Vizitator vasile2056 Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 vreau o schema de redresor auto pt. o baterie de 150ah daca se poate si schema cablaj si sa nu fie sofisticata. multumesc Link spre comentariu
Tudor Badescu Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 Poti incarca si cu un redresor obisnuit legand in serie cu bateria o rezistenta,de exemplu un bec de far de 55/60W(la nevoie 40/45W) cu filamentele in paralel.Dar dureaza cam mult,peste 30 de ore daca e descarcata complet.Un redresor simplu pentru baterie de 150Ah are un transformator care poate debita 15A in regim permanent la o tensiune de circa 13,5V redresati cu o punte de 50A(ca sa reziste mai bine la socuri de curent).Daca e descarcata rau,se incepe incarcarea prin bec,dar e mai rapid cu90/100W.Daca tensiunea e mai mare,pana in 20V,se inseriaza permanent acest bec,dar incarcarea dureaza cam 20 de ore. Link spre comentariu
remus68 Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 vreau o schema de redresor auto pt. o baterie de 150ahUite un exemplu cit se poate de simplu. Nu iti trebuie pcb. Link spre comentariu
Vizitator vasile2056 Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 multumesc mult dar ce inseamna PCB si explica toate simbolurile din schema,cit trebuie sa scoata traful. decit sa fie puntea. Link spre comentariu
Vizitator vasile2056 Postat Martie 10, 2011 Partajează Postat Martie 10, 2011 Poti incarca si cu un redresor obisnuit legand in serie cu bateria o rezistenta,de exemplu un bec de far de 55/60W(la nevoie 40/45W) cu filamentele in paralel.Dar dureaza cam mult,peste 30 de ore daca e descarcata complet.Un redresor simplu pentru baterie de 150Ah are un transformator care poate debita 15A in regim permanent la o tensiune de circa 13,5V redresati cu o punte de 50A(ca sa reziste mai bine la socuri de curent).Daca e descarcata rau,se incepe incarcarea prin bec,dar e mai rapid cu90/100W.Daca tensiunea e mai mare,pana in 20V,se inseriaza permanent acest bec,dar incarcarea dureaza cam 20 de ore.SALUT. Poti sa faci o schema cum se leaga becul (becurile)? Tensiune de 13,5v trebuie sa fie la iesirea din traf sau din punte? Link spre comentariu
Vizitator vasile2056 Postat Martie 10, 2011 Partajează Postat Martie 10, 2011 vreau o schema de redresor auto pt. o baterie de 150ahUite un exemplu cit se poate de simplu. Nu iti trebuie pcb.Cit trebuie sa scoata traful .si ce punte trebuie? Link spre comentariu
Tudor Badescu Postat Martie 12, 2011 Partajează Postat Martie 12, 2011 Pai am spus,filamentele se leaga in paralel si "rezultatul" se pune in serie pe unul din firele de legatura cu bateria. 13...13,5 V sa scoata transformatorul,alternativ.Se poate chiar si 12...12,5 V,dar in paralel cu iesirea puntii se conecteaza un condensator electrolitic de cateva mii de microfarad ca sa ridice tensiunea medie. Link spre comentariu
pauly Postat Aprilie 11, 2011 Partajează Postat Aprilie 11, 2011 Buna ziua . Am si eu o mare rugaminte in legatura cu aceste redresoare. Am un acumulator (baterie) capsulata de 12V/4300 mA. La inceput am folosit un incarcator electronic 1000 mA (1A) dupa care am folosit unul tot electronic de 1500 mA (1,5A). Amandoua au fost atat de bune incat au luat drumul gunoaaielor. Acum insa am facut rost de unul simplu de 1500mA (1,5A) format doar dintr-un transformator, o punte redresoare si un condesator de 4700 mf. Tensiunea este un pic cam mare si vreau sa-i schimb condesatorul de o valoare mai mica si daca va fi cazul sa-i pun si o rezistenta. ----Ceea ce rog cunoscatorii este daca astfel de acumulatori este bine sa fie incarcati cu astfel de redresoare sau numai cu cele cu impulsuri? -Cam de cat sa fie rezistenta si daca trebuie legata intre - si + sau in serie pe +? Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Aprilie 11, 2011 Partajează Postat Aprilie 11, 2011 astfel de acumulatori este bine sa fie incarcati cu astfel de redresoare sau numai cu cele cu impulsuri?Ce fel de acumulator aveti ? Faptul ca este "Capsulat" nu constituie un indiciu.In functie de tipul constructiv se va alege regimul specific de incarcare.Cam de cat sa fie rezistenta si daca trebuie legata intre - si + sau in serie pe +?Pentru a calcula valoarea rezistentei trebuie sa ne spuneti tensiunea din secundarul transformatorului sau cea masurata la iesirea din puntea redresoare, fara condensator de filtrare montat. Rezistenta trebuie legata in serie cu acumulatorul. Link spre comentariu
pauly Postat Aprilie 12, 2011 Partajează Postat Aprilie 12, 2011 Da, aveti dreptate, am omis a spune ca acumulatorul (bateria) este una cu PbAcid, asa cum am mai spus de 4300 mA. Stiu ca de fapt ar fi trebuit sa folosesc un redresor cam de 500 mA pentru incarcarea optima a acumulatorului dar asa a fost prevazut incarcatorul in momentul achizitionarii Kitului, cu unul electronic de 1000 mA. Iata si tensiunile de la bornele actualului redresor; -Curent alternativ = 14 V -Curent la iesire dupa puntea redresoare fara condesator 12,2V -Curent la iesire dupa puntea redresoare cu C 4000mf 18,8V -Curent la iesire dupa puntea redresoare cu C 1000mf 18,8V -Aceste tensiuni nu sant masurate in sarcina, ci libere la iesire. -Pe cablajul redresorului este marcat (desenat) locul rezistentei si deasemeni are si gaurile date, numai ca este intre - si + -Mai are deasemeni loc marcat , gaurit pentru inca un condesator. Daca leg o rezistenta bobinata intre + bateriei si iesirea + a redresorului (adica in serie) ar trebui sa scada Amperajul, mai putin tensiunea. Nu? -Poate gresesc, astept ajutorul celor mai experimentati. VA MULTUMESC! Link spre comentariu
pauly Postat Aprilie 12, 2011 Partajează Postat Aprilie 12, 2011 Da, aveti dreptate, am omis a spune ca acumulatorul (bateria) este una cu PbAcid, asa cum am mai spus de 4300 mA. Stiu ca de fapt ar fi trebuit sa folosesc un redresor cam de 500 mA pentru incarcarea optima a acumulatorului dar asa a fost prevazut incarcatorul in momentul achizitionarii Kitului, cu unul electronic de 1000 mA. Iata si tensiunile de la bornele actualului redresor; -Curent alternativ = 14 V -Curent la iesire dupa puntea redresoare fara condesator 12,2V -Curent la iesire dupa puntea redresoare cu C 4000mf 18,8V -Curent la iesire dupa puntea redresoare cu C 1000mf 18,8V -Aceste tensiuni nu sant masurate in sarcina, ci libere la iesire. -Pe cablajul redresorului este marcat (desenat) locul rezistentei si deasemeni are si gaurile date, numai ca este intre - si + -Mai are deasemeni loc marcat , gaurit pentru inca un condesator. Daca leg o rezistenta bobinata intre + bateriei si iesirea + a redresorului (adica in serie) ar trebui sa scada Amperajul, mai putin tensiunea. Nu? -Poate gresesc, astept ajutorul celor mai experimentati. VA MULTUMESC! AM UITAT SA MENTIONEZ CA PE EL ESTE MENTIONAT A DEBITA 14,2V. Probabil in sarcina pe o baterie de 15A ???? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum