Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Alternator


Magnus

Postări Recomandate

salut am un alternator tip 1114 fabricat la electroprecizie sacele parametri sin 14V si 50A si am achizitionat un acumulator auto 12V de 88Ah,da-ti un sfat cum as reusi sa il incarc la parmetri nominali acumulatorul,avand in vedere ca alternatorul debiteaza 50A si bateria e de 88A,voi avea necazuri?

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 66
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • TESSLA

    11

  • ari_panterra

    9

  • Magnus

    8

  • Dr.L

    7

Top autori în acest subiect

vei avea nevoie de un asa zis releu de incarcare,care este un stabilizator de tensiune ce nu lasa sa treaca o tensiune mai mare de 14Vcc spre acumulator,astfel protejandul.alternatorul respectiv debiteaza acei amperi in conditii maxime de functionare,normal valoare e mai mica.pt acumlator nu e problema acest lucru,acest lucru modifica doar timpul de incarcare al acumulatorului.

Link spre comentariu

ideea e ca daca stau sa ma gandesc alternatorul dupa releul regulator de tensiune scoate 14,4V si 50 de amperi inseamana putere 700W daca stau sa ma gandesc la baterie e 12 cu 88 inseamana 1056W ,ca sa incarci un acumulator nu la 100% macar la 90% e adegvat acest alternator?ca totusi ceace menti un acumulator auto este ciclul de incarcare si de descarcare aproape de parametri nominali de functiunare si exploatare

Link spre comentariu

Domle, acumulatoarele auto se incarca cu un curent de maxim 10% din capacitate! Deci in cazul tau, 8.8 - 9 A. E foarte bun alternatorul. Aia 88Ah reprezinta capacitatea bateriei! Mai concret, poate mentine curentul de 88 A timp de o ora. Puterea bateriei e alta si e mult mai mare decat 1 kW sau cat ai calculat tu. La o bateriei de asta de care zici, cand actionezi electromotorul, intensitatea mai ca sare de 200 A. Inmultit cu vreo 9-10 V, ca mai scade un pic, calculeaza si tu ce putere are. In fine, asta e pe langa subiect, important e ca e bun alternatorul.

Link spre comentariu

Tessla,cu 10% se incarca pe redresor.Daca pornesti masina ajutata de alta masina (bateria e descarcata) cu cat crezi ca se incarca? :nebunrau: Se incarca cu curentul maxim pe care-l poate debita alternatorul la relanti! Care sigur e mai mare de 10% (alternatorul trebuie sa tina minim 200w la relanti,adica vre-o 15A care sunt deja de 3 ori curentul de 10% al acumulatorului de 50Ah).Si tot in cazul asta,acumulatorul s-ar incarca in 10 ore,deci ar trebui ca masina sa mearga 10 ore pentru a incarca acumulatorul complet?Si inclusiv dupa pornirea motorului cu bateria incarcata,tot se descarca umpic,iar incarcarea va fi la fel de fortata!

Link spre comentariu

De acord, dar incarcare asta fortata e pentru scurte momente de timp! Daca bateria este in buna stare de functionare, nu are de ce sa "necesite" o incarcare fortata. In momentul cand ajungi sa o pornesti cu alta masina, deja bateria ta iti da alarma ca vrea inlocuitoare! Apropo de relanti....daca ai de mers mult noaptea (deci cu farurile aprinse) in oras, cum e cazul taxiurilor, dupa o perioada, nu atat de lunga ca in cazul unei masini de familie, sa spunem, te cam lasa bateria. De ce? Nu se incarca suficient, ca sant multi consumatori, si turatia motorului e mica. Tot din cauza asta si altele ( prea multe actionari ale electromotorului) si termenul de garantie pentru baterie difera de la o masina normala fata de un taxi ( in cazul taxiului se reduce la jumatate). In concluzie, o baterie sanatoasa nu are de ce sa se incarce fortat! Pentru ca nu are de ce sa se descarce asa tare. Asta daca nu e prea uzata sau daca nu a fost inactiva o perioada prea lunga de timp. Si in cazul din urma se recomanda sa fie incarcata pe redresor inainte sa o pui pe masina.P.S. Dupa ce pornesti, bateria s-a descarcat un pic, de acord, da nu prea mult! Ca daca s-ar descarca prea mult, n-ai mai putea sa "dai" de prea multe ori la automat. Eu am "dat la cheie" si de 20 de ori, da cu pauze de cateva zeci de secunde intre! Si nu m-a lasat bateria, in sensul ca a pornit pana la urma masina. Am vazut intr-o parcare pe unul care a dat cam 5 minute incontinuu! Mi-era mila mie de saraca baterie :rade:

Link spre comentariu

De acord, dar incarcare asta fortata e pentru scurte momente de timp! Daca bateria este in buna stare de functionare, nu are de ce sa "necesite" o incarcare fortata. In momentul cand ajungi sa o pornesti cu alta masina, deja bateria ta iti da alarma ca vrea inlocuitoare!

Sau daca se descarca prea mult de la folositul consumatoriilor cu motorul oprit etcO baterie rezista la destule abuzuri d-astea

Apropo de relanti....daca ai de mers mult noaptea (deci cu farurile aprinse) in oras, cum e cazul taxiurilor, dupa o perioada, nu atat de lunga ca in cazul unei masini de familie, sa spunem, te cam lasa bateria. De ce? Nu se incarca suficient, ca sant multi consumatori, si turatia motorului e mica.

Doar daca sistemul de incarcare e defect! Inclusiv la relanti tensiunea trebuie sa fie de minim 14v cu toti consumatorii porniti!Oricum,ideea e ca incarcarea pe masina e dura,destul de departe fata de 10% din capacitatea bateriei.
Link spre comentariu

De acord, ca e mai dura, da nu prea dura. In nici un caz 50 de amperi sau cat poate debita alternatorul! Asta daa bateria e inca " in putere". Iar daca e in putere nu se descarca asa usor chiar daca ai lasat multi consumatori pe ea, chiar si cu motorul oprit. Daca e in stare sa actioneze, de multe ori la rand, un electromotor de 1.5-2 kW, nu se descarca prea usor. Decat daca i-a crescut rezistenta interna si in cazul asta, trebe alta baterie. Daca s-ar descarca prea usor, astia de la scoala de soferi ar trebui sa schimbe cate o baterie in fiecare saptamana.

Link spre comentariu

De acord, ca e mai dura, da nu prea dura. In nici un caz 50 de amperi sau cat poate debita alternatorul! Asta daa bateria e inca " in putere". Iar daca e in putere nu se descarca asa usor chiar daca ai lasat multi consumatori pe ea, chiar si cu motorul oprit. Daca e in stare sa actioneze, de multe ori la rand, un electromotor de 1.5-2 kW, nu se descarca prea usor. Decat daca i-a crescut rezistenta interna si in cazul asta, trebe alta baterie. Daca s-ar descarca prea usor, astia de la scoala de soferi ar trebui sa schimbe cate o baterie in fiecare saptamana.

Colegul Tessla spune corect(pentru ioncarcare NORMALA ai nevoie de max 10%).Am incarcator stas de 10A si pot incarca acumulatori de pana la 100A cu el.Asta se numeste incarcare.Ceea ce zic colegii mai sus cu socuri si consum marit si alte cela aia nu este incarcare ci capacitatea alternatorului ca intr-un moment anume sa debiteze un curent mai mare.Ori intr-o incarcare normala nu este nevoie de asa ceva.Daca ar fi sa trebuiasca 1000 si ceva de W pai cum ara arata un asemenea redresor?v-ati pus intrebarea?
Link spre comentariu

Un coleg spunea ca o incarcare cu 10% din capacitate, ar dura zece ore ( estimativ, binenteles). Pai asta doar daca bateria e descarcata de tot. Daca e in buna stare nu are de ce sa dureze 10 ore.

Link spre comentariu

@dan cod -aici nu e vorba de redresoare! Am scris deja ca pentru incarcarea pe redresor 10 ore la 10% e varianta corecta!Dar pe masina nu exista aceasta limitare de curent :nebunrau:

Link spre comentariu

Dureaza atat doar daca bateria e complet descarcata! Pe masina nu are de ce survina o incarcare cu un curent mult mai mare de 10% ( gen 40%- 50% ) pentru ca bateria nu are de ce sa se descarce asa tare , in conditii normale binenteles.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări