Vizitator popey_marinaru Postat Februarie 18, 2011 Partajează Postat Februarie 18, 2011 Masinile mai noi aprind avariile numai in cazul unei frane violente (cand intra si ABS-ul)Pana acum n-am intalnit si nici nu inteleg care ar fi rostul.La ce modele de masini se intampla asa? Afu presupune detectarea printr-un senzor pe pedala de frana a vitezei de apasare a pedalei. Daca este peste un anumit prag, se comanda franarea maxima la limita impusa de abs, inainte de a ajunge fizic pedala in pozitia in care ai frana maxim fara acel afu. Pe langa asta, cand intra sistemul afu in functiune, se comanda aprinderea avariilor, pt informarea celor din spate ca se franeaza "blana".__________________ iar ca masini:clio,focus,cls //altele nu se mai aprind avariile ci stopul pe frana "licare" gen masinile americane care nu aveau lampa de semnalizare ,era o singura lampa care pe pozitie avea o intesitate scazuta ,cand calca frana se amplifica si cand semnalizai acea lampa de culoare rosie lumina intermitent Link spre comentariu
oficemircea Postat Februarie 19, 2011 Partajează Postat Februarie 19, 2011 La ce modele de masini se intampla asa? Conduc Un renaul Midlum 2008 si la franari violente se aprind avariile(daca nu franez violent,ci progresiv pana intra in functiune ABS-ul nu se aprind avariile,se aprind numaila actionarea brusca a pedalei de frana) Link spre comentariu
pcostica Postat Februarie 21, 2011 Partajează Postat Februarie 21, 2011 @popey_marinarul - nu ai specificat despre ce masina e vorba!am sa-ti raspund pt DACIAai nevoie de un releu cu 4 randuri de contacte si de un presostat de la 60 bari in susreleul se leaga in paralel cu butonul de avarii(dupa schema de mai jos) respectand culorilepresostatul se intercaleaza pe o conducta de frana intr-un loc convenabil.Bafta! Link spre comentariu
Vizitator popey_marinaru Postat Februarie 22, 2011 Partajează Postat Februarie 22, 2011 @popey_marinarul - nu ai specificat despre ce masina e vorba!am sa-ti raspund pt DACIAai nevoie de un releu cu 4 randuri de contacte si de un presostat de la 60 bari in susreleul se leaga in paralel cu butonul de avarii(dupa schema de mai jos) respectand culorilepresostatul se intercaleaza pe o conducta de frana intr-un loc convenabil.Bafta!masina este un escort din '97.acest sistem cu presostat este original la masinile mai noi,sau au alt sistem?dak da,gasesc cumva pe la dezmembrari?multumesc! Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Poţi face detecţia cu accelerometru, un comparator şi un monostabil cu 555. Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Daca vrei sa faci o curba si semnalizezi stanga/dreapta si esti in franare ceilalti soferi de unde vor sti in ce parte vrei sa o iei? Daca pt cei din spate nu este chiar o tragedie dar soferii care iti vin din fata vor fi derutati. Ar trebui sa separi circuitul din fata de cel din spate.Cred ca aceasta modificare este stupida si potantial periculoasa, chiar si pt masinile produse din fabrica cu un astfel de sistem. Semnalizarile sunt menite sa indice intentia de deplasare sau o situatie de avarie. Semnale de avarie cand parchezi aiurea, cand franzei brusc sau orice altceva sunt in afara legii.Oricum succes Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 avocalaru, semnalizările se aprind DOAR în cazul unei frîne violente. Mie mi se pare extrem de util, pentru că dacă vezi maşina din faţă cu stopurile aprinse nu-ţi dai seama cît de violentă este frîna. Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 23, 2011 Partajează Postat Februarie 23, 2011 Exista cateva modele de automobile la care clipesc stopurile in momentul franarii. Cred ca este mai mult decat suficient. Combinarea becurilor de frana cu cele de semnalizare mi se pare o prostie. Nu aveti decat sa faceti un afisaj pus in luneta pe care sa scrie "franare violenta" atunci cand se franeaza brusc, "franare usoara" cand franezi usor, etc.Cand esti la volan trebuie sa ai o privire de ansamblu a spatiului in care mergi, ne-am invatat sa margem la cativa metri de cel din fata si acum inventam tot felul de prostioare ca sa ne scuzam graba. discutia este mai lunga, tehnic vorbind nu am nimic cu acest subiect, practic este o prostie. Daca franezi brusc si fara rost, iar cel din spate nu a pastrat o distanta corespunzatoare oricum te pupa-n cur, indiferent de cate becuri mai aprinzi. Link spre comentariu
doru3160 Postat Februarie 24, 2011 Partajează Postat Februarie 24, 2011 Chestia asta cu franarea violenta semnalizata prin lumini de avarie e valabila cred eu,doar pe autostrada,pt evitarea tamponarilor in lant,se stie ca la producerea unui eveniment pe autostrada,cei care se apropie si observa ceva anormal,sau ca cel din fata are avariile cuplate,reduc viteza concomitent cu aprinderea avariilor,in felul asta anuntand si pe cei care vin tare din spate.La noi cum se merge bara la bara in trafic,ma indoiesc sa fie de vreo utilitate,si cum autostrazi (inca) nu avem...ramane doar o chestiune de moft,dar asta nu inseamna ca nu trebuie facuta Am vazut fel de fel prin trafic,si mai ales seara,multe seamana cu un pom de iarna,ce mai conteaza daca se mai aprind si avariile Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 25, 2011 Partajează Postat Februarie 25, 2011 Exact, pentru autostradă sau pentru drum întins sînt excelente, cu condiţia ca montajul să fie realizat de o firmă producătoare de electronice auto. Dacă vrei s-o faci tu, mi-e că rămîi fără certificatul de înmatriculare.Offtopic: Privirea aia de ansamblu e mai uşor de zis decît de făcut. Eu era s-o păţesc la nemţi, fusese un accident la vreo cîteva sute de metri în faţă şi nu mi-am dat seama cît de violent frînau oamenii. Aveam în jur de 160km/h şi, deşi lăsasem vreo 300m între mine şi cel din faţa mea, frînam la maxim şi simţeam că nu mă opresc suficient de repede. La 90km/h am dat a doua, de am crezut că-mi ies pistoanele prin capotă. Chiar şi aşa, m-am oprit la limită. Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Prietene, nu stiu ce frane ai da' in 300 m se oprete si un avion, Eu cred ca deformati dimensiunile. Daca in trafic esti cu ochii doar pe cel din fata este grav! Nu uitati ca majoritatea soferilor nu sunt profesonisti, iar dintre cei profesionisti nu chiar toti sunt profesionisti, prin urmare bombardarea creierului cu tot felul de semnale luminoase poate fi derutanta. Tot semnalele de baza sunt cele care trebuie sa actioneze instinctele...Tot legat de aceasta problema, de ce becurile pt frane sunt rosii? Spre exemplu, folosind acelasi bec, dar un filtru verde se obtine o iluminare mai puternica, adica mai exact ochiul uman are sensibilitate maxima in zona culorii verzi. Explicatia este tot de natura psihologica, creierul uman asociaza culoarea rosie cu un posibil pericol, in schimb verdele este asociat cu o situatie de calmitate...Deci...Succes Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 27, 2011 Partajează Postat Februarie 27, 2011 Intr-adevar ca sa franezi pe autostrada pana la stop nu e nici pe departe asa de usor si rapid ca in oras,e mult mai bine sa stii din timp ca cel din fata sta pe loc si nu doar se deplaseaza cu o viteza mai mica decat a ta Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 28, 2011 Partajează Postat Februarie 28, 2011 Conducerea unui autovehicul se bazeaza foarte mult pe instinct si orientare. Nu incercati sa inlocuiti lipsa de atentie cu tot felul de becuri si beculete... In Germania se fac cursuri speciale pt condus pe autostrada... nu credeti ca ar fi mai usor sa oblige constructorul sa faca niste beculete sa clipeasca? Normal ar fi sa ne dezvoltam capacitatea de a fi mai atenti. Mai mult nu insist, sa vedem ce solutii se ofera. Link spre comentariu
ratza Postat Februarie 28, 2011 Partajează Postat Februarie 28, 2011 Prietene, nu stiu ce frane ai da' in 300 m se oprete si un avion,300m sînt insuficienţi la 160km/h (vreo 44m/s) în condiţiile în care cei din faţă frînează brusc şi puternic. Pînă realizezi cît de tare pun frînă cei din faţa ta, parcurgi o distanţă babană şi de la viteza aia nu te opreşti lejer în ce-ţi mai rămîne. Plus că stai cu morcovu-n cur că mai ai şi maşini în spate, iar ăia poate nu păstrează aceeaşi distanţă ca tine. Acum înţelegi problema?Atenţie trebuie tot timpul, dar la volan trebuie s-o distribui, nu te poţi uita numai în faţă. Dacă faci asta, ai şanse mari de accident. Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 28, 2011 Partajează Postat Februarie 28, 2011 Un Antonov 2 are nevoie cam de 200 m pt aterizare, are cel putin 3,3 tone. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum