Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Proiect comun de amplificator audio HiFi (HI-END)


Postări Recomandate

Vizitator neculea corneliu

Imi cer scuze oficial fata de toti cei implicati in proiectele astea.Succes!Together will go beyond where never has gone before!Am unde refula, nu va ingrijorati!Va pot pune si eu la dispozitie cateva piese relativ exotice, daca folositi banii participantilor dupa dezvoltarea finala a proiectului.Inca nu ati hotarat daca il veti face hi-fi sau high-end.Cred ca ar merita incercate amandoua variantele separat pe niste bench test-uri adecvate.Gresesc pe undeva?

Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu

Si pt ca tot veni vorba de refulari, slujbele mele de rahat au fost in domeniul medical, farmaceutic, al laserilor si tehnologiei vidului inaintat, mai precis analizoare fizico-chimice, spectrometrie uv, ftir si de masa, laseri medicali si industriali, unde eram angajat ca tehnician pe posturi de inginer pt ca se stia ca n-o sa am tupeu sa cer salariul dublu pe care il luau domnii ingineri care stricau ziua ce reparam eu noaptea.N-am fost dat afara din nici unul din posturile astea ci am plecat fara nici o cerere de marire a salariului pt ca pur si simplu nu suport impostura.Prefer sa repar televizoare pe 50 de lei decat sa repar aparatura de zeci sau sute de mii de euro pe salariu de 400 si acela sa mai scada pt ca patronii au de terminat vilisoarele lor in timp ce invoca mereu criza.Am fost acum trei saptamani la un interviu unde un pungas de electronist care acum cinci ani mai repara philips-uri k9 , ma intreba daca am master in electronica medicala in timp ce el nu stia pe unde circula electronul in ansa.Asta e refulare! Eu zic sa facem mai intai un atelier de cercetare- proiectare in toata regula, nu e musai sa- l certificam oq, pq si iq si apoi sa dezvoltam proiecte. Ce spuneti?

Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu

Am stat de fiecare data sa citesc toate posturile care au fost scrise si daca nu le stergeati poate mai tineam si eu minte unde v-am vazut argumentarile.Oricum, daca ma mai cunoaste careva de pe site-o sa fac efortul sa pun si o poza tip pasaport la numele meu ca sa fie mai clar-stie ca sunt scepticismul intruchipat.Cu alte cuvinte, nu tin ulei de sarpe in casa, dar chiar daca audionote are serii mici si excesiv de scumpe, cu performante greu verificabile, faptul ca foloseste condensatori pp cu argint nu este incompatibil cu provenienta inginerilor de la firme precum jvc, fostex ori kenwood. By the way kenwood folosea in 81 stiroflex-cupru in partea de corectie phono si asta intr-un amplificator cu masca de plastic...

Link spre comentariu

Stiroflexii pot suna foarte bine in corectiile de ton !Pt ca erau f bine situati ca toleranta si ca pret au fost adesea preferati (in special in aparatele germane - anii 70-80), dar chiar sunau bine. Un amic pasionat de sunetul lampilor in amplificatoare de chitara mestereste (adica a reparat si de vreo 2-3 ani tot modifica) un Dynacord vechi. I-am dat sa incerce mai multi pumni de condensatorare - in special pt trecere/cuplaj. Spre surprinderea mea chiar se simtea diferenta intre stiroflex, MKP, ceramic sau MKT. In bine sau nu, greu de spus, dar sunau diferit. Singurii care sunau prost - in mod cert (dar doar in cazul respectiv), au fost caramelele chinezesti cu mylar.Problema este adiacenta subiectului si nu poate fi luata ca exemplu, pt ca acel amplif folosea corectii de ton pe reactii pozitive (pt efecte specifice chitarilor electrice), situatie in care este greu de spus ce nivel de distorsiuni erau si cum influentau ele comportarea intregii scheme, mai ales ca totul era expermentat pt obtinerea modificarilor sonore, fara vreun calcul si simulare.

Link spre comentariu

Sorin, nu faceam pe grozavul cand ziceam ca am pretentii mari de la un amplificator DIY. Stiu f bine ca se poate obtine un sunet comparabil cu al aparatelor de mii de $ folosind o schema simpla, bine realizata. Totusi, ascultand multe aparate din diverse game de pret, si facand mereu comparatia cu Filarmonica sau cu sala de repetii a unei mici formatii de jazz, mi-am dat seama ca doar sistemele FOARTE scumpe pot reproduce senzatia aceea cand esti aproape de instrumente.Abia in 2004, cand am ajuns in Bucuresti la (mult hulitii aici) dealerii hi-end am intalnit acea senzatie despre care citisem - a fost exact asa cum o asteptam de multi ani: stai in fotoliu in camera de auditie dar simti fiecare rasuflare sau miscare a artistilor.Imi pare rau, dar numai fiind pregatit si stand multe ore in ascultarea unor sisteme de sute de k$ iti formezi o imagine reala - un reper - despre cum ar trebui sa sune cu adevarat muzica in orice camera. Nu suna chair ca la filarmonica sau la cafe-concert, dar este totusi foarte aproape.Asa ca da, asteptarile mele sunt mari. Si daca unele modificari in schema pot conduce la schimbari importante - in bine - de ce sa nu le facem? Nu va iesi ce speram, asta e, nu dam in cap la nimeni. O idee la care ma gandeam demult si pe care am incercat-o cu bune rezultate la alta schema este iesirea in colector. Am observat abia de cateva saptamani ca a fost postata de technomate in topicul sau.Scriu mai multe posturi pt ca 1 - sunt idei diferite, 2 - oricum sunt destul de lungi si altfel pot fi mai greu de urmarit, si 3 - dupa o anumita lungime a mesajului forumul imi intoarce cursorul cu cateava randuri mai sus si le ascunde pe ultimile scrise. Foarte greu de scris in acest fel, nu mai spun de corectat.

Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu

stiroflexul era si in corectoarele japoneze:akai, jvc, panasonic,kenwood, realistic-am un sta2250(al doilea amplituner digital din lume dupa sta2100)de la un bun prieten de pe forum si motivul principal al folosirii este deriva mica cu temperatura. In privinta folosirii diferitelor tipuri de condensatoare, daca polipropilena ori mkp-urile au pierderi mici cu frecventa nu pot fi recomandate in orice amplificator fiindca ajuta la intrarea in oscilatie a etajelor cu impedanta ridicata .Polistirenul-ero axiali mkt1813 mi s-au parut cei mai buni pentru cuplaje, au preturi bune pe vishai si sunt bobinate pe un miez de fibra de sticla pt rigidizare, mkp-urile sprague 715p-din care am cumparat si eu vreo 30 pt niste head-uri pe lampi pt chitara- fiind prea scumpe si voluminoase dupa parerea mea, iar wima mkp10 de provenienta dubioasa sau executate diferit fata de cele de acum 10 ani-am stricat vreo cativa sa ma conving.wima a scos deja noi generatii fkp2 si 3-parca folosite deja in amplificatoare de renume pe lampi, dar si mks02 pt decuplari ultrasonice in etajele active de evacuare a sarcinii stocate in baza ori poarta sau pe bucle de reactie negativa cu operationale.Trebuie sa recunosc totusi ca si mylar-ul de ipee electroarges e al naibii de bun mai peste tot, in etaje de semnal mic...asta in ce priveste nepolarizatii.La electrolitici am preferatii mei, dar exista deja nichicon, black gate-uri si frako, tosin, elna, chemicon, sprague ori siemens au cazut in dizgratie cand exista si samwha-uri care dau clasa unui nichicon bipolar uscat de 10 ani de stat in raft.Am mai spus si cu alta ocazie:atentie la nichicon muse bipolar pt ca favorizeaza bass-ul.E adevarat ca exista un stoc de 100uf/16v nevandut de prin 99, dar nu se compara cu varianta electrolitica monopolara, avand rezistenta dinamica mult mai mare.Nu e prea potrivit sa discutam despre c-uri de cuplaj, aici fiind un amplificator cu cuplaj galvanic, dar daca doriti acei nichicon muse cu tot dinadinsul am o sursa foarte ieftina.Eu le iau cu 50 de bani bucata. Cat oferiti?

Link spre comentariu

Fiindca am laudat asa de mult schema de la Dynacord, iata si cateva detalii despre cum poate sa arate un modul diy (a nu se considera reclama, eu nu comercializez module):

Posted Image

Posted Image

 

Triplet, cate 2 finali, diferential cascod, repetor pe emitor inainte de Vas, limitare de curent, etaj diferential de preluare pentru IOC, servo.

Link spre comentariu

nichicon, black gate-uri si frako, tosin, elna, chemicon, sprague ori siemens au cazut in dizgratie cand exista si samwha-uri care dau clasa unui nichicon bipolar uscat de 10 ani de stat in raft

Normal, pentru ca sunt facuti la fel ,e aceeasi tehnologie, chiar daca Samwha e mult mai ieftin. Un Samwha pentru aplicatii industriale (surse etc.) are toti parametrii mai buni ca un condensator electrolitic special pentru audio.

atentie la nichicon muse bipolar pt ca favorizeaza bass-ul

Am auzit multe afirmatii de genul acesta, dar sunt tehnic inexplicabile. Ca sa aiba -1dB la 20kHz , un condensator ce duce semnal pe o impedanta de 1kOhm ar trebui sa aiba o inductanta parazita de peste 1mH , dar inductanta parazita a electroliticilorCelor mai prosti e de mii de ori mai mica. Poate au ceva bobine bagate in ei :da .Scuze pentru ca iar poluez topicul, dar am observat ca in ultimul timp, multi nu mai gandesc tehnic si se iau dupa ce spun unii producatori, comercianti sau oameni care nu au nici o treaba cu electronica.
Link spre comentariu

Nu, fenomenele nu sunt tehnic imposibile, iar explicatiile sunt obligatoriu posibile. Doar ca nu le cunoastem intotdeauna; uneori ne lipsesc [masiv] informatii care sa ne permita sa le intelegem, sau macar sa vedem de unde sa incepem analiza.

Afirmatia lui . . poate fi adevarata - nu am verificat si nici nu am citit despre ea,

dar in mod cert inlocuirea condensatorilor de filtraj poate schimba [dramatic] sunetul unui amplificator - sau chiar si al unui preamplificator. Si ma refer la inlocuirea cu condensatori seriosi, cu parametri cunoscuti si garantati de producator.

La fel, inlocuirea condensatorilor de cuplaj - mai ales cu ne-electrolitici de valori mari. Despre acestia din urma a scris pe audiofil forum TiVicol - foarte explicit [si foarte util].

 

Unul din fenomenele care sunt [voit] ignorate de profii de dce este comportamentul semiconductor al electroliticilor.

Cautati in manuale serioase si vedeti schema echivalenta reala a unui electrolitic polarizat, apoi desenati una pt un electrolitic nepolarizat - sa vedeti ce "frumusete" iese.

Pentru ca unele din valorile parazite din schema sunt mici - motiv pt care sunt ignorate de proiectantii industriali, nu inseamna ca nu pot da coloraturi sau modificari perfect perceptibile intr-un sistem audio bun.

 

Dar de departe cel mai important - si mai trist, este faptul ca atunci cand nu cunoastem ceva - acel ceva este negat,

asa cum prea des se petrec lucrurile pe acest forum.

Link spre comentariu

dar in mod cert inlocuirea condensatorilor de filtraj poate schimba [dramatic] sunetul unui amplificator - sau chiar si al unui preamplificator.

Numai daca cei pe care ii schimbam ori sunt deteriorati ori nu-si respecta specificatiile (caz des intalnit la cei ieftini).

Daca de exemplu eu am un (pre)amplificator cu ceva filtraj ieftin gen samwha sau capxon (masor condensatorii si au capacitatea aproape de cea scrisa pe ei si esr decent) refuz sa cred ca se schimba sunetul daca ii inlocuiesc cu blackgate sau altii scumpi.Decat sa platesc in plus pentru cei scumpi ca imi garanteaza parametrii, mai bine cumpar un esr metru .

Cautati in manuale serioase si vedeti schema echivalenta reala a unui electrolitic polarizat, apoi desenati una pt un electrolitic nepolarizat - sa vedeti ce "frumusete" iese.
La fel, inlocuirea condensatorilor de cuplaj - mai ales cu ne-electrolitici de valori mari

Am vazut ca multi spun ca electroliticii de cuplaj creeaza distorsiuni (la cele armonice si de faza ma gandesc ca se refera). Iarasi un lucru imposibil tehnic (daca frecventa de taiere este mult iesita din spectrul audio). Adevarata problema este curentul de fuga. Cum ai spus si tu , efectul de semiconductor al celor polarizati lasa sa treaca un curent destul de mare cand tensiunea este inversa.Chiar si cand nu e inversa tensiunea, electroliticii tot au ceva curent de fuga. Cei bipolari sunt o solutie buna pentru cuplaj, dar cei neelectrolitici sunt mai buni ca au un curent de fuga si mai redus, neglijibil.Acest curent de fuga poate modifica offsetul, de aceea nu prea sunt recomandati electroliticii in calea de semnal.Celalalt motiv este ca isi pierd capacitatea si alti parametri cu timpul.Din pacate neelecroliticii de valori mari sunt cam scumpi.

 

Dar de departe cel mai important - si mai trist, este faptul ca atunci cand nu cunoastem ceva - acel ceva este negat, asa cum prea des se petrec lucrurile pe acest forum.

Dar e trist si cand "cunoastem" ceva si e gresit, si ii invatam gresit si pe altii.Si asta se intampla des pe forum.

Link spre comentariu

... refuz sa cred [ca se schimba sunetul....]

ce scriam mai sus ...bine, bine, refuzi sa crezi, dar refuzi si sa expermentezi ?si daca expermentezi, vei refuza sa crezi rezultatul propriilor expermente ?acum, na, e clar ca nu poti expermenta, caci nu detii o linie audio suficient de performanta, asa ca te invarti intr-o bucla inchisa. Oricum, cele scriese nu se adresau celor care refuza sa creada - sau vor sa nu creada - pt ca oricum nu pot ajunge sa cverifice ...
Link spre comentariu

M-ai ghicit, nu am boxe destul de performante sa experimentez. Dar refuz sa cred pentru ca nu exista o explicatie stiintifica corecta. Daca chiar erau diferente trebuia sa gasim undeva si o explicatie corecta de ce apar aceste diferente, ce fenomene se petrec , dar eu n-am gasit numai aberatii tehnice in explicatii.Sa vina cineva cu o explicatie corecta si cred.Voi ajunge si sa experimentez, si daca chiar vor exista diferente,voi incerca sa caut si explicatii. Explicatia sigur nu va fi ca sunt mai scumpi condensatorii ,ca sunt facuti de nu stiu ce firma cu renume si traditii si ca sunt special pentru audio. .Asta cu condensatorii scumpi e ca si faza cu cablurile de 500euro metrul.Ca o paranteza, in 1985 , un proiectant de amplificatoare ,Bob Carver, a fost provocat de revista Stereophile sa faca un amplificator ieftin care suna ca unul scump, de 12000$ pe vremea aceea, A reusit in 48 de ore inchis in redactie , si angajatii revistei Stereophile (oameni care credeau in sunetul magic al condensatorului) care scriau reviewuri despre amplificatoare scumpe nu au reusit sa faca diferenta intre amplificatorul lui Carver si cel scump. Bineinteles ca a urmat un scandal, Stereophile l-au dat in judecata dupa ce a facut publica povestea si i-au facut apoi reviewuri proaste la amplificatoarele fabricate de el.

Link spre comentariu
Vizitator neculea corneliu

Ofer pentru experiment gratis 20 condensatori bipolari nichicon muse 100uf/16v nefolositi la 4 persoane(cate cinci fiecaruia).Le trimit cum asa cum vor persoanele respective, dar nu-mi asum decat transportul prin posta romana pt ca nu ma scald in bani .Le trimit beneficiarilor acestui proiect sa le incerce asa cum vor ele de cuviinta s-o faca.Trimit 5 ca sa le poata folosi si sa aiba si de unde strica pt o inspectie in interiorul lor sa se convinga in ce stare sunt.Am cumparat vreo 300 de bucati cu 50 de bani bucata.De fapt i-am cumparat pe toti cati erau in galantar cu jumate de an inainte sa incepeti acest proiect.Poate ma insel in privinta acestor nichicon, in privinta validitatii acestui proiect ca fiind high end, poate ma insel pur si simplu...Totusi nu sunt de acord cu ideea de a folosi condensatori nepolarizati oriunde, oricum. Nu s-au plans de nichicon bipolari decat niste tipi in care eu am incredere doar pentru faptul ca nu se ocupa cu review-uri de vreo 10 ani si au niste scule pe care eu, cel putin, n-o sa mi le permit niciodata si ceva cunostinte muzicale pt ca review-urile pe care le prefer eu sunt acelea in care sunt descrise sistemele pe care se face testul, aparatele cu care se testeaza si cel putin 10-20 de arii muzicale din genuri diferite ascultate preferential pe anumite preamp-uri sau amp-uri si la anumite nivele.Intamplator am si ceva cunostinte muzicale si ureche de lautar .Multi au incredere doar in stiinta si mult mai multi doar in review-uri.Nu am vazut inca bancul de test al celor care au dezvoltat proiectul.Eu unul am incredere doar in stiinta, dar nu in stiinta oricui.Am dotat un amplificatoar Realistic modificat de mine cu acesti nichicon bipolari si avea un bas de toata frumusetea precum si niste inalte de-ti ieseau creierii din cap, doar ca nu era un amplificator care sa exceleze la capitolul distorsiuni pe medii inalte.Recunosc, chiar daca o sa-mi sariti in cap, ca arunc de multe ori "pastile" doar ca sa inteleg si eu cate ceva din ceea ce fac altii.Cu alte cuvinte am trisat destul de tare ca si avocat al diavolului...Nichiconii mei suna bine si pe joase si pe inalte.Eu sunt cu mult sub nivelul teoretic al celor din acest proiect, dar accept o teorie doar atunci cand argumentele au si sustinere practica nu doar teoretica.Cu ce e mai tare o formula de-a dvs decat o parere subiectiva despre cum suna un amplificator real performant care debiteaza pe niste boxe reale la fel de performante si este emisa de un profesionist in review-uri?Tot invatamantul romanesc care v-a format nu are macar o facultate in primele 200 din lume.De ce?Pentru ca ai nostri profesori s-au crezut mereu buricul pamantului.Cred ca daca iti umplu tabla cu o droaie de formule sunt posesorii adevarului absolut.Nu contest formulele ci perseverenta lor in acest mod falimentar de gandire.Preferam mereu sa descriem cuiul cu ajutorul analizei matematice ca sa putem defini modelul de miscare al posibilei piese inca nedefinite si care s-a dovedit a fi percutorul perfect al masinii de batut cuie in loc sa-l batem mai repede pt ca deja nu se mai folosesc cuie ci prefabricate.Tot formule stau si la baza chimiei prefabricatelor precum si un laborator de incercari, multi bani si atitudine pozitiva vestica...O sa ziceti ca iarasi exagerez pentru ca posibilitatea construirii tranzistorului, care acum ne pare un lucru atat de banal a fost demonstrata de 20 de ani de mecanica cuantica.Si totusi au mai trebuit milioane de teste si incercari practice in urmatorii 50 de ani ca sa ajungem astazi la un 2sc5200 sau un mjl.Nu va suparati pe mine! Faceti si pentru mine ceva, va rog!Gasiti singuri fotografia de interior si cateva chei constructive ce stau la baza lui Soulution710: http://www.avguide.com/blog/best-amp-ev ... -amplifier performante: http://www.soulution-audio.com/en/serie ... /index.php E cumva prea complicata sau suficient de complicata pt a justifica acele performante? Apoi va rog sa descarcati manualul de service pt Kenwood ka-1000: schema: http://www.hifiengine.com/manuals/kenwood/ka-1000.shtml performante: http://www.thevintageknob.org/kenwood-KA-1000.html si care e tot una cu http://www.thevintageknob.org/kenwood-L-02A.html Spuneti-mi si mie: e prea simplu pentru performantele alea sau este prea complicat pentru anul1981 de kenwood l-? Nu am avut nimic impotriva acestui proiect pana nu au trecut primele 7-8 pagini de propuneri nesfarsite si glume fara sens din primul psa150.Iar cand am vazut pe ce se sprijina marele proiect, abia schitat 20 de pagini de injuraturi mai incolo, m-am enervat pur si simplu pe "vesnica simplitate romaneasca ce da clasa de fiecare data amplificatoarelor cu multe zerouri".Poate sunt prea nervos...Poate ca amplificatorul dvs va fi mai bun decat multe altele, dar am o presimtire romaneasca...Sa dea D-zeu sa gresesc!Sa indraznesc sa va indemn sa ganditi va mai complicat si sa simplificati formulele sau viceversa sau sa va las in academismul dvs?In vest a aparut cascoda de nevoie pt ca nenea din vest nu arunca niciodata cu bani in caini atunci cand vrea sa obtina performante si daca s-ar fi putut face totul cu un tranzistor nu folosea nimeni doua.Noi folosim cascoda doar pt ca asa se face in vest.La polul opus am vazut atatea exemple de romanisme ce dau clasa vestului incat m-am saturat.Acum un an mai aveam chef sa incerc un mini high end.Mi l-am cumparat cu 200 ron, adica am gasit un ka-1000 perfect functional si neumblat.O sa-i inlocuiesc condensatorii de filtraj si cuplaj unde o sa fie nevoie cand o sa am timp.Pentru ca eu chiar tin cont de review-urile occidentale o sa mai caut un adcom gfa555 mk2 cand o sa mai dispun de bani pt ca e doar 200-250 de euro pe ebay si asta ca sa dispun de cea mai simplu succes in materie de hi-fi.In privinta sursei am o nedumerire: de cand pot sursele in comutatie sa sustina varfuri de putere cu succes fara un fft ingrozitor?E una sa alimentezi un cd player digital si alta un etaj audio analogic de putere.Chiar daca are 600w nu am incredere. Daca o sa mai vreau cu adevarat sa fac high-end atunci n-o sa ma orientez dupa scheme simple sau simpliste.Bombele atomice nu sunt simple decat in teorie.Faceti una mai intai!Eu nu mai latru in acest topic pentru ca pesimismul meu nestiintific sa nu va faca mai optimisti in arta!

Link spre comentariu

Baga - nu ai inteles, nu am spus ca un condensator scump suna mai bine (desi de obicei asa este), ci ca pur si simplu inlocuind condensatorii cu altii de aceeasi valoare, de la alt producator, sau alta serie sau pur si simplu alta generatie, se schimba sunetul. Asta in primul rand.In al doilea rand, un sistem pe care se pot face astfel de verificari nu este fabulos de scump : - bine alese, boxe de 3-400 euro si un cd-player de 150-200 euro (preturi sh) de multe ori permit astfel de comparatii.Am facut comparatii pe sisteme cu incinte vtp 8"+ tw, sau chiar pe Unitra 145W. Desi nu ma asteptam, se simtea clar diferenta. Acum sigur ca depinde intre ce si ce se fac comparatiile - uneori se simte ferm - ca la schimbarea lampilor unui amplif cu lampi, alteori diferentele sunt la limita perceptiei. (Am amici care ma depasesc cu mult din acest pdv)Ideea este nu atat sa bagi bani multi intr-un sistem, ci sa il faci suficient de sensibil pt a simti diferente. La amicul cu vtp-uri (e drept ca omul este "bolnav" - in sensul bun al cuvantului, si si-a modificat pana si difuzoarele), efectiv se simte daca cd-playerul este pus direct pe raft sau pe diverse tipuri de pietre sintetice.Partea proasta dupa ce incepi este ca nu te mai poti opri :rade: Tocmai asta scriam - "Sa vina cineva cu o explicatie corecta si cred." - asta este GRESEALA ! Nu trebuie sa crezi nimic sau pe nimeni. Fiecare poate testa personal, si apoi ii ramane de ales - isi crede sau nu urechilor sale.Daca nu crede, discutia /problema este inchisa. Daca isi crede urechilor, poate incepe sa caute explicatii - caci evident ca acestea exista. Unele par aberante (si oarecum sunt - sau par, asa cum au fost formulate) dar in general ascund fenomene extrem de complexe pe care cel care le stie ori nu a vrut, ori nu a putut, ori pur si simplu nu a avut rabdare sa le explice suficient celui care le-a scris pe vreun forum (vezi explicatia jupuirii conzilor - pe diyaudio).In privinta povestii cu Bob Carver nu e chiar asa cum ai rezumat-o tu, omul a facut testul intr-o camera sau apartament de hotel pus la dispozitie de revista (unde si-a a carat aproape o tona de echipamente), a folosit metoda analizei spectrale comparative si a reusit modificarea peste 90% masurat pe instrumente, dar nu suna totusi la fel [de bine], rezultatul fiind oarecum ambiguu din pdv al testerilor. Sigur, a reusit o schimbare majora, dar a recunoscut si el ca nu a putut copia 100% sunetul "mostra". Oricum, nu asta e problema.Problema este cea descrisa in pragraful anterior ...LE - vad ca . . sustine aceeasi idee (pe langa altele), dar in mult mai multe cuvinte.Vreau totusi sa ii atrag atentia ca acesta este un proiect DIY, si ca cele scrise de el mai sus pot fi interpretate ca anti-diy. Poate ar fi bine sa le dea o alta forma.

Link spre comentariu

Foarte corect, Sorin !Exista nenumarate amplificatoare bune realizate de marea majoritate a a firmelor de-a lungul timpului (adica aproape fiecare firma a reusit cel putin un model foarte bun, la un moment dat). Unele au reusit sa faca multe foarte bune si au ajuns in topurile hi-end de azi. Cu trecerea anilor despre cele mai multe s-a aflat si acum sunt cautate pe e-bay, fiecare dupa cat isi permite. In general cele extraordinar de performante sunt scumpe, si/sau extrem de complicat de copiat. (Cei care stiu, stiu f bine de ce; cei care nu stiu, oricum nu este cazul sa le explic eu aici.)Dar in general proiectantii si-au cam insusit ideile principale, asa ca nu sunt multe topologii spre care are sens sa se indrepte un nou proiect. Indiferent cum par unora, proiectantii acestui amplificator - si cei cativa care si-au dar cu parerea in mod constructiv, au si cunostinte, si bunavointa de a oferi gratis efortul lor. Acest lucru vad ca este mereu scapat din vedere de critici. Am mai scris - ok, poate ca vor trebui facute modifcari - ei si ?Va fi placerea fiecaruia sa o faca, si daca va voi va posta aici ce a obtinut.Era sa uit - la sunet exista totusi cateva referinte posibile / la indemana. Am scris deja - una este Filarmonica, alta poate fi o camera de repetitii, sau chiar un instrument muzical - cine are in casa.A doua sunt vizitele amicale la dealerii de hi-end, iarasi - cand se poate. (De obicei sunt amabili.)

Link spre comentariu
Vizitator
Acest subiect este acum închis pentru alte răspunsuri.
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări