Vizitator cosscat Postat Ianuarie 27, 2011 Partajează Postat Ianuarie 27, 2011 Salut tuturor,Am desfacut un regulator cu temporizator pentru scuterul din dotare (Piaggio NRG power DD), pentru ca sunt sigur ca ceva nu era in regula cu redresarea tensiunii din dinam (blocarea semnalizarii, contorizare haotica a vitezei).Am o componenta TPA233, care habar nu am ce face si nici nu o gasesc pe net. Ma poate ajuta cu info despre ea, echivalent, orice? Cred ca e responsabila de redresare, deoarece e montata pe radiator, deci clar e ceva de putere ... sau poate un stabilizator ceva. Va multumesc,PS. Daca cineva are idee mai detaliata despre functiile unui asemenea model, la acest scuter, corelat cu pinii conectorului de la intrare, o sa fac o incercare de a-l replica intr-o varianta micro-controlata. Voi posta progresul "proiectelului aici", cu scheme, program etc.[attachment=0]27012011112.jpg[/attachment] Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 27, 2011 Partajează Postat Ianuarie 27, 2011 Salut tuturor, Am desfacut un regulator cu temporizator pentru scuterul din dotare (Piaggio NRG power DD), pentru ca sunt sigur ca ceva nu era in regula cu redresarea tensiunii din dinam (blocarea semnalizarii, contorizare haotica a vitezei). Am o componenta TPA233, care habar nu am ce face si nici nu o gasesc pe net. Ma poate ajuta cu info despre ea, echivalent, orice? Cred ca e responsabila de redresare, deoarece e montata pe radiator, deci clar e ceva de putere ... sau poate un stabilizator ceva. Daca e vorba de releul de incarcare,poate ar fi bine sa masori mai intai tensiunea pe baterie,cu motorul pornit..astfel iti vei da seama daca incarcarea este sau nu este in regula Componenta respectiva o poti masura cu un ohmetru,astfel poate iti dai seama ce e.. Ce model de generator are scuterul tau ,monofazat sau trifazat ?Eu presupun ca cele doua componente de putere ar fi tiristori,iar generatorul este monofazat,dar e doar o presupunere.. Link spre comentariu
Vizitator cosscat Postat Februarie 9, 2011 Partajează Postat Februarie 9, 2011 Da este un model monofazat. E posibil sa fie tiristori si sa aveti dreptate. inca o intrebare insa. Daca circuitul regulator se face cu tiristori, ceea ce e f. posibil, de ce nu exista o bobina, un soc ceva de energie. Din cate stiu eu orice regulator cam are asa ceva (excludem stabilizatoarele cu amplif de eroare pe care oricum nu l-am vazut pe placa).Va multumesc Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Februarie 9, 2011 Partajează Postat Februarie 9, 2011 Da este un model monofazat. E posibil sa fie tiristori si sa aveti dreptate. inca o intrebare insa. Daca circuitul regulator se face cu tiristori, ceea ce e f. posibil, de ce nu exista o bobina, un soc ceva de energie. Din cate stiu eu orice regulator cam are asa ceva (excludem stabilizatoarele cu amplif de eroare pe care oricum nu l-am vazut pe placa).Va multumescDe regula releele moto nu folosesc inductante sau capacitati interne mari,dar folosesc o capacitate externa suficient de mare,insasi bateria,care filtreaza tensiunea redresata de o punte redresoare,si stabilizata de tiristorii conectati intre fiecare faza a magnetoului si masa.Ai intuit bine,in general circuitul regulator foloseste tiristori,care sunteaza tensiunea de intrare,cand tensiunea pe baterie depaseste valoarea prestabilita.Ei sunt intodeauna comandati de un etaj comparator,care in cazul tau cred ca e realizat cu componentele de pe cablaj.Ca sa-ti faci o idee ,uita-te pe aici:http://www.elforum.info/viewtopic.php?f=21&t=71640 Link spre comentariu
Vizitator cosscat Postat Februarie 11, 2011 Partajează Postat Februarie 11, 2011 Mersi de raspuns. Foarte de mare ajutor. Link spre comentariu
Vizitator cosscat Postat Martie 17, 2011 Partajează Postat Martie 17, 2011 Am schimbat bateria ... din pacate se comporta la fel (e drept ca la turatii mai mari fata de cea veche). Un lucru este clar, ceva nu e in regula cu regulatorul. O sa construiesc altul.Orice sugestie e bine venita. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Martie 17, 2011 Partajează Postat Martie 17, 2011 Am schimbat bateria ... din pacate se comporta la fel (e drept ca la turatii mai mari fata de cea veche). Un lucru este clar, ceva nu e in regula cu regulatorul. O sa construiesc altul.Orice sugestie e bine venita.Ce tensiune ai masurat pe baterie,cu motorul pornit,de ai dedus ca regulatorul nu e in regula? Link spre comentariu
Vizitator cosscat Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Am pus regulatorul pe scuter si cand ii dau drumul la motor la 2000 rotatii oscileaza grav tensiunea pe baterie. In sensul ca nici nu stiu exact ce tensiune este. Ba imi arata 100V (ceea ce clar e o tampenie), ba 50 ba 60 etc. Oscilarile se petrec f repede. Din pacate nu dispun de un osciloscop sa imi dau seama despre ce e vorba. Sincer nici nu stiu daca dinamul scoate dubla alternanta.Am atasat un reper de regulator. Sincer nu stiu daac exact asta este la NRG Power DD, desi am cautat mult pe net. Oricum e clar ce fel de dinam este. Cam toate sunt la fel la 2 timpi de la Piaggio.Mersi, Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 Am pus regulatorul pe scuter si cand ii dau drumul la motor la 2000 rotatii oscileaza grav tensiunea pe baterie. In sensul ca nici nu stiu exact ce tensiune este. Ba imi arata 100V (ceea ce clar e o tampenie), ba 50 ba 60 etc. Oscilarile se petrec f repede. Din pacate nu dispun de un osciloscop sa imi dau seama despre ce e vorba. Sincer nici nu stiu daca dinamul scoate dubla alternanta.Am atasat un reper de regulator. Sincer nu stiu daac exact asta este la NRG Power DD, desi am cautat mult pe net. Oricum e clar ce fel de dinam este. Cam toate sunt la fel la 2 timpi de la Piaggio.Mersi,Presupun ca ai masurat tensiunea pe baterie cu un multimetru digital ieftin;din cauza varfurilor de tensiune,pe care bateria nu le poate filtra in totalitate,iti apar fluctuatiile de tensiune amintite de tine.Incearca sa masori tensiunea cu un multimetru analogic (cu ac),care este imun la varfurile scurte de tensiune. Link spre comentariu
Vizitator cosscat Postat Martie 30, 2011 Partajează Postat Martie 30, 2011 da, e un punct de vedere bun asta cu multimetrul. Oricum in teorie nu ar trebui sa apara acele spike-uri. Are bordul digital, cu ecran LCD, turometru electronic etc. Se pare ca este foarte deranjatde spike-uri, deoarece indicahaotic rau viteza. Lasat doar cu bateria, fara regulator se comporta impecabil, deci ceva clar nu e in regula, avand in vedere ca e proiectat safunctioneze cu regulatorul asta. Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 23, 2011 Partajează Postat Aprilie 23, 2011 Se pare ca ai un releu regulator beteag. Astea lucra prin punerea la masa a surplusului de energie generata si indicatorul de decizie e tensiunea la bornele bateriei =~14,4V. In lipsa bateriei se automasoara cea ce indica ca ceva nu e in regula.Regulatorul are rol si de redresare;bateria stabilizeaza tensiunea(no spike),partea de redresare din regulator e damagita si ajunge o componenta alternativa pe baterie...aceea determina comportamentul haotic in instalatia de bord. Link spre comentariu
Vizitator cosscat Postat Aprilie 27, 2011 Partajează Postat Aprilie 27, 2011 Multumesc pentru raspuns tyc. Am reusit sa fac rost de un regulator nou zilele trecute. Intr-adevar, dupa cum bine ai spus ceva nu era in regula cu cel vechi. Spre redresare defectuoasa inclinam si eu. Acum cu noul regulator, lucrurile au revenit la normal. Am constat insa ca din cauza spike-urilor mi s-a ars elementul Hall de la roata, care imi masura viteza scuterului. Trebuie sa fac rost de altul. Sper sa nu fie distrus si computerul de bord, ptr. ca m-am ras.PS.: daca are cineva un senzor (element Hall de piaggio nrg power dt,dd, purejet, aprilia SR50 si tot neamul lor de la Piaggio care sunt identice) ptr asa scuter de prisos, il cumpar.Va multumesc tuturor,Hristos a Inviat! Link spre comentariu
Vizitator tyc Postat Aprilie 30, 2011 Partajează Postat Aprilie 30, 2011 Vezi cu TL4905. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum