Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

stroboscop auto


niq_ro

Postări Recomandate

Treaba cu schema e interesanta, eu o vad de acasa, in alta parte nu merge (am mai incercat pe un singur calculator legat la k-net )Senzorul fiind bobina mi se pare safe sa ii legi ambele capete, scade riscul sa preia semnale parazite de la celelalte fise.De obicei inainte sa se faca reglajul se identifica semnul de pe fulie,(eventual se curata) poate fi dunga de vopsea, crestatura, altfel daca nu stii ce cauti si cu unul industrial nu se vede mare lucru, asta implica sa invirti motorul cu mina pina gasesti semnul.Daca reglajul il faci la relanti, incearca sa reduci durata impulsurilior din R3 pina la minimul la care care se poate folosi.Daca-ti iese treaba cu palmul pune-o aici ca eu cel putin sint curios.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 99
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • niq_ro

    17

  • al3xisos

    9

  • diaconuliviu

    7

  • Abram Burel

    6

Top autori în acest subiect

Tot nu am reusit sa vad semnul ala pe fulie dar o sal gasesc eu pana la urma :axe: Fiind cam in criza de timp liber ptr experimente , am sa explic faza cu palmul.Initial primul pe lista trebuia sa fie un turometru ,dar MI E ASA O LENE SA LIPESC NISTE PIESE PE O PLACA :rock: Asa ca am cautat vreo saptamana idei pe net ,si tinand cont ca suntem in mileniul 3 am zis ca sa fie musai digital ,ceva cu PIC poate ,pana mi a strafulgerat ideea cu palmul .Trebuia doar sa gasesc un program in stare sa converteasca impulsurile captate de pe fisa bujiei in rpm , transmisia facandu se in infrarosu.Dupa cautari indelungate eram pe punctul de a abandona cand un tip de treaba m a condus catre programul potrivit pentru Palm , Veloace se cheama programul si este conceput pentru a inregistra viteza bicicletelor de fapt dar printr o setare potrivita a circumferintei rotii sa poate ca acesta sa indice in final turatia in rpm ,cu o nepotrivire de o zecimala ( 90 in loc de 900 de ex ) . Problema care a aparut era ca indicatiile era cam aiurea , rpm varia functie de distanta de la ledurile alimentate de impulsurile de pe fisa ,si iar am fost pe punctul de a abandona ,cand mi am adus aminte de de al doile proiect ,lampa stroboscopica , si mi am zis ca cu ajutorul unor impulsuri mai bine prelucrate indicatiile vor fi corecte. Si asa a fost ,indicatiile nu mai fluctueaza cu distanta , se simnte accelerarea sau intrarea in functiune a ventilatorului ,cand turatia creste .Cred ca ma apropii de un rezultat final promitator ,mai trebuie lampa un pic reglata. Apropo de lampa ,din ce am mai citit senzorul lampii trebuie pus intr o anumita pozitie si nu invers?Se pare ca cele industriale au un semn pe senzor care trebuie orientat spre bujie? Si inca un lucru ,cica o aprindere cu intermitente a lampii indica problema cu aprinderea pe cilindrul respectiv ( fisa sau bujie) Cam atat , thanks for reading :smt003

Link spre comentariu

In mod normal, da, senzorul trebuie montat intr-un anumit sens! Altfel tensiunea pe intrarea montajului electronic e "invers" si nu o sa mearga.In ceea ce priveste "intermitenta", trebuie sa recunosti ca lampa se aprinde oricum cu... intermitenta. Ei bine, daca aceasta nu e... periodica, atunci poate indica o problema.

Link spre comentariu

Am uitat sa te intreb in celalalt post: ce masina vrei sa reglezi?Cuta prin forumuri cum se regleaza avansul, multe au semn pe volanta, nu pe fulie.Cu pozitia senzorului eu n-am avut probleme, chiar am incercat in ambele pozitii.Chestia cu 'intermitentele' nu cred ca am inteles-o exact...daca sint probleme la motor, o sa se simta ceva si la iesirea tevii de esapament (trebuie sa o asculti la relanti) si chiar in mersul motorului - nu merge "rotund" cum zic mecanicii, caz in care e ori de la bujii, ori avans prea mare sau amestecul in neregula, de obicei prea sarac.

Link spre comentariu

E vorba de un Tico dupa cum am zis.Un prieten mi a aratat o crestatura pe fulie,urmeaza sa o dau cu un marker .Motorul imi innegreste bujia la un cilindru (am schimbat bujiile ,la fel ,acum am schimbat si fisele intre ele)porneste cam greu, la relanti nu prea merge rotund , consuma ulei , in oras cam papa benzina, in rest e perfect :partyman: Noi sa fim sanatosi :weedman:

Link spre comentariu

@rzoneIn caz ca e montat "invers", chiar daca merge, "impulsul" de declansare e decalat, deci nu faci tocmai ce trebuie. Raspunsul circuitului inductiv al aprinderii la semnalul "treapta" dat de ruptor are oscilatii amortizate. Daca pui "senzorul" cum trebuie, declanseaza e primul front, cel de rupere, in schimb daca-l pui "invers" va declansa pe prima "intoarcere".

Link spre comentariu
  • 2 săptămâni mai târziu...

[...]o crestatura pe fulie,urmeaza sa o dau cu un marker [...]

Nu cu marker, ca marker alb n-am prea vazut. Daca ai lampa blitz sau leduri albe pe strobo incearca pe crestatura un punct cu vopsea alba sau pasta corectoare. Se va vedea foarte bine la lumina chiar slaba a ledurilor albe.
Link spre comentariu
  • 10 luni mai târziu...

as avea si eu o nelamurire, chiar daca nu am probleme cu avansul zic eu as vrea sa verific......nici nu am idee daca la mine se poate regla cu stroboscop sau nu avand in vedere ca e un motor cu injectie (Astra F)......dar montajul mi se pare destul de usor de realizat si chiar ieftin.....as alege niste LED-uri cu lumina alba ca mi se par mai puternice un pic.....m-am oprit asupra schemei lui niq_ro cea cu BD137 in final (daca folosesc 2N5496 voi putea comanda mai multe leduri daca nu ma insel, de fapt ce se schimba e consumul avand in vedere ca un LED consuma undeva la 20mA cred ca un BD ar rezista undeva la 50mA iar acest 2N undeva la 100-200mA, ma insel?) problema apare la acel cleste care se prinde pe fisa primei bujii......desi am citit scanarile din revista nu inteleg exact realizarea.....dar BLK a pus o schema cu circuit integrat care mi se pare mai complexa....e o diferenta intre cele 2?........dar care are o descriere mai simpla pt realizarea clestelui ce urmeaza a fi pus pe fisa bujiiintrebare? pot folosi acel indel de ferita cu un numar de 40 de spire sau cate sunt (am in fata mea un inel de ferita care daca reusesc sa-l tai in 2 ar fi perfect pt ce-mi trebuie...conteaza diamentru inelului? cel care il am eu incape fix pe firul fisei) pe scheam publicata de niq_ro?

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

Buna domnilor.

In testele mele de a modifica aprinderea clasica la motocicleta(2t, 1ilindru), momentan am o aprindere pe senzor hall dar este fixa(merge super.... dar vreau mai mult) si la anumite turatii numi place cum merge motorul.

Am dat de aceasta schema de aprindere variabila pt motoare in 2timpi http://www.sportdevices.co.uk/ignition/ignition.htm are un programel cu care pot regla unghiul dwell dar problema ca nu am nici un grafic pt tipul meu de motor! Cum pot afla? domnul @niq_ro parca a spus ca se poate afla cu stroboscopul..dar cum?

 

Doresc sa realizez stroboscopul acesta: http://a110a.free.fr/SPIP172/article.php3?id_article=10 acuma doar lam gasit inca nu mam uitat peste ea, este si in franceza si mai trebuie sal traduc in engleza!

Link spre comentariu

Pai, hai sa ne lamurim:- unghiul Dwell iti arata cat timp sta circuitul primar al bobinei inchis (si se incarca cu energie, evident in timpul asta se si incalzeste)- avansul este diferenta intre momentul in care pistonul se afla la PMS si momentul in care se da scanteia (ma rog, poate viceversa)In functie de constructia ruptorului, poate sa existe sau nu reglajul unghiului Dwell, dar aproape sigur exista posibilitatea reglarii avansului (static, cu cel dinamic e mai greu). E de asemenea posibil ca reglajele sa nu fie independente.Poate ca relatia asta "dupa" vrea sa insemne ca reglezi mai intai unghiul Dwell si apoi avansul, nu ca ar fi totuna.Cum era pe la ruptoarele clasice:- invarteai corpul ruptor-distribuitorului si in felul asta umblai la avans, pentru ca ansamblul platinei se rotea pur si simplu in jurul axului cu cama- daca aveai chef de Dwell, atunci trebuia sa desfaci capacul si sa umbli la surubul de fixare a platinei, astfel incat cama departa mai mult sau mai putin contactele platinei si astfel ele stateau mai putin sau mai mult inchise.

Link spre comentariu

multumesc, mam lamurit...faceam confuziedeci Dwell ii unghiul in care platina este inchisa!la mine era reglat: pistonul in PMS si cu lera masuram 0.3mm iar avansul il reglam din PMS inapoi cu 2.5mm(trebuia sa repet acest reglaj de mai multe ori deoarece cand reglam avansul se deregla si unghiul Dwell)....Momentan cu senzorul hall am calculat astfel: 1/8 din circumferinta camei, sper ca nui gresit.

Link spre comentariu
  • 4 luni mai târziu...

cris am realizat eu sroboscopul prezentat pe situl si forumul francez ... cezultatele au fost optime problema a fost LCD alfanumeric . Sonda de captura de pe prima fise s-a realizar cu o agrafa de rufe montand pe ea doua table si pe una din table dand 10-20 de spire cu 0,2CuEm.

Aparatul afiseaza turatia in timp real si prelucreaza avansul din doua butoane sus si jos . Cu o lampa stroboscopica cuplata la acest aparat se poate vedea semnul de pe volanta ... concomitent citind avansul pe display la o anumita turatie pe care o stabilesti tu.

Programarea a fost simpla folosind un programator pentru picul respectiv si programul poniprog.

stroboscopul in probe il veriicam cu un generator realizat cu NE555 iar fleshul era indicat prin ledul albastru pentru probe.

http://www.youtube.com/watch?v=9-RBwJ4h1hMPosted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Link spre comentariu
  • 1 lună mai târziu...

salut mar interesa sa imi cfac un stroboscop auto de reglarea avansului am gasit aici mai ulte idei dar as vrea una care sa functioneze sigur si care a mai fost facuta de cineva si functioneaza corect. multumesc

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări