unchiujim Postat Februarie 10, 2011 Partajează Postat Februarie 10, 2011 dupa vreo 7-8 ani de functionare a aparut si primul defect: in timp ce functiona s-a auzit o pocnitura si sotia a oprit-o din functionare. a continuat spalarea pe o alta masina (ALBALUX cred ca se cheama-are vreo 30 de ani... .). la masina automata se intampla urmatorul fenomen: primeste curent dar nu trage apa desi se aude cum huruie poma de apa(sau asta cred eu ca huruie! ) dupa care se opreste si ...atat. din ce am citit pe aici e posibil sa fi explodat un triac (care comanda electrovalva?!?)sau electrovalva e busita?!? astept pareri si sfaturi. ba chiar un caiet de service ar fi de folos.multumesc anticipat! Link spre comentariu
cosmos Postat Februarie 11, 2011 Partajează Postat Februarie 11, 2011 La aceasta defectiune daca te pricepi merita sa arunci o privire asupra programatorului daca nu atunci apeleaza la service, problema e ca un programator costa peste 550 lei si nu se merita. manual service masina de spalat Whirlpool AWT5067/3 Link spre comentariu
unchiujim Postat Februarie 12, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2011 multumesc pt manual. extrem de util. am testat separat electrovalva (alimentata la 220 Vca ,da drumul la apa.testat si pompa de evacuare -functioneaza!(alimentata direct la 220Vca). testat presostatul+ furtun -am suflat aer in el si contactul se realizeaza ok(mai are 2 fire - la ce or folosi?).in final am demontat de pe masina si zavorul de la usa si.... surprize,surprize: a curs apa pe el ,mecanismul exrerior era ruginit si aproape blocat.am desfacut si capacul sa vad ce contine obiectul si.... apa junsese si pe acolo !erau 2 piese cu o parghie intre ele.una din piese(un fel de sandwich era compusa din niste tablite care se deformau la cald si aveau intre ele un fel de pastila metalica,era complet acoperita de un fel sare neagra(datorita apei cu detergent ajunsa acolo).curatat cu simt de raspundere,gresat,reansamblat si testat functioneaza ok(alimentat cu 220 Vca).conectat toate suansamblele la loc bagat masina la curent ,conectat apa si tot nu functioneaza! se aude cum maraie electrovalva -dar nu ajunge apa in masina. doar timer-ul se misca in sensul acelor de ceasornic. verificat daca s-a blocat usa si surpriza: nuuuu! .verificat tens de alim azavorului si constat ca sunt dor vreo 2-3 Vca!desfac electronica (greu,f greu pana am dibuit cum !!) vsi gasit traseu impuscat chiar pe alimentarea zavorului.verificat triacul de 16A si este functional(am aplicat printr-o rez de 270ohmi un plus pe grila si am aprins un beculet-totul alimentat la 12Vcc). refacut traseul si tot nu functioneaza masina !o fi procesorul ? sau acesta nu primeste vreo informatie de la vreun senzor si sta ca boul? nu prea as da 550 lei pe o alta electronica si nici nu ma dau banii afara din casa pt o alta decapotabila . idei ? Link spre comentariu
romica-b Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 Triac-ul de 16 amperi este ptr. cotrolul turatiei motorului. Link spre comentariu
unchiujim Postat Februarie 12, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2011 Triac-ul de 16 amperi este ptr. cotrolul turatiei motorului.te referi la motorul care actioneaza tamburul ?ca ala nu se mai misca deloc Link spre comentariu
romica-b Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 Da.Nu-mi dau seama exact ce placa electronica este,dar daca intuiesc bine, cda de inchidere a contactului hubloului se face direct direct din programatorul mecanic. Cum ai verificat contactul hubloului? Link spre comentariu
unchiujim Postat Februarie 12, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 12, 2011 Da.Nu-mi dau seama exact ce placa electronica este,dar daca intuiesc bine, cda de inchidere a contactului hubloului se face direct direct din programatorul mecanic. Cum ai verificat contactul hubloului?nu are hublou ! e cu incarcare pe deasupra (decapotabila !).contactul l-am alimentat conf schemei cu 220Vca pe direct si a lucrat perfect !ba l-am testat si desfacut(am scos cele 4 suruburi si apoi capacul) ca nu intelegeam cu functioneaza! oare unde gasesc un tutorial care sa explice ca la clasa a doua cum functioneaza masina automata de spalat(ma refer la etape si logica lor-adica : presiunea apei deschide o valva ,aceasta trimite un semnal .... etc). poate reusesc sa o fac macar semi-automata Link spre comentariu
tv1 Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 http://elektrotanya.com/daewoo_washing_ ... nload.html http://elektrotanya.com/daewoo_training ... nload.html http://elektrotanya.com/lg_washing_mach ... nload.html http://elektrotanya.com/gorenje_washing ... nload.html Link spre comentariu
cosmos Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 multumesc pt manual. extrem de util. am testat separat electrovalva (alimentata la 220 Vca ,da drumul la apa.testat si pompa de evacuare -functioneaza!(alimentata direct la 220Vca). testat presostatul+ furtun -am suflat aer in el si contactul se realizeaza ok(mai are 2 fire - la ce or folosi?).in final am demontat de pe masina si zavorul de la usa si.... surprize,surprize: a curs apa pe el ,mecanismul exrerior era ruginit si aproape blocat.am desfacut si capacul sa vad ce contine obiectul si.... apa junsese si pe acolo !erau 2 piese cu o parghie intre ele.una din piese(un fel de sandwich era compusa din niste tablite care se deformau la cald si aveau intre ele un fel de pastila metalica,era complet acoperita de un fel sare neagra(datorita apei cu detergent ajunsa acolo).curatat cu simt de raspundere,gresat,reansamblat si testat functioneaza ok(alimentat cu 220 Vca).conectat toate suansamblele la loc bagat masina la curent ,conectat apa si tot nu functioneaza! se aude cum maraie electrovalva -dar nu ajunge apa in masina. doar timer-ul se misca in sensul acelor de ceasornic. verificat daca s-a blocat usa si surpriza: nuuuu! .verificat tens de alim azavorului si constat ca sunt dor vreo 2-3 Vca!desfac electronica (greu,f greu pana am dibuit cum !!) vsi gasit traseu impuscat chiar pe alimentarea zavorului.verificat triacul de 16A si este functional(am aplicat printr-o rez de 270ohmi un plus pe grila si am aprins un beculet-totul alimentat la 12Vcc). refacut traseul si tot nu functioneaza masina !o fi procesorul ? sau acesta nu primeste vreo informatie de la vreun senzor si sta ca boul? nu prea as da 550 lei pe o alta electronica si nici nu ma dau banii afara din casa pt o alta decapotabila . idei ? Am intalnit multe cazuri de genul asta,poti sa-ti iei adio de la programator , la producerea unui scurtcircuit pe placa nu mai ai mari sanse sa-l repari (crapa procesorul).Poate al tau a scapat dar nu prea cred.Daca placa arata ca cea din imagine atunci mai mult ca sigur nu ai sa poti sa o rezolvi. Link spre comentariu
unchiujim Postat Februarie 13, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2011 aceasta este placa!am marcat cu negru traseul lipsa.e vorba de intrarea nr 1 de la DSS3 conform schemei electrice.dar schema electronica se poate gasi pe undeva ?.incerc sa scot partial schema si sa vad ce e acolo ! vinde cineva o placa identica ?defecta sau buna. :ciuda:ps : nu ma descurc cu linkurile acelea.... Link spre comentariu
cosmos Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 aceasta este placa!am marcat cu negru traseul lipsa.e vorba de intrarea nr 1 de la DSS3 conform schemei electrice.dar schema electronica se poate gasi pe undeva ?.incerc sa scot partial schema si sa vad ce e acolo ! vinde cineva o placa identica ?defecta sau buna. :ciuda:ps : nu ma descurc cu linkurile acelea.... Acelasi defect l-am intalnit si eu, am refacut traseul , si functiona in felul urmator ;-motorul se roteste stanga- dreapta pret de cateva minute apoi se opreste-la programul de clatire motorul se invarte stanga-dreapta, masina ia apa foarte putina in reprize scurte, apoi o elimina si se opreste. Am cautat un dump dar nu am gasit nicaieri asa ca am renuntat.Incearca si scoate partea cu mecanisme sa se vada placa exact ca in poza poate sa intrerupt un traseu (vezi foto), alimentarea inchizatorului se face direct din programator fara sa treaca printr-un triac ca la alte masini. Link spre comentariu
unchiujim Postat Februarie 13, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2011 ok ,am sa verific.la mine nu se invarte de loc motorul de antrenare al cuvei,nu trage apa desi se aude cum lucreaza electrovalva.se misca doar motorasul timer-ului .oricum e bine de stiut ca si preventie : zavorul trebuie verificat din cand in cand (o revizie generala nu strica!) astfel inlaturandu-se probabilitatea defectarii electronicii despre care se stie ca nu face casa buna cu apa si este extrem de scumpa! Link spre comentariu
cosmos Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 Cum adica lucreaza electrovalva si nu ia apa, este alimentata incontinu sau in reprize scurte? Daca ev este actionata atunci obligatoriu trebuie sa intre apa ,daca nu atunci verifica eventuale opturari al circitului de apa.Da un program de stoarcere si vezi daca se roteste motorul. Link spre comentariu
unchiujim Postat Februarie 13, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 13, 2011 am explicat mai sus cum e cu valva : testata separat cand ii dau 220 vca se deschide si curge apa(stiu ca pare o nebunie dar asa ama testat-o).pusa pe masina ,selectez prog de spalare si se aude cum maraie valva dar nu da drumul la apa in cuva.si nici zavorul nu blocheaza usa. Link spre comentariu
romica-b Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 E si normal sa nu aveti tensiune pe electrovalve odata ce nu se inchide contactul la capac.Retineti ca starea de inchidere nu are de-a face cu partea electronica.Puteti lega contactul pe direct ca sa fiti sigur ca o problema este eliminata.Placa dvs. 99% este buna.Incercati cum v-am scris si apoi postati constatarile.Succes! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum