Vizitator octavi Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 buna, am nevoie de ajutor, lucrez la un utilaj pentru slefuilre granit,problema este urmatoarea incet incet ajung la partea electrica, unde sunt necesare mai multe comenzi, 1 dintre ele este urmatoarea, pe o punte fuge o sanie care duce motorul principal care slefuieste care face o simpla miscare de rotatie pe care sunt prinse abrazivele de slefuit, e acesta sanie trebuie sa faca o miscare de la stanga la dreapta si invers, cum si cu ce comand acesta sens de rotatie la un motor cu reductie care sa miste aceasta sanie bineinteles stiu ca trebuie doua limitatoare de cursa si intre acestea sa faca schimbul de rotatie, ce contactoare sau ce or fi trebuie sa cumpar si ceva ajutor la legarea acestora.multumescrog sa ma ajute cei care stiu Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 daca e motor de curent continuu sensul i-l dai usor schimband polaritatea: astfel daca inchizi contactele 1 si 4 motorul se invarte intr-un sens iar daca inchizi 2 si 3 se invarte in celalalt sens. cat despre oprirea la pozitie e suficient orice contact temporar (fara retinere) usor de actionat de catre mecanism. insa e de discutat precizia (ce eroare de pozitionare se tolereaza, viteza de deplasare, etc) in functie de inertiile partilor in miscare, defectelor de material, etc. Cred ca mai degraba ai avea nevoie de un traductor de pozitie si un regulator PI. Cel mai bine faci niste poze la utilaj ca sa ne dam seama despre ce e vorba, care e problema si ce se poate face. Link spre comentariu
Vizitator octavi Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 raspuns mai promt decat credeam. toate motoarele cu care va fi echipata vor fi trifazice trifazice motor principal,motor pentru avans etc... pun o poza sa aveti idee ce vreau sa controlez http://i51.photobucket.com/albums/f368/ ... her-00.jpg ce vreau defapt ca acel cap de slefuire sa se miste in stanga -dreapta pe ecea sina orizontala Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 la un trifazic ca sa schimbi directia trebuie sa schimbi 2 faze intre ele... dar trebuie sa franezi motorul inainte pentru a reduce socul de curent la schimbarea de sensului si sa pornesti in gol sau cu limitare de curent. Daca ne dai niste detalii privind puterile, turatiile nominale, etc. ne putem forma o idee cum sa protejezi motoarele la schimbarea de sens si ce contactoare trebuie sa folosesti ca sa reziste. Totodata ne intereseaza si cat de frecvent se face schimbarea sensului. Link spre comentariu
Vizitator octavi Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 la un trifazic ca sa schimbi directia trebuie sa schimbi 2 faze intre ele... dar trebuie sa franezi motorul inainte pentru a reduce socul de curent la schimbarea de sensului si sa pornesti in gol sau cu limitare de curent. Daca ne dai niste detalii privind puterile, turatiile nominale, etc. ne putem forma o idee cum sa protejezi motoarele la schimbarea de sens si ce contactoare trebuie sa folosesti ca sa reziste. Totodata ne intereseaza si cat de frecvent se face schimbarea sensului.da stiu la trifazic schimbi 2faze se schiba sensul asta e simplu.bun sa vedem cu motorul ala mare principal se vade sus culoare verde nu avem treaba il pornesc simplu si invarte capul ala jos galben tuaratie aprox 1800motorul de avans care ma doare pe mine va fi aprox de 300-400w cu reductie dar sa vad ce gasesc turatia va fi foarte mica sa zicem sa faca cam 1m/min oricum vreau sa intercalez un variator de frecventa sa am acces la viteza in func de ce slefuesc marmura sau granitsa zice ca corpul A din poza trebuie sa faca miscarea dute-vino intre 2 puncte x si yhttp://i51.photobucket.com/albums/f368/ ... her-01.jpgfrecventa scimbarii sensului este rara sa zicem sfeluieste o placa de 1m latimepun ceva sa va uitati si daca aveti rabdare o sa vedeti o dracie cu mai multe motoare care face aceasta miscare bine a mea este mai simpla cu doar un cap dar tot asta e miscarea. http://www.youtube.com/watch?v=sqbkDwFW ... re=related Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 pai treaba e destul de simpla la putere asa mica (ma refer la motorul de avans)viteza de avans se poate regla:- cu tiristoare (reglarea ungiului de comanda - recomand metoda datorita randamentului; reglajul nu este liniar dar nu-i relevant in aplicatia ta)- cu reostat sau rezistente serie (consuma inituil si reglajul este in trepte)schimbarea de sens se poate face cu contactoare sau cu tranzistori de putere IGBT... cred ca iesi mai ieftin cu contactoare.se face un circuit logic simplu ttl/cmos pentru ca, capetii de cursa sa lucreze la tensiuni "sigure".prin comanda tiristorilor se strica forma sinusoidala a tensiunii fapt ce poate duce la incalzirea motorului. fiind de putere mica si lucrand cu reductor si in mediu aerisit consider ca e in siguranta dar nu imi asum nici o responsabilitate Link spre comentariu
Vizitator octavi Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 pai treaba e destul de simpla la putere asa mica (ma refer la motorul de avans)viteza de avans se poate regla:- cu tiristoare (reglarea ungiului de comanda - recomand metoda datorita randamentului; reglajul nu este liniar dar nu-i relevant in aplicatia ta)- cu reostat sau rezistente serie (consuma inituil si reglajul este in trepte)schimbarea de sens se poate face cu contactoare sau cu tranzistori de putere IGBT... cred ca iesi mai ieftin cu contactoare.se face un circuit logic simplu ttl/cmos pentru ca, capetii de cursa sa lucreze la tensiuni "sigure".prin comanda tiristorilor se strica forma sinusoidala a tensiunii fapt ce poate duce la incalzirea motorului. fiind de putere mica si lucrand cu reductor si in mediu aerisit consider ca e in siguranta dar nu imi asum nici o responsabilitate ok sa vicem ca pentru viteza raman la variator de frecventa gasesc la unguri o gramada mai ieftine ca la noi, si nu ma complic ca imi prin urechile e ok cu varianta asta?schibarea de sens aici ma ajuta daca vreisa zicem ca avem 2limitatoare de cursa cum le leg la contactoare banuesc ca tot 2 la numar limitatoarele dupa cate stiu au 3conetori defapt 3 pozitii cum se leaga ;a comanda contactoruluiun desen :cry: :cry: Link spre comentariu
PL500 Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 Din cate stiu la convertoarele de frecventa exista si schimbator de sens de rotatie folosind doua comutatoare unipolare (pot face acest oficiu chiar comutatoarele limitatoare de cursa). Cu unastfel de convertor puteti varia turatia, frana cat si schimba sensul de rotatie. Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 15, 2011 Partajează Postat Februarie 15, 2011 o varianta ar fi schema din atasament.bs1 = buton cu revenire sens 1bs2 = buton cu revenire sens 2bp = buton pornirebo = buton oprirec1, c2 = relee cu contacte ni/ndct1, ct2 = relee cu intarziere la aclansare (temporizarea reglata pentru oprirea inertiala a motorului si evitarea scurt circuitului datorita inertiei releelor)butonul de pornire e necesar doar daca s-a oprit circuitul intre capetii de cursalegaturile puctate sunt optionale, ciuperca de avarie am uitat s-o notez.practic ct1 si ct2 vor ataca contactoarele de schimbare de sens unul legat RST si unul RTS de exemplu;butonul de pornire se poate pune in paralel cu oricare din butoanele de sens.PS: nu dati cu pietre dupa mine daca am gresit ceva, am facut actionari electrice si simbolizari cu femeia de servici :)PS2: din cate am vazut nu e problema de umiditate in hala, dar praful, vibratiile si alte neprevazuturi pot influenta functionarea deci nu trebuie facut rabat la calitate. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 15, 2011 Partajează Postat Februarie 15, 2011 SALUTARE.Sper sa nu fie "off topic".Am o intrebare:daca si cum se poate face un variator de turatie la un motor de masina de spalat (sa nu ma intrebati marca ,ca l-am primit!) sau la un motor de pompa de apa de max 500W?.Daca se poate aborda subiectul ca pt cineva care nu are foarte multe cunostinte de automatizari. MULTUMESC.Cu respect "profesorul01" Link spre comentariu
Vizitator octavi Postat Februarie 15, 2011 Partajează Postat Februarie 15, 2011 nu stiu cum se face dar stiu ca este in comert variator de frecventa care modifica tuatia motorului de la 0 la turatie maxima , am asa ceva pe cateva utilaje si sunt de mare folos Link spre comentariu
Vizitator octavi Postat Februarie 15, 2011 Partajează Postat Februarie 15, 2011 multam mult de sfat acum sunt prea obraznic daca iti cer sa-mi faci ceva recomandariadica sa zicem un necesar cu cateva reconadari de marcacum ar fi sa zicem1releu omrom1contactor siemensetcoricum multumesc si pentru atat Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 15, 2011 Partajează Postat Februarie 15, 2011 Nu am experienţă practică. În schimb am avut privilegiul sa învăţ/aud multe de la persoane cu experienţă.Prefer să las colegii mai experimentaţi să-ti facă recomandări. Exemplul unui contact prost ce costa 5-10 lei:La o vibropresa de pavaje cand intra în rezonanţă batiul făcea contact parazit un capăt de cursă fapt ce forţa revenirea matriţei în poziţia de alimentare când ea de fapt era în poziţia de presare şi avea poansoanele infipte in matriţă. Muncitorii de pe maşinărie fiind constructori, nu electronişti, au amânat reparaţia până au facut câteva sute de metrii pătraţi de rebuturi (şi-au dat seama de defect abia când s-a uscat primul lot defect). Datorită forţării, poansoanele s-au deplasat uşor într-o parte si nu au mai fost paralele cu matriţa, pavajele fiind presate mai tare pe o margine şi foarte slab pe marginea opusă. Din această cauză au fost sfărâmicioase şi care aparent au scăpat, au absorbit apă şi la primul îngheţ au crăpat. Toate astea pentru o schema bună dar nu optimă şi piese proaste. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Februarie 17, 2011 Partajează Postat Februarie 17, 2011 Iar eu tot NU am aflat de unde si de care variator sa caut???.Sau cum se poate face,DACA se poate face?!!!. Link spre comentariu
srdjan Postat Februarie 17, 2011 Partajează Postat Februarie 17, 2011 iti sugerez sa dai o privire si eventual sa contactezi comerciantul http://www.hi-end.ro/convertizoare-frecventa-c-280.html pentru un raspuns mai satisfacator trebuie sa spui in clar ce se da si ce se cere... facand abstractie ca te-ai bagat peste un alt utilizator. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum