Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

nu se mentinte curentu pe dacia


Max

Postări Recomandate

am un prieten cu o dacie break si nu prea ii tine curentu (sta cam sub 11.2V oprita si pornita cam 12.5v) deloc pe masina.. am zis ca poate o fi de la sistemu audio...am pus un codensator de 1F, tot degeaba... de la ce oare sa fie... alternator sau releu??

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 12
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Max

    4

  • niq_ro

    3

  • i0nutzb

    2

  • bogdan69

    1

Top autori în acest subiect

impreuna.... si, de obicei, tu masori tensiunea pe acolo, mai ales in volti...turezi motorul peste 1400 rot/min si trebuie sa ai 14,2-14,5V la relanti undeva la 13,8V.. apoi verifici cu consumatori si trebuie sa fie intre limite...

Link spre comentariu

cu motorul turat la 2000rot/min sunt 12.8volticu motorul la relanti sunt 12.1voltidaca mai da drumu la faruri + mp3 player fara amplificator la relanti scade la 11.3voltiiar cu faruri + mp3 player turat la 2000rot/min scade la 12V

Link spre comentariu

niq ro are dreptate. Daca te depaseste problema mergi la un electrician auto ca te rezolva repede si ieftin. Bani de cateva beri. Nu te hazarda daca nu ai mai facut asa ceva ca ai sa te duci cu alternatorul in batista la service dupa aceea. Sa nu te superi nu am vrut sa te iau de sus,iti dau doar un sfat bun!

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

sta cam sub 11.2V oprita si pornita cam 12.5v

Daca e asa mica tensiunea pe baterie cand e motorul oprit, inseamna ca bateria e cam descarcata. De aceea cand pornesti motorul tureaza-l mai mult timp inainte sa masori cu motorul pornit (pentru ca daca e descarcata bateria ii ia ceva timp sa ajunga la 14,4V chiar daca merg bine releul si alternatorul). Daca si asa sta sub 14V cand e turata atunci ori s-a dereglat releul (daca e mecanic) ori ce au mai zis ceilalti forumisti mai sus.
Link spre comentariu

Tocmai am pierdut din buzunar 2,5 mil shi nevasta ma :axe: , asha ca daca vrei te rezolv rapid shi eftin...Ca idee, porneshte motorul shi pune excitatzia alternatorului (firul care merge de la rel reg la alternator) la plus. Tens in instalatzie ar trebui sa sara pe la 16 V (vezi sa nu ai radio, becuri etc aprinse, se pot arde). Sau potzi pune intre + shi excitatzia alternatorului un bec de far, saltul tensiunii e mult atenuat, daca ai vazut pe la basculante mai merg aia cu becu' pe post de releu shi ii lumineaza chior becul sub grila fatza).Daca tens nu creshte def e la alt, verifici carbunii (in principiu tre' ca atunci cand pui la + firul excitatziei sa faca o mica flama, pt ca ia 2-3-4 A), daca aia sunt buni cautzi pe la puntea de diode, iar daca ghinionil e maxim ai rotorul sau statorul ars, caz in care vii la mandea shi cumperi ieftin un alt (mai ieftin decat daca il rep pe al tau).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări