Vizitator Capacea Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 BunaAm citit datasheet-ul piesei... sunt incepator si asta nu ma chiar lamurit.Zice ca raportul dintre tensiunea de intrare si cea de iesire sa nu fie mai mare de 40v.Problema mea: - daca fac un montaj care imi transforma din 12v in 3v. Montajul este alimentat la 12v. Daca acelasi montaj il alimentez la 6v va fi acelasi output? - am inteles ca LM317 este destul de putin economic din punctul de vedere al consumului. Un prieten imi spune de transformatoare DC/DC. Ce sa aleg?Multumesc Anticipat Link spre comentariu
mircea888 Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Montajul este alimentat la 12v. Daca acelasi montaj il alimentez la 6v va fi acelasi output? Da, tensiunea la iesire este aceeasi. In general pentru stabilizoatoarele astea trebuie ca tensiunea de intrare sa fie cu macar 2-3V mai mare decat tensiunea de la iesire. LM317 este un regulator serie, poate fi neeconomic din punct de vedere al puterii disipate doar daca este diferenta foarte mare intre tensiunea de la intrare fata de cea de la iesire. Depinde si ce curent vrei sa obtii, tu ce curent maxim vei avea ? Spune exact ce tensiune ai la intrare si la iesire. Depinde ce vrei sa alimentezi, in functie de aplicatie si de banii pe care vrei sa-i cheltui alegi daca folosesti regulator serie sau te complici cu vreo sursa in comutatie. In cazul tau sigur e mai bine cu LM317 sau vreun alt regulator fix. Link spre comentariu
icar Postat Februarie 26, 2011 Partajează Postat Februarie 26, 2011 La la 12 V la 3V, risipa de energie, amterializata prin incalzirea integratului. 8V X0,5 A (sa zicem) =4W risipiti aiurea! Link spre comentariu