cristian_draghiescu Postat Septembrie 9, 2011 Partajează Postat Septembrie 9, 2011 Sigur, unul dintre motive era uşurinţa şi precizia cu care se puteau face fonomontaje, din raţiuni evidente. Totodată, înregistrările de mare valoare erau păstrate pe suport magnetic, fiind înregistrate la viteze mari.La noi nu ştiu sigur dacă şi în ce perioadă s-a utilizat viteza de 76 cm/s, însă "Fraţii de la Răsărit" o utilizau intens prin anii '60. Dacă majoritatea echipamentului de atunci provenea de acolo (sau din restul lagărului socialist), înseamnă că a fost şi la noi utilizată.Dar, aşa cum am spus, o dată cu perfecţionarea suportului magnetic şi al magnetofoanelor profesionale, treptat s-a renunţat la ea, una din cauze fiind şi consumul foarte mare de bandă. Link spre comentariu
carageae Postat Septembrie 10, 2011 Partajează Postat Septembrie 10, 2011 Posibil, desi nu stiu daca accentul a fost asa de mare pe fidelitate in anii 60...cert e ca din cate stiu eu in anii 70-80 matritele ce se pastrau in studio erau in cea mai mare parte multitrack-uri de 8 piste pe banda lata, imprimate pe 38 - probabil si versiunile finale pe banda de 6,35mm dar pe doua piste late - adica banda impartita in doua si cu un singur sens de rulare. Iar radio Craiova si radio Iasi stoca informatii si pe benzi la 19 cm/s...dar multe chestii se faceau chiar la viteza 9...chestiile agricole, interviurile neinteresante etc.Am lansat intrebarea tocmai pentru ca nu am acces la datele exacte privind folosirea concreta a acestei viteze, probabil ca in studio se folosea doar la imprimarea initiala, pentru editare, si apoi se facea copia finala pe 38. Nu am auzit sa fie matrite in studiouri pe 76 - as fi curios de date de la Deutsche Gramophon sau EMI - sau de calibrul asta...daca nici acolo...cel putin matritele ABBA de la Polar Studios sunt de 8 track-uri la viteza 38... Link spre comentariu
hiatus Postat Octombrie 1, 2011 Partajează Postat Octombrie 1, 2011 Am avut un deck sony fabricatie '83 cu 3 capete "ferrite head" si selector pentru tipul de banda cu 4 taste: "Normal"(?), "FeCr", "CrO2" si "Metal". Unul dintre tancurile mele, Dual C839RC, are comutator mecanic pentru 6 tipuri de banda!!! (Fe, Fe I, Cr, Cr II, FeCr, Met). Pe langa astea, cap Sendust 4 canale paralele si doua capete de stergere, Autorevers cu dual-capstan !!!(transport prin curea, dar cu tahogenerator pe cabestanul din dreapta), pitch-control, telecomanda prin fir, 20 Hz-20kHz, 0,027% wow/flutter, ce vremuri ''se traiau" prin 79-80!... Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 3, 2011 Partajează Postat Octombrie 3, 2011 Hehehe! Am avut o dată un Marantz SD9000, 3 capete, contor/timer, alte chestii pe el... partea comică era funcţia de Dolby/DBX, avea 2 plăci separate de casetofon, cea cu Dolby deasupra, cea cu DBX dedesubt, ecranate cu o tablă şi comutatorul schimba practic plăcile cu totul faţă de mecanică. Link spre comentariu
ctepeo Postat Octombrie 3, 2011 Partajează Postat Octombrie 3, 2011 Aia da sculă de basculă! Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 3, 2011 Partajează Postat Octombrie 3, 2011 Da, mai ales că avea peste 10kg. Link spre comentariu
franzm Postat Octombrie 3, 2011 Partajează Postat Octombrie 3, 2011 ...Am mai intalnit deasemenea numerosi termeni. Capete din cristal, amorpheus head [ cap amorf ]. capete moi.... GX Head... care e treaba cu ele, care sunt mai bune, care nu...Consultati cu incredere "biblia" lui Roger Masscho: "Techniques du magnetophone". S-a gasit pe vremuri in librarii. Eu mai am editia din '74, ISBN 2 7091 0599 0. Link spre comentariu
franzm Postat Octombrie 4, 2011 Partajează Postat Octombrie 4, 2011 Aici se gasesc poze cu diverse tipuri de capete facute la microscop: http://www.ant-audio.co.uk/Tape_Recordi ... index.html Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 4, 2011 Partajează Postat Octombrie 4, 2011 Alea-s numai capete distruse. Link spre comentariu
franzm Postat Octombrie 4, 2011 Partajează Postat Octombrie 4, 2011 Corect, dar se preteaza cel mai bine pt explicarea diferentelor dintre diferitele variante de capete. Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Octombrie 5, 2011 Partajează Postat Octombrie 5, 2011 Din pacate, in ultimul deceniu (aproximativ) din epoca de glorie a radiocasetofoanelor in general s-a caracterizat printr-o evolutie ciudata: desi capetele de inregistrare/redare au devenit mai fiabile, partea electronica s-a manelizat complet, practic a involuat. Capete de stergere cu magnet permanent, premagnetizare in curent continuu, adio oscilatoare de stergere, adio reglaj manual al inregistrarii cu vu- metre, practic s-a trecut la " mai simplu mai ieftin si mai prost". Totul se compensa cu multe led-uri si luminite colorate Chiar aparatele de marca incepusera sa fie construite asa. Link spre comentariu
carageae Postat Octombrie 10, 2011 Partajează Postat Octombrie 10, 2011 ...Chiar aparatele de marca incepusera sa fie construite asa.Pai au invatat si ei principiul romanesc: "las' ca merge si asa!". Am vazut si eu scule chiar facute de Philips sau Aiwa care erau asa...cu magnet permanent la stergere...Insa o data cu scaderea nivelului sculelor a scazut si nivelul de interes al celor ce le folosesc...asa ca totul s-a compensa cumva si toata lumea a fost multumita, mai putin niste "ciudati" din astia ca noi Link spre comentariu
+_Florin_+ Postat Octombrie 11, 2011 Partajează Postat Octombrie 11, 2011 Oricum, suntem niste "ciudati" care prefera calitatea In cursul involutiei acestor aparate de la stadiul de casetofoane adevarate catre junghiuri si petarde am remarcat o oarecare etapa intermediara, in care se foloseau totusi oscilatoare, doar pentru premagnetizare dar nu si pentru stergere unde aparuse deja "magnetelul fermecat". Ma refer la prima perioada a aparitiei CD-ului, cand s-au fabricat acele hibride "radiocasetofon+CD", deoarece casetele si CD-urile se foloseau in paralel cam in egala masura. Mai jos am pus o poza a unei realizari tipice acelei perioade. Placa unui preamplificator de inregistrare/redare stereo si oscilatorul aferent, realizate cu integratul specializat "LA3225T".Aparatul este destul de complex si nu pare chiar o petarda (mai are 3 placi - tuner, CD, alimentare), l-as incadra totusi la categoria "mediocre" Link spre comentariu
franzm Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 Unul din motivele involutiei casetofoanelor a constituit-o si larga raspandire a casetelor preinregistrate; functia de inregistrare nemaifiind esentiala la modelele de larg consum, a inceput sa fie simplificata. Totusi evolutia modelelor de varf a continuat chiar si dupa aparita CDDA intrucat exista in continuare nevoia de a face inregistrari si duplicari de calitate la domiciliu. Abia raspandirea mediilor de inregistrare digitale i-a pus capat (DAT, videocasetofoane cu PCM-audio, minidisc si mai nou CD-R). Link spre comentariu
zal Postat Octombrie 18, 2011 Partajează Postat Octombrie 18, 2011 Să ne delectăm cu puţină istorie: http://en.wikipedia.org/wiki/Compact_Cassette http://en.wikipedia.org/wiki/Cassette_deck Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum