Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

releu incarcare electronic


Vizitator DanielZamfir

Postări Recomandate

Vizitator DanielZamfir

Buna seara!

 

M-am apucat sa modific instalatia electrica pe o Mobra Hoinar. I-am pus aprindere electronica si ca aceasta sa functioneze are nevoie de baterie (12V). Pentru incarcarea bateriei m-am decis sa folosesc motorul de la un electroventilator (motor cu magneti permanenti).

 

 

electroventilator--->punte redresoare--->releu incarcare--->baterie

 

Si ma gandisem la schema de mai sus.

 

Prin urmare, azi am cumparat un releu de incarcare de Dacia,

Posted Image

 

Uploaded with ImageShack.us

 

dar am cateva nelamuriri:

 

prima: motorul scoate ac?

a doua: cum sa leg acest regulator pentru a respecta schema de mai sus, sau ma orientez la un regulator diy cu cateva lm317(2 lm-uri pentru un curent de maxim 2A si 14.2V si un lm folosit ca regulator de curent pentru un curent de incarcare de 1.1-1.2A) ori cu lm 350?

 

Am atasat si schema de montaj pe masina.

Posted Image

 

Uploaded with ImageShack.us

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 20
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • sabyn

    6

  • Tudor Badescu

    2

  • dorel_81

    1

Motorul de la electroventilator care doriti sa-l folositi la incarcare este cu perii colectoare sau fara? Releul de incarcare de Dacie nu este bun la alternatoarele cu magneti permanenti. In magnetoul original de Mobra exista 2 bobine mari care produc curent, una pentru aprindere si una pentru lumini, puteti rebobina si inseria acele 2 bobine pentru a scoate 12v fara a va mai complica cu alte generatoare de curent.

Link spre comentariu
Vizitator DanielZamfir

Motorul de la electroventilator care doriti sa-l folositi la incarcare este cu perii colectoare sau fara? Releul de incarcare de Dacie nu este bun la alternatoarele cu magneti permanenti. In magnetoul original de Mobra exista 2 bobine mari care produc curent, una pentru aprindere si una pentru lumini, puteti rebobina si inseria acele 2 bobine pentru a scoate 12v fara a va mai complica cu alte generatoare de curent.

Nu pot rebobina acele bobine deoarece senzorul de la aprindere nu functioneaza in proximitatea unui camp magnetic (al rotorului), de aceea am cautat o alta metoda de a genera curent electric(am renuntat la platina in favoarea aprinderii electronice deoarece platina nu este de "incredere").In legatura cu motorul, nu stiu daca are perii sau nu (nu l-am desfacut, dar cred ca are). Am observat ca daca leg cele 2 fire la un voltmetru digital pe domeniul 20 VDC si invart rotorul intr-un sens scoate tensiune pozitiva, iar in sens opus scoate tensiune negativa(la ~2000rot/min scoate +8.5V). Pe domeniul 200 VAC scoate ~18V. Am montat si o punte si obtin ~8.2VDC(parca) tot la ~2000rot/min.
Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

Nu pot rebobina acele bobine deoarece senzorul de la aprindere nu functioneaza in proximitatea unui camp magnetic (al rotorului), de aceea am cautat o alta metoda de a genera curent electric(am renuntat la platina in favoarea aprinderii electronice deoarece platina nu este de "incredere").In legatura cu motorul, nu stiu daca are perii sau nu (nu l-am desfacut, dar cred ca are). Am observat ca daca leg cele 2 fire la un voltmetru digital pe domeniul 20 VDC si invart rotorul intr-un sens scoate tensiune pozitiva, iar in sens opus scoate tensiune negativa(la ~2000rot/min scoate +8.5V). Pe domeniul 200 VAC scoate ~18V. Am montat si o punte si obtin ~8.2VDC(parca) tot la ~2000rot/min.

E posibil ca la turatii joase dinamul improvizat sa nu-ti incarce bateria (e importanta si tensiunea pe care o scoate dinamul la cei 60W masurati,daca tensiunea e mai mica de 14-15V,n-o sa poti incarca bateria,daca o sa folosesti un regulator serie o sa mai pierzi 1-2V,in cazul tau e de preferat un regulator paralel...in plus e destul de dificil de montat,dpdv mecanicNu e nevoie sa redresezi tensiunea,motorul respectiv iti va scoate curent continuu..Desi mai scump,ar fi mai simplu de adaptat un magnetou de scuter...PSRaspunsul asta nu-ti pare cunoscut ?
Link spre comentariu
Vizitator DanielZamfir

Nu pot rebobina acele bobine deoarece senzorul de la aprindere nu functioneaza in proximitatea unui camp magnetic (al rotorului), de aceea am cautat o alta metoda de a genera curent electric(am renuntat la platina in favoarea aprinderii electronice deoarece platina nu este de "incredere").In legatura cu motorul, nu stiu daca are perii sau nu (nu l-am desfacut, dar cred ca are). Am observat ca daca leg cele 2 fire la un voltmetru digital pe domeniul 20 VDC si invart rotorul intr-un sens scoate tensiune pozitiva, iar in sens opus scoate tensiune negativa(la ~2000rot/min scoate +8.5V). Pe domeniul 200 VAC scoate ~18V. Am montat si o punte si obtin ~8.2VDC(parca) tot la ~2000rot/min.

E posibil ca la turatii joase dinamul improvizat sa nu-ti incarce bateria (e importanta si tensiunea pe care o scoate dinamul la cei 60W masurati,daca tensiunea e mai mica de 14-15V,n-o sa poti incarca bateria,daca o sa folosesti un regulator serie o sa mai pierzi 1-2V,in cazul tau e de preferat un regulator paralel...in plus e destul de dificil de montat,dpdv mecanicNu e nevoie sa redresezi tensiunea,motorul respectiv iti va scoate curent continuu..Desi mai scump,ar fi mai simplu de adaptat un magnetou de scuter...PSRaspunsul asta nu-ti pare cunoscut ?
1)Ba da.(de pe motociclism.ro)2)Motorul am vazut ca scoate DC (http://www.animations.physics.unsw.edu.au/jw/electricmotors.html).3)Puteti sa imi dati un exemplu de regulator paralel de tensiune?
Link spre comentariu
Vizitator pisica matache

O sa caut o schema de regulator paralel,desi nu aici vad eu problema.Daca motorul respectiv,iti scoate in gol doar 8V la 2000RPM,nu-l poti folosi decat cu un sistem de multiplicare a turatiei,care ar fi o complicatie inutila.(ai nevoie de 13-14V,cel putin ,ca sa poti incarca bateria )Sfatul cu rebobinarea magnetoului pt 12V,cred ca e cel mai bun.Nu cred ca magnetizarea rotorului,iti va influenta senzorul aprinderii;in plus,daca vrei sa faci toate aceste modificari,doar pentru a putea pune aprindere electronica gotronic,cred ca ar fi mai simplu de adaptat o apridere electronica,de scuter,cu senzor cu tot.Aprinderea respectiva ti-o poti face singur,chiar si senzorul,daca nu gasesti unul original.

Link spre comentariu

Regulatorul nu poate face nimic la un generator cu magneti permanenti.La alternatorul auto releul regleaza curentul prin rotor in functie de turatie si sarcina astfel incat sa mentina tensiunea constanta.In cazul tau,la rotor e iesirea si ar trebui reglat campul magnetic al statorului,dar nu e reglabil ca e cu magneti permanenti.Asa ca e mai simplu sa se lucreze cu tensiunea originala a magnetoului.Se redreseaza,stabilizeaza cu un stabilizator cu un consum propriu cat mai mic si se incarca o baterie de tensiune adecvata,cred ca de 6V.Nu stiu dinainte,trebuie vazut ce iese dupa redresare.Poti apoi construi o aprindere tranzistorizata pentru aceasta tensiune pastrand sistemul cu platina care oricum nu se mai arde niciodata.Sau chiar o CDI adaptata la 6V comandata tot de platina,dar e cam greu cu comanda tiristorului la aceasta tensiune.

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator tyc

Un regulator paralel omoara periile(daca exista) si pe el;releu regulator pt asta gasesti cu cuvantul 'mower' ,'regulator rectifier' pe internet.@Tudor BadescuBateria de acumulatori e de 12V...se mai foloseste 6V doar la lanternele chinezesti,Mobra e produsul anilor '70 si licenta e de mai demult.Probil ca o sa rebobineze magnetoul pt 12V,oricum asta e solutia.

Link spre comentariu

Ar mai fi o solutie:utilizarea unui dublor de tensiune la bobina pentru aprindere daca se doreste lucrul la 12V.Rebobinarea e o solutie tehnic corecta,dar cam greu sa se faca bine in conditii de amator.Inserierea bobinelor nu stiu daca da rezultate pentru ca tensiunile sunt defazate.

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...
Vizitator tyc

Bobina de inductie induce tensiuni de 200V in primar.Sensul de bobinare si distantele intre bobine sant calculate din fabrica pt a preintimpina asta;ceea ce faci e rebobinarea cu o sarma pt 12V cu respectarea sensurilor.Atat.

Link spre comentariu
  • 6 luni mai târziu...

pe magnetoul de mobra sunt 4 bobine ,poate ramane doar cea pt aprindere(6V) si una din celelalte bobine sa o rebobinez pt 12V?daca da,ce sarma se foloseste,mai groasa sau mai subtire?pe mine ma intereseaza sa incarc un acumulator pentru folosirea lui la un electromotor de 12V.

Link spre comentariu

In principiu da,in practica nu.In principiu daca lasi aprinderea, celelalte bobine le rebobinezi pt 12 cu sarma de 1/2 amperajul initial.In practica,magnetoul de Mobra e calculat pt consumatorii locali,nu si pt incarcarea unei baterii ;in lipsa acestora tensiunea va creste si se impune folosirea unui regulator. Regulatorul va furniza o tensiune de 14,4V indiferent de turatia motorului,dar pt aceasta el are nevoie de o tensiune de ~16Vcc. Magnetoul genereaza o tensiune in ca si la redresare se mai pierde ceva.Acum depinde ce electromotor vrei sa actionezi ...magnetoul de Mobra are 60W din cate-mi amintesc.

Link spre comentariu

pai nu pastrez toate bobinele ,doar cea pt aprindere care poata sa ramana pe 6V (presupun ca este una din bobinele mari la magnetoul de bosch-mobra)si sa mai rebobinez pe cea opusa mare pt 12V(din cate am inteles un numar dublu de spire acelasi diametru la sarma) si bobinele cele mici le dau jos.pt cc o punte redresoare si un releu de incarcare.electromotor de scuter sau ceva pe 12V cara sa poata invarti motorul de mobra sa pornesca. alte idei?

Link spre comentariu

eu am vazut la cineva care are bobinele la magnetou hoinar pe 12V pe care are doar 2 bobine,are aprindere electronica si o baterie micuta stil ATV nu Dacia,acum nu stiu sistemul de incarcare cum al realizeaza si pt ce consumatorivad ca la magnetou bobina ce alimenteaza farul si claxonul produce 6V-75W

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări