Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Problema cu un potentiometru si leduri

Vizitator antarexis

Postări Recomandate

Vizitator antarexis

Sunt foarte incepator si sincer nu stiu nici macar cu ce formule de calcul sa calculez sau de unde sa incep... Asa ca va rog ajutati-ma!!!Ca sa prezint mai intaii datele, caci asa cred ca se face:Am o sursa de curent de 12V si 4A. De la ea am legat o banda de leduri care per total consuma undeva pe la vre-o 32W. Intensitatea pe fiecare led indivitual este deja limitata.Ceea ce vreau sa fac este sa introduc un potentiometru intre leduri si sursa, cu care sa pot reduce intensitatea luminii, cu o sensibilitate suficient de mare (adica sa nu imi scada prea brusc lumina), si asta fara sa imi ia foc! :DInteleg ca imi trebuie un potentiomentru care sa poata disipa 32W relativ usor. Asta sa nu imi emane prea multa caldura. Stiu ca sunt potentiomentre care fac un click cand sunt reduse la 0.Ceea ce va rog pe dumneavoastra, cei cu mai multa experienta/scoala in spate (stiu ca nu iti trebuie prea mutla, insa unii au cam uitat-o :P), este sa ma indrumati in alegerea unui potentiometru adecvat pentru indeplinirea acestei incredibil de complicate misiunii!Indrumari spre documentatie sunt foarte bine venite!Va multumesc anticipat atat raspunsurile cat si intelegerea!

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 4
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• bogdan_

1

• cristian_draghiescu

1

• riderinblack

1

Top autori în acest subiect