Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternator


Magnus

Postări Recomandate

Salutare! Detin un Mondeo 2000cmc TDDI an 2001, si pana in prezent am ajuns la "performanta" de a arde 3 alternatoare. Daca la primele doua am dat vina pe mecanic, care atunci cand mi-a schimbat filtrul de motorina (pozitionat deasupra alternatorului), a lasat sa curga motorina pe acesta, astfel dizolvand lacul de pe infasurarile statorului, acum la al treilea alternator am gasit puntea de diode arsa (si probabil releul). Din experienta, stiu ca parti componente ale alternatoarelor de mondeo nu se prea gasesc, iar daca totusi faci rost de ele, sunt scumpe, asa ca deja am facut comanda de unul nou. Problema e ca alternatoarele de acet tip pe care le gasesc pe net SH au in partea opusa fuliei (pe partea puntii de diode) un fel de ... priza de aer sau tubulatura neagra (probabil din plastic), piesa cu care nu vine prevazut alternatorul nou. Eu nu am acea piesa si ma mai gandesc sa nu fi fost acesta motivul problemelor mele cu alternatorul. Rog pe cineva care ma poate ajuta cu o informatie: care este rolul acelei prize de aer (sau ce e aia), unde se poate gasi chiar si SH? daca-l montez fara acea priza, e posibil sa aiba soarta celorlalte? ... noua nu o gasesc in programele pt mondeo. Pentru exemplificare, o sa incerc sa trimit un link cu o poza a unui alternator cu acea piesa despre care am vorbit aici. Multumesc.http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-M ... 4ab3387bbdIn link-ul urmator e un alternator fara acea piesa, asa cum vine pe comandahttp://www.ebay.co.uk/itm/MONDEO-MK3-DI ... 256bdcb6c2

la majoritatea auto, rolul tubulaturii respective este de a racii alternatorul(puntea de diode),dar sunt cazuri(mai putine) in care respectiva tubulatura face parte dintr-un ansamblu care duce aerul spre alte componente ale motorului=>fa rost de o astfel de tubulatura care sa-ti tina puntea cat mai rece.la modelele noi,stabilizatorul(releul de inacarcare este tot in alternator)=>mai multa caldura.
Link spre comentariu
  • Răspunsuri 66
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • TESSLA

    11

  • ari_panterra

    9

  • Magnus

    8

  • Dr.L

    7

Top autori în acest subiect

Vizitator epsilon_abc

la majoritatea auto, rolul tubulaturii respective este de a racii alternatorul(puntea de diode),dar sunt cazuri(mai putine) in care respectiva tubulatura face parte dintr-un ansamblu care duce aerul spre alte componente ale motorului=>fa rost de o astfel de tubulatura care sa-ti tina puntea cat mai rece.la modelele noi,stabilizatorul(releul de inacarcare este tot in alternator)=>mai multa caldura.Multumesc pentru informatii. Totusi, din cate stiu, admisia aerului in alternator este din partea din fata, pe la fuliei, trecand pentru racire prin tot volumul alternatorului, iar evacuarea aerului se face prin partea din spate, respectiv pe la diode. Daca nu gresesc in teoria mea, atunci prin acea tubulatura va fi evacuat aerul si nu aspirat. Corecteaza-ma daca nu e asa.

Link spre comentariu

Si cum se realizeaza acea admisie prin fata alternatorului? La unele alternatoarea existau niste palete, un soi de turbina mica, in fapt o tabla cu niste "dinti" indoiti, montata chiar in fata fuliei de pe ax, care antrena aerul. La alternatorul dumneavoastra nu vad asemenea palete. Daca intr-adevar nu exista acele palete, inseamna ca admisia de aer trebuie sa o faca alte mecanisme.

Link spre comentariu
Vizitator epsilon_abc

Si cum se realizeaza acea admisie prin fata alternatorului? La unele alternatoarea existau niste palete, un soi de turbina mica, in fapt o tabla cu niste "dinti" indoiti, montata chiar in fata fuliei de pe ax, care antrena aerul. La alternatorul dumneavoastra nu vad asemenea palete. Daca intr-adevar nu exista acele palete, inseamna ca admisia de aer trebuie sa o faca alte mecanisme.

e foarte adevarat ceea ce spuneti, unele alternatoare au acele palete in exteriorul carcasei alternatorului. la al meu acestea se vad in interiorul carcasei, prin decuparile din aceasta, imediat dupa fulie. tocmai asta m-a facut sa cred ca pe acolo se face admisia de aer.
Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

Doar daca sistemul de incarcare e defect! Inclusiv la relanti tensiunea trebuie sa fie de minim 14v cu toti consumatorii porniti!Oricum,ideea e ca incarcarea pe masina e dura,destul de departe fata de 10% din capacitatea bateriei.

Nici o masina nu o sa iti mentina 14V la ralanti cu toti consumatorii porniti.13.5-13.8 da, dar 14 slabe sanse.In general acei 50A ii debiteaza la turatia X, unde X = turatia de ralanti * Y (Y fiind de obicei cel putin 4).In cazul meu, la Opel am incarcarea 14.2-14.4V fara consumatori.Cu faza scurta, faza lunga, degrivare luneta, degrivare oglinzi incalzite + ventilatie la 4 scade pana pe la 13V la ralanti. Daca o tin turata pe la 3000-3500 rpm atunci creste pe la 13.6-13.8V, dar nu sare de 14.Daca dau si muzica la maximum scade si la 12.6V (doar pe baterie) cu motorul la ralanti. Si este vorba de un alternator de 120A, si motor diesel.La Audi nu am verificat ca nu m-a interesat decat o singura data, si cu faruri + degrivare + clima pornita pe dezaburire era sub 14V
Link spre comentariu

mare atentie,la temperaturi scazute (0*C sau mai jos) un acumulator care ajunge sa aiva la borne peste 14V-14,2V are toate sansele sa ''fiarba''...........subiectul e f larg,pe scurt:vara nu peste 14,4V, iarna nu peste 14V.

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...
Vizitator epsilon_abc

problema mea a inceput cand s-a ars alternatorul... succint: am achizitionat un alternator nou "pe producator", l-am montat, incarca 14,7V dar am observat ca la aprinderea farurilor, la intrarea in functiune a ABS-ului, la calcarea pedalei de frana, scade tensiunea pana la 12,8V-13V, apoi creste din dou la 14,7V. am demontat alternatorul si l-am trimis in garantie pentru regulator de tensiune defect. intre timp, (cu regretele ca n-am facut-o din prima) mi-am cumparat un alternator original pt mondeo VISTEON. l-am montat pe masina, apoi observ aceeasi variatie de tensiune. acesta a fost si momentul cand am observat ca borna "-" abateriei era atat de fierbinte, incat nu puteai tine mana pe ea. am gasit cablul care ducea "masa" pe caroseria masinii foarte oxidat. am inlocuit acest cablu cu un altul, cu papuci de cupru, cositorit la capete. acum borna nu mai se incalzeste dar variatia de tensiune persista. intrebare: este posibil ca din cauza acelei borne cu contact imperfect, sa fi ars la montare, regulatoarele de tensiune ale ambelor alternatoare nou-achizitionate? totusi parca mi se pare ca odata cu incalzirea motorului fluctuatiile devin tot mai putin evidente. multumesc anticipat.

Link spre comentariu

din ce spui,deduc ca baterie e ''varza'' dar mai bine fa cateva probe/verificari:-imprumuta un acumulator si fa o proba cu el-verifica contactele cablurilor baterie-alternator si baterie-caroserie-masoara tensiunile de incarcare la ''relanti'' si la 3000rpm cu bateria conectata si fara apoi vina cu observatii.

Link spre comentariu
Vizitator epsilon_abc

din ce spui,deduc ca baterie e ''varza'' dar mai bine fa cateva probe/verificari:-imprumuta un acumulator si fa o proba cu el-verifica contactele cablurilor baterie-alternator si baterie-caroserie-masoara tensiunile de incarcare la ''relanti'' si la 3000rpm cu bateria conectata si fara apoi vina cu observatii.

bateria e una varta de 70 Ah, noua, iar la un test cu un aparat bosch, a reiesit ca e la 98%. am luat minusul si plusul direct de pe baterie prin doua cabluri si am conectat direct alternatorul, dar problema a ramas neschimbata. am verificat si cu un alt acumulator...la fel! la relanti am 14,7V , daca accelerez pana la 3000 rpm, tensiunea ramane neschimbata, apoi, cand iau piciorul de pe acceleratie, tensiunea scade pe undeva intre 12,8V-13,5V, apoi tot la relanti, incepe sa creasca rapid la 14,7V. la fel se intampla si atunci cand la relanti aprind farurile: in prima faza scade tensiunea, apoi isi revine in vreo 3-5 secunde. eu ma gandesc ca poate pana la momentul in care am sesizat masa aia imperfecta pe caroserie, poate am ars releele la cele doua alternatoare si poate ca asta e si cauza pentru care ele se comporta la fel. am facut rost de un releu sh si ma gandesc sa-l pun pe unul dintre alternatoare si sa vad daca e vreo schimbare. numai bine!
Link spre comentariu
  • 11 luni mai târziu...
Vizitator angelin_oaie

Resuscitez putin topicul...sa nu mai fac eu altu,,,nu sunt sigur pe documentatiile mele...Deci ce ma intereseaza pe mine este sa schimb alternatorul la o dacie 1300....am posibilitatea sa pun de 120/140/150...si chiar 180A...care cel din urma cred ca este destul de mare si ma gandesc ca o sa am probleme cu motorul,,si o sa traga mai putin...120 am mai vazut pe dacie..150 a pus un baiat dar nu am mai tinut legatura sa vad ce si cum.tinand cont ca e carburatie as putea sa ma joc la carburator cum vreau eu ...pentru alternator mai mare...adica la relantiu ( nu ma intereseaza daca va consuma cu 1-2L mai mult dar stiu ca am curent bun pe dacie)...carburatorul va fi schimbat...cu unul pentru a merge mai rotund motorul..Vor fi puse 2 baterii pe masina...separate cu un ''izolator baterie''cabluri am de 35/50/chiar 70mm deci stiu cum functioneaza toata treaba dar...vreau pe cineva cu concluzii...sa fiu sigur 100% de toata treaba.. :freaza:

Link spre comentariu

Sa inteleg ca urmaresti un tunning pt sound?!Poti pune fara probleme un alternator mai mare(chiar peste 180A) dar dupa cum bine ai precizat trebuiesc schimbate firele,contactele,......si reglat altfel motorul,preferabil un montaj care la solicitarea alternatorului sa creasca turatia de relanti a motorului.

Link spre comentariu
Vizitator angelin_oaie

Sa inteleg ca urmaresti un tunning pt sound?!

Poti pune fara probleme un alternator mai mare(chiar peste 180A) dar dupa cum bine ai precizat trebuiesc schimbate firele,contactele,......si reglat altfel motorul,preferabil un montaj care la solicitarea alternatorului sa creasca turatia de relanti a motorului.

multumesc colegu...

da o sa modific ceva si o sa fie ceva tare!!

nu doar muzica...se va face ceva si la caldura..nu vreau geamuri aburite...plus ca eu sunt sofer zi de zi si stau mai mult in tricou iarna :ras:

o sa fie o dacie mai complicata...masina va fi demontata si montata cu cea mai mica graba..pentru ca circul cu un renault....deci nu ma grabesc sa iasa ceva urat..

pentru un alternator de 150..stiu ca iti trebuie si un carburator capabil...sa vad cum fac cu chestia aia care urca in turatii..cand se solicita curent din alternator..

dar banuiesc ca la 2 baterii...dupa cum se stie ce poate face un ''izolator de baterie'' deci izolatorul distribuie curent la baterii in functie de cat are nevoie..si cand o baterie este inarcata..va baga in cealalta..

Pe dacia asta am mai avut muzica ..cam 1000w rms...

si un OFF...

pe renault am avut un amplificator bun 4x60w sau 2x180w..pe niste difuzoare de 16.5 pe usi..si am ascultat la un picnic 8 ore la maxim si seara a luato fara nici un stres...

deci pe dacie va fi amplificatorul pentru boxe pus pe bateria masini...si amplificatorul subului...pe o baterie din spate deep cycle...

deci atunci cred ca pot asculta zic eu 3-4 ore cu amplificatorul pentru boxe la maxim..si cel al subului sa 30%...adica un 300w zic eu ..

acum ramane de vazut..latrat fara muscat e cam rusinos...

Link spre comentariu
  • 3 săptămâni mai târziu...
Vizitator drlaurentiu

Sa inteleg ca urmaresti un tunning pt sound?!

Poti pune fara probleme un alternator mai mare(chiar peste 180A) dar dupa cum bine ai precizat trebuiesc schimbate firele,contactele,......si reglat altfel motorul,preferabil un montaj care la solicitarea alternatorului sa creasca turatia de relanti a motorului.

multumesc colegu...

da o sa modific ceva si o sa fie ceva tare!!

nu doar muzica...se va face ceva si la caldura..nu vreau geamuri aburite...plus ca eu sunt sofer zi de zi si stau mai mult in tricou iarna :ras:

o sa fie o dacie mai complicata...masina va fi demontata si montata cu cea mai mica graba..pentru ca circul cu un renault....deci nu ma grabesc sa iasa ceva urat..

pentru un alternator de 150..stiu ca iti trebuie si un carburator capabil...sa vad cum fac cu chestia aia care urca in turatii..cand se solicita curent din alternator..

dar banuiesc ca la 2 baterii...dupa cum se stie ce poate face un ''izolator de baterie'' deci izolatorul distribuie curent la baterii in functie de cat are nevoie..si cand o baterie este inarcata..va baga in cealalta..

Pe dacia asta am mai avut muzica ..cam 1000w rms...

si un OFF...

pe renault am avut un amplificator bun 4x60w sau 2x180w..pe niste difuzoare de 16.5 pe usi..si am ascultat la un picnic 8 ore la maxim si seara a luato fara nici un stres...

deci pe dacie va fi amplificatorul pentru boxe pus pe bateria masini...si amplificatorul subului...pe o baterie din spate deep cycle...

deci atunci cred ca pot asculta zic eu 3-4 ore cu amplificatorul pentru boxe la maxim..si cel al subului sa 30%...adica un 300w zic eu ..

acum ramane de vazut..latrat fara muscat e cam rusinos...

 

De ce nu incerci sa lasi asa cum este alimentarea masinii, si sa mai adaugi inca un releu de incarcare pe bateria din spate pe care eu as pune-o pe undeva 100Ah si toata muzica pe ea.

In genul asta poti asculta muzica pana cand moare bateria si in felul asta protejezi bateria de pornire si nu o sa ai probleme nici cu pornitul motorului,

Cat despre carburator este putin mai complicat, tu o sa reglezi turatia motorului cu muzica pornita si ceva consumatori cum ar fi faza lunga si aeroterma, in cazul in care o sa le opresti o sa vezi cum o sa creasca turatia la motor destul de mult pt relanti ( daca ar fi fost pe injectie s-ar fi reglat singura).

Link spre comentariu
Vizitator angelin_oaie

Nu faci treaba cu releu de incarcare pe a doua baterie...cel mai bine e asa cum am spus eu ..deci pornirea si tot ce tine de masina, sa fie cu amplificatorul pt boxe pe bateria masini..!!stiu sigur ca ma tine 3 ani bateria.. lucru testat pe un amplificator ca alasi bassul pe bateria din spate...asa voi pitea da muzica cu bass la un picnic..cateva ore su muzica la mazim pe boxe si pe subw doar cu 3-400w!este cea mai buna alegere..

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări