clausb Postat Aprilie 3, 2013 Partajează Postat Aprilie 3, 2013 Intâi panoul. Am făcut un ”grătar„ din țeavă de Cu cu două tronsoane principale (18 mm.) legate intre ele cu traverse din țeavă de 15mm la cca 12cm. distanță între ele.Majoritatea bucăților au fost din capete recuperate așa că am avut mult de lipit. Grătarul l-am montat pe o tablă zincată (de fapt din mai multe buc. recuperate de pe unde am putut). Ideea mea de home-made e cheltuiala minimă. Am încercat să lipesc cu cositor țevile de tablă dar e f. greu, tabla se trage și se deformează, așa că am folosit câteva sute de buc de coliere „de Turda” -sârmă ce strânge țeava pe tablă.Cutia-lemn vopsit, izolație pe spate cu vată minerală cca.5cm, lateral polistiren extrudat + folie Al.Partea cea mai scumpă a fost sticla. Am folosit sticlă de 6mm. in trei bucăți separate,de frica grindinei.A rezultat o imensitate de panou 180x110 de a trebuit să chem prietenii să-l sui pe acoperiș unde i-am făcut un suport la 45grd.Câteva remarci -vopseaua trebuie să fie de calitate, prima pe care am folosit-o s-a cojit după o iarnă -folia de Al nu e pt.reflexie ci pt. protecția polistirenului altfel se topește, temp. ajunge vara in el și la 85 grd. -problema condensului n-am rezolvat-o complet niciodată desi am încercat initial cu panou etans si silica gel nici cu găuri de aerisire.Revin imediat ce am timp si cu restul instalatiei Link spre comentariu
cheluakame Postat Aprilie 3, 2013 Partajează Postat Aprilie 3, 2013 Lucione, daca vrei termosifon, boilerul trebuie sa fie pus deasupra captatorului (din desen vad ca stii asta).Daca se doreste circulatie fortata, pentru a fi sigur ca nu ai probleme cu teava de cupru/plastic (cum afirma persoane mai sus) trebuie calculat debitul pe care sa-l aiba pompa.Din cate stiu in Romania, maximul de captare este de 1 kw/mp (energie solara termica, caci despre ea vorbim). Ca urmare, in functie de asta se calculeaza puterea totala a captatorului si se stabileste debitul pompei (ori, daca pompa exista, se calculeaza capatatorul in functie de ea, dar asta este deja o abordare mai profi).Exemplu, pentru 1 mp de captator (1 kw), pompa trebuie sa aiba un debit de ~0.043 mc/hPentru alte puteri se imparte sau se scade 0.043 cu coeficientul respectiv (ex 2 kw - 0.086).La stabilirea debitului mai conteaza si ecartul de temperatura, care difera in functie de capacitatea boilerului si utilizarea apei din el, si zona climatica (evident ca in zona de mare, radiatia solara va fi mai puternica decat in nordul tarii spre exemplu) dar deja dam in altele. Link spre comentariu
mely17 Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 Buna seara,Am si eu o curiozitate(s-ar putea sa fie stupid pentru uni) si anume: Ce se intampla cu apa din panoul solar cand este noapte sau nu bate soarele? Stiu ca apa se va raci, dar apa rece nu ajunge in serpentina boilerului? Link spre comentariu
verde Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 Buna seara,Am si eu o curiozitate(s-ar putea sa fie stupid pentru uni) si anume: Ce se intampla cu apa din panoul solar cand este noapte sau nu bate soarele? Stiu ca apa se va raci, dar apa rece nu ajunge in serpentina boilerului?Nu, pentru ca boilerul este mai sus decit panoul ,si caldura urca intotdeauna sus iar frigul coboara jos ,adica in panou , si fiecare sta pe loc ,cind panoul devine mai cald decit boilerul apa calda urca in acesta pe tur iar pe retur coboara cea din boiler mai putin calda in panou pt. a fi incalzita dupa care din nou urca in boiler. Link spre comentariu
Vizitator aliency Postat Aprilie 6, 2013 Partajează Postat Aprilie 6, 2013 Salut!Traiesc intr-o tara unde panourile solare se afla pe toate acoperisurile,si nu numai.Am avut ocazia sa instalez,repar si chiar sa construiesc astfel de sisteme.Ideea de baza e simplitatea-termosifon,fiabilitatea-cupru,si,foarte important,amplasarea corecta fata de momentul maxim al soarelui,inntr-un unghi de 60 grade.Functioneaza la fel de bine si sub presiune,si atmosferic.Au randament mai bun cele fara serpentina,deoarece fluidul din panou trece direct in boiler.Importante sint si conexiunile care trebuie sa fie cit mai scurte.In locul elementului electric de incalzire din boiler prefer un instant heater pentru un consum mai mic de energie.Din pacate,in Ro iarna nu-i ca vara,dar oricum ,consider ca merita.Va urez succes si mult soare! Link spre comentariu
clausb Postat Aprilie 7, 2013 Partajează Postat Aprilie 7, 2013 Consider ca sistemul cu circulatie forțată e mai avantajos.E destul de greu să pui boilerul mai sus decât panoul.Eu aveam bilerul în casă și pompa - o recuperare dintr-o centrală second- pusă lângă boiler. Pompa se și opune circulației inverse in perioadele cu panoul mai rece decât boilerul.Problema a fost automatizarea pompei.Inițial am meșterit un montaj cu doi senzori (panou și boiler) cu comparator și un releu dar pornea și oprea pompa tot la 30 sec.O automatizare serioasă specializată costa cât toată instalația. Dar butonând serios am cumpărat de pe net un termostat diferențial cu afișaj și cu posibilitatea reglării ecartului între pornire și oprire.100 RON.După tatonări multe am ajuns la concluzia că cel mai bine e ca pompa să pornească când în panou sunt cu 8-10 grd.mai mult decât în boiler și să se oprească la diferență 0Un sfat - nu folosiți pexal în zonele expuse la soare. Se coace intr-un singur sezon. În al doilea an le-am izolat cu tub de poliuretan.Se coace și ăsta. Apoi le-am învelit în folie de Al (din condensatori) și se pare că rezistă. Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 13, 2013 Partajează Postat Aprilie 13, 2013 Pt asta exista si scoci de aluminiu Link spre comentariu
gica70 Postat Aprilie 14, 2013 Partajează Postat Aprilie 14, 2013 Clausb, multumesc pentru info. Link spre comentariu
Marcel de la Deva Postat Aprilie 21, 2013 Partajează Postat Aprilie 21, 2013 Ura a venit caldura avem apa calda gratis ! Link spre comentariu
cheluakame Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Pentru cei ce doriti boiler la nivelul solului, nu uitati sa adaugati supape de sens circuitului, altfel, apa va tinde sa urmeze circuitul gravitational si toata caldura v-a urca in panou.Si o alta intrebare, din ce se merita facuta serpentina panoului? Ideal ar fi din cupru, dar pentru o suprafata de captare de 2 mp pretul cuprului ar fi cam de 600 ronDin teava neagra/zincata cam 200-250 ronPEID (dar nu cred ca rezista la temperatura) ~ 50 ronPPR (nu stiu cat de bine se preteaza datorita conductivitatii termice mici) ~80 ron + fittinguriPEX (iarasi nu stiu cat de bine se preteaza) ~ 120 ronEu as merge pe teava neagra/zincata.Pareri? Link spre comentariu
Dr.L Postat Aprilie 24, 2013 Partajează Postat Aprilie 24, 2013 Daca materialul nu conduce bine caldura (cum e cuprul), e bine sa fie cat mai subtire Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum