Vizitator flo-tm Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 Buna ziua, am cumparat un utilaj care are un motor de 2kw cu bobinaj dublu pt doua viteze si este alimentat in 220 trifazat. Ce pot face pentru al alimenta la 380v? Unde pot gasi transformatoare? Multumesc Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 Uite-te pe tablita motorului daca exista semnul de triunghi / stea si apoi urmat de 220 / 380. Daca exista atunci se face modificarea din puntile care exista pe bornele cu legaturi (vizual, la legatura stea, fazele se leaga la un rand de 3 borne si celalalt rand de 3 borne sunt unite intre ele cu punti iar la legatura triunghi puntile sunt legate in linie, fiecare punte pe cate 2 borne), respectand schema care apare pe capacul cutiei de borne, in interior. Bobinajul dublu consta in 2 bobinaje independente sau un singur bobinaj cu schimbare de poli? Daca dai detalii despre motor, eventual cu o poza a cutiei de borne, poate ne dam seama cum se poate modifica. Daca nici una din aceste variante nu este posibila, se pot face 3 autotransformatoare alimentate la 220V (cate unul pe fiecare faza, seamana cu adaptoarele 220V / 110V pentru aparate aduse din SUA dar de putere mai mare), legate in stea (intre faza si nul sau centrul "stelei"), cu priza intermediara la 110V. Puterea de obicei se ia cam de 6-10 ori puterea motorului (este puterea absorbita la pornire). Daca intre motor si utilaj exista un ambreiaj atunci poti folosi 3 autotransformatoare de 1kW fiecare, tinand cont ca motorul porneste in gol. Dupa intrarea in turatie se cupleaza si ambreiajul. Link spre comentariu
Vizitator flo-tm Postat Februarie 26, 2011 Partajează Postat Februarie 26, 2011 Are o singura placuta pe care este scris 220v 50 hz si in cutia de borne are 2x3 borne la care sunt legate doua cabluri cu 3 fire. Masina are 2 viteze inainte si 2 inapoi obtinute dintr-un intrerupator de tip 2-1-0-1-2 . Cred ca am gasit o solutie mai simpla: un motor cu doua viteze de la electromotorul tm in 380 Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Februarie 26, 2011 Partajează Postat Februarie 26, 2011 Pai la fiecare 2 borne,corespunde o infasurare.Prima infasurare e pt viteza 1,a doua e pt viteza 2,a treia e pt condensator/infasurare de pornire.Cand schimbi capetele infasurarii de pornire,se schimba sensul.Intra pe EmilMatei.ro,acolo e dat motorul masinii de spalat. Link spre comentariu
The Stressmaker Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Nu cred ca este asa. Eu cred ca are 3 borne pentru o viteza si inca 3 pentru cealalta. A specificat ca este motor la 220V trifazat deci, fara condesator. Comutarea infasurarilor si a sensului prin inversarea a doua faze se face de catre acel comutator. Masoara, cu un aparat de masura, daca sunt 2 bobinaje independente (fiecare legat la 3 borne) sau un singur bobinaj (adica are continuitate pe toate 6 bornele) sau daca bornele au continuitate 2 cate 2. Asa ne putem da seama ce fel de motor este ca si bobinaj. Totusi, pentru acel motor, cea mai simpla solutie este folosirea unui autotransformator trifazic alcatuit din 3 autotransformatoare monofazice (220V la 100V) legate in stea. Daca se inlocuieste motorul original cu altul, adaptat la reteaua de 380V, atunci incearca sa respecti puterea si turatia (in treapta de turatie maxima). Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum