tommymd Postat Februarie 18, 2011 Partajează Postat Februarie 18, 2011 Buna ziua!Sunt un electronist amator si nu ma prea pricep la principiile de functionare ale pieselor, fac doar montaje ca atare pe care le gasesc in diferite locuri. Daca nu merge vreunul, incerc altul si tot asa.Acum am o problema.Stau mai prost cu banii si as vrea neaparat sa realizez acest montaj pentru ca am mari probleme cu cartitele. Am gasit doar aceasta schema, nu mai am alta si se intampla ceva: se cam incing tranzistorii si nu stiu daca e normal sau nu.Montajul ar trebui sa functioneze nonstop si in mijlocul gradinii. Din cate am tot vazut ar trebui ingropat putin in pamant, nu cred ca alea de cumparat au radiatoare de caldura si tranzistorii mei se incing tare si repede.Va rog sa-mi spuneti daca e ceva in neregula cu schema sau daca are cineva alta schema.Multumesc anticipat![attachment=1]alungat cartita.doc[/attachment][attachment=0]aparat ultrasunete cartita.gif[/attachment] Link spre comentariu
cristian_draghiescu Postat Februarie 18, 2011 Partajează Postat Februarie 18, 2011 In pamant cred ca se ingroapa numai traductorul piezo, nu intreg montajul.Montati tranzistoarele pe mici radiatoare. T1-T2 pot fi montate neizolate peun radiator comun, la fel si T3-T4. Link spre comentariu
tommymd Postat Februarie 18, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 18, 2011 Multumesc! Cred ca schema e corecta ca am gasit-o si in alte variante.Totusi alarmele alea de masina suna foarte tare si au ceva tranzistori mici gen bc177 fara nici un radiator sau ceva racire. Oare astia se incing ca lucreaza cu frecventa inalta sau de fapt face niste zgomote la fel de mari ca o sirena numai urechea noastra nu le poate percepe? posting.php?mode=reply&f=66&t=78368# Link spre comentariu