Vizitator grawrrazvan Postat Ianuarie 28, 2011 Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 Salut! Sunt incepator in electronica si mi-am cumparat un multimetru "pentru incepatori" , printre altele are ampermetru pentru curent continuu (max 10A) dar nu are pentru curent alternativ,este posibil sa ii adaug ceva la borne sau sa ii fac vreo modificare sa-mi indice intensitatea pentru curent alternativ? Link spre comentariu
Mikrosha Postat Ianuarie 28, 2011 Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 Daca are votmetru de curent alternativ, ii pui la borne o rezistenta foarte mica numita şunt. Sa zicem ca vrei sa masori 1A, pui 0,1 ohmi, dai multimetrul pe o scala unde poti vedea 100mV, iar valoarea (in V) o inmultesti cu 10 si afli curentul. Adica I=U/R. Adica 50mV inseamna 500mA etc. Daca nu are nici voltmetru de curent alternativ, va trebui sa faci unul. Trebuie sa pui pe langa şunt un montaj de redresor fara prag, de genul: http://www.freecircuits.net/circuit-61.html Problema e ca astfel vei citi pe voltmetru valoarea medie, nu valoarea RMS. Link spre comentariu
dan cod Postat Ianuarie 28, 2011 Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 Salut! Sunt incepator in electronica si mi-am cumparat un multimetru "pentru incepatori" , printre altele are ampermetru pentru curent continuu (max 10A) dar nu are pentru curent alternativ,este posibil sa ii adaug ceva la borne sau sa ii fac vreo modificare sa-mi indice intensitatea pentru curent alternativ? Bine era daca puneai o poza a multimetrului sa vedem despre ce e vorba. Link spre comentariu