs este dizolvat în acid sulfuric 98%, în care reacţionează cu cele 2% apă, formand H2SO4. SO3(g) + H2O(l) → H2SO4(l) Sa fiti iubiti ! Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Martie 13, 2011 Partajează Postat Martie 13, 2011 Ei bine,datorita rezistentei de contact nesigure ce se poate realiza in timpul sudurii , circuitul se poate inchide prin consumatoriAm doua intrebari :1. Cum ?2. In acest topic ce relevanta are faptul ca ati luat cu "Copy & Paste" acea "lectie" de chimie de pe "Wikipedia" ? (http://ro.wikipedia.org/wiki/Acid_sulfuric) Link spre comentariu
TESSLA Postat Martie 13, 2011 Partajează Postat Martie 13, 2011 Exact! Ce legatura are? Vrei sa ne arati ca stii chimie? Daca stii, ne spui si noua la ce concentratie iese acidul sulfuric produs in camere de plumb? Da fara sa te uiti in carte sau sa cauti pe google!Acuma on topic....un prieten a sudat odata ceva la un cardan de Saviem. Bateriile erau conectate. Rezultat:-sudura la cardan nu a tinut prea mult timp era de asteptat.-bateriile....duse ...asta nu era de asteptat Link spre comentariu
TESSLA Postat Martie 13, 2011 Partajează Postat Martie 13, 2011 P.S. Vezi ca mai ai si informatii gresite acolo...Trioxidul de sulf se adauga in acid sulfuric pentru a obtine acid sulfuric de 98% concentratie, care se mai numeste si OLEUM si se transporta in cisterne de otel, pentru ca la concentratia asta nu ataca otelul, acesta pasivandu-se. Din ce spui tu acolo, rezulta un acid de 100%. :ras:Iar reactia aia de ai pus-o ultima se produce si in camerele de plumb!!! Se introduce trioxid de plumb in camere si apoi cu ajutorul unor diuze incepe sa "ploua" fin in camera, cu apa. Si rezulta acid sulfuric conform reactiei pe care ai postat-o tu ultima.Scuze pentru dublul post. Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 14, 2011 Partajează Postat Martie 14, 2011 Ei bine,datorita rezistentei de contact nesigure ce se poate realiza in timpul sudurii , circuitul se poate inchide prin consumatoriAm doua intrebari :1. Cum ?2. In acest topic ce relevanta are faptul ca ati luat cu "Copy & Paste" acea "lectie" de chimie de pe "Wikipedia" ? (http://ro.wikipedia.org/wiki/Acid_sulfuric)Cum,ce?Cum se inchide circuitul prin consumatori?Simplu,nenorocitul asta de curent o ia pe calea cea mai scurta si cu rezistenta cea mai mica si nu tine cont unde ati legat voi masa aparatului de sudura , dar mai ales zona in care sudati.Cat despre "lectia" de chimie , am vrut sa atentionez ca H2SO4 NU ESTE UN ACID ORGANIC si din lenea de a scrie ,recunosc e mai simplu cu copy & paste Si da , este indicat sa scoti bornele si cand sudezi autogen deoarece temperatura degajata poate topi izolatia conductorilor pozati in apropiera sudurii (prin conductie termica) astfel incat sa genereze scurturi ce pot determina incendierea masinii sau daune grave.Asa ca SCOATETI BORNELE si pregatiti instinctorul ! Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 14, 2011 Partajează Postat Martie 14, 2011 Bine,subiectul poate fi dezvoltat dupa tipul aparatului de sudura (sudura in curent continu sau alternativ) si curentul ionic al acumulatorului.Ei , acuma analiza se complica putin,nu? Link spre comentariu
alfabit Postat Martie 14, 2011 Partajează Postat Martie 14, 2011 ... Asa ca SCOATETI BORNELE si pregatiti instinctorul !... Uite am zis ca nu mai scriu aici si nu ma mai bag in discutii fara rost, dar asta e prea mult chiar si pentru mine Mai oameni buni, se zice extinctor, instinctor zicea odata un tembel la OTV !! Link spre comentariu
leoncris Postat Martie 14, 2011 Partajează Postat Martie 14, 2011 CORECT alfabit , am incercat sa corectez imediat dupa postare,dar cum nu mi-a mai aparut "modifica"...Si asa , iata ca am fost incadrat in tagma tembelilor Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Martie 14, 2011 Partajează Postat Martie 14, 2011 nenorocitul asta de curent o ia pe calea cea mai scurta si cu rezistenta cea mai mica si nu tine cont unde ati legat voi masa aparatului de suduraCalea cea mai scurta si cu rezistenta minima este prin consumator ? Link spre comentariu
gcom61 Postat Martie 14, 2011 Partajează Postat Martie 14, 2011 In afara de faptul de a pocni ceva atunci cand sudezi electric si se face [masa] pe o aripa si se sudeaza pe diagonala opusa,si aici ma refer doar la unele cabluri care sunt puse la masa prin constructie(ex.cablu frana de mana ) care se poate decali sau chiar topi daca se sudeaza pe puntea spate .Cat despre arderea ECU nu cred ca se poate pt ca acesta are cea mai sigura masa impreuna cu electromotorul si alternatorul,si indiferent unde ai suda asazisa tensiune provenita de la aparatul de sudura nu are cum sa se intercaleze intre masa ECU si (+) baterie. Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Martie 14, 2011 Partajează Postat Martie 14, 2011 indiferent unde ai suda asazisa tensiune provenita de la aparatul de sudura nu are cum sa se intercaleze intre masa ECU si (+) baterie.Tocmai asta-i confuzia. Nu prea ati "prins" ideea. Link spre comentariu
dem3ntor Postat Martie 14, 2011 Autor Partajează Postat Martie 14, 2011 fratilor, m-ati pierdut la a doua silaba de la primul post :Pam inteles, cel mai precaut este sa scot borna +, de ce: inca nu se stie, dar trecand peste chimia de a 9-a si electronica de doctorat eu am prins ideea Multumesc! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum