Vizitator Postat Martie 1, 2011 Partajează Postat Martie 1, 2011 Dupa cate vad eu din poze, ghidajul strungului sta in consola (nefixat) spre partea opusa papusii fixe. Nu ar fi rau sa procuri o placa din otel adecvata, de vre-o 20 mm grosime, si sa fixezi strungul pe ea, realizand tot-odata si o piesa de fixare demontabila pentru capatul suspendat al strungului.In ceea ce priveste angrenajul melcat, el se poate realiza si dupa tehnologia ta, insa nu cu precizie. Poti realiza astfel de angrenaje, mai putin pretentioase - spre exemplu reductoare utilizate in automatizari, la actionarea potentiometrelor de reglaj, etc. Daca vrei sa construiesti un angrenaj precis, documenteaza-te in primul rand cum se proiecteaza, astfel incat sa nu il realizezi prin tatonari. Apoi urmeaza indicatiile mele de mai sus si dantureaza roata manual. Dupa una... doua incercari vei vedea ce bijuterii poti realiza. Conditia este sa ai acces la o masina de prelucrat in coordonate. Link spre comentariu
RazvanTi Postat Martie 1, 2011 Autor Partajează Postat Martie 1, 2011 in ordinea numarului de pe tricou:tocmai, ca nu am acces la o masina cu coordonate, am facut roata melcata in stilul ala.documentatie am tone, nu e bai (doar am facut organe de masini la faculta)acum in privinta strungului:bucata de batiu pe care e montat motorul e din fonta.bucata de batiu pe care e montat restul e o placa de duraluminiu.axul pe care se monteaza toate este de fi 25 mm cu tesitura aia deasupra pentru alinieretoate componentele care aluneca sau prind bara-batiu au montate cu surub pene pentru umplerea golului ramas de la partea lipsa a barii de otel.acum ce am eu de gand:la toate componentele voi elimina penele pentru a culisa/a prinde bare rotunde.bucata de duraluminiu o voi schimba cu una de otel mai lunga.voi cumpara 2 axe rectificate de 50cm lungime (in felul asta voi mari distanta dintre varfuri)voi face suport si pentru a 2-a bara iar in celalalt capat pentru ambele dintr-o singura piesa.voi reface partea de jos a portcutitului cu rulmenti liniari a.i. sa se sprijine pe ambele bari.pe mijloc intre cele 2 bari voi monta axul melcat.cu mici mari chinuri voi face cutia de viteze pentru avans automat (proiectul CV si calculele pinioanelor le am deja facute pentru valorile metrice de filete.)toata treaba e ca stau in loc de o amarata de freza in coordonate si un cap divizor.acum toate eforturile mele sunt indreptate catre construirea acestora.o sa fac topicuri separate cand voi avea ceva palpabil.pana atunci doar mici imbunatatiri ce nu tin de prelucrari la freza.aaa... era sa uit:TOATE modificarile se vor face astfel incat sa fie reversibile. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 1, 2011 Partajează Postat Martie 1, 2011 ...documentatie am tone, nu e bai (doar am facut organe de masini la faculta)...Atentie mare la calcule, pentru ca unghiul de angrenare la filetul triunghiular difera de unghiurile de angrenare folosite la rotile dintate sau melcate. Din acest motiv, angrenajul va fi putin mai rezistent ca unul clasic, insa calculele sunt mult mai dificile.Pentru modificarile pe care intentionezi sa le faci la strung, vei avea nevoie 100% de o masina de prelucrat in coordonate. Este absolut necesar ca cele doua ghidaje cilindrice pe care vrei sa le atasezi sa fie perfect paralele cu linia axiala a strungului. Parerea mea este ca daca nu ai acces la o astfel de masina, atunci trebuie sa renunti. In orice caz ghidajele trebuiesc sa fie sprijinite la ambele capete si nu lasate in consola. Link spre comentariu
RazvanTi Postat Martie 1, 2011 Autor Partajează Postat Martie 1, 2011 aaa... pai roata aia melcata nu am facut-o pentru avansul automat. aia am facut-o asa de pamplezir avansul va fi cu ax filetat trapez de precizie.cat despre masina de coordonate eu zic, ca merge si o freza normala prevazuta si cu masa rotativa.masurile de frezare se vor face din verniere.sau gresesc?uite cum m-am gandit:din suportul reglabil cu surub voi putea regla paralelismul intre axe montand comparatorul pe una din bari cu ajutorul papusii mobile sau al altui accesoriu din dotare(initial voi pastra bara originala pentru reglaje dupa care se schimba cu cea noua si mai lunga eliminand toate penele.in felul asta se pastreaza si lagarele existente si axialitatea universalului cu batiul.practic reglajul se va face numai la a 2-a bara. Link spre comentariu
RazvanTi Postat Martie 4, 2011 Autor Partajează Postat Martie 4, 2011 pentru ca nu aveam in dotare un varf de centrare rotativ(numai fix) iata ce rezulta tot din demontari: se ia una bucata rulment cap citire Harddisk, una bucata surub cu cap conic si se infileteaza in piulita rulmentului: http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG209.jpg se mai ia "piesa prindere cu 8 suruburi" asta in traducere cu goagal din germana: http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG210.jpg si se monteaza una cu alta si rezulta asta: http://i713.photobucket.com/albums/ww13 ... IMG211.jpg Link spre comentariu
bel Postat Martie 8, 2011 Partajează Postat Martie 8, 2011 Am avut si eu modelul asta , era foarte limitat , se putea prinde maxim bara de 7mm , prin pensa care strange o lungime de 6mm , si a trebuit s-o fac eu, si nu era de precizie ... solutia era sa-i pun universal ... am comandat universalul de 60mm din otel , nu din aluminiu sau altceva cum e proxxon, si intre timp l-am vandut ... Solutia descrisa mai sus , de prindere a universalului nu este cea mai avantajoasa , ce faci daca trebuie strunjita o sarma de 4mm , ??? , ideea e sa poti trece prin universal sarma , si atunci se construieste butucul central , cu prindere pentru universalul avut, ... este greu , dar se poate face gaura centrala pana la 9-10mm , pentru hex de 8mm http://i55.tinypic.com/2zsmsqp.jpg Link spre comentariu
RazvanTi Postat Martie 9, 2011 Autor Partajează Postat Martie 9, 2011 pai daca vreau sa prelucrez ceva de 6 mm scot penseta cu universalul si montez penseta de 6 mm...universalul l-am luat pentru piese maricele nu pentru sarma de 6 mm sau mai subtire.de-aia am ales universalul asta de 50...am si unul de 80 rusesc dar nu am bacuri la el.si nici nu am gasit (in targul de scule la obor).avea un nene unul complet cu tot cu bacuri intoarse dar cerea pe el 4 milioane Link spre comentariu
bel Postat Martie 9, 2011 Partajează Postat Martie 9, 2011 Da , si ce faci daca vrei sa prelucrezi o bara de hex ???? totusi este limitat , iar piesa trebuie prinsa cat mai aproape de lagar , papusa fixa , ....cam asa ceva : http://i55.tinypic.com/307u3p4.jpg sau asa: http://i56.tinypic.com/2hy829x.jpg uite poza cu universalul care l-am avut: http://i51.tinypic.com/imp7id.jpg http://i55.tinypic.com/5do22x.jpg Link spre comentariu
bel Postat Aprilie 5, 2011 Partajează Postat Aprilie 5, 2011 cum va merge strunguletul?ce i-ati mai facut? Link spre comentariu
RazvanTi Postat Aprilie 6, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 6, 2011 momentan nimic...l-am folosit asa.am cele 2 bari de 25 pe care le vreau a fi folosite ca batiu, am batiul de sprijin, dar... stau in 4 rulmenti lineari deschisi de 25 pe care ori nu-i gasesc ori sunt muuult prea scumpi pentru buzunarul meu gol din momentul asta... :cry: Link spre comentariu
sorin renato Postat Mai 14, 2011 Partajează Postat Mai 14, 2011 in loc de cap divizor faci dumneata o roata melcata cu 360 de dinti.... pe care o prinzi de universal, spre papusa fixa....ii ata sezi un surub... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum