Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

schema lampa solara

Vizitator george199999

Postări Recomandate

• Răspunsuri 5
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• cristian_draghiescu

1

• blazeu

1

Top autori în acest subiect

Salut,ai acea lampa fizic,functionala si vrei sa stii ce este in interior sau ai vazut la cineva si doresti sa realizezi una cu forte proprii?Pune cateva din schemele pe care spui ca le-ai gasit ca sa vad si cum te descurci cu cautarile,sa vad in ce relatie esti cu electronica

Link spre comentariu
Vizitator george199999

Schemele sunt cele de pe acest forum, nu are rost sa le mai pun.Oricum sunt incepator in ale electronicii.Am niste lampi de gradina si as vrea sa le modific pentru interior, practic sa le demontez sa pun celulele foto undeva afara la lumina si led-ul sa-l pun sa lumineze la interior.

Link spre comentariu

Pentru asa ceva nu va trebuie nici-o schema. Prelungiti doar firele care alimenteaza LED-ul,respectand polaritatea. Aveti nevoie numai de un multimetru, presupun ca stiti sa-l folositi !

Link spre comentariu

Ma bag in discutie si eu:Cu vreo 2 ani in urma a primit si socru-miu cadou de la un amic un set de 4 lampi de-alea "solare de gradina". Cand a venit iarna, mi-am bagat un pic nasul prin ele: o celula fotovoltaica incarca ziua un acumulator NiCd (1,2volti) de formatul de baterie R3 (AAA) la lasarea intunericului, fotovoltaicul nu mai genereaza si intra in functie un mic invertor (vezi subiectul "joule thief"), care ridica tensiunea pana la valoarea de aprindere a unui LED (3,6 volti alb (albastru) sau vreo 2 galben), care functioneaza cateva ore, pana se descarca acumulatorul. Dimineata ciclul se reia.Parerea mea e ca aceasta solutie, in afara unui caracter exotic (pentru tzaranul de socru-miu) sau didactic, nu e prea utila; lumina generata de led e foarte modesta (vezi ca e un "licurici" printre buruieni, pardon, plante, dar lumina aia nu e utilizabila la mai nimic).In casa e mult mai eficient de a instala corpuri de iluminat cu minim 4-10 pana la 50 de leduri inseriate; diferenta de tensiune se preia pe reactanta unui condensator. Puterea activa absorbita e atat de mica (mai ales pana la 20 de leduri) incat nici nu se inregistreaza pe contor...(Imi amintesc cum trecand de la un radioreceptor cu lampi cu 100W putere absorbita, la un "Gloria", am observat ca daca functiona doar radioul, discul contorului statea..)O solutie "simplificata" ar fi achizitionarea unui "bec" cu 18 led-uri (12 lei/2,2W-230volti, format spot halogen chinezesc), care poate fi instalat simplu si usor.Succes!

Link spre comentariu
Vizitator tyc

In casa e mult mai eficient de a instala corpuri de iluminat cu minim 4-10 pana la 50 de leduri inseriate; diferenta de tensiune se preia pe reactanta unui condensator. Puterea activa absorbita e atat de mica (mai ales pana la 20 de leduri) incat nici nu se inregistreaza pe contor...(Imi amintesc cum trecand de la un radioreceptor cu lampi cu 100W putere absorbita, la un "Gloria", am observat ca daca functiona doar radioul, discul contorului statea..)Succes!

Intradevar,contorul electromagnetic invinge inertia discului de la un consum de ~20W,pana la atingerea consumului asta sta.Pt ala electronic se schimba foaia,"vede" orice.Solutia cea mai buna e alimentarea prin condensator a lampilor legate in serie.
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum

• Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări