Vizitator mavm Postat Februarie 6, 2011 Partajează Postat Februarie 6, 2011 Am cumparat un motor electric si nu-i dau de cap. Ma poate ajuta cineva cu ceva date privind modul de alimentare si pornire? Are trei fire.Pe el apar urmatoarele date. Imi poate spune cineva ce reprezinta?VEB Elmo Hartha DDR 3~ mot typ 1155 1/1 ∆Ỵ Nr. 9/18 S B 220/380 V 16W IP4450Hz 0,35/0.2A 1400U/min60Hz 0,31/0,18A 1700 U/minDaca pornirea se face cu condensator ce tip pot folosi?Multe multumiri Link spre comentariu
sla Postat Februarie 6, 2011 Partajează Postat Februarie 6, 2011 Cred ca trebuie sa fie ceva gresit in citirea datelor de pe tablita indicatoare.Motorul este trifazat, dar puterea de 16W este prea mica pentru un motor trifazat de 1500rot/min (chiar facut in fosta DDR). Iar motorul trifazat pe care scrie 220/380V nu are doar 3 fire iesite din motor, ci 6. De obicei motorul are o placa de borne cu 6 borne, unde se leaga bobinele in conexiune triunghi, daca se alimenteaza la 220V, respectiv stea, daca se alimenteaza la 380V ( tensiune trifazata in ambele cazuri!). Legaturile se fac cu niste placute din cupru. Dar un motor pe care scrie 0.2A la 380V nu poate avea puterea utila de doar 16W.Probabil ca motorul a fost rebobinat ( daca are doar 3 cabluri scoase), trebuie vazut cum a fost rebobinat ( monofazat sau trifazat). Cel mai bine ar fi sa i se masoare rezistentele intre cele 3 cabluri (tot cate doua) si sa se determine daca rezistentele sunt egale sau diferite. Oricum, ceva este ciudat la acest motor... Link spre comentariu
Vizitator mavm Postat Februarie 6, 2011 Partajează Postat Februarie 6, 2011 Datele sunt cele trecute pe placuta. Sunt vizibile. O sa masor rezistenta. Multumesc. Link spre comentariu
kodor2001 Postat Februarie 6, 2011 Partajează Postat Februarie 6, 2011 @ slaDa' motoare care au facuta conexiunea de stea sau conexiunile de triunghi facute deja si lasate in interior nu ati intalnit? ... ca eu daO masuratoare lamureste totul Link spre comentariu
sla Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 Un motor pe care scrie 220/380V are doua tensiuni nominale (de lucru). O tensiune este valabila pentru conexiunea triunghi iar cealalta pentru stea. Inseamna ca motorul trebuie sa poata fi legat in cele doua conexiuni, lucru care nu se poate realiza decat daca are toate capetele de bobina scoase afara din motor (6 cabluri). Daca steaua sau triunghiul sunt facute in interior, nu se poate schimba conexiunea, respectiv motorul poate fi alimentat doar la una dintre tensiuni.Ca exista pe piata motoare cu trei cabluri, se poate, dar sigur nu au bobinajul original (repet: daca scrie 220/380V!!!).In cazul de fata trebuie masurate rezistentele. Link spre comentariu
Myhayxx Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 pune niste poze daca ai posibilitatea...ai mai multe sanse ca cineva sa-ti dea un raspuns care sa-ti fie folositor Link spre comentariu
Vizitator mavm Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 Am facut masuratorile. Intre oricare 2 fire rezulta cca 885Ω. In aceste conditii am banuit ca sunt facute legaturile in interior, l-am alimentat la 220V, i-am dat un ajutor la pornire si ... se invarte. Deci legatura este in interior, in triunghi, probabil motor rebobinat. Spun rebobinat fiindca dupa o analiza mai amanuntita am identificat ca a avut acea placuta cu 6 legaturi pt. conexiunile stea/triunghi. Mai ramane acum sa vad ce condensator ii pot pune pt. pornire. Gasisem pe undeva pe aici un tabel in functie de putere si schema pt. legatura condensatorului. Cum pot sa-i aflu puterea si turatia? Va multumesc mult pentru ajutor. Cu siguranta altfel nu m-as fi descurcat. Link spre comentariu
sla Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 este un motor de putere foarte mica ( 1500rot./minut turatie sincrona, turatia nominala cca 1200-1250, probabil). Nu stiu la ce era folosit un asemenea motoras trifazat, dar in monofazat puterea va fi si mai mica. Incearca cu un condensator mic (2.5-3microfarazi/350V), sa vezi daca porneste si cum se incalzeste. Gasesti pe acest forum multe teme legate de motoare trifazate alimentate la 230, monofazat (cum se leaga, ce condensator se pune, ce putere se poate scoate).Nu prea vad la ce poti folosi un asemenea motoras (daca-i adevarat ca avea 16W in trifazat, in monofazat vei scoate cam 12W, eventual poti face un ventilator de masa mic) Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum