Guest1 Postat Mai 7, 2013 Autor Partajează Postat Mai 7, 2013 Sunetul unui amplificator nu e dat doar de armonicile indrodue, ale triodei sau altcuiva ci si de comportarea cu sarcina. Sarcina (difuzorul) poate avea variatii mari de impedanta. Ma refer la damping factor. Un tub cu transformator de adaptare a impedantei isi permite sa lucreze fara NFB. Un amplificator cu tranzistori nu se poate lasa fara NFB, trebuie sa combine o reactie negativa de curent si una de tensiune pentru a avea o un damping factor asemanator unui amp. cu tuburi.Asa este, un difuzor prezinta variatii mari de impedanta, dar se poate obtine damping mare si fara reactie negativa.Amplificatoarele de la BAT, Karan, MSBtech si multi altii stau marturie ca se poate si damping urias si fara reactie negativa.Tibi Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Armonica a-II-a cam -58db în raport cu fundamentala... cât ar fi 0,13% pentru a-II-a. ,a-III-a 0,02%... Link spre comentariu
adigh Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Asa este, un difuzor prezinta variatii mari de impedanta, dar se poate obtine damping mare si fara reactie negativa.Amplificatoarele de la BAT, Karan, MSBtech si multi altii stau marturie ca se poate si damping urias si fara reactie negativa.Nu ma refeream la marirea DF ci din contra la micsorarea lui. Amplificatoarele cu tuburi fara NFB au un DF mic (3-10).Ideea era ca printr-o combinatie de reactie nagativa de tensiune+una de curent sa scada DF. Amplificatorul nu trebuie sa fie nici doar generator de curent si nici exclusiv generator de tensiune. Amplifurile de tip generator de tensiune, cu DF foarte mic, rezolva situatia scaderii de impedanta iar amplificatoarele de tip generator de curent pe acelea ale cresterii de impedanta ale difuzorului. Care e optimumul ? Depinde de fiecare difuzor in parte. Am mai discutat problema DF(damping factor) in topicul dedicat. Link spre comentariu
Guest1 Postat Mai 7, 2013 Autor Partajează Postat Mai 7, 2013 ...Amplificatorul nu trebuie sa fie nici doar generator de curent si nici exclusiv generator de tensiune. Amplifurile de tip generator de tensiune, cu DF foarte mic, rezolva situatia scaderii de impedanta iar amplificatoarele de tip generator de curent pe acelea ale cresterii de impedanta ale difuzorului. Care e optimumul ? Depinde de fiecare difuzor in parte. Am mai discutat problema DF(damping factor) in topicul dedicat.Aici m-am grabit eu cu afirmatia, dar ai din nou dreptate.Este o chestie putin relativista, dar asa cum ai formulat este corect.Tibi Link spre comentariu
adigh Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Nu e o problema contrazicerea cita vreme argumentam. Asta inseamna dezbatere. Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 ... Care e optimumul ? ...Posibil sa fie tri-amping hibrid multi-amping hibrid(medii superioare un amp pe canal tub ,înalte un amp pe canal tub ,medii inferioare un amp pe canal semiconductori ,joase un amp pe canal semiconductori... o aşa situaţie implica OT-"floare la ureche" satisfacem şi amplificarea hibridă).Tri-amping sună foarte bine dacă se respectă minime condiţii(situaţie în care merg uneori "hibrid").Măcar bi-amping şi tot ar fi ceva("hibrid"-desigur).. Link spre comentariu
Guest1 Postat Mai 7, 2013 Autor Partajează Postat Mai 7, 2013 ... Care e optimumul ? ...Posibil sa fie tri-amping multi-amping(medii superioare un amp pe canal tub ,înalte un amp pe canal tub ,medii inferioare un amp pe canal semiconductori ,joase un amp pe canal semiconductori o aşa situaţie implica OT-"floare la ureche" satisfacem şi amplificarea hibridă).Tri-amping sună foarte bine dacă se respectă minime condiţii(situaţie în care merg uneori hibrid).Eu nu sunt fanul unei abordari multi-amping din cauza defazajelor care apar mai ales atunci cand se folosesc amplificatore diferite atat ca topologie cat si componente.Un amplificator puternic ca un hercule si delicat ca o floare, e raspunsul. :)Tibi Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Nu "ştiu" , atunci când audiem o orchestră simfonică în sala de concert http://iasifun.ziaruldeiasi.ro/wp-conte ... iasi_m.jpg şi ne aflăm într-o poziţie privilegiată sunetul de ansamblu are caracter "multi-amp" puţin spus ,fiecare instrument reda separat cu timbrul şi sunetul său mai înalt/acut sau mai jos/grav ..., desigur aceste vibraţii/unde se compun în final în sistemul auditiv două "grile" stânga-dreapta). Un bi-amp tri-amp multi-amp nici pe departe nu va simula situaţia din sala de concert dar va fi mai mult decât un amp pe canal. Aproape ideal ar fi să captăm aceste surse de semnal/instrumente independent şi să reproducem independent în aceleaşi rapoarte amplitudine fază şi cu aceleaşi poziţionări (în cazul unei formaţii rock chiar se poate...). Link spre comentariu
Guest1 Postat Mai 7, 2013 Autor Partajează Postat Mai 7, 2013 Nu "ştiu" , atunci când audiem o orchestră simfonică în sala de concert sunetul de ansamblu are caracter "multi-amp" puţin spus ,fiecare instrument reda separat cu timbru şi sunetul sau mai înalt/acut sau mai jos/grav desgur aceste vibraţii/unde se compun în final în sistemul auditiv. Un bi-amp tri-amp multi-amp nici pe departe nu va simula situaţia din sala de concert dar va fi mai mult decât un amp pe canal. Aproape ideal ar fi să captăm aceste surse de semnal/instrumente independent şi să reproducem independent în aceleaşi rapoarte şi cu aceleaşi poziţionări. Ideea este de a reproduce cu lantul nostru acustic cat mai fidel ceea ce s-a inregistrat.Daca in sala de concert fiecare instrument este cu "amplificatorul lui", acasa la separarea in bezi de frecventa nu este totuna. Iti cumperi sau muncesti luni de zile superexcitat la multi amping si in final constati ca nu ai facut decat sa defazezi mediile de la vioara fata de acutele tot de la vioara. Cu alte cuvinte ceea ce se auzea in sala de concert in faza si spectral corect, acasa este imprastiat temporal si fara nici o coerenta. Si asta pentru ca fiecare amplificator isi pune amprenta de faza pentru banda in care lucreaza plus delay-ul temporal in/out. Daca mai pui si modulele de amplificare in boxe, atunci ai sanse mari sa atingi nirvana in zgomot si distorsiuni. Tibi Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Unde ar sta mai bine amplificatorul final la "un km" de boxă sau chiar în vacinatatea boxei ? ,cine mă opreşte să păstrez relativ faza dacă ştiu ce trebuie păstrat şi pot să păstrez ce trebuie păstrat ?Am înţeles nu sunteţi adeptul multi-amp(nici măcar hibrid) foarte bine.În acest caz mă întreb:de ce o formaţie rock nu cântă la grămadă pe acelaşi amplificator mixat ?!(mă rog două amplificatoare poftim L R...)ca să nu mai spun că de multe ori se preferă chiar vaccumtubes. Link spre comentariu
Guest1 Postat Mai 7, 2013 Autor Partajează Postat Mai 7, 2013 Unde ar sta mai bine amplificatorul final la "un km" de boxă sau chiar în vacinatatea boxei ? ,cine mă opreşte să păstrez relativ faza dacă ştiu ce trebuie să păstrat şi pot să păstrez ce trebuie păstrat ?Am înţeles nu sunteţi adeptul multi-amp(nici măcar hibrid) foarte bine.Normal acolo unde efectul vibratiilor asupra amplificatorului este cel mai mic.Exista boxe la care se poate face acesta ajustare de faza, cum sunt cele de la Ascendo.Dar ca s-o corectezi trebuie s-o determini. Cu un generator de semnal si un DSO de buna calitate de poate determina exact.Tibi Link spre comentariu
hpavictor Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Un amplificator bun este mai usor de construit decat o incinta acustica buna ...Amplificatorul ar fi de preferat sa fie monobloc , pentru a-l putea amplasa fizic cat mai aproape fizic de incinta pe care o va " conduce " ; in acest fel cablurile de legatura intre amplificatoare si incinte poate fi mai scurt . Daca amplificatorul are intrare balansata ( simetrica ) iar preamplificatorul folosit in acest sistem are la randu-i iesire balansata ( simetrica ) nu prea mai conteaza lungimea cablului dintre preamplificator si amplificatoare...Sunt totusi de acord cu Dnul Valderama , daca ar fi sa impartim spectrul audio in doua cai , ar fi de preferat sa folosim un amplificator PP pentru redarea frecventelor joase si un alt amplificator SE pentru redarea frecventelor inalte . Am facut un asemenea experiment cu amplificatoarele si boxele lui Dan Zup si rezultatele au fost surprinzatoare .Asta datorita raspunsului armonic FFT diferit ( nu faceti confuzia cu THD ) , prietenii stiu de ce ! Link spre comentariu
Guest1 Postat Mai 7, 2013 Autor Partajează Postat Mai 7, 2013 ...În acest caz mă întreb:de ce o formaţie rock nu cântă la grămadă pe acelaşi amplificator mixat ?!(mă rog două amplificatoare poftim L R...)ca să nu mai spun că de multe ori se preferă chiar vaccumtubs.Pentru ca una este sa produci sunete si alta este sa le reproduci.Tibi Link spre comentariu
Vizitator Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 Pentru ca una este sa produci sunete si alta este sa le reproduci.TibiAa , când le reproduci nu mai trebuie "mare lucru"(să respecţi pe cât cu putinţă sursa iniţială care a produs sunet în locaţia dată).Şi dacă se respectă întocmai(amplitudine , faza , timbru , tonalitate...) sursele de sunet iniţiale multiple în cazul reproduceri cu ce greşesc ? .Să luăm cazul unui orb cu reproducerea în timpane ,când va considera reproducerea fidelă(probabil când o va confunda cu sursa iniţială/sursele iniţiale/primare care produc au produs sunet).Adică dacă orbul va avea senzaţia auditivă a săli de concert live fără să ne aflăm în această situaţie(concert live) reproducerea poate fi considerată fidelă(eventual curat "fară" thd fft imd şi nu ştiu mai ce).Hai că de la hibrid(thd) am ajuns la reproduceri...(şi orbi...) mă opresc. Link spre comentariu
THOMAS Postat Mai 7, 2013 Partajează Postat Mai 7, 2013 ********************************************* Orice schema este bine-venita. Macar ca sursa de inspiratie. Sincer, mi-as dori un hibrid care sa nu aiba condensatoare pe calea de semnal, deci un cuplaj tub tranzistor direct. Tibi Cam asta-i schema ce functioneaza in cateva amplificatoare stereo,schema despre care v-am vorbit mai devreme.Stabilitatea este excelenta,de trei ani nu au fost probleme. De retinut :este obligatoriu folosirea unui temporizator la cuplarea sursei de 180V pentru etajul final,dupa incalzirea tubului ECC83. Se poate renunta la condensatorul de iesire prin utilizarea unei surse diferentiale de +/-90V,personal imi place mult mai mult sunetul acestui amplificator cand se foloseste condensatorul de iesire,dar asta poate fi o chestie subiectiva. Are condensatoare,asa ca nu intruneste cerinta dv.,chiar daca cuplajul tub+tranzistor este direct... ************************************************************************************************* Personal nu sunt adeptul acestor tipuri de hibride,prefer semiconductori pe semnale mici si in final tuburi,sau in cel mai fericit caz configuratia cu MOS si traf de iesire,propusa mai sus. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum