GeoMar Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 Ok, mergi mai departe, baga softul de voltmetru acum si vezi daca i-ti afisaza SinaProg ce mi-a afisat mie in poza de mai sus. Daca i-ti afisaza la fel poti trece mai departe la setare in fuse bits higs si anume Disable reset... Deci, setarea in fuse bits o faci numai daca esti sigur ca sa facut programarea bine, altfel o sa fi nevoit sa-ti faci "deblocator", nu ca n-ar fi util... Scuze ca intervin si eu.Deja m-am apucat si eu de acest proiect, mi=am desenat cablajul, l-am realizat, acum am ajuns la programarea lui Attiny13, la fel ca @manolo. Am urmat pasii enumerati de tine, am scris hex-ul in cip, acum urmeaza partea cu setarea fuse bitilor. Nu vreau sa fac vreo greseala, momentan NU am deblocator. Cablajul: Un printscreen DUPA scriere hex-ului in Attiny: Acum urmeaza problema. Cum setez (de unde) Reset Disable ? Asa um am scris, NU vreu sa fac vreo greseala, NU mai am alt Attiny 13. Multumesc. L.E. Daca cineva stie cum pot realiza scrierea hex-ului si setarea cu succes a fusebitilor, cu softul Khazama, ar fi si mai bine. Cu softul Khazama am mai scris vreo 2-3 Atmega 8 si m-am acomodat cat de cat cu el. Link spre comentariu
manolo Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 A !!! cred ca am inceput sa inteleg (sper) deci incarc hexul si ii dau scriere si apoi setez in fusebits higs diseble reset(adica bifat) si ii dau iar scriere??!!Eu facaeam asa: incarcam hexul ,ma duceam in fusebits higs dadeam diseble reset si de aici write. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 ATENTIE, DUPA CE SE PUNE PINUL RESET PE DISABLE NU O SA MAI PUTETI AVEA ACCES LA MC CU PROGRAMATOR ISP ,eu am acel "deblocator" si astfel am reusit sa fac acest proiect cu toate ca am facut "poteca" cu acel MC in mina, ceva de genul incarca hex-ul, nu e bine, reseteaza-l... Uffff, ale naibii mai sunt si microcontrollerele astea, mai ales daca NU te "pricepi" la ele 100%.Se pare ca am reusit sa-l blochez si eu pe Attiny 13 al meu. Nu il mai vede USBasp-ul, dar nici NU merge in montaj. Deja lucrez cu SPOR si fortat de situatie, la un DEBLOCATOR , acesta de aici http://diy.elektroda.eu/atmega-fusebit- ... p/?lang=en, este 75% realizat , alta solutie nu am momentan. Link spre comentariu
manolo Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 Nasollll !Eu am reusit sa nu le blochez pe cele 2 ,le-am sters si astept un semn de la Nick. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 26, 2011 Partajează Postat August 26, 2011 Nasollll !Eu am reusit sa nu le blochez pe cele 2 ,le-am sters si astept un semn de la Nick. OK, felicitari , este bine (oricum erai din Bucuresti si puteai sa-ti cumperi altul), dar oricum vroiam sa-mi fac un Deblocator, acum a sosit momentul. , fortat de situatie.Sper sa reusesc sa fac si V/A cu Attiny 13 sa functioneze pana la urma. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 27, 2011 Partajează Postat August 27, 2011 Am facut Deblocatorul, foarte util, am "resuscitat" Attiny13 si un Atmega8. Am incercat din nou sa scriu hex-ul in Attiny13 (cel al lui @nickrvl) si dupa ce il pun in montaj tot nu vrea.Am sa verific din nou corectitudinea cablajului si apoi mai incerc. Poate este ceva gresit la schema postata. Atasez cateva screen-uri din timpul scrierii lui Attiny13.L.E.Am verificat cablajul, corespunde cu schema. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 27, 2011 Partajează Postat August 27, 2011 Gata, s-a rezolvat, merge V/A cu Attiny 13 ,era o punte finuta de fludor intre doua trasee apropiate. Acum merge, dar nu pot seta la 00,0 V si 0,00 A, ramane undeva pe la 00,9 V si 0,21 A, chiar daca rotesc semireglabilii la minim, mai jos nu coboara. Mai mesteresc la el, daca este ceva din soft, pot modifica cu ajutorul deblocatorului, dar astept ceva idei, sfaturi, etc. Deci @manolo, daca ai scris hexul in Attiny (asa cum arata si la mine si la @nickrvl), poti apoi sa bifezi Reset Disable si apoi sa dai Write. L.E. As vrea ca @nickrvl sa-mi spuna si mie cat de corect masoara acest V/A. Eu l-am testat de la 3V (reglat si el ca sa arate tot 3v) si la 16V el arata cu vreo 2,8-3v mai putin). Link spre comentariu
manolo Postat August 27, 2011 Partajează Postat August 27, 2011 Aha, multam deci scriu intii hexul si apoi disable si scriu iar .Aici era buba la mine. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 27, 2011 Partajează Postat August 27, 2011 Aha, multam deci scriu intii hexul si apoi disable si scriu iar .Aici era buba la mine.Scrii hexul prima data.Apoi dupa ce bifezi Reset Disable dai write in fereastra aceea. Bafta. Link spre comentariu
manolo Postat August 29, 2011 Partajează Postat August 29, 2011 As putea zice ca esti un "fericit" ,am ars si eu un atinny si...nimic la mine nu indica nimic Link spre comentariu
albasete Postat August 29, 2011 Partajează Postat August 29, 2011 Salut ! Semireglabilii si rezistentele de langa ei au valorile din schema? Le-ai masurat sa aiba toleranta cat mai mica ? Eu am patito la V/A cu Atmega, si nu am putut sa-l etalonez pentru tensiune cum scria in indicatii din cauza celor 2 semireglabili care nu au valoarea din schema (nu am gasit valorile respective). In prezent arata cu cca. 0,5 V - 1,2V pe masura ce cresc tensiunea. Pentru intensitate sunt rezistentele de sunt, care trebuie sa aiba si ele valoarea cat mai exacta. Vad ca alte reglaje nu mai are. Bafta ! Link spre comentariu
nickrvl Postat August 29, 2011 Autor Partajează Postat August 29, 2011 Nu am urmarit ce sa mai intimplat zilele acestea, nu am mai avut timp de net insa daca tot a fost "trezit" acest subiect si cum ziceam in prima varianta nu-mi convenea faptul ca afisajul e oarecum instabil adica in loc de 10.2V arata ceva intre 9,9 si 10,5 asa ca m-am mai uitat un pic la soft si am observat ca referinta MC-ului era interna, am modificat-o cu Avcc si a devenit stabila dar trebuie modificat restul softului si valoarea pieselor, R1 am schimbat-o cu una de 2,2K si astfel sa rezolvat cu partea de voltmetru insa la Curent nu e destul modificarea lui R4 cu una mai mica (am ajuns la 100R, mai jos nu e indicat) ci trebuiesc majorate si R5, R6, pina aici am ajuns, nu am mai avut timp de alte experiente. Incerc cind o fi timp sa fac citirea curentului indirect, printr-o bobina, astfel sa renunt la acele rezistente de putere dar nu se stie cind.... asa ca mai jos pun ce am modificat, preluati proiectul si modificati-l dupa cum doriti. Varianta2.zip Geomar, se pare ca a venit in sfirsit si rindul "deblocatorului" acum acest proiect o sa ti se para floare la ureche, il poti modifica cum vrei. Si ca sa vedeti despre ce e vorba cind zic ca nu prea e stabil am pus un filmulet unde se vede in prima jumatate a sa prima varianta a proiectului iar in cea de a dou-a jumatate a filmului varianta2 unde fara nici o "incarcare", totul fiind pe "0", se misca doar o zecimala: Link spre comentariu
GeoMar Postat August 29, 2011 Partajează Postat August 29, 2011 .... asa ca mai jos pun ce am modificat, preluati proiectul si modificati-l dupa cum doriti.Geomar, se pare ca a venit in sfirsit si rindul "deblocatorului" acum acest proiect o sa ti se para floare la ureche, il poti modifica cum vrei. ...Multumesc si pentru "Varianta 2". Am sa o testez si pe aceasta, fiind ajutat de "deblocator". Am sa revin cu rezultate, in functie de timpul liber acordat proiectului. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 Ceva poze cu Volt/Ampermetrul meu cu Attiny 13. Link spre comentariu
GeoMar Postat August 30, 2011 Partajează Postat August 30, 2011 ... continuare Acum o arhiva care contine fisierul pdf sc1:1 al cablajului meu pentru acest V-A cu Attiny 13 si hex-ul meu care l-am scris in Attiny 13.[attachment=0]V-A Attiny 13.rar[/attachment] Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum