yo3gje Postat Martie 7, 2011 Partajează Postat Martie 7, 2011 Buna ziua Am un aparat Schaub KW40 cu dispozitivul de reglaj al tonului defect. Dispozitivul este o combinatie mecanism pentru modificare trece banda FI cu cama, si potentiometru ton ( Ambele pe acelasi ax ). Din pacate surubul de fixare a camei pe axul de control s-a slabit si nu mai stiu in ce pozitie sa fixez cama fata de potentiometru. Pot sa-l reglez si dupa ureche dar parca nu-mi vine....Va rog daca are cineva un aparat identic ( sau cu sasiu identic ) sa imi spuna in ce pozitie se monteaza cama respectiva. Am atasat poze pt clarificare. Multumiri X 1000yo3gje Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 7, 2011 Partajează Postat Martie 7, 2011 Scoti axul afara si vezi unde s-au amprentat capetele suruburilor in potentiometru si in cama. Link spre comentariu
yo3gje Postat Martie 7, 2011 Autor Partajează Postat Martie 7, 2011 Merci pt ajutor. Corecta ideea. Numai ca axul s-a invartit, si nu mai este doar un semn, ci o dunga continua pe periferia axului.... Link spre comentariu
Selena Postat Martie 7, 2011 Partajează Postat Martie 7, 2011 In principiu, acest cuplaj trebuie sa functioneze astfel: cand inaltele sunt reduse la minim din potentiometrul de ton cuplajul in transformatorul de medie frecventa trebuie sa fie strans (distanta minima intre bobine), deci banda de trecere in media frecventa va fi puternic ingustata (3...4kHz), selectivitate maxima. Nu stiu cum se realizeaza mecanic in cazul acestui aparat variatia benzii de trecere: prin variatia distantei intre bobinele transformatorului de medie frecventa, sau prin modificarea unghiului dintre axele acestor bobine, insa regula precizata mai sus este cea general valabila. Puneti potentiometrul de ton la extrema in care atenueaza inaltele si totodata puneti bobinele transformatorului in cuplaj strans, curba de rezonanta ascutita, nu plata. Scuze pentru explicatii in caz ca stiati procedeul. Link spre comentariu
yo3gje Postat Martie 8, 2011 Autor Partajează Postat Martie 8, 2011 Exact asa am facut! Acum merge de rupe. Variatia largimii de banda se face prin mod. dist. dintre bobinele trf. de FIMultumesc tuturor care au raspuns Keep on Tuning! YO3GJE Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum