TESSLA Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 Va spun eu sigur ca nu e asa cum stiati dumneavoastra. De pilda, instalatiile electrice casnice. Pentru firele destinate prizelor se foloseste conductor de 2.5 mmp. Si la priza aia poti sa folosesti un fier de calcat sau un resou sau mai stiu eu ce boiler. Iar sigurantele pentru prize se pun in mod obisnuit cam de 16 A. Link spre comentariu
ionut20 Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 pe baterie nu are cum sa ajunga 50A. Curentul de incarcare este reglat de releul de incarcare la o valoare apropiata de 10% din capacitatea bateriei.Dupa cum am spus si mai sus, aceasta valoare este presetata in regulatorul de tensiune inca din fabrica. Nu este o valoare dinamica care se schimba in functie de acumulatorul folosit. De aici rezulta, dupa cum am zis si pe pagina anterioara, ca atata timp cat alternatorul este unul de calitate, nu se justifica folosirea unui acumulator cu mult mai mare decat cel original, deaoarece acesta se va incarca intr-un timp mai indelungat, in caz de descarcare.Spre exemplu daca uiti farurile aprinse ziua, si nu revi la masina decat a doua zi, si constati ca masina nu mai poate porni la automat. Sa zicem ca mai ai suficient curent pentru a aprinde bordul, a alimenta pompa de benzina, computerul de injectie .. .etc, dar nu porneste la cheie. Te pui si o impingi/tragi, si o pornesti. Avand un acumulator mai mare decat cel prevazut din fabrica pe masina, acesta se va incarca cu un curent de 5%, 6% din capacitatea bateriei, in loc de cei 10% sau chiar mai mult. Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 "tractorul u650 are alternator de 35A si baterie de 150AH" Spune si ce tip de releu de incarcare ai. Eu zic ca e normal ca acest releu sa scoata 15A pt. baterie si iti ramane si o rezerva rezonabila pt. alti consumatori. Cred ca nu vei pune statii de 100W audio si CB pe tractor! Link spre comentariu
ari_panterra Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 valeuuuuu ce a-ti mancat bre de scoateti atatea perle?! hai sa o lamurim.alternatorul-debiteaza:* o tensiune mai mare decat este necesar pt un acumulator incarcat si consumatorii unui auto....,(14Vcc pt autoturisme si 28Vcc pt camioane,.... * si un curent care difera in functie de turatia transmisa de motor,astfel la o turatie ridicata,aprope de maximul nominal precizat de producator debiteaza curentul maxim care este este specificat ca nominal.la turatie mica (relanti),curentul debitat este 70-80% mai mic decat cel maximreleul de incarcare-este un stabilizator de TENSIUNE ce stabilizeaza tensiune de peste 14Vcc de la bornele alternatorului ,la 14-14,2Vcc,tensiune ce se aplica acumulatorului.el NU ARE NICI UN APORT LA LIMITAREA CURENTULUI ce ajunge de la alternator la acumulator,doar daca se depaseste curentul maxim pe care acesta il suporta(din constructie).ca o paranteza,la tunningul electric al unui auto,pe langa schimbarea alternatorului cu unul mai potent sau chiar 2-3,schimbarea acumulatorului cu unul de capacitate mai mare sau chiar 2-3,se schimba si releul/releele de incarcare cu unele ce suporta curent mai mare.acumulatorul-absoarbe un curent de aprox 15-25% din capacitatea sa nominala(Ah) atunci cand este foarte descarcat curent ce scade odata cu nivelul sau de incarcare.la bornele unui acumulator ,sa zicem de 30Ah se poate lega un alternator+releu de incarcare care sa debiteze 150A,asta nu inseamna ca acel acumulator va exploda,arde sau ....,el doar se va incarca ceva mai repede,insa ,pt un acumulator,de orice tip,este mult mai benefica o incarcare cu un curent mai mic. Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 Iata perla ta: "ce a-ti mancat bre de scoateti atatea perle?!" "NU ARE NICI UN APORT LA LIMITAREA CURENTULUI" Daca ti-amintesti acele relee vechi faceau incarcarea prin limitarea curentului prin introducerea in trepte a unor rezistente in serie cu bateria; aceasta e cauza iar efectul e mentinerea tensiunii pe baterie asa cum ai spus. Link spre comentariu
ari_panterra Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 pai ....daca nu scot si eu o perla ,nu sunt in rand cu colegii :nebun:l.e. corect,practic puterea acelor rezistente dadeau puterea suportata de releu,dar nu era vorma de nici o limitare activa a curentului,ci doar de caderea de tensiune pe acele rezistente prin care se facea "stabilizarea" si de puterea lor care dictau curentul maxim prin acel dispozitiv......deci? Link spre comentariu
gica70 Postat Februarie 13, 2011 Partajează Postat Februarie 13, 2011 Fie cum zici tu, eu cedez :cry: . Link spre comentariu
Magnus Postat Februarie 15, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2011 releul regulator de tensiune are rol de a regla tensiunea de excitatie iar aceasta tensiune de excitatie, e direct proportionala cu tensiunea ce este debitata la bornele exterioare ale alternatorului, valoarea aia care trebuie sa fie intre 13,8 si 14,4V nici de cum nu se"joaca" in gama curentilor cu incarcarea :cry: ,adica cum ar fi ideal la un proces de incarcare la redresor 10% si apoi 5% ,bine acuma factorul ce tine variatie in gama 13,8-14,4 pe linga releul regulator este turatia ,nu cred ca cineva ar avea motor de avion sub capota si ar sta la 10000 rpm sau cind merge cu masina o tine la 10000 rpm asta ar insemna sa ii zboare precum artificile pistoanele prin capota. Link spre comentariu
ari_panterra Postat Februarie 15, 2011 Partajează Postat Februarie 15, 2011 ce intrebare ai pus la inceputul topicului si unde ajungi acum pana la urma ce vrei?! Link spre comentariu
Magnus Postat Februarie 15, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 15, 2011 ce intrebare ai pus la inceputul topicului si unde ajungi acum pana la urma ce vrei?!am vreut fara suparare si fara sa ofensez pe nimeni ,de si stiam ceace e exact am vrut sa aflu mai multe parerei si opini pentru a imi completa cunostintele in materia asta.multumesc tuturora ce s-au ostenit sa scrie opnii si pareri la problema pusa de mine.va salut Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 24, 2011 Partajează Postat Aprilie 24, 2011 Pe orice autovehicul(masina,tractor,avion,motocicleta) bateria de acumulatori NU SE POATE INCARCA PARAMETRII.Releul de incarcare ,cum bine a spus un antevorbitor, limiteaza tensiunea,nu curentul; acesta se autolimiteaza cand tensiunea la borne creste. In prezent se folosesc numai relee statice.Sant si cazuri exceptionale cand se intalnesc relee electromecanice(am o Yamaha din '78 cu releu electromecanic,e de colectie). Link spre comentariu
Magnus Postat Iulie 2, 2011 Autor Partajează Postat Iulie 2, 2011 si la daciile vechi ai sa gasesti "o cutiuta cu maimute" neagra unde sta frumos un releu electromecanic cu lamele vibrante Link spre comentariu
Vizitator epsilon_abc Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Salutare! Detin un Mondeo 2000cmc TDDI an 2001, si pana in prezent am ajuns la "performanta" de a arde 3 alternatoare. Daca la primele doua am dat vina pe mecanic, care atunci cand mi-a schimbat filtrul de motorina (pozitionat deasupra alternatorului), a lasat sa curga motorina pe acesta, astfel dizolvand lacul de pe infasurarile statorului, acum la al treilea alternator am gasit puntea de diode arsa (si probabil releul). Din experienta, stiu ca parti componente ale alternatoarelor de mondeo nu se prea gasesc, iar daca totusi faci rost de ele, sunt scumpe, asa ca deja am facut comanda de unul nou. Problema e ca alternatoarele de acet tip pe care le gasesc pe net SH au in partea opusa fuliei (pe partea puntii de diode) un fel de ... priza de aer sau tubulatura neagra (probabil din plastic), piesa cu care nu vine prevazut alternatorul nou. Eu nu am acea piesa si ma mai gandesc sa nu fi fost acesta motivul problemelor mele cu alternatorul. Rog pe cineva care ma poate ajuta cu o informatie: care este rolul acelei prize de aer (sau ce e aia), unde se poate gasi chiar si SH? daca-l montez fara acea priza, e posibil sa aiba soarta celorlalte? ... noua nu o gasesc in programele pt mondeo. Pentru exemplificare, o sa incerc sa trimit un link cu o poza a unui alternator cu acea piesa despre care am vorbit aici. Multumesc. http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-M ... 4ab3387bbd In link-ul urmator e un alternator fara acea piesa, asa cum vine pe comanda http://www.ebay.co.uk/itm/MONDEO-MK3-DI ... 256bdcb6c2 Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 Ai copiat linkurile aiurea,mai pune-le odata corect (copiate direct din bara cu adresa,nu de pe vre-un forum) Link spre comentariu
Vizitator epsilon_abc Postat Februarie 2, 2012 Partajează Postat Februarie 2, 2012 ai dreptate...scuze. aici e alternatorul cu tot cu acea tubulatura: http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-MONDEO-M ... 19ca1cecef iar aici,acelasi tip de alternator, doar ca e fara acea piesa: http://www.pieseauto.ro/alternator/ford ... 79235.html Multumesc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum