Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Doar faza la intrerupatoare ?


Vizitator ADHD

Postări Recomandate

Ştiam că aşa veţi răspunde.Dar cei de la electrica au spus că dacă ei au băgat deja ţeava de la ei de pămîntare atunci eu nu mai pot să fac niciun fel de altă pămîntare că-mi bate jos automat butonul de la contor.Eu nu am siguranţă din aia cu liţă de aceea zic buton. Şi încă ceva :_cum se leagă un motor cu 4 fire.Trebuie condensator?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 36
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • TESSLA

    8

  • ionionel

    6

  • Myhayxx

    4

  • valica

    4

Top autori în acest subiect

Domle, eu am o instalatie trifazata, 40 KW putere instalata. Si am impamantarea mea. Cand au venit astia de au pus contoarele pe stalpi, mi se pare ca au pus si ei. Si imi merge treaba foarte bine. Nu are de ce sa sara siguranta. Cat despre motor cu patru fire...mai bine chemati un electrician ca din ce imi dau eu seama nu prea va pricepeti.

Link spre comentariu

sunt curios ce fel de teava au bagat aia de la electrica in pamant...v-au luat si bani pentru executare..impamantarea trebuie masurata "chestii trestii" maxim 4 ohm.. cat despre legarea motoarelor trifazate la mono sunt o gramada de discutii pe aici pe forumapropo de siguranta cu buton cred ca este vorba de un diferential..

Link spre comentariu

Bani nu stiu daca au luat...poate treptat prin intermediul facturii pentru consumul de curent. Cel putin in cazul localitatii unde ma aflu, nu a cerut nimeni nici un ban ca au pus contoarele pe stalp.

Link spre comentariu

Acea teava de la cutia bransamenului este referinta de tensiune a protectorului de supratensiune si nu are treaba cu impamantarea circuitului. Daca vrei, poti sa-ti faci circuit de impamantare separat, atata timp cat este executat corect. Siguranta automata diferentiala din cutia bransamenului "masoara" ce curent intra pe faza si ce curent iese pe nul, sa zicem asa. Daca diferenta intre curenti este de 200 mA (din cauza unei puneri la pamant undeva pe circuit, care deviaza o parte din curentul care ar trebui sa iasa pe nul), siguranta declanseaza. Presupun ca instalatia electrica exista si vrei sa adaugi doar impamantare la motor. Realizeaza langa motor o impamantare din trei tarusi de 2,5 m lungime batuti in pamant si la o distanta intre ei de 5 m si nu mai risti sa ai surprize neplacute. In practica, poti lega impamantarea la teava metalica a fantanii, fiind suficienta pentru a disipa cei 200 mA necesari declansarii sigurantei diferentiale, dar nu este corect (chiar interzis).Ca sa nu ma declanseze siguranta diferentiala din cutia bransamentului trebuie sa adaugi la alimentarea motorului o siguranta automata diferentiala la 30 mA (sau cum scrie pe ele - 0,03A) de pana in 25A, presupunanad siguranta principala de 32A si diferential la 200 mA (0,2A).Daca nu stii ce fel de motor ai, poti pune o poza a lui si a cutiei de borne, daca exista, pentru a usura identificarea.Pentru initiatorul topicului. Expresia "firul de faza" se refera la firul pe care se aprinde incercatorul (creionul) de tensiune si este tot timpul conectat, printr-o siguranta, sau mai multe, la faza de la transformator (faptul ca se aprinde incercatorul arata ca acest fir este la un potential superior celui de referinta, care este pamantul, adica faza, in roamnia, masurata fata de pamant arata 230V, teoretic). Firul de nul, fiind legat in postul de transformare la impamantare, nu face incercatorul sa se aprinda. Celelate fire sunt fire intermediare care fac conexiunea intre intrerupatori / comutatori si lampi (becuri sau tuburi fluorescente - "neoane" -). Daca ai auzit de expresia "retur de la intrerupator" la acest fir intermediar se refera.

Link spre comentariu

Acea teava de la cutia bransamenului este....

foarte frumos explicat :aplauze o mica completare: creionul de tensiune se poate aprinde si pe firul de nul daca acesta este intrerupt..
Link spre comentariu

sunt curios ce fel de teava au bagat aia de la electrica in pamant...v-au luat si bani pentru executare..impamantarea trebuie masurata "chestii trestii" maxim 4 ohm.. cat despre legarea motoarelor trifazate la mono sunt o gramada de discutii pe aici pe forumapropo de siguranta cu buton cred ca este vorba de un diferential..

Motoarele cu 3 bobine care se pot lega stea sau triunghi au un principiu de conectare a bobinelor între ele indiferent de valoarea ohmică a bobinelor.Din astea am mai legat.Dar cu patru nu am mai legat.Acestea nu au un principiu?Bineînţeles că nu le am cu treburile astea că doar pt.asta întreb.Sînt amator tînăr.Dacă nu se poate altfel voi posta datele cu motorul cu 4 fire zilele următoare.
Link spre comentariu

Motoarele cu 3 bobine care se pot lega stea sau triunghi au un principiu de conectare a bobinelor între ele indiferent de valoarea ohmică a bobinelor.Din astea am mai legat.Dar cu patru nu am mai legat.Acestea nu au un principiu?Bineînţeles că nu le am cu treburile astea că doar pt.asta întreb.Sînt amator tînăr.Dacă nu se poate altfel voi posta datele cu motorul cu 4 fire zilele următoare.

cel mai indicat ar fii sa postezi datele motorului..si cum zicea colegul nostru cateva fotografii ar ajuta si mai mult.. cu cat dai mai multe informatii cu atat poti sa primesti un raspuns care sa-ti fie de ajutor.. sunt curios despre ce motor e vorba sincer eu nu am vazut un astfel de motor... "omul cat traieste invata"
Link spre comentariu

Asta am desenat mai demult cu acelaşi motor.Nu ajunge postarea asta ca să-mi daţi o idee despre cum vin bobinele legate între ele ?[attachment=0]Image003.jpg[/attachment]

Link spre comentariu

sincer nu stiu cine de pe acest forum poate descifra ce ai desenat tu...ai zis ca ai mai legat motoare trifazate care se pot lega in stea sau triunghi... nu vreau sa te jignesc dar in cazul asta mai bine chemi pe cineva cu experienta poate ca nu-ti ia pielea iti mai explica una alta...este destul de periculos sa faci incercari de care nu ai cunostinta (poate cauza MOARTEA)Posted Image

Link spre comentariu

Nici eu nu mi-am putut da seama la inceput ce e in figura aia...dar acuma cred ca am avut o revelatie...cred ca chesia aia patrat e un contactor :rade: Oricum.....eu i-am mai spus-o, ar fi mai bine sa caute un electrician bun.

Link spre comentariu

Bine,...; ce am să scriu, e pentru colegul ionionel.

Din desenul dvs., partea cu pătratul şi ce mai este pe lîngă el, este clară. Avem un contactor şi schema (butoanele) aferentă de comandă.

La capitolul motor cu patru fire : Ei bine, o astfel de configuraţie sugerează că motorul în cauză a fost rebobinat, din trifazat în monofazat cu bobină ajutătoare. Faptul că sînt accesibile ambele capete ale înfăşurării ajutatoare, vă dă posibilitatea să stabiliţi sensul de rotaţie.

Dacă trebuie, sau nu, condensator? Cel ce a rebobinat motorul ştie cel mai bine, în lipsa lui, prin încercări, se poate afla acest fapt.

Acu', e bine să specific că eu doar am prezentat o posibilitate, starea de fapt implică măsurători. Trebuie verificat că cele patru fire sint capetele a două înfăşurări distincte, trebuie măsurată rezistenţa ohmică a acestor înfăşurări, şi în funcţie de valoarea ei, se stabileşte locul de legare al lor în schema prezentată de dvs.

Legat de schema prezentată, este viabilă (funcţională), că nu se face uz de semne convenţionale în realizarea ei, este altă poveste.

Link spre comentariu

Mulţumesc pt.răspuns.Stau la oraş momentan,iar motorul îl am la ţară şi deocamdată n-am datele concrete.Măcar ştiu că motorul a fost rebobinat.N-am precizat dar motorul merge şi este funcţional.Pe mine mă interesează modul de conectare al bobinelor ca să ştiu pt.mine.Ce îi dă impulsul de pornire pt.că n-am văzut condensator pe el.Cînd îl bag în priză face doar un zgomot iar după acea apăs butonul ciupercă care presupun că face legătura cu bobina ajutătoare.Şi acuma o întrebare:_Acel contactor este în loc de condensator?

Link spre comentariu

Cred ca la motorul respectiv, pornirea seamana cu a unui motor de frigider arctic, daca descifrez bine schema si impulsul este dat de diferenta intre reactantele celor doua bobine, determinand o diferenta de faza in cea de a doua bobina care creeaza un camp magnetic invartitor ((Eng): http://www.brighthub.com/engineering/el ... 45180.aspx ). Uite o schema de frigider arctic spre comparatie http://www.rhcforum.ro/uploads/post-8-1183869406.jpg , cu diferenta ca la acel motor pe care il ai sunt aparente ambele fire de la bobine. Cat despre contactor, este echivalentul unui intrerupator clasic, impreuna cu cele 2 butoane de jos, si dupa configuratie este un tca de 6A sau 10A fara contacte auxiliare( din acela romanesc, negru, patratos, de ebonita).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări