Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Interfata ODB2 pentru Matiz.


gymy

Postări Recomandate

  • Răspunsuri 8
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • gymy

    3

  • alfabit

    3

  • q_acdc

    2

  • marinescug

    1

Top autori în acest subiect

Dezavantajul major e ca poti doar citi/sterge codurile de eroare.Trebuie sa stai cu tabelul de coduri dupa tine sa decodezi manual fiecare cod citit. Mai bine gasesti o interfata completa care sa-ti permita si vizualizarea parametrilor motor in timp real.Eu sunt patit cu un Matiz luat de nou de la dealer, cu probleme la sonda de citire temperatura aer situata in filtrul de aer. Raporta rece si motorul mergea cu amestec bogat, concertizat vara in consum marit cu 1-1,5% (extraurban). MIL-ul statea stins.

Link spre comentariu

Uite cum sta treaba, eu am avut un Matiz fab 2006 ( l-am vindut, acum nu-l mai am ) si la 2000 km s-a aprins becul de check engine ( SES cum ii zic ei in manual ).La service Daewoo mi-a cerut 50 lei numai diag-ul ( garantie ca la noi ! ) sa-mi spuna ce problema este, si sa stearga defectul. Avind cam 10 ani de experienta in diag auto mi-am facut un tester OBD 2 cu o clona ELM 323 ( sursele in C sint pe net , programat un uP Microchip 16F684 parca ) si am reusit cu un soft free de pe net ( EasyOBD, ScanOBD etc. sint mai multe ) sa aflu codul de defect si sa sting martorul de defect, care s-a tot aprins inca de vreo citeva ori, asa ca daca ma duceam in service plateam de 10 ori pretul interfetei de diagnoza.Oricum mare lucru nu-ti va arata scanerul, doar cod defect si stingere bec SES, sonde lambda, si alti citva parametri - nu prea multi ! - deoarece majoritatea codurilor de diagnoza sint proprietare Daewoo sau GM, care nu stiu sa le interpreteze decit scule de service de reprezentanta Daewoo - in speta SCAN 100.Dar pentru " cei multi ", un scaner cu ELM 323 sau ELM 327 este suficient, diag decit motor, cu 40 lei daca-l faci sau cumperi unul de fabrica turcia sau china cu 150 lei.Orice alte nelamuriri te ajut cu cea mai mare placere.

Link spre comentariu

Te contrazic!cei din service nu stiu sa interpreteze codurile!Acum o saptamana am iesit din service si am plecat cu volanul in 45 grade :da (a trebuit sa mai platesc 140 ron) pt o nenorocita de bascula schimbata si dupa 50 km sa aprins minunea.(resetare ECM si dupa cateva porniri becul dispare) :da

Link spre comentariu

Te contrazic!cei din service nu stiu sa interpreteze codurile!Acum o saptamana am iesit din service si am plecat cu volanul in 45 grade :da (a trebuit sa mai platesc 140 ron) pt o nenorocita de bascula schimbata si dupa 50 km sa aprins minunea.(resetare ECM si dupa cateva porniri becul dispare) :da

Trebuie sa stii si ce sa le ceri ! Cu SCAN 100 ( scula care costa 3000 $ ) trebuie sa stie sa lucreze ! :da Puteai sa-i pui sa testeze masina cu SCAN 100 , dar lor le e lene ! De crezi ca eu ma feresc ca de dracu de service-urile astea ? Pentru ca stiu ce fel de oameni lucreaza acolo, si de-aia incerc sa fac singur ce pot.Si ca volanul nu l-au potrivit drept, scuza-ma puteai si tu sa verifici inainte sa pleci de acolo, n-are legatura cu scanarile electronice pozitia volanului !
Link spre comentariu

Dupa ca platesti 1500 ron pt distributie o bascula,bucsa si ceva lichid de frana ,trebuie sa-i spun sa faca geometria?Referitor la beculetul minune am facut foarte multe drumuri si tot nu sa rezolvat.(masina fiind in garantie).Acum il sting eu prin procedura amimntita. :da :sparge:

Link spre comentariu

...Referitor la beculetul minune am facut foarte multe drumuri si tot nu sa rezolvat.(masina fiind in garantie).Acum il sting eu prin procedura amimntita. :da :sparge:

Totus ar trebui sa-l vezi pe un scanner ce defect indica... Nu e normal sa aprinda becul. Ceva - ceva se intimpla cu ecu - ul tau.EURO3 merge pe OBD cu scaner cu ELM323, pe care ti-l poti face singur, nu-i mare lucru. Sa stii ca e util, mai ales daca vrei sa tii masina mai mult.Daca apare - dispare la reset ecu mai mult ca sigur e defect de misfire, P0300, dar ar trebui sa te convingi de asta. Risti distrugerea catalizatorului, care numai ieftin nu e !
Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări