OmuGabi Postat Ianuarie 28, 2011 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 Radu CNC, multumesc pentru seriozitate, ca de altfel tuturor celorlalti useri care mi-au raspuns, cu anumite exceptii, vreau sa te intreb, in momentul in care ai lucrat pe SNA 550, si realizai filete, aveai posibilitatea sa verifici modul de functionare al motorului principal. Eu am mai vazut strung SNB care arata identic si la fel ca al meu, mai putin grupul de butoane de la cutia de viteze, si lipsa manipulatorului de pe carucior (existau butoanele pentru avans rapid), dar aceste modele aveau maneta ambreiaj mecanic. Ma gandesc ca atunci cand realizai filete, vedea-i doar schimbarea sensului de miscare al universalului, fara sa stii daca nu cumva se realiza prin schimbarea sensului motorului. Sunt perfect constient de sarcinile electrice si mecanice la care este supusa atat reteaua de curent cat si organele strungului la inversarea sensului motorului electric. Link spre comentariu
radu cnc Postat Ianuarie 28, 2011 Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 Salut,Nu vedeam propriuzis dar se auzea motorul mergand in continuare cand puneai joystik-ul pe mijloc si se realiza imediat franarea dupa care schimbai sensul.Motorul cand il porneai pornea stea triunghi cu temporizarea aferenta dar in lucru se comporta ca un strung clasic cu comanda mecanica (dupa doua luni de lucru pe mastodont a venit din RK un SNB 400x1000 pe care m-am mutat si mai lucram doar ocazional pe strung mare daca cineva lipsea si era mult de lucru altfel numai strungul mic imi placea ca ma saturasem sa pun piesele cu podul rulant mic), si nu se simtea nici o diferenta in exploatare, doar ca nu poti lucra ceva de finete ca la strungul cu comanda mecanica si sa lucrezi cu ambreiajul patinat.Practic porneam strungul dimineata, si nu-l opream decat la pauza si la plecarea acasa.In teorie cel putin motoarele electrice mari nu au decat un numar limitat de porniri pe ora deoarece la pornire se comporta ca un scurt si la porniri repetate nu ajung sa disipe caldura eficient distruganndu-se termic.Cu stima. Link spre comentariu
GEO 53 BN Postat Ianuarie 28, 2011 Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 Nu vreau sa supar pe nimeni cu atit mai mult pe userul OmuGabi dar strungul SNA 320 functioneaza asa cum am mai afirmat.La filetare se schimba doar sensul de rotire al universalului nu si sensul motorului.Este adevarat ca in Romania,nu stiu unde exact,s-au fabricat si strunguri cu actionare direct din motor.Stiu un tip de strung fabricat in Romania care avea cutia de viteze si motorul plasate chiar jos.De la cutia de viteze prin curele se transmitea miscarea la papusa fixa unde erau trepte de viteze si multiplicatorul pentru cutia de avansuri si parca si inversorul pentru schimbarea sensului in cutia de avansuri.Strungul respectiv nu avea avans rapid iar actionarea motorului se facea cu ajutorul unui joystik plasat in partea din dreapta a caruciorului ca si la SNA320.Motorul avea pe capacul din spate o frina electromagnetica iar dupa frina era ventilatorul.De la motor era actionata prin curea pompa de ungere.La filetare se schimba sensul motorului iar in pozitia neutra (zero) a joystick-ului motorul era oprit.Am mai vazut strunguri normale si revolver prin anii 70 cu pornirea direct din motor dar fabricate in Coreea de Nord si China.Si cehii au fabricat tot in aceeasi perioada strunguri normale si revolver cu pornirea direct din motor,cele normale aveau axul principal nu asezat pe rulmenti ci pe lagare de alunecare iar la filetare nu se schimba sensul motorului si implicit al universalului ci se schimba sensul surubului conducator printr-o maneta plasata pe carucior legata la o bara care intra in cutia de avansuri. Deci universalul se rotea in acelasi sens. Link spre comentariu
PL500 Postat Ianuarie 28, 2011 Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 @OmuGabi si pentru forumistii experimentati: nu s-ar putea inlocui motorul trifazat de 7kw cu unul de 2,2 Kw ce poate fi alimentat la 220 V monofazat, sau cu unul trifazat cam de aceiasi putere (2,2 - 3 Kw) alimentat printr-un convertor de frecventa cu intrare monofazata si iesire trifazata (evident cu adaptarile mecanice de rigoare) ? Clar pe respectivul strung modificat nu se vor mai putea prelucra piese f. grele sau folosi regimuri de aschiere solicitante insa ar functiona pt. piese / avansuri obisnuite iar in cazul in care se intentioneaza vanzarea utilajului sfera celor interesati va fi mai mare. Link spre comentariu
OmuGabi Postat Ianuarie 28, 2011 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 Revin cum am promis cu niste poze: Cinematica Explicatia functionarii cinematicii Schema electrica cu elementele principale Explicarea mecanismului de inversare sens, alineatul 7 si 8 Schema interconectarii Schema unde apare definita inversarea sens, stanga jos Cam astea sunt. Link spre comentariu
OmuGabi Postat Ianuarie 28, 2011 Autor Partajează Postat Ianuarie 28, 2011 Ce este interesant, in explicarea functionarii cinematicii, mai pe la finalul paragrafului se specifica ca pornirea, oprirea si inversarea sensului se face prin combinatii de stare ale cuplajelor de pe axul 1. In poza cu explicarea inversarii sensului, exact acele 2 alineate spun clar ca inversarea se face din motor. Cine greseste si unde. Modelul asta de strung a fost facut cu cuplaje mecanice si electromagnetice, in schema cinematica a versiunii cu cuplaj mecanic se vede clar cum se face inversarea Link spre comentariu
Adierea Postat Aprilie 8, 2011 Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Greutatea strungului este in jur de 2,8-3 toneDin cate stiu strungul are buton de pornire a motorului ,deci nu porneste din ambreiaj ,are ambreiaj cu actionare electromagnetica .Nu trebue neaparat sa treci la inversarea sensului brusc ,incearca o trecere pe liber a anbreiajului dupa ce sa oprit universalu inversezi sensu din ambreiaj .Daca faci o plecare direct in sens invers universalu se invarte ? Pacat de scula aia eu am un strung care are universalu la aceiasi demensiune cu cel care il ai si il invart cu un motor de 3kilovati si sant multumit .Din cate am vazut sant doua modele se pare ca ai dreptate eu stiam modelu fara schinbare de sens . Link spre comentariu
OmuGabi Postat Aprilie 8, 2011 Autor Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Nu mai este de actualitate, sa vandut, si-a gasit o locuinta primitoare in Galati , a scapat de furnal, era pacat de el, omul care l-a cumparat a zis ca a fost singurul strung a carui descriere din poze a corespuns cu realitatea, mai vazuse 3 bucati si una era in poze si alta era situatia la fata locului. Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 8, 2011 Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Ce este interesant, in explicarea functionarii cinematicii, mai pe la finalul paragrafului se specifica ca pornirea, oprirea si inversarea sensului se face prin combinatii de stare ale cuplajelor de pe axul 1.In poza cu explicarea inversarii sensului, exact acele 2 alineate spun clar ca inversarea se face din motor.Cine greseste si unde...Motorul principal se poate porni - electric vorbind - in ambele sensuri. Schimbarea de sens in timpul lucrului, o face insa doar strungarul prin intermediul levierului corespunzator, care actioneaza acele ambreaje electromagnetice, precum si frana. Asa dupa cum s-a mai spus, inertia motorului este mult prea mare, pentru a se astepta un timp atat de lung cat necesita schimbarea de sens electrica. Link spre comentariu
mihaighe Postat Aprilie 8, 2011 Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Motorul principal se poate porni - electric vorbind - in ambele sensuri. Schimbarea de sens in timpul lucrului, o face insa doar strungarul prin intermediul levierului corespunzator, care actioneaza acele ambreaje electromagnetice, precum si frana. Asa dupa cum s-a mai spus, inertia motorului este mult prea mare, pentru a se astepta un timp atat de lung cat necesita schimbarea de sens electrica.Asa este in anii care am lucrat la intretinere am intalnit putini mecanici de intretinere care sa reuseasca reglarea din prima a ambreiajelor si a franei si sa vezi ce fumuri ieseau din placute Link spre comentariu
Adierea Postat Aprilie 8, 2011 Partajează Postat Aprilie 8, 2011 Probabil ca motoru era oprit tot de frana altfel nu poate fi pornit invers dar timpul de franare trebue sa fie suficient , practic frana trebue sa blocheze toata cutia inclusiv motoru dupa care porneste motoru invers ,parerea mea este ca nu era bine gandit si a aparut modelu fara inversare de sens la motor cu cate un ambreaj pe fiecare sens .Felicitari bine ca iai gasit stapan ca eu mam saturat sa vad lucruri inca destul de bune date la fervechi . Link spre comentariu
Vizitator Postat Aprilie 9, 2011 Partajează Postat Aprilie 9, 2011 Probabil ca motoru era oprit tot de frana altfel nu poate fi pornit invers dar timpul de franare trebue sa fie suficient , practic frana trebue sa blocheze toata cutia inclusiv motoru dupa care porneste motoru invers ,parerea mea este ca nu era bine gandit si a aparut modelu fara inversare de sens la motor cu cate un ambreaj pe fiecare sens .Felicitari bine ca iai gasit stapan ca eu mam saturat sa vad lucruri inca destul de bune date la fervechi .Motorul unui strung se porneste si functioneaza in mod continuu in acelasi sens, pana se incheie activitatea. El nu este oprit de frana electromagnetica. Nici angrenajele nu sunt oprite de frana ci se rotesc tot continuu in cautia lor. Schimbarea de sens se face de catre niste roti dintate care se rotesc in sensuri diferite, actionate prin intermediul ambreiajelor, care asigura si amortizarea socurilor in mecanisme, odata cu inversarea de sens. Frana electromagnetica franeaza doar arborele principal pana la oprire. Link spre comentariu
Adierea Postat Aprilie 9, 2011 Partajează Postat Aprilie 9, 2011 Ai dreptate dar aratami care este schimbatoru de sens din prima schema de sus care este schema strungului din cauza este si un model cu motoru care merge continu iar schimbarea de sens se face mecanic cu doua anbreaje . Link spre comentariu
Vizitator elecgigi Postat Iulie 4, 2014 Partajează Postat Iulie 4, 2014 Va rog sa ma ajutati cu schema electrica de strung sna360 sau sna 400 u sa ma lamuriti cum face schimbare de sens are pe axul principal 3 ambreiaje care ar trebui sa fie 2 pentru schimbare de sens si unul pentru schimbare viteza 'eu am gasit schimbare sens din motor iar din cele 3 ambreiaje schimbare viteze,dar nu mi se pare normal as dorii sa intru in posesia schemei electrice.... Va multumesc anticipat. Link spre comentariu
Vizitator shloymas Postat Februarie 16, 2016 Partajează Postat Februarie 16, 2016 Daca mai detine cineva acest strung sna 320,m-ar interesa un o fotografie cu tabelul de avansuri si filete....sau mai bine un manual,am inteles ca a fost editat un manual in '73-'74 pentru sna 360 dar era prezentat si 320.... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum