Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Transformator pt curent 220 trifazat


Vizitator flo-tm

Postări Recomandate

Vizitator flo-tm

Buna ziua, am cumparat un utilaj care are un motor de 2kw cu bobinaj dublu pt doua viteze si este alimentat in 220 trifazat. Ce pot face pentru al alimenta la 380v? Unde pot gasi transformatoare? Multumesc

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

Uite-te pe tablita motorului daca exista semnul de triunghi / stea si apoi urmat de 220 / 380. Daca exista atunci se face modificarea din puntile care exista pe bornele cu legaturi (vizual, la legatura stea, fazele se leaga la un rand de 3 borne si celalalt rand de 3 borne sunt unite intre ele cu punti iar la legatura triunghi puntile sunt legate in linie, fiecare punte pe cate 2 borne), respectand schema care apare pe capacul cutiei de borne, in interior. Bobinajul dublu consta in 2 bobinaje independente sau un singur bobinaj cu schimbare de poli? Daca dai detalii despre motor, eventual cu o poza a cutiei de borne, poate ne dam seama cum se poate modifica. Daca nici una din aceste variante nu este posibila, se pot face 3 autotransformatoare alimentate la 220V (cate unul pe fiecare faza, seamana cu adaptoarele 220V / 110V pentru aparate aduse din SUA dar de putere mai mare), legate in stea (intre faza si nul sau centrul "stelei"), cu priza intermediara la 110V. Puterea de obicei se ia cam de 6-10 ori puterea motorului (este puterea absorbita la pornire). Daca intre motor si utilaj exista un ambreiaj atunci poti folosi 3 autotransformatoare de 1kW fiecare, tinand cont ca motorul porneste in gol. Dupa intrarea in turatie se cupleaza si ambreiajul.

Link spre comentariu
Vizitator flo-tm

Are o singura placuta pe care este scris 220v 50 hz si in cutia de borne are 2x3 borne la care sunt legate doua cabluri cu 3 fire. Masina are 2 viteze inainte si 2 inapoi obtinute dintr-un intrerupator de tip 2-1-0-1-2 . Cred ca am gasit o solutie mai simpla: un motor cu doua viteze de la electromotorul tm in 380

Link spre comentariu

Pai la fiecare 2 borne,corespunde o infasurare.Prima infasurare e pt viteza 1,a doua e pt viteza 2,a treia e pt condensator/infasurare de pornire.Cand schimbi capetele infasurarii de pornire,se schimba sensul.Intra pe EmilMatei.ro,acolo e dat motorul masinii de spalat.

Link spre comentariu

Nu cred ca este asa. Eu cred ca are 3 borne pentru o viteza si inca 3 pentru cealalta. A specificat ca este motor la 220V trifazat deci, fara condesator. Comutarea infasurarilor si a sensului prin inversarea a doua faze se face de catre acel comutator. Masoara, cu un aparat de masura, daca sunt 2 bobinaje independente (fiecare legat la 3 borne) sau un singur bobinaj (adica are continuitate pe toate 6 bornele) sau daca bornele au continuitate 2 cate 2. Asa ne putem da seama ce fel de motor este ca si bobinaj. Totusi, pentru acel motor, cea mai simpla solutie este folosirea unui autotransformator trifazic alcatuit din 3 autotransformatoare monofazice (220V la 100V) legate in stea. Daca se inlocuieste motorul original cu altul, adaptat la reteaua de 380V, atunci incearca sa respecti puterea si turatia (in treapta de turatie maxima).

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări