Vizitator Postat Martie 9, 2011 Partajează Postat Martie 9, 2011 Omul a cumparat deja antenele, merg ok, nu cred ca se mai apuca acuma sa le vanda,sa ia altele... etc, numai de dragul economisirii energiei... Link spre comentariu
Vizitator simonxxxxxl Postat Martie 10, 2011 Partajează Postat Martie 10, 2011 Sistemul merge bine ma aud destul de clar fara intreruperi , nu prea are rost sa schimb antena doar ca sa emit cu 20 30 de w mai putin ca sa economisesc energie , dealtfel vorbesc doar 5 10 min pe zi si doar in usb nu fac conversatie de plictiseala .Im viitor poate o sa iau 2 directive si o sa le polarizez orizontal si atunci chiar nu mai deranjez pe nimeni multumesc pentru pareri si sugestiirespect Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 10, 2011 Partajează Postat Martie 10, 2011 Sistemul de transmisie functioneaza satisfacator la o distanta de aprox 50 de km ... ... cu o antena directiva toti Watti ii trimiti pe directia dorita la peste 50Km , deci legatura va fi mult mai buna Ideea era ca legatura sa evolueze de la "satisfacator" la "bun/foarte bun" cu aceeasi putere de emisie prin montarea unor antene directive, nicidecum reducerea puterii la emisie de dragul economiei.Reducerea puterii la emisie era o solutie in conditiile in care se actiona in sensul imbunatatirii sensibilitatii la receptie cu preamplificatoare, etc.Daca se poate comunica las-o asa, nu mai au sens alte investitii sau modificari. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 12, 2011 Partajează Postat Martie 12, 2011 Scuze pentru postul succesiv, dar pentru ca tot am vorbit aici de imbunatatirea sensibilitatii la receptie vreau sa prezint, ca fapt divers, o varianta de amplificator RF de putere cu preamplificator de antena incorporat.Preamplificatorul nu este ultra-performant (cu MGF sau alte minuni) ci un cascod cu 2 bipolari si 2 circuite acordate care se observa in partea de jos a placii. Dar si asa asigura o imbunatatire clara a receptiei semnalelor slabe.Momentan este in lucru, mai precis in curs de schimbare a carcasei metalice - vechea carcasa avea gaurile filetate stricate si aspect urat, zgariat ... Link spre comentariu
Vizitator simonxxxxxl Postat Martie 12, 2011 Partajează Postat Martie 12, 2011 bunaDaca tot ai postat si neai facut curiosi arata-ne te rog si o schema , un cablaj , mod de reglare acordare , componente necesare sti tu detali picante Poate o sa fie de ajutor si altcuiva , doar de aceea ie forum sa aflam informatii noi si evident sa ne ajutam intre noi.respectp.s.-astept detali despre amplificator , mai facut curios Link spre comentariu
Terry34 Postat Martie 12, 2011 Partajează Postat Martie 12, 2011 E cumva amplificatorul EA 150P Eurocb cu tranzistor BLX14, originalul fiind D1446, acum alimentat la 28V? oricum vad schema e aceeasi si nu recomand reflectata mai mare de 1:5 Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 12, 2011 Partajează Postat Martie 12, 2011 Ampliful acela a fost produs de foarte multe firme, cu diversi tramzistori. Chiar EuroCB a folosit tranzistori diferiti, eu am unul cu MRF455, am vazut un LEMM 200 care era identic... Si Zetagi facuse unul la fel... Link spre comentariu
yo9how Postat Martie 12, 2011 Partajează Postat Martie 12, 2011 Poate SWR 1:1.5 ca daca avea asa cum ai scris, demult era Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Martie 12, 2011 Partajează Postat Martie 12, 2011 E cumva amplificatorul EA 150P Eurocb cu tranzistor BLX14, originalul fiind D1446, acum alimentat la 28V? oricum vad schema e aceeasi si nu recomand reflectata mai mare de 1:5 Exact! L-ai identificat corect cu exceptia unor mici detalii tranzistorul este BLX15 (in poza "5"-ul acela e putin sters si pare "4") iar originalul era un 2SD ... nu mai stiu cat. Istoria sa e mai complicata, a fost modificat de altcineva la cererea unui prieten tirist, de la care l-am cumparat eu. Alimentarea este acum la 24V (se facea direct din cele 2 baterii serie ale camionului). Daca tot ai postat si neai facut curiosi arata-ne te rog si o schema , un cablaj , mod de reglare acordare , componente necesare sti tu detali picante Schema nu o am din pacate, trebuie sa o "scot" eu de pe cablaj ceea ce ar dura ceva dar oricum aveam de gand sa fac si asta si promit sa o postez. Dar pot sa-ti dau ceva detalii: amplificatorul de emisie este oarecum clasic in clasa AB, adica are si circuit de polarizare pentru tranzistor deci ar merge si in SSB. Are un filtru "pi" (C-L-C) la intrare in baza tranzistorului. In colector are obisnuitul soc de RF si apoi al 2-lea filtru C-L-C pentru iesire si adaptare cu antena. Singurul element de reglaj este primul condensator din filtru de iesire, un trimer. Puterea de iesire este data acum la 38W. Nu am masurat-o personal pt ca nu am sarcina artificiala de putere atat de mare, dar asa sustine autorul modificarilor. Preamplificatorul de receptie este un cascod cu 2 tranzistoare bipolare si 2 circuite acordate prereglate. Vad ca s-a umblat si la polarizarile tranzistoarelor, cu siguranta in urma dublarii tensiunii de alimentare. Preul are un releu numai al lui (se observa 2 relee pe placa) care-l conecteaza in circuit sau nu, in functie de situatie. Amplificatorul acesta chiar mi-a placut cum se comporta, am facut diverse teste in cabina camionului unde era montat si am fost incantat de diferentele clare si evidente cu/fara amplificator atat pe emisie cat si pe receptie. Din pacate avea carcasa urata, zgariata, mufele de cuplaj cu statia si antena se miscau datorita filetelor "sficuite". De aceea am hotarat sa-i schimb carcasa. Ampliful acela a fost produs de foarte multe firme, cu diversi tramzistori. Chiar EuroCB a folosit tranzistori diferiti, eu am unul cu MRF455, am vazut un LEMM 200 care era identic... Si Zetagi facuse unul la fel... Si eu am vazut mai multe variante asemanatoare, dar asta "unic" fiind modificat pentru BLX15 si alimentarea de 24V. Il voi folosi pentru statia de acasa, intrucat nu am 24V pe turism ... Link spre comentariu
Vizitator simonxxxxxl Postat Martie 15, 2011 Partajează Postat Martie 15, 2011 Cand o sa ai timp de scos schema asteptam nerabdatori sa o postezirespect Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum