Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Legalitate becuri halogen


Vizitator dragosh_uzzy

Postări Recomandate

Vizitator dragosh_uzzy

Salut tuturor ! am si eu o intrebare ....mi-am comandat o pereche de becuri cu halogen h7 denumite "Set SUPER WHITE H7 55W" intrebarea ar fi daca sunt legale? atzi i-a talonul daca te prind cu asa ceva? Multumesc astept raspunsuri!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 26
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • Cristiano

    8

  • philipo4you

    5

  • The Stressmaker

    2

  • Dr.L

    2

Top autori în acest subiect

Vizitator dragosh_uzzy

Da,55w e puterea legala a becurilorDar daca becuriile masinii nu sunt H7,n-ai ce face cu ele!

sunt h7 am un opel zafira 2004 si sunt h7 pe vaza scurta
Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

Orice componenta de autovehicol care este certificata de catre RAR este legala. Inclusiv becurile halogen H7. Certificarea trebuie sa ti-o arate vinzatorul sau are aplicat un timbru special pe ambalaj.Unii comercianti vind becuri mai puternice decit cele cu care a fost echipata masina initial, dar riscul nu este legat neaparat de legalitate cit de securitatea instalatiei electrice a masini. De unde se poate lua usor foc !!!

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

cica poti sa pui si becuri cu xenon, daca e lumina alba, nu te ia. Asta mi-a spus un politist.

Din p.d.v. legal, in toata UE, pentru Xenon masina trebuie sa aiba instalatie de spalat farurile si control automat al inaltimii/distantei de iluminare a farurilor (autolevelling).
Link spre comentariu
Vizitator viobio

Din p.d.v. legal, in toata UE, pentru Xenon masina trebuie sa aiba instalatie de spalat farurile si control automat al inaltimii/distantei de iluminare a farurilor (autolevelling).unde ai citit asta???eu am avut un CAZAN Peugeot 407 1.8e ,cu xenon ,nu avea instalatie de spalat faruri si nici reglajul acela automat,acel reglaj se poate face din bordul masini,CA LA MAI TOATE MASINILEeu am vazut sute de masini cu xenon si fara instalatie de spalat faruricrezi ca producatorii de autoturisme nu respecta llegile??eu cred ca tu ai venit pe forum cu o DUMA!ce treaba are spalatul farurilor cu xenonul??

Link spre comentariu
Vizitator viobio

Salut tuturor ! am si eu o intrebare ....mi-am comandat o pereche de becuri cu halogen h7 denumite "Set SUPER WHITE H7 55W" intrebarea ar fi daca sunt legale? atzi i-a talonul daca te prind cu asa ceva? Multumesc astept raspunsuri!

ai grija ca acele becuri sunt chinezarii care nu tin mai mult de doua saptamini,daca schimbi berurile monteaza BOCH,PHILIPS,OSRAM,eu am o masina care are H7 la faruri,am fost nevoit sa shimb un bec de faza scurta si am pus exact ce vrei sa pui tu,nu a tinut decit doua saptamini
Link spre comentariu

Ma bag in discutie si zica ca, ca pieton, un halogen (xenon) de aceeasi putere cu un bec cu filament, la far, orbeste mai mult in lateral. Eu stiam ca daca masina a fost prevazuta cu bec cu filament (cartea masinii) asa trebuie sa ramana, tine de unghiul si modul de imprastiere al luminii si de "corectitudinea" acestui unghi in cazul montarii unui bec halogen. Din ce cunosc, ochiometric, chinezariile "improasca" lumina rau de tot in lateral.Cunosc prieteni cu "xenoane" care le schimba cu becuri normale doar cand merg la RAR.

Link spre comentariu

@viobio -nu sari asa,ca e posibil sa fie adevaratTrebuie autoleveling ca sa nu bagi lumina (semnificativ mai puternica si cu un alt spectru) in ochii celor de pe contrasens (doar nu dai de butonul ala manual la fiecare deal)

Link spre comentariu
Vizitator viobio

@viobio -nu sari asa,ca e posibil sa fie adevaratTrebuie autoleveling ca sa nu bagi lumina (semnificativ mai puternica si cu un alt spectru) in ochii celor de pe contrasens (doar nu dai de butonul ala manual la fiecare deal)

nu sar dar majoritatea masinilor nu au aceasta optiune automata,la majoritatea masinilor acest reglaj se face din bord,am spus asta mai susda tu un exemplu de masina care are autolevelling in standardnumai masinile mai scumpe au asa ceva autolevelling vine la pachet cu faruri adaptivevechiul meu cazan PEUGEOT 407 avea xenon dar nu acea autolevelling,toti ne reglam inaltimea farurilor in functie de necesitati si sa nu ii deranjam pe cei care vin pe sens opusactuala masina pe care o folosesc zi de zi are acest sistem se monteaza la pachet cu faruri adaptive,e vorba de un Mercedes Benz CLK 200 Kompresormasina sotiei ,BMW330 XI Coupe are xenon dar nu are faruri adaptive si nici autolevelling sau spalare a farurilornu vad legatura intre spalarea farurilor si xenonautolevelling actioneaza in functie de incarcarea masinii si de pozitia suspensiilor
Link spre comentariu

unde ai citit asta???eu am avut un CAZAN Peugeot 407 1.8e ,cu xenon ,nu avea instalatie de spalat faruri si nici reglajul acela automat,acel reglaj se poate face din bordul masini,CA LA MAI TOATE MASINILEeu am vazut sute de masini cu xenon si fara instalatie de spalat faruricrezi ca producatorii de autoturisme nu respecta llegile??eu cred ca tu ai venit pe forum cu o DUMA!ce treaba are spalatul farurilor cu xenonul??

Si uite-asa, in loc sa intrebe civilizat de unde vine informatia, mai vine unul si da cate un raspuns de neam prost, care crede ca intotdeauna are el dreptate chiar daca nu se oboseste nici macar 5 minute sa se documenteze despre problema (asta a-propos de topicul cu emigrarea de la bodega).Stiu asta deoarece am vrut si eu sa schimb becurile cu halogen cu xenoane si am citit destul de mult pe forumurile de specialitate. Un exemplu aici:http://www.mondeo-mk4.de/index.php?page ... eadID=3227Cele 2 cerinte sunt mentionate in Reglementarea 48 a ECE (ECE Reglementation 48):http://wikicars.org/en/Xenon_Headlampshttp://www2.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/d ... lamps.html - vezi punctul 2.

da tu un exemplu de masina care are autolevelling in standard

Toate masinile care au faruri xenon sau bi-xenon din fabrica - verifica fisele tehnice ale producatorilor.
Link spre comentariu
Vizitator viobio

unde ai citit asta???

eu am avut un CAZAN Peugeot 407 1.8e ,cu xenon ,nu avea instalatie de spalat faruri si nici reglajul acela automat,acel reglaj se poate face din bordul masini,CA LA MAI TOATE MASINILE

eu am vazut sute de masini cu xenon si fara instalatie de spalat faruri

crezi ca producatorii de autoturisme nu respecta llegile??

 

eu cred ca tu ai venit pe forum cu o DUMA!

ce treaba are spalatul farurilor cu xenonul??

 

Si uite-asa, in loc sa intrebe civilizat de unde vine informatia, mai vine unul si da cate un raspuns de neam prost, care crede ca intotdeauna are el dreptate chiar daca nu se oboseste nici mac ar 5 minute sa se dicumenteze despre problema (asta a-propos de topicul cu emigrarea de la bodega).

 

Stiu asta deoarece am vrut si eu sa schimb becurile cu halogen cu xenoane si am citit destul de mult pe forumurile de specialitate. Un exemplu aici:

 

http://www.mondeo-mk4.de/index.php?page ... eadID=3227

 

Cele 2 cerinte sunt mentionate in Reglementarea 48 a ECE (ECE Reglementation 48):

 

http://wikicars.org/en/Xenon_Headlamps

 

http://www2.dft.gov.uk/pgr/roadsafety/d ... lamps.html - vezi punctul 2.

 

da tu un exemplu de masina care are autolevelling in standard

Toate masinile care au faruri xenon sau bi-xenon din fabrica - verifica fisele tehnice ale producatorilor.

 

ok

tu ai dreptate si eu nu ! esti satisfacut??

eu vorbesc doar despre ce am in posesie,cind am cumparat masinile am stiut ce obtiuni am ales

daca tu ai dreptate cum se intimpla urmatorul fenomen la BMW? daca in spatele masinii sunt 3 persoane masina se lasa de spate si logic se ridica botul masinii ,farurile ramin la acelasi nivel,ca sa nu orbesc pe altii trebuie sa le las mai jos,acest lucru nu se intimpla automat trebuie sa o fac din bordul masinii

 

daca am sarit calul te rog iarta ma si incearca sa emigrezi,oameni prost crescuti,neinformati,prosti,badarani si parveniti ca mine sunt peste tot in lume

Link spre comentariu

ok tu ai dreptate si eu nu ! esti satisfacut??eu vorbesc doar despre ce am in posesie,cind am cumparat masinile am stiut ce obtiuni am alesdaca tu ai dreptate cum se intimpla urmatorul fenomen la BMW? daca in spatele masinii sunt 3 persoane masina se lasa de spate si logic se ridica botul masinii ,farurile ramin la acelasi nivel,ca sa nu orbesc pe altii trebuie sa le las mai jos,acest lucru nu se intimpla automat trebuie sa o fac din bordul masiniidaca am sarit calul te rog iarta ma si incearca sa emigrezi,oameni prost crescuti,neinformati,prosti,badarani si parveniti ca mine sunt peste tot in lume

Nu e vorba de dreptate ci de tonul discutiei, atata vreme cat fiecare isi expune parerile in mod civilizat si cu argumente.Referitor la BMW, nu stiu daca reglementarea asta a fost in vigoare de la inceput, de cand au aparut primele modele de masini cu xenon ori a fost introdusa mai tarziu. Banuiesc ca stii deja ca nu orice far cu proiector (tip lentila) are automat si becuri cu xenon. Cert e ca reglementarea este in vigoare in prezent (si e de cel putin 2 ani, de cand am verificat eu prima data) si ca toate masinile cu xenon cu care am mers aveau aceasta functie de reglare automata (Audi A3, Skoda Octavia, Mercedes C-Class, Renault Megane CC, posibil si altele, ca intr-un timp am mers mult cu masini inchiriate cand firma nu avea destule masini proprii) - de fiecare data, la pornirea masinii se ridicau la inaltimea maxima, apoi coborau la nivelul calculat de senzori, cel mai bine se vedea cand masina era parcata cu fata la un perete.
Link spre comentariu

Cum s-a ajuns de la un banal bec cu halogen tocmai la instalatiile sofisticate de reglaj al farurilor in sistem automat !?!?Pai halogenul este diferit de xenon ! Reglajul farurilor se face in functie de incarcarea masinii. In mod normal trebuie sa fie pe 0. Odata cu incarcarea masinii botul se ridica si implicit bataia farului se lungeste peste cei 30 de metri legali (faza scurta). Atunci ar trebui coborita aceasta ”bataie”.Masinile de generatie mai noua au acest sistem de reglare cu ajutorul unui servomotor, care atunci cind este pus in functiune aduce farul in ultima pozitie reglata (nu este un autoreglaj al nivelului !)Pe fiecare far este imprimata ”caderea” luminii exprimata in procente. ex. 1%, 1,5%, etc, in functie de geometria oglinzii reflectorizante a farului si de pozitia sa in caroserie. Este data de producatorul masinii si se verifica/regleaza cu ajutorul aparatului pentru reglat faruri (ala cu o lupa mare) care are posibilitatea de a masura si intensitatea luminoasa a farului.Acest reglaj este mecanic si se face in service.Farurile corect reglate inseamna ca focalizarea pe aparatul de reglat trebuie sa lase pe panoul de citire o linie frinta cu panta ascendenta de la stinga la dreapta cu inflexiunea exact in mijlocul placii (vazut dinspre masina), unde este si senzorul de citire a intensitatii luminoase(asta este valabil pentru masinile cu volan pe stinga) sau o forma de V cu punctul inferior (al formei) in acelasi senzor.Orice deplasare a pctului de inflexiune spre stg sau dr inseamna un far dereglat si implicit agresivitate fata de ceilalti conducatori cu care se intersecteaza.Unele instalatii cum sunt cele xenon au o intensitate luminoasa mult peste un bec obisnuit sau unul halogen. Unele depasesc limita legala(pe care nu o mai stiu) si acelea sunt interzise dar si foarte suparatoare. Exista si becuri halogen cu temperaturi ale luminii mari care par a fi xenoane si care de obicei sunt deranjante pentru ceilalti, mai ales la faruri prost reglate (stinga - dreapta) sau neadaptata ”caderea”. Farurile adaptive au un alt scop si este o functie corelata cu unghiul de virare. Dar este o optiune pentru masini cu pretentii.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări