adrian_pic Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 Nu trebuie o sacosa de condensatori si de bobine dar cam pe aproape: http://www.troelsgravesen.dk/Peerless_HDS830860.htm (in a doua poza de sus se ved sub masa doua caserole cu bobine pe linga cutia L R C de pe masa). O boxa nu se termina in cateva zile de finalizat (ma refer la filtre), deci trebuie un pic de sudoare. Produsul finit pleaca de la niste calcule (ca acum sunt facute pe computer tot calcule sunt la baza) si nu spune nimeni ca folosind un computer se poate ajunge tot timpul la un rezultat bun indiferent de la ce se pleaca. Orice soft care ruleaza pe computer are in spate formule care existau cu mult timp inainte de aparitia computerelor. Computerul doar ajuta la castigarea de timp din punctul meu de vedere. Dar problema este ca nu poate da solutia finala unica! Este ciudat ca graficul ce se doreste a fi obtinut la masurari este unul singur si rezultatele finale nu sunt identice cu ce spune graficul care se doreste obtinut. Ma refer la graficul obtinut prin masuratori. La o fabrica tare m-as mira ca echipa care da verdictul final dupa ce asculta sa nu fie cam influentati unul de altul. Daca stai intre mancaciosi sigur ai sa te ingrasi. Asa cum am spus sunt de acord cu tot ce ai spus doar luat ca un tot unitar! Totusi nu sunt rautacios sau impotriva cuiva si amintesc un lucru foarte important: un soft ruleaza doar ce este "invatat" si nu are posibilitatea sa mai "invete" din "experienta pe care o acumuleaza" simuland. Lucrurile din lumea care ne inconjoara nu pot fi 100% simulate (modelele matematice nu reusesc sa se apropie extraordinar de mult de realitate). In schimb totusi ma revolta ideea pe care ai scris-o tu cu sacaitul pe privat cand o persoana copie un proiect si nu-i place cum suna. Nu mai zic ca VTP invita useri acasa sa asculte inainte de a face un proiect. La faze din astea eu cred ca i-as trage un sut in fund nemultumitului. Link spre comentariu
CBI Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 un soft nu face nimic singurasta e clarde fapt nu face absolut nimictot utilizatorul lui face,dar cand se apuca de lucru de obicei are totusi ceva in cap.Este o unealta de care te ajuti pt ca ,calculele de care zici tu NU SE POT face pe foaie si nici dupa formule,sunt mult prea complexenu se poate sa iti inchipui asa privind graficele producatorului si cam ce ar iesi cand nici macar nu ai niste date ale tale,in cutia tasi VTP urmareste sa obtina exact ce vrem si noi,o caracteristica lina in zona de CO cu faza corecta si un echilibru tonal bun,adica sa ai bas, sa nu tzataie o integrare buna intre difuri etcdar cum poti asculta daca caracteristica e in tolerante? mai ales cand lucrezi cu niste extrem de dificile cum sunt cele de sonorizare,cum poti ascultata faza electrica sau chiar cea acustica? cum poti detecta un varf deranjant sau o medie dura ,de ce inaltele sunt metalice sau tzatzaie,de ce sunetul e subtire si nu are grasime, de ce suna bine decat on axis si in rest ...Cum poti sa scrii articole intregi despre calculul filtrelor in mod public cand consideri ca impedanta este considerata fixa.Mie nu mi se pare o abordare prea fireasca de prezentat public.Pot dovedi ca dupa formula nu iti iese nici macar pe-aproape frecv de taiere dorita sau acordul unei incinte.SI cand aplici formulele trebuie sa consideri toate variabilele,altfel ce calculezi.Cum calculezi ce caracteristica va rezulta in urma aplicarii unui filtru cu anumite valori,de ex? prin imaginatie? cam greu..cu atatea variabile oricum ai privi lucrurile lumea evolueazaeu nu sunt de acord cu facutul boxelor fara a putea verifica totusi ce faci,concret,nu cu urechea pe sinusuri si pasaje muzicaleprobabil nu ai facut pana acum asa ceva si e usor sa critici sau sa iei apararea de pe margine .Urechea e un aparat analogic f usor de pacalit ,si care functioneaza diferit in fctie de stare si vremecum ar fi sa faci un amplificator plantand piese dupa o schema si apoi sa vii sa te lauzi ca ai facut ceva extraordinar doar ca parca suna bine ,dar apoi sa detectezi ca de fapt cauza era 'minunea'cum ii afli carateristicile de baza ,tot socotind tensiunea ori curentul si fazele lunii.E cam si cum ai incerca marea cu degetulCat despre nemultumiri,cauze pot fi multe,dar un lucru e cert,nemultumirea are totdeauna o sursa si se poate afla prin evaluare in grup pe blind.Cad procentele nu corespund,atunci se poate sa fie si ceva in neregula .Nu toti am ascultat toat viata la combine mekosonic gutza si salam si apoi ne ridicam cu pretentiiO sa vezi la ce ma referCa sa rezum,eu nu am auzit boxe facute din calcule cu pixul si ureche sa treaca de mediocru.Lucru confirmat si de altii.Fiecare trage ce concluzii vrea,eu nu vreau sa mai arat cu degetul.Niste incinte puse la punct nu ar trebui sa te faca sa schimbi nimic sau sa apelezi la artificii gen eq,coltzu camerei.In primul rand trebuie sa stii si ce sa alegi si putini inteleg ca cu componente ieftine sau improprii anumitor cerinte e f greu sa faci artificii sa corecteze deficientele.Degeaba se bat cu pumnul in piept,cine stie ce sa auda,aude sigurConsider ca putem trece la grupa mare cu atata documentatie si acces la informatie si mestereala pe balcon ramane totusi la stadiul de pasiune Link spre comentariu
VTP Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 Dizertatiile lui CBI ar trebui sa ramana sticky: - odata ca seamana perfect cu discursurile lui BOC, aratand perfect lipsa fundamentului;- a doua oara ca si ceilalti sa incerce sa inteleaga unele lucruri elementare.Vorbeste de galusti (cu prune de Pitesti) si alte chestii tehnice dar scapa din vedere lucrurile reale din care, cel mai important este faptul ca timbrul incintei NU poate fi prevazut, si este nemasurabil.Echilibrul tonal poate fi estimat cu o masuratoare a caracteristicii, accidentele din cadrul masuratorii dau, impreuna cu alti factori, variatii ale timbrului fara al determina definitoriu. Sa nu uitam ca la majoritatea incintelor, caracteristica de frecventa in camera anechoica este data in limitele a +/- 3 dB, unde 3 dB inseamna dublarea puterii electrice.CBI a fost totdeauna foarte combativ, dar steril, toate ii put, dar nu a venit niciodata cu ceva ce miroase a Channel 5 sau altceva, creatie personala.Sincer, nu l-am putut intelege pentru ca s-a ferit sa spuna ce tinta are, daca s-a apropiat de ea sau nu, cum s-a apropiat, etc. Din pacate nu a oferit nici un reper de genul:"incinta asta imi place!" (ca parametri tehnici si timbrica) ca sa pot intelege unde vrea sa ajunga. Ori acest aspect este distructiv!Pe un alt forum, acum cazut in istorie, un user facea o alta apologie a noului, inovarii si dezvoltarii in constructia incintelor: caracteristica relativ liniara, mai ales la joase, cu un pic de crestere la medii, etc. asta ar da complet peste cap toata lumea masuratorilor.Cum astfel de discutii nu aduc nimic nou, eu renunt la ele. Ramane ca CBI sa va lamureasca la ce aspira, si, sa prezinte celor interesati solutia sa. Eu am obosit citind despre galusti. Link spre comentariu
CBI Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 eu nu mai am nimic de adaugato sa ma bucur de galustile mele in continuare ca le cunosc gustulpoate ii lamuresti intre timp si pe ceilalti cum se fac(care sunt pasii) filtrele fara sa masori nimic ca aici la Pitesti inca nu s-a ajuns la acel nivel ,nu exista urechi asa de 'precise' .Eu nu am invetat deocamdata nimic ,dar incerc sa folosesc cunostintelor altora mai cultivati ca mine,nu sa folosesc metode chinuite.Poate ca vechea generatia inca mai crede in povesti,dar noua generatie s-a cam plictisit de metodele invechite si aplicabile dupa bunul plac fara posbilitati de verificare si repetarechiar cred ca sunt multi curiosi cum se obtin incintele cu personalitate si timbru neprevizibil ,fara nocthuri zobele si inele atarnate de coada care sa mortifice sunetulin 2011 din pacate o incinta cu +/-3db deviatii in mediu anecoic in jumatatea spectrului are o proiectare demna de casa pionerului.Daca ar fi la capete poate ar fi mai accepatabil.Eu totusi ma bucur ca pe zi ce trece aflu lucruri noi Link spre comentariu
adrian_pic Postat Februarie 15, 2011 Partajează Postat Februarie 15, 2011 CBI referitor la eu nu sunt de acord cu facutul boxelor fara a putea verifica totusi ce faci,concret,nu cu urechea pe sinusuri si pasaje muzicale probabil nu ai facut pana acum asa ceva si e usor sa critici sau sa iei apararea de pe margine .raspunsul meu este: pana acum nu am construit (mai exact conceput) incinte de la A la Z singur. Am realizat ca nu am aceasta posibilitate (atat material cat si ca bagaj de cunostinte) si atunci doar am copiat proiecte gata documentate si prezentate pe net. Nici pe acestea nu le-am "copiat" in procent de 100% pentru ca material nu mi-am permis sa cumpar componentele originale (ma refer la filtru). Dar totusi am fost multumit pentru ca stiam ca mai mult nu se poate pentru moment si ramaneam cu speranta ca data viitoare se va putea mai mult. Din punctul meu de vedere daca ar fi sa fac o comparatie intre VTP si alti DIY-eri din vest , VTP = a facut din rahat bici si pocneste. Cati dintre romani isi permit sa isi faca bici din sute de euro ca sa pocneasca ? Si daca nu-si permit ce trebuie sa faca??? Link spre comentariu
VTP Postat Februarie 15, 2011 Partajează Postat Februarie 15, 2011 Nu am facut nimic altceva decat am vrut sa ajut si pe altii, care nu au posibilitati mari sa asculte muzica in conditii altele decat cu ceea ce comertul ofera la un raport pret/calitate execrabil!Nu am pretins ca ceea ce fac este ceva de top, pentru ca nu am vrut sa fac clone de incinte extravagante care nu ar fi fost de nici un ajutor nimanui. Nici nu am utilizat altceva decat ceea ce era posibil de obtinut de catre orice DIY-er! Nu am exclus nici difuzoarele de pe piata, am lucrat cu ele darnu le-am recomandat ca fiind mancatoare de fonduri fara a obtine ceva care sa merite efortul.Am spus totdeauna ca softurile care circula pot fi un prim pas pentru a evita o munca de calcul destul de laborioasa si consumatoare de timp. Totodata am specificat ca este doar primul pas, pe care-l fac si constructorii industriali seriosi, dupa care se apuca sa "tuneze" solutia pana ajung sa obtina ceea ce cred ca este optimul. Ca nu reusesc nici ei totdeauna, este altceva si e discutabil prin prisma gustului. Daca credeti ca perfectarea incintei se face tot cu calculatorul ....................!!!O firma serioasa dispune de aparatura de masura confom unor norme deja unanim acceptate, dispun de camera surda, etc.. Ideea ca determinarile firmei se pot inlocui cu determinarile facute in conditii care sa simuleze doar conditiile acceptate de catre intreg domeniul pro, mie mi se pare riscanta, dar cine doreste nu poate fi combatut. De aici pana la fetishizarea unor masuratori cu un grad mare de relativitate este un pas al dracului de mare.Am vazut pe forum opinia de a nu te baza pe caracteristicile tehnice livrate de producatorul traductorului. Folosind diverse softuri se masoara la a n-a zecimala parametrii acestuia si se ajunge la concluzia ca fabrica MINTE (cu nerusinare) sau nu stie ce face sau mai stiu eu ce. Tot ce e posibil! Ce ne facem cu toleranta de 15% a parametrilor universal acceptata de producatori?De ce nu m-as baza pe fisa tehnica, intocmita dupa criterii unanime si m-as baza pe un soft de masura??? Am vazut softuri care au sisteme de calibrare destul de precare, bazate pe masuratori adiacente imprecise, etc.In orice caz, eu nu silesc pe nimeni sa procedeze ca mine. Am cautat sa ajung la fiecare proiect la ceva convingator in primul rand pentru mine, ca meloman. Am cautat ca ACUSTIC, incinta sa fie comparabila cu o incinta de fabrica de calitate, ca echilibru timbral, tinand cont si de faptul ca timbrul nu-l stabileam eu ci traductoarele utilizate. Ca un exemplu mid-wooferul 8PW3 (Selenium ) are un timbru specific, pe care nu l-am mai intalnit la alte difuzoare, timbru care a placut multora si poate a displacut altora. Dar nu eu am stabilit timbrul, iar muzicalitatea incintei nu poate fi blamata!Cu regret spun, pana acum nu am avut decat dezamagiri in ceea ce privesc realizarile obtinute pe calea unor determinari f.precise in conditiile utilizarii metodelor "noi" de calcul. Si nu am cautat eu aceste realizari, au venit ele la mine odata cu lipsa satisfactiei celor ce au muncit sa le realizeze.De aceea am recomandat de cate ori am avut ocazia, ca cei ce apuca pe acest drum sa aiba clar in minte o referinta sonora de genul unei incinte de fabrica. asta pentru ca in final, tot timbrul prevaleaza si sta la baza comparatiilor!!! Un filtru nu poate compensa orice intre doua traductoare si nu este un lucru simplu de executat. De asta sunt impotriva idei ca un incepator sa "aleaga" din mai multe variante. Ce sa aleaga? Ce se vinde in magazin poate ( 3cai, 4/8 ohmi, 200W = 150 lei/per.) !!!!Sa dai doar verdicte ca aia nu e asa, aia NU e asa, caracteristica aia NICI ATAT NU E ASA la ce serveste daca nu vii cu o solutie mai buna??? Cu un proiect mai bun??? Din "tanara" generatie, stie careva cum se proiectau incintele dupa 1940 pana in era calculatorului? E usor sa spui ca anumite lucruri sunt invechite, dar daca se folosesc si azi, sau stau la baza unor softuri care nici macar nu reusesc sa cuprinda toate elementele care se luau in calcul atunci.Eu atat am putut, poate ca unii regreta ca au lucrat dupa proiectele mele! Nu e nicio problema! Pot utiliza traductoarele la incinte calculate la a 5-a zecimala. Sper sa fie fericiti de rezultat.reamintesc si un alt adevar: un difuzor canta si intr-o cutie de pantofi legata cu scotch. Cum canta e alta poveste, dar, uimitor, se vor gasi unii care si sa aprecieze sunetul! S-au mai vazut cazuri! Link spre comentariu
hILIE Postat Februarie 16, 2011 Partajează Postat Februarie 16, 2011 Vazand ca s-au cam aprins spiritele pe aici, nu doresc sa intru si eu in polemica, totusi vad ca pe aici se vorbeste de +/- 3dB la captete de banda de aceea va intreb cati dintre voi si-au facut audiometria? Fiecare ureche este diferita si poate fi deficitara intre anumite zone de frecventa, altele decat cele uzuale. Link spre comentariu
[i_unit] Postat Februarie 16, 2011 Partajează Postat Februarie 16, 2011 in 2011 din pacate o incinta cu +/-3db deviatii in mediu anecoic in jumatatea spectrului are o proiectare demna de casa pionerului.Daca ar fi la capete poate ar fi mai accepatabil.Eu totusi ma bucur ca pe zi ce trece aflu lucruri noi Link spre comentariu
VTP Postat Februarie 16, 2011 Partajează Postat Februarie 16, 2011 Fiecare ureche este diferita si poate fi deficitara intre anumite zone de frecventa, altele decat cele uzuale.In definitiv este motivul de baza pentru care s-au stabilit conditii de masurare unanim acceptate, cuprinse in standarde, aparatura, etc. La asta se adauga si necesitatea eliminarii influentelor mediului asupra determinarilor si a aparut camera anechoica . Se poate masura corect radiatia directa a traductorului, in axa, inafara ei, la distanta mica sau mare, etc.In alta ordine de idei, putini producatori ofera caracteristica de frecventa reala, majoritatea dau doar caracteristica NORMALIZATA care reprezinta o medie a valorilor adiacente a unui punct de pe caracteristica de frecventa. Aceasta apare mult mai "linistita", fara varfuri si caderi ascutite si practtic, parand ca difuzorul este inutilizabil. Cum majoritatea producatorilor care dau caracteristica reala sunt cei din domeniul pro unde nu prea merge cu cioara spoita, DIY-erii au impresia ca aceste traductoare NU pot fi utilizate in hi-fi. Adevarul este ca toate traductoarele au caracteristici zimtate, doar ca varfurile sunt aplatizate prin NORMALIZARE! Daca o caracteristica normalizata are accidente care depasec +/- 3 dB nu mai folosim difuzorul??? Sau indreptam caracteristica pe nicovala cu ciocanul? Hai ca e hilar! Sau utilizam doar ScanSpeak ca e mai "liniar"???(l-au linearizat chinezii!!!)Exagerarile nu sunt bune!Un bookshelf are caracteristica nelineara din principiu, altfel nu prea s-ar vinde. Unele au joasa umflata ca sa dea basul pe care nu-l au, altele au atat basul cat si inalta ridicate pentru a place in conditiile trendului de piata.O incinta comerciala reflecta totdeauna, in banii dati, o anumita politica de marketing! Link spre comentariu
Yoshiro Postat Februarie 16, 2011 Partajează Postat Februarie 16, 2011 Am citit cu interes acest topic si ca in multe altele s-a ajuns la aceleasi raspunsuri.Dupa parerea mea multi constructori abordeaza un proiect sau altul fara sa cunoasca insa ce vrea el insusi sa obtina. Aici nu vorbesc de constructii ce au ca scop un experiment, testarea unui principiu etc. Sunt DIY-eri care au o referinta, stiu cam ce fel de sunet le place insa nu-si dau seama ce solutii ii aduc acolo. Va atrage atentia un difuzor anume sau o boxa? Cititi despre firma producatoare, vedeti care e filosofia din spatele produselor. Au fost si sunt cateva mari scoli in proiectarea boxelor fiecare cu dogma ei. Vreti raspuns liniar in frecventa? Aruncati o privire spre ce a iesit din laboratoarele BBC, KEF si chiar si la majoritatea producatorilor americani de pe coasta de est. Vreti coerenta, raspuns la impuls excelent, controlul difractiei? Thiele, Vandersteen etc cum abordeaza aceste probleme? Vreti eficienta, impact? Companiile de pe coasta de vest ale americii in special dar nu numai. Cine fuge dupa toate nu va prinde nimic. Fiecare producator ofera ceva si in abordarea unui proiect dupa parerea mea trebuie identificat ce anume. Un difuzor SS l-as masura cat de liniar e, ce distorsiuni are, cat de usor e de integrat insa mi se pare aberant sa masor un Lowther intr-un horn de exemplu. Link spre comentariu
ahegyes Postat Februarie 17, 2011 Partajează Postat Februarie 17, 2011 In alta ordine de idei, putini producatori ofera caracteristica de frecventa reala, majoritatea dau doar caracteristica NORMALIZATA care reprezinta o medie a valorilor adiacente a unui punct de pe caracteristica de frecventa. Foarte corect. As mai adauga eu ca producatorii ofera raspunsul in frecventa masurat pe un infinite baffle. Acest raspuns se modifica drastic in momentul cand montam difuzorul pe un baffle de zi cu zi. Cum majoritatea producatorilor care dau caracteristica reala sunt cei din domeniul pro unde nu prea merge cu cioara spoita, DIY-erii au impresia ca aceste traductoare NU pot fi utilizate in hi-fi. Adevarul este ca toate traductoarele au caracteristici zimtate, doar ca varfurile sunt aplatizate prin NORMALIZARE! Daca o caracteristica normalizata are accidente care depasec +/- 3 dB nu mai folosim difuzorul??? Sau indreptam caracteristica pe nicovala cu ciocanul? Hai ca e hilar! Sau utilizam doar ScanSpeak ca e mai "liniar"???(l-au linearizat chinezii!!!) Exagerarile nu sunt bune! E, aici nu sunt de acord. In general difurile PRO chiar nu merg pe hi-fi. Sunt exceptii dar rare. Difurile pro sunt gandite sa faca galagie cat mai mare, SPL cat incape. Cu totii stim ca la proiectarea unui difuzor proiectantul trebuie sa faca un compromis intre SPL si extensia raspunsului in frecventa. Cum la hi-fi e mai importanta extensia in frecventa este evident ca difurile pro cu SPL mare sunt descalificate. Alte discutii gen NORMALIZARE raspuns in frecventa, frecventa de taiere, etc., etc. ..... sunt deja povesti. Un bookshelf are caracteristica nelineara din principiu, altfel nu prea s-ar vinde. Unele au joasa umflata ca sa dea basul pe care nu-l au, altele au atat basul cat si inalta ridicate pentru a place in conditiile trendului de piata. O incinta comerciala reflecta totdeauna, in banii dati, o anumita politica de marketing! E nu as generaliza. E adevarat ca sunt bookshelfuri neliniare, si sunt neliniare cu buna stiinta, exact asa cum spui tu mai sus, dar sunt si bookshelfuri liniare care suna foarte bine. Acesta neliniaritate nu are nimic de a face cu faptul ca o boxa e bookshelf sau nu, pur si simplu este strategia unor branduri mai mult sau mai putin audiofile si se aplica la fel de bine si la standfloor-uri. Discutia asta este destul de sterila, si sunt convins ca multi din cei care citesc nu prea inteleg si nici nu sunt interesati de discutii filozofice. Discutia asta e pentru cunoscatori, Omul de rand intra pe acest forum ca sa ia si el o schema de filtru, sau o schema de cutie, adica lucruri practice. Cei care cunosc cat de cat problema ar trebui sa le dea o mana de ajutor (daca e posibil) si sa ii indrume intr-o directie cat mai buna pentru ei. Din ce observ eu acest lucru nu prea se intampla, si userii obisnuiti sunt intrumatii si sfatuiti in functie de interesele unor dealeri sau si mai rau - sunt indrumatii in functie de orgoliile unuia sau a altuia. Si daca tot s-a discutat de bookshelfuri si difuzoare pro, chiar aseara am facut niste teste si comparatii cu niste colegi forumisti si am constatat fara echivoc ca un difuzor hi-fi cu diagonala de 13cm intr-o cutie de 10litrii are bas muuuult mai bun atat cantitativ cat si calitativ, decat niste difuzoare PRO de 20cm foarte titrate pe acest forum. Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 17, 2011 Partajează Postat Februarie 17, 2011 Si daca tot s-a discutat de bookshelfuri si difuzoare pro, chiar aseara am facut niste teste si comparatii cu niste colegi forumisti si am constatat fara echivoc ca un difuzor hi-fi cu diagonala de 13cm intr-o cutie de 10litrii are bas muuuult mai bun atat cantitativ cat si calitativ, decat niste difuzoare PRO de 20cm foarte titrate pe acest forum.Hai sa fim un pic corecti. Prima data cand am dat drumul la difuzorul de 20 amplasamentul nu era unul fericit dpdv al basului. Ai remarcat si tu diferenta dupa ce l-am mutat in locul unde a fost bookshelful. Iar legat de partea cantitativa doar daca te referi la extensie, ca la spl unul rezista la 200w si celalalt nu. Calitativ, ce sa zic, niciunul nu avea extensie prea mare, era mai mult din basul care se aude decat din cel care se simte. Calitative pe bas as spune ca au fost cazanele tale cu 2x7" si mai ales ss-urile de 7". Restul asa ca ia uite ce bas scoate difuzorul de 13" pt cat e de mic sau ca ia uite ca a aparut basul din difuzor dupa ce am dat mediile cu 6dB mai in jos sa "iasa putin bas manelistic." Link spre comentariu
ahegyes Postat Februarie 17, 2011 Partajează Postat Februarie 17, 2011 Restul asa ca ia uite ce bas scoate difuzorul de 13" pt cat e de mic sau ca ia uite ca a aparut basul din difuzor dupa ce am dat mediile cu 6dB mai in jos sa "iasa putin bas manelistic." Ok, uite raspunsul in frecventa a boxelor cu dif de 13 ascultate aseara: Eu zic ca mediile nu sunt date jos cu 6dB, tu ce zici??? Link spre comentariu
Sharky Postat Februarie 17, 2011 Partajează Postat Februarie 17, 2011 N-ai inteles exact. In citatul meu era vorba de doua difuzoare, cel de 13 si cel de 20. Cel de 20 e cel cu mediile date jos, doar are 4mH si 6.8u pe el., iar cel de 13 e cel care scoate uimitor de mult bas pt cat e de amarat. Link spre comentariu
VTP Postat Februarie 17, 2011 Partajează Postat Februarie 17, 2011 E, aici nu sunt de acord. In general difurile PRO chiar nu merg pe hi-fi. Sunt exceptii dar rare. Difurile pro sunt gandite sa faca galagie cat mai mare, SPL cat incape. Cu totii stim ca la proiectarea unui difuzor proiectantul trebuie sa faca un compromis intre SPL si extensia raspunsului in frecventa. Cum la hi-fi e mai importanta extensia in frecventa este evident ca difurile pro cu SPL mare sunt descalificate. Alte discutii gen NORMALIZARE raspuns in frecventa, frecventa de taiere, etc., etc. ..... sunt deja povesti.Ahegyes! Imi pare rau! Probabil ca din orgoliu ai postat aceste MINUNI tehnice!Vezi? De aceea nu am incredere in ceea ce spuneti, in determinarile voastre, in modul de abordare a problemelor, etc.Invit pe cei care cred ca ahegyes a emis chestii pertinente sa extraga de pe siteurile producatorilor pe care ii gaseste pe net, oricare, caracteristicile de frecventa ale, sa zicem, wooferelor de 8", sau de 10", atat pro cat si hifi (home) si sa se convinga ca cele hifi au o banda de frecventa extinsa comparativ cu cele pro.Aberatia cu galagia e probabil extinsa la generatiile actuale si sta la baza auditiilor sinistre de la concertele live romanesti. Acolo nu se mai canta, se urla si """MUZICA""" se simte in stomac!!!!Deprimante idei semidocte! Sorry! Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum