Magnus Postat Februarie 6, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 6, 2011 atunci justificati dotarea masinilor cu un alternator de 50A si 12 V si acumulatori de 55 A ora, Link spre comentariu
Dr.L Postat Februarie 6, 2011 Partajează Postat Februarie 6, 2011 Tico vine din fabrica cu un alternator de 50A si o baterie de 35Ah.Dacia 1310 venea cu un alternator de 35A si o baterie de 50Ah...Alternatorul e dimensionat in functie de consumatorii electrici ai masinii iar acumulatorul in functie de demaror. Nu exista legatura directa intre cele 2. Link spre comentariu
Magnus Postat Februarie 7, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 7, 2011 Tico vine din fabrica cu un alternator de 50A si o baterie de 35Ah.Dacia 1310 venea cu un alternator de 35A si o baterie de 50Ah... 36A si 12V facut la electroprecizie sacele serii Ducellier mai tarziu a venit cu alternator de 50A ,totusi bateria e un tampon ,la pornire e folosita si pentru consumatori dar eu zic ca tousi trebuie sa se reflecte si cu un alternator pe masura la incarcare Link spre comentariu
ionut20 Postat Februarie 8, 2011 Partajează Postat Februarie 8, 2011 Bateria este folosita la pornire, la alimentarea consumatorilor electrici cand motorul este oprit, si mai are si un rol de buffer (tampon) pentru instalatia electrica, cand motorul este pornit.Cand motorul este pornit, alternatorul debiteaza curentul necesar functionarii instalatiei electrice, si un curent de incarcare pentru acumulator. Curentul de incarcare este undeva in jur de 5A pentru un acumulator de 55Ah. Asadar nu e relevanta puterea alternatorului, decat in relatie cu numarul de consumatori de pe masina.Spre exemplu, cazul unei masini de generatie vechie, motor benzina, aprindere clasica, fara sistem de sunet, fara alarme, electronice, computere etc etc.Consumatorii mari in acest caz sunt:- electromotorul (consuma curent din baterie doar la pornire). Un motor de 1L ... 1.4L benzina, bun, poate porni lejer si cu un acumulator de 30Ah- sistemul de aprindere (delcou + bobina de inductie): consuma dupa pornirea motorului, din curentul furnizat de alternator, undeva in jur de 4 ... 5A daca imi aduc aminte bine.- lumini, curent maxim consumat pentru: 2 x faza lunga (110W adica 7.85A pentru 14V), stopuri frana ( 40W adica 2.85A la 14V si becuri de 20W ), lumini spate (20W adica 1.4A pentru 14V si 10W de bec), semnalizare, max aprins 4 becuri de 10W si 2 de 2W, adica 3A, dezaburire luneta aproximativ 10A, motor ventilatie, aproximativ 4A, lumini interioare, marsarrier, pozitie, max 3A,- curent de incarcare pentru baterie, max 5ARezulta un curent max tras din alternator de aprox 42.1A.Un altenator de 55A bun, care poate sa dea cei 55A si la turatii reduse, este suficient, in conditiile in care ai un acumulator de 30Ah. Link spre comentariu
Magnus Postat Februarie 10, 2011 Autor Partajează Postat Februarie 10, 2011 bun si in cazul meu ca am o baterie de 12v 88 de Ah ,din cate am studiat eu imi cele cugetate de voi si cu multi consumatori avand in vedere ca alternatorul debiteraza 14V 50A puntea de diode stiu ca e dimensionata aproape de maximum nu risc sa "bubui alternatorul mai ales c stiu ca daca e bateria descarcate mai mult de jumate risc sa "bubui" si puntea si rotorul alternatorului in conditia cind nu am un redresor la indemana Link spre comentariu
ionut20 Postat Februarie 10, 2011 Partajează Postat Februarie 10, 2011 bateria este incarcata de releul de incarcare, nu direct de catre alternator. Intre alternator si baterie se afla acest releu de incarcare, fie separat ca si constructie, fie integrat in alternator. Rolul lui este de a furniza un curent corect de incarcare, adica cam 10% din capacitatea bateriei, aproximativ 5 .... 6 A, pentru masinile care au fost dotate cu acumulator de 50Ah sau apropiat, si de a mentine tensiunea pe baterie, prin aceasta incarcare, in jurul valorii de 14V. Daca ai pe baterie intre 13.9V si 14.4V cu motor pornit, si ceva consumatori mari (faza lunga, dezaburire) si la relanti si la o turatie de 2500 ... 3000 de ture, inseamna ca ai o incarcare foarte OK.O baterie prea descarcata ("pe jumate") nu va porni motorul. De la o baterie vechie, nu pusca alternatorul, rotorul, sau releul de incarare ;) doar eventual daca o legi invers Bateria ta de 88Ah daca a fost pusa in locul uneia de 55Ah pe masina care din fabrica avea de 55Ah, se va incarca mai greu, adica intr-un timp mai indelungat decat cea de 55Ah. Daca faci drumuri lungi nu ar trebui sa ai probleme. Daca faci drumuri scurte, s-ar putea sa ai surpriza ca intr-o dimineata friguroasa, dupa ce nu ai mai pornit masina cateva zile, sa nici nu mai porneasca.Mai depinde si de calitatea alternatorului. Spre exemplu cele puse pe Daciile clasice, scot 50A la 10000 ture. La relanti pentru a debita un curent decent, multi si-au pus fulia si mai mica decat era, pentru a creste turatia alternatorului.Un alternator strain, precum am pus pe Dacia lui taica-mio, un Iskra de 55Ah cu releu de incarcare integrat, face ca pe baterie, cu motorul la 1000 ture, faza lunga, proiectoare de ceata, dezaburire si ventilatie pornita sa aiba 14V fix. Tensiunea se mentine si la turatie ridicata tot la 14V, variind putin doar cu 0.1V in plus sau in minus. Link spre comentariu
Vizitator valy 05 Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 ati cam ametit-o de tot de exemplu tractorul u650 are alternator de 35A si baterie de 150AH de asta ce mai ziceti cam cat timp ar dura o incarcare dupa spusele voastre bateria e folosita doar la pornire dupa care ii ia locul alternatorul in prima faza el debita un pic mai mult curent sa incarce bateria si pe urma in functie de consumatori toata treaba asta sta in releul regulator el comanda puterea debitata de alternator in functie de consumul de curent si la camioane ce ar insemna un alternator de 24v si 40A la 2 baterii inseriate de 200AH sa nu faca fata Link spre comentariu
TESSLA Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 Daca ai mai folosi si unele semne de punctuatie si din cand in cand ai mai scrie cu litera mare...ar fi un deliciu si am intelege exact ce vrei sa spui! Pana una alta, tu esti cel care "ai ametit-o de tot". Link spre comentariu
Vizitator valy 05 Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 Ai masurat vreodata ce curent absoarbe un acumulator dupa ce pornesti masina ??? Incearca si mai stam de vorba,scuze de primul post am scris mai repede Link spre comentariu
TESSLA Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 Nu am masurat. In orice caz, unu curent "potrivit" pentru alternator, pentru cablurile de legatura si alte piese implicate in procesul incarcarii. Daca chiar ati facut aceasta masuratoare ne puteti spune si noua despre ce valoare e vorba si mai ales si de o dependenta temporala a valorii curentului de incarcare. Link spre comentariu
Vizitator valy 05 Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 la o baterie de 12V si 60Ah cu alternotor de 35A am masurat o incarcare de 14V si un curent absorbit de acumulator de 9A,timp de vreo 5-6 minute dupa care incepe sa mai scada pana pe la vreo 6-7A, ce am observat ca dupa mai multe automate deci baterie mai consumata creste curentul de incarcare dar si putin timpul de incarcare, o sa fac mai multe teste pe chestia asta pe masina mea alternator de 90A si acumulator de 75Ah, o sa revin cu detalii Link spre comentariu
TESSLA Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 Pai cam acelasi lucru am spus si eu, fara sa fac experimentul asta, recunosc. Atata vreme cat valoarea optima pentru curentul de incarcare, in sensul ca nu dauneaza bateriei, este egala cu 10% din capacitatea acumulatorului e logic ce spuneti ca ati masurat si eu chiar am sustinut ca asa este. Asta daca bateria este in buna stare. Cum am mai sustinut, o baterie buna nu are de ce sa se descarce prea tare ( chiar in urma unor actionari consecutive ale demarorului) si ca atare nu este necesar nici un curent de incarcare mult peste valoarea de 0.1xC si nici de un timp de incarcare prea lung. Link spre comentariu
Vizitator valy 05 Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 dupa spusele cologilor ar trebui un cablu imens intre baterie si alternator la un curent nominal de 50A,tinand cont ca poti trage cam 2A pe mm2 iar cablurile uzuale nu au mai mult de 4-6 mm2, la dacie e de 4mm Link spre comentariu
TESSLA Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 Pai...nu e chiar asa...din cate citisem eu prin niste tabele, se admite o valoare "sigura" a densitatii de curent de 3-4 A/mmp. Cat despre un curent de 50 A..una la mana ca nu are cum sa apara asa ceva daca bateria e in stare buna de functionare, iar doi la mana ca strica bateria. Mentionez ca e vorba de baterii pentru berline nu pentru camioane. Link spre comentariu
Vizitator valy 05 Postat Februarie 12, 2011 Partajează Postat Februarie 12, 2011 nu stiu sigur dar eu stiam ceva de 2-3A/mm2 o baterie buna nu ajunge niciodata sa absoarba mai mult de 10-15% din capacitate,in functie de cat de consumata este,ea absoarbe mult cand elementii intra in scurt si incepe sa fiarba iar a doua varianta absoarbe mai putin cand se sulfateaza si este pe duca fiindca nu mai are putere de inmagazinare, prima simtoma fiind pornirea greoaie Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum