Nykky1976 Postat Aprilie 8, 2011 Partajează Postat Aprilie 8, 2011 pentru turatie mica 500 rpm poti sa il alimentezi prin transformator coborator de tensiune aproximativ 10 vca dar la 500VAsi asa doar sa se invarta caci cuplu de forta nu este acelasi ca la 15000 rpm si in functie de ce turatie vrei poti sa ii dai tensiune Link spre comentariu
kari Postat Aprilie 9, 2011 Partajează Postat Aprilie 9, 2011 Exact.Si ca sa scazi tensiunea pana la obtinerea turatiei de 480rpm o sa scada putere undeva la de 30ori puterea nominala. Link spre comentariu
Vizitator Miau23 Postat Aprilie 9, 2011 Partajează Postat Aprilie 9, 2011 Ok, o sa incerc astazi... mersi mult pentru raspunsuri Dar eu asi incerca asa:grii cu maro la 220 si cele din mijloc verde cu ce a mai ramas (ca nu-mi dau seama ce culoare e exact)trebuie legate intre elePana la urma cum leg firele, ca din schema, par sa mearga 1 si 2 la retea (alb/verde inchis) si 3 si 5 (verde deschis/maro) legate la 1 (alb)? M-am uitat eu prost pe schema sau am masurat prost (ca aveam 2.7 ohmi pe 3/5 (verde deschis/maro) si 4.6 ohmi pe 1/2 - adica alb/verde inchis) - o sa incerc azi sa curat placa mai bine si sa masor inca o data; sau n-am inteles eu bine raspunsul tau (imi cer scuze anticipat)Multumesc Link spre comentariu
kari Postat Aprilie 10, 2011 Partajează Postat Aprilie 10, 2011 Cel mai sigur! convinge-te exact care sant firele de la perii(rotor) si care sant de la stator...se vede la o examinare mai atenta ... iar daca nu , trebuie demontat motorul ,pana la urma sta doar in maxim 4 suruburi.Le legi in serie si alimentezi si va merge garantat.Daca nu ai nimerit sensul cum vrei tu atunci mai discutam cum sa le inversez. Link spre comentariu
Vizitator Miau23 Postat Aprilie 10, 2011 Partajează Postat Aprilie 10, 2011 Cel mai sigur! convinge-te exact care sant firele de la perii(rotor) si care sant de la stator...se vede la o examinare mai atenta ... iar daca nu , trebuie demontat motorul ,pana la urma sta doar in maxim 4 suruburi.Le legi in serie si alimentezi si va merge garantat.Daca nu ai nimerit sensul cum vrei tu atunci mai discutam cum sa le inversez.Mersi mult! Am primit o schema (acum imi dau seama ca am postat asta de doua ori) din care am inteles cam cum se conecteaza firele pentru fiecare sens (fisierul atasat sau http://89.43.126.200/_tmp/wisl85x/_outp ... ot-all.png - rez. ceva mai mare) - intrerupatoarele rosii din desen sunt relee si implicit (NO) stau ca in prima schema.Pinul 4 din schema insa lipseste fizic de pe motorul meu (nu e conectat la nimc)... (de asemenea si releul K5 de pe modul - e doar desenat pe cablaj).Pentru o viteza mai mica (15 000 rpm ale motorului - cu rap. de transf. al curelei (0.0535) => ~800 rpm ale cuvei - ceea ce e cam muuult pentru faza de spalare - mentionez ca vreau sa folosesc motorul pe aceeasi masina de spalat) ar trebui sa folosesc un variatoare cu tiristoare, ceva de genul:http://www.masterkit.ru/info/magshow.php?num=198 (NF247)http://www.niqro.3x.ro/variator/variator.htmsau ceva similar (care eventual sa coste mai putin decat un modul nou)?Am unul de la un aspirator (de 1400W - scrie pe carcasa, eticheta de pe motor e deteriorata) vechi (cu un BTA12/600B si un potentiometru de (cred) 2Mohmi) ... As putea sa-l folosesc pentru reducerea vitezei (fara riscul de a strica motorul)? Ar trebui sa-l modific (pot incerca sa postez schema)?Multumesc inca o data Link spre comentariu
blazeu Postat Aprilie 11, 2011 Partajează Postat Aprilie 11, 2011 800 rpm e turatie de stoarcere. In masina, turatia joasa e asigurata cu un modul electronic, care controleaza atat tensiunea cat si curentul prin motor (cu puterea redusa de 30 de ori motorul nu va invarti in veci tamburul, ba nici cu o zecime de putere) Repet, tensiunea dicteaza turatia iar curentul da cuplul necesar rotirii (practic, la agitare se controleaza mai ales curentul).In schemele din postul anterior, eu vad inversarea sensului de rotire prin inversarea sensului de parcurgere a statorului; mai vad si controlul (brut) al turatiei prin "slabirea campului" (alimentarea statorului la priza)(aceasta e o cale de crestere a turatiei la motoarele "universale", cu excitatia serie)Eu nu prea cred ca asemenea motor "merge" in masina de spalat fara acel modul de comanda.Spor! Link spre comentariu
Vizitator Miau23 Postat Aprilie 11, 2011 Partajează Postat Aprilie 11, 2011 Eu nu prea cred ca asemenea motor "merge" in masina de spalat fara acel modul de comanda.Mersi mult pentru raspuns, ai idee daca va merge insa cu un variator dintr-un aspirator? Sau o schema simpla pe care sa o pot realiza ori cumpara pentru a-i reduce turatia a.i. motorul sa aiba totusi cuplul necesar actionarii tamburului (plin - caci "visul" meu este ca in final sa pot folosi masina de spalat in scopul ei initial - nu sa ma uit cum invarte cuva goala)?Am gasit pe net ceva scheme simple (inclusiv variatoare gata montate pentru motoare de pana la 2KW)... as putea sa folosesc ceva de genul asta (precum link-urile din postul precedent)?Multumesc anticipat Link spre comentariu
kotezzyno Postat Septembrie 1, 2012 Partajează Postat Septembrie 1, 2012 Salut colegi.... am avut si eu un topic de genu dar sefu lo inchis mi-o zis sa mai caut pe forum ..... in fine ... sa trec la subiect...Vreau sa fac un montaj... cablaj orice... pentru un motor alimentat la 220V de 2.2.kw in asa fel in cat sa ii schimb turatia dar fara sa isi piarda din putere este vorba de un motor cu peri ... si vreau sa il folosesc la o freza de aschiere in metal vine motorul cutia de viteze si freza asa va fi montat sper sa gasesc un raspuns sau o schema pentru motorul asta Link spre comentariu
Sevastian Mogosanu Postat Mai 24, 2020 Partajează Postat Mai 24, 2020 Bună ziua! Am și eu un motor mașină de spălat automată cu 7 pinteni, nu știu să-l leg, l-am primit de la cineva, trebuie condensator, nu știu. Aș dori să-i pun fulie și să-i dau drumu. Vă rog frumos să mă ajutați! Vă mulțumesc anticipat pentru amabilitate, pentru ajutor. Link spre comentariu
validae Postat Mai 24, 2020 Partajează Postat Mai 24, 2020 Trebuie condensator de 14uF/400Vc.a. Problema e că trebuie identificate înfăşurările, se pare că are două turaţii.Să zic că parcă s-a mai discutat pe forum despre aşa motor, el e similar cu cel de pe maşinile de spălat Albalux, doar că are bornele altfel aşezate.Te poţi inspira de aici:http://www.emil.matei.ro/mms.php Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum