Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Sommerkamp FT 250


yo9hrb

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 75
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • adrianc

    42

  • yo9hrb

    11

  • Bad Luck

    4

  • bobo_romania

    3

Top autori în acest subiect

Imagini postate

Am sa pun si cateva poze exterioare.Din cate cunosc eu au existat doua tipuri de finisaje atat la FT250 Sommerkamp care a fost distribuit in Europa cat si la Tempo One care a fost distribuit in SUAUn finisaj a avut carcasa vopsita gri si panoul frontat din aluminiu satinat, cu inscriptiile vopsite negruCelalalt finisaj a avut carcasa vopsita negru cu panoul frontal eloxat negru, cu inscriptiile vopsite alb.FT 250 negru

post-8230-139829296911_thumb.jpg

post-8230-139829296914_thumb.jpg

post-8230-139829296917_thumb.jpg

post-8230-139829296921_thumb.jpg

post-8230-139829296925_thumb.jpg

Link spre comentariu

FT200 modelul care nu are selector pentru VFO extern, are numai posibilitarea de a selecta VFO intern sau patru frecvente fixe. Circuitul pentru frecventele fixe era optional.Nu mai exista nici releul de comutare a VFO extern iar placa cu alimentatorul de 9V pentru VFO este amplasata orizontal fata de FT250 la care este amplasata vertical, a se vedea cele doua poza cu partea de sub sasiu. Manualul pentru acest model a fost postat mai inainte.

post-8230-139829297277_thumb.jpg

post-8230-139829297283_thumb.jpg

post-8230-139829297291_thumb.jpg

Link spre comentariu

Acesta este transceiverul meu. Este modelul FT200 fara mufa de racordare a VFO suplimentar.Din pacate era intr-o stare destul de proasta si a trebuit sa muncesc destul de mult ca sa-l aduc in starea actuala. In locul comutatorului pentru VFO sau canale fixe era un potentiometru obosit si fara buton. Si axul de la frana care blocheaza scala pentru calibrare era fara buton. Din lipsa unor butoane originale a trebuit sa pun doua butoane cat mai apropiate ca aspect de cele originale.In locul comutatorului pentru VFO sau canale fixe am pus un comutator care permite printr-un releu cuplarea sau decuplarea alimentarii filamentelor tuburilor finale. Aceasta este o problema la FT 200 filamentele sunt alimentate permanent si se uzeaza prematur. Am instalat si un circuit temporizator similar cu cel de la FT 902 care sa limiteze la cca 7-8 secunde functionarea tuburilor finale in timpul acordului - pentru protejarea tuburilor.Un buton de cuplare si decuplare a alimentarii filamentelor se poate monta si in fisa pentru accesorii de pe panoul din spate, aveti o poza cu ideea asta.73 de Adrian YO3HVV

post-8230-139829297337_thumb.jpg

post-8230-139829297365_thumb.jpg

post-8230-139829297389_thumb.jpg

post-8230-139829297423_thumb.jpg

Link spre comentariu

O alta problema la FT 200/250 este disiparea caldurii care apare datorita functionarii etajului final, mai ales ca in interiorul carcasei se afla si cusca de protectie RF si HT.O solutie este ampasarea unui ventilator pe panoul din spate si alimentarea lui fie din transceiver, fie din sursa printr-un cablu separat.Ventilatorul poate sa fie de calculator sau de la un FT model mai vechi (101, 902)

post-8230-139829297682_thumb.jpg

post-8230-139829297686_thumb.jpg

post-8230-139829297692_thumb.jpg

post-8230-139829297698_thumb.jpg

Link spre comentariu

Pentru YO9HRBSalut !Crezi ca se poate face din subiectul acesta un "lipicios" asa cum este A412 ?Avand in vedere ca FT250 a facut parte din dotarea multor radiocluburi si sunt si multi radioamatori care il au acasa. Si poate sunt interesati si cei pasionati de tuburile electronice si de boatanchors. Asa ar fi mai usor de consultat decat sa il cauti in pagina. Ce parere ai ?Multumesc73 de Adrian YO3HVV

Link spre comentariu

Ah..........ma faceti si mai invidios , de cate ori o sa vad acest subiect , o sa am o privire salivativ- admirativa . Dar oare de ce toti strugurii sunt acri ? :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Link spre comentariu

Se mai poate realiza o modificare in sursa de alimentare pentru stabilizarea tensiunilor de grila, pentru a imbunatati functionarea etajului final si a proteja tuburile, care sunt greu de gasit.Alta varianta este modificarea pentru 6146, care inca mai sunt disponibile.Cu toate ca a fost utilizat EL36 sau 6p36 cand tuburi de schimb erau greu de adus, insa cu pretul reducerii puterii de iesire pe la 70-80w.

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

Am vazut FT250 cu 6p36 in final. Ca sa incapa 6p36 in locul lampilor originale soclurile au fost coborate sub sasiu. Daca in loc de 6U8 alegi sa folosesti 6Φ1П trebuie sa ai de unde alege, nu stiu exact de ce dar dintr-o cutie de 50 lampi jumatate nu au dat randamentul scontat.Mult noroc si ai grija sa nu te curentezi!!

Link spre comentariu
  • 4 săptămâni mai târziu...

O mdificare in care se inlocuieste tubul 6BZ6 cu tubul 6EH7/EF183.Avand in vedere ca tubul 6BZ6 nu are echivalent direct si este destul de rar pe la noi este de studiat aceasta varianta.73 de Adrian YO3HVV

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări