Marcel de la Deva Postat Aprilie 1, 2012 Partajează Postat Aprilie 1, 2012 Am reusit sa vopsesc boilerul si sa-l montez in pod mai urmeaza panoul si conectarile. Link spre comentariu
Marcel de la Deva Postat Aprilie 3, 2012 Partajează Postat Aprilie 3, 2012 Am montat si panoul , din poza se vede caci plexicul se dilata foarte mult la caldura cea ce m-a facut sa-i montez un cornier de aluminiu pe margine . Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Va salutSupun discutiei posibilitatea realizarii unui panou solar(homemade) folosind un calorifer tip 11 900 x 1000 mm.Intentionez sa confectionez acest panou solar ,folosind doar partea [din fata] si eliminand partea dinspre perete si radiatoarele(aripioarele) sudate.Va fi montat intr-o rama de lemn de 5cm grosime si 10-12cm inaltime si izolata cu vata minerala+staniol.Ca si sticla,am optat pentru geam termopan,etansat cu silicon sanitar pe cutie.Panoul va fi sablat(curatata vopseaua de pe fata expusa la soare) si vopsit cu vopsea negru mat (tip auto).Inchiderea cutiei(capacul acesteia) va fi pe partea opusa sticlei si va fi realizat fie din tabla galvanizata plata ,fie din policarbonat fixat cu suruburi pt lemn.Intrebarea pe care o pun se refera la distanta optima dintre sticla si suprafata caloriferului.De asemenea,care este distanta maxima la care poate fi montat,intr-o instalatie cu termosifon,bineinteles cu izolarea suficienta a conductelor,si care ar fi panta minima eficienta pt ca termosifonarea sa fie posibila.ps. aceeasi intrebare am postat-o si pe alt forum,insa nu am primit nici un raspuns;geamul termopan poate fi cu 1 sau 2 spatii (2-3 foi de sticla) Link spre comentariu
gcom61 Postat Aprilie 13, 2012 Partajează Postat Aprilie 13, 2012 Va salutSupun discutiei posibilitatea realizarii unui panou solar(homemade) folosind un calorifer tip 11 900 x 1000 mm.Intentionez sa confectionez acest panou solar ,folosind doar partea [din fata] si eliminand partea dinspre perete si radiatoarele(aripioarele) sudate.Va fi montat intr-o rama de lemn de 5cm grosime si 10-12cm inaltime si izolata cu vata minerala+staniol.Ca si sticla,am optat pentru geam termopan,etansat cu silicon sanitar pe cutie.Panoul va fi sablat(curatata vopseaua de pe fata expusa la soare) si vopsit cu vopsea negru mat (tip auto).Inchiderea cutiei(capacul acesteia) va fi pe partea opusa sticlei si va fi realizat fie din tabla galvanizata plata ,fie din policarbonat fixat cu suruburi pt lemn.Intrebarea pe care o pun se refera la distanta optima dintre sticla si suprafata caloriferului.De asemenea,care este distanta maxima la care poate fi montat,intr-o instalatie cu termosifon,bineinteles cu izolarea suficienta a conductelor,si care ar fi panta minima eficienta pt ca termosifonarea sa fie posibila.ps. aceeasi intrebare am postat-o si pe alt forum,insa nu am primit nici un raspuns;geamul termopan poate fi cu 1 sau 2 spatii (2-3 foi de sticla) Link spre comentariu
Marcel de la Deva Postat Aprilie 15, 2012 Partajează Postat Aprilie 15, 2012 Distanta dintre captor si sticla trebuie sa fie de citiva cm. iar pt. termosifonare conducta trebuie sa urce drept iar in punctul cel mai inalt se pune un aerisitor , pe teava de jos se monteaza un vas de expansiune ce urca pina la nivelul aerisitorului, trebuie sa scoti bine tot aerul pt. a functiona bine termosifonarea, boilerul sa fie mai inalt ca panoul cu minim 30 cm .Geamul nu trebuie neaparat termopam el are rolul de a face efectul de sera din panou e suficient unul. SUBCES. Link spre comentariu
Marcel de la Deva Postat Mai 6, 2012 Partajează Postat Mai 6, 2012 de ceva timp am pornit panoul de apa calda e super nu m-am gindit sa fie asa de eficient , daca e soare am apa calda pt. 3 dusuri si ce nu consum se pastreaza foarte bine si a doua zi , va recomand cu placere acest model de panou Link spre comentariu
puriu Postat Mai 6, 2012 Partajează Postat Mai 6, 2012 Felicitari! Vara mai merge, dar iarna trebuie neaparat doua randuri de sticla. Panoul trebuie amplasat intr-un loc unde sa poata fi spalat de praf si alte depuneri. Chiar conteaza. Pentru ca termosifonul sa mearga bine rezervorul trebuie amplasat cat mai sus fata de panou (sau panoul mai jos). Link spre comentariu
Marcel de la Deva Postat Mai 7, 2012 Partajează Postat Mai 7, 2012 Mersi ,iarna cind da ingetul pot goli boilerul de tot iar circuitul panoului e cu antigel, eu sunt multumit de functioneaza 3 anotimpuri pe an . Link spre comentariu
Marcel de la Deva Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Are cineva habar cu ce sa izolez mai eficient boilerul de la panou ? Am izolat cu 10 cm vata minerala dar se pare ca am pierderi in 24 ore sau e posibil ca supapa de sens de la intrare in boilersa fi cedat din cauza mariri volumului de apa la incalzire( nu am supapa de suprapresiune).cele din comert se falesc cu o pierdere de 3-4 grade la 24 ore. Link spre comentariu
mișa Postat Iunie 10, 2012 Partajează Postat Iunie 10, 2012 Cele industriale sunt izolate cu o spuma poliuretanica. Izoleaza mult mai bine ca vata minerala. Trebuie sa montezi un mic vas de expansiune care sa preia variatiile de volum. Probabil supapa nu s-a defectat dar e posibil sa-ti crape boilerul sau vreo teava. Link spre comentariu
Marcel de la Deva Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 de regula dimineata inchid alimentarea la boiler si dau drumu la apa calda pina elimin presiunea dinauntru . as putea monta bazinul cu membrana de la un hidrofor ? initial face cam acelasi lucru , de izolat m-am gindit sa incerc sa-l ornez cu pistolul de spuma pt. polestern are aderenta buna si la metal dar nu stiu eficienta termica . Link spre comentariu
mișa Postat Iunie 11, 2012 Partajează Postat Iunie 11, 2012 E bun cel de la hidrofor...cu conditia sa nu fie defect. Link spre comentariu
vsurducan Postat Iulie 5, 2012 Partajează Postat Iulie 5, 2012 Are cineva habar cu ce sa izolez mai eficient boilerul de la panou ? Am izolat cu 10 cm vata minerala dar se pare ca am pierderi in 24 ore sau e posibil ca supapa de sens de la intrare in boilersa fi cedat din cauza mariri volumului de apa la incalzire( nu am supapa de suprapresiune).cele din comert se falesc cu o pierdere de 3-4 grade la 24 ore. Eu mi-am construit integral instalatia solara constand din trei panouri solare (home made, amplasate unul la est si doua la sud), pompa ajutata putin pentru consum redus, automatizare cu termostat diferential pilotat de microcontroler cu bus de temperatura si o gramada de senzori, intra in al treilea an de functionare. Motiv pentru care am observat cu mare atentie toate tipurile de pierderi mai ales pe timp de iarna. Sunt doua mai importante: -pierderile prin peretii boilerului si aici n-ai ce face, la cei 5cm din fabrica am adaugat 10cm de vata minerala (popular vata de sticla) plus folie de aluminiu in exterior plus folie de polietilena neagra pe deasupra;- pierderile prin "furt" termic de catre panou, cand temperatura panoului (mai ales iarna in timpul noptii) este cu 20-30C mai mica decat a boilerului, si aici pot sa garantez ca nu ajunge clapeta de sens sau electroventil pe o singura ramura a traseului (tur sau retur) ci trebuie montati robineti motorizati atat pe tur cat si pe retur. Furtul de caldura din boiler e cu atat mai mare cu cat diametrul turului si a returului sunt mai mari pentru ca apare fenomenul de sifonare pe o singura cale, cu alte cuvinte daca returul este liber si turul inchis complet, are loc o dubla circulatie pe calea libera prin termosifonare (fluidul din teava circula stratificandu-se in pseudotur respectiv pseudoretur pe aceeasi teava!)Nu recomand nimanui clapeta de sens cu arc pe circuitul panourilor, (nici macar clapeta gravitationala) deoarece necesita mentinerea unei presiuni de minim 1bar in permanenta in circuit. Daca clapeta se inlocuieste cu un electroventil (care din pacate consuma) sau cu un robinet motorizat (care nu consuma semnificativ dar e al naibii de scump daca nu-l construiesti singur), functionarea este garantata pana la presiuni de 0.1bar, ori scaderea presiunii in circuitul de incalzire la panouri solare este o chestiune ce tine de chimie, mai ales daca se foloseste propilen glicol ca antigel.Daca pierderile erau de 10-12C pe timp de iarna la 10ore (contorizate de seara pana dimineata), cu temperatura in boiler la 45C si temperatura panoului la 0C (boilerul fiind amplasat in pod la +3C), odata ce am inchis atat turul cat si returul am reusit sa cobor pierderile la 8-10C. Mai bine de atat n-am reusit desi am izolatie de cca 10cm pe tevile panourilor solare si de 20cm pe tevile de la boiler pana la intrarea in casa. Panourile nu sunt izolate nemaipomenit si odata la doi ani trebuie sa schimb polistirenul de inalta densitate doarece se cam topeste si se distruge din cauza UV si a temperaturii ridicate.Morala: oricine poate sa-si construiasca singur o instalatie ACM solara, nu e nevoie de sute de milioane pentru aceasta operatie.cele bune,Vasile Link spre comentariu
blazeu Postat Iulie 9, 2012 Partajează Postat Iulie 9, 2012 Si eu sunt de parere ca se poate face diy ceva onorabil. Insa e mult de munca si trebuie pornit cu documentare solida, altfel se pierde mult timp si se strica materiale destul de scumpe pe incercari (si rateuri). Un alt minus al instalatiei artizanale e volumul de munca de intretinere cerut, precum si necesitatea unei "calificari" a celor care executa aceasta intretinere si chiar, desi intr-o masura mai mica, a utilizatorilor. Din pacate, uneori aceste inconveniente pot fi obstacole suficient de "inalte" incat sa ne blocheze elanul.Pe forumul "Misiunea casa" exista o tema de discutie legata de panourile termice solare; un user cu nick-name-ul "gogoson" relateaza experientele lui intinse pe mai multi ani (cel putin 3), incepand cu panoul plan cu serpentina construit personal si terminand cu instalatia cu tuburi vidate, fezabila numai industrial, insa si avand performante "industriale". Si mai sunt si o sumedenie de link-uri spre alte siteuri de profil (constructori din alte tari, interesant ca multe din Europa, adica nu prin desert sau la tropice!)Cine face efortul sa "sape" nitel poate afla chestii interesante!Succes|! Link spre comentariu
rasputin Postat Iulie 11, 2012 Partajează Postat Iulie 11, 2012 ) Cine face efortul sa "sape" nitel poate afla chestii interesante! Succes|! Eu am să urmez îndemnul şi voi "săpa" pe lîngă colegul vsurducan.Foarte utile sînt cele spuse de dvs. Fain e modul în care aţi punctat pierderile din instalaţie şi modul de eliminare/ diminuare a lor. Acu' trec la munca de "săpat"; spuneţi, vă rog, modul în care este realizat captatorul. Din ce material este realizată placa absorbantă? Serpentina din ce material este realizată şi cum este prinsă de placa absorbantă? Captatorul este acoperit cu geam simplu sau dublu? Insistaţi un pic şi asupra necesităţii scăderii presiunii în instalaţie. Faptul că pe măsură ce creşte presiunea în instalaţie creşte şi temperatura de fierbere a apei, ne-ar îndemna să creştem presiunea. Motivul scăderii presiunii ţine de diminuarea scăderii circulaţiei prin termosifon? Insistaţi un pic pe chestiunile ce ţin de chimie, nu-mi pot explica despre ce este vorba, cel puţin acum nu intuiesc despre ce este vorba. La capitolul servo-robineţi, aţi folosit robineţi sferă cu acţionare cu motor de stergător de maşină sau motoare de la sistemul electric de închidere a geamurilor, tot de la maşini? Cam ăstea ar fi, nu că nu ar fi loc şi de mai multe, dar şi aşa cred că am abuzat destul de mult de timpul dvs. Mulţumesc şi toate cele bune! Rasputin. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum