Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

ATMEGA FUSEBIT DOCTOR


adrian82

Postări Recomandate

ledul rosu sta aprins daca nu ai nimic in socluri..se face verde doar atunci cand ai un c.i in soclu si a reusit deblocarea dupa apasarea butonului.. eventual pune niste poze sa vedem despre ce e vorba.. verifica traseele!!

am pus un atmega 8 smd si nu a mn\ers ;face ca si cum nu as avea nimic intr-adevar. Am verificat trasee si totul e ok; imi trebuie si conectorul de port pe com sau usb cu un program 'terminal'?
Link spre comentariu

nu trebuie absolut nimic. doar alimentat. pe pinii care i-am incercuit ai pus jumper atunci cand ai incercat sa deblochezi? la mine doar asa merge..vezi ca daca te uiti atent eu i-am cositorit..

post-27344-139829404027_thumb.jpeg

Link spre comentariu

nu trebuie absolut nimic. doar alimentat. pe pinii care i-am incercuit ai pus jumper atunci cand ai incercat sa deblochezi? la mine doar asa merge..vezi ca daca te uiti atent eu i-am cositorit..

am incercat si cu si fara jumper dar fara succes.am pus un atmega168 nou[am zis ca astea pe care vreau sa le repar nu mai sunt de reparat] si face la fel...
Link spre comentariu

am incercat si cu si fara jumper dar fara succes.am pus un atmega168 nou[am zis ca astea pe care vreau sa le repar nu mai sunt de reparat] si face la fel...si inca ceva... am incarcat doar hexul din fimware ..nu stiu daca e bine

Link spre comentariu

poate nu ai incarcat hexul cum trebuie..eu am folosit SinaProg..incearca sa scri pe un alt atmega hexul din firmware si vezi ca la pagina 2 ai niste print screen-uri puse de "GeoMar" in care specifica exact ce trebuie sa faci.bafta!

Link spre comentariu

poate nu ai incarcat hexul cum trebuie..eu am folosit SinaProg..incearca sa scri pe un alt atmega hexul din firmware si vezi ca la pagina 2 ai niste print screen-uri puse de "GeoMar" in care specifica exact ce trebuie sa faci.bafta!

ieri am schimbat rezistentele de 1k alea multe cu 330 ohmi si am reusit cu un atmega smd dar cu attini nu vrea...nu stiu ce sa zic...
Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...
  • 2 săptămâni mai târziu...

poate nu ai incarcat hexul cum trebuie..eu am folosit SinaProg..incearca sa scri pe un alt atmega hexul din firmware si vezi ca la pagina 2 ai niste print screen-uri puse de "GeoMar" in care specifica exact ce trebuie sa faci.bafta!

ieri am schimbat rezistentele de 1k alea multe cu 330 ohmi si am reusit cu un atmega smd dar cu attini nu vrea...nu stiu ce sa zic...
eram cam nemultumit de rezultatele deblocatorului din cauza acelui attiny, dar am constatat ca era stricat[am facut eu ceva prostii de l-am ars] am cumparat 2*attyny noi pe care le-am blocat intentionat si le-am pus pe deblocator...nici nu am infipt bine in soclu ca ledul verde s-a aprins si bineinteles ca la o rescriere a mers.merita sa faci o investitie sa ai un deblocator. Tin sa multumesc autorului si sa iidoresc numai bine si multumesc pentru sfaturile date de Myhayxx.
Link spre comentariu
  • 2 luni mai târziu...

Va rog, am nevoie de ajutor!Am construit montajul, am incarcat hex-ul dar, surpriza! Dupa apasarea RESET-ului se stinge LEDUL rosu, cel verde clipeste scurt de 2-3 ori, dupa care se aprinde continuu LED-ul rosu si ramine asa. De ce?Ce e de facut? Dati-mi o idee sau o solutie! 7805-ul se incalzeste destul de tare. Am masurat tensiunile de 12 si 5 v din bareta de 20 de pini si apar numai dupa apasare RESET dupa care revin la situatia de echilibru (in jur de zero volti)

Link spre comentariu

Asa cum a scris si colegul @Myhayxx, prima data rezolva problema incalzirii lui 7805, dupa aceea mai vedem.

Ce tip de 7805 ai pus? Capsula TO220 sau capsula gen BC?

Verifica atent cablajul, traseele, incearca sa depistezi unde este greseala, sigur este o greseala daca se incalzeste tare 7805-ul, cu siguranta sunt greseli de cablaj (scurturi intre trasee).

Ce model de cablaj ai folosit? Poate daca postezi o poza de "calitate", incercam sa te ajutam, sa depistam eventualele greseli.

O fi el chinezesc 7805-ul, dar trebuie sa fie caldut, NU foarte cald, consumul montajului nu este asa de semnificativ.

La mine nici nu se simte cald, cand este alimentat montajul, dar apropo, la ce tensiune alimentezi 7805-ul (montajul)?

Link spre comentariu

Am verificat din nou montajul (refacut lipituri, trecut cu bisturiul printre traseele mai apropiate. Am gasit citeva punti de fludor.La final am frecat lejer partea cu trasee cu o perie de sirma (m=am temut ca daca folosesc o periuta de dinti sa nu apara o incarcare electrostatica care sa distruga uC. (PAZA BUNA TRECE PRIMEJDIA REA). Aceeasi problema 9apas reset, se stinge rosul, verdele clipeste slab de 2-3 ori dupa care se aprinde rosul.

Am zis sa fac un experiment asa ca am scos target-brick-ul, am lasat numai uC. Apas reset, se stinge rosul, verdele clipeste slab de 2-3 ori, apoi se aprinde rosul. M-am gindit imediat la controler. Normal ar fi fost, conform MANEKINEN, sa se stinga rosul după reset, uC sa caute tinta, sa-i citească digital signature si daca nu-l gaseste să aprinda rosul wait -for initiallising.

7805-ul nu se mai incalzeste decit f. lejer, cam la 40 grade (bag in el 12v fix dintr=o sursa stabilizata cu doi consumatori-target si uC care consuma impreuna cam de ordinul miliamperilor, deci disipa pe el mW, poate zeci de mW=INSIGIFIANT).

Acum intrebarile! uC este ATMEGA 8 L- 8PU (8PU asta n-ar trebui sa conteze avind in vedere ca fct. cu oscilator intern RC la 1 MHZ.

Setarile fusebits-ilor sunt default la low fuse (E1), iar la high fuse (D1), care inseamna EESAVE (PRESERVE EPROM). Softul este ultima versiune firmware (versiunea 11,ANTERIOR A FOST VERSIUNEA 10,iar pcb este versiunea 2.h.

Difera asa de mult mega 8 fata de mega 8 l (credeam ca L e numai versiunea low volt). Va rog, ceva idei!

Trebuie scris si flash si ceva in eprom sau totul in flash si partea de cu extensia eep se duce singura in eprom.

Fisierul scris avea cam 8136 de bytes daca tin eu bine minte.

GEOMAR, am scris cu SINAPROG asa cum ai dat tu EXEMPLU PRINTSCREEN -URILE mai sus.Oare ce sa fie?

7805 este ST original, capsula TO 220

Link spre comentariu

Acelasi tip de atmega am folosit si eu, adica Atmega8 L-8PU.

La setarile fuse bits-ilor NU am umblat deloc, am lasat asa cum erau, default (Atmega8 era nou).

Nu stiu versiunea noua de firmware, cea folosita de tine, dar incearca si firmware-ul pe care l-am scris eu in Atmega si pe care l-am postat aici viewtopic.php?p=830096#p830096

Eu nu am scris decat hex in Atmega, vezi aici viewtopic.php?p=898526#p898526

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări