Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

cum sa franez un motor cu un convertizor de frecventa?


Vizitator mihainegurici

Postări Recomandate

Vizitator mihainegurici

Va rog sa-mi dati un sfat cu privire la o aplicatie.Datele problemei: - un motor de 0.37 kw la 2800 rpm - reductor i=7.5 aferent motorului (373 rpm la axul reductorului) - encoder cu 2000 impulsuri pe rot - PLC care gestioneaza impulsurile si da comanda la contactori (pornire reversibila) - touch screen cu diferite cote de deplasare - surub cu bile cu pasul de 5 mmrezulta o miscare a ansamblului de 93 mm in 3 sec (3 sec fiind ca un punct de referinta, mi-ar cam trebui cel putin 100 mm in 3 sec)Daca introduc de ex cota 50, porneste ansamblul si cand trece de la 49 la 50 decupleaza dar din cauza inertiei trece de 50 si cand se schimba la 51 cere calibrare si se intoarce. Pana aici ar fi bine dar inertia de la calibrare o face sa ajunga iar in 49 si iar cere calibrare si face o pendulare in jurul lui 50 pana opresc eu fizic. Intrebare: -pot la acest motor sa folosesc un convertizor de frecventa care poate sa-mi franeze in timp util motorul? Cum? Ce functii sa folosesc? - daca nu reusesc cu motorul acesta, pot sa iau un motor cu frana la 1400 rpm, cu reductor de i=5 si sa bag frecventa de 70-75 hz pe el fara sa apara defectiuni? De specificat ca timpul de lucru al motorului este cuprins intre 2-5 secunde cu un repaus de 15-20 sec.Multumesc anticipat pentru sfaturi si ajutor. Orice idee este foarte bine venita.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 16
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

  • bassbox

    3

  • maverik_ro

    3

  • avolocaru

    1

  • radusa

    1

Top autori în acest subiect

se poate folosi convertizor de tensiune ... parametrul care franeaza motorul se este timpul de deaccelerare .... in cate secunde vreti sa opriti motorul dumneavoastra ??? am la tara un motor asemanator cu al dvs fara reductor pe care pot face teste sa va spun daca puteti folosi convertizorul de frecventa .. eu am un convertizor de la fuji , un frenic de 0.75 kw , are timpul de deaccelrare setat la 10 secunde dar pot sa il setezi si mai jos .... in functie de timpul spus de dvs va pot spune daca merge sau nu

Link spre comentariu
Vizitator mihainegurici

Multumesc in primul rand pentru promtitudine si intentie.Spuneati de accelerare si cred ca ar fi o idee ca in prima secunda sa accelereze pana la valoarea max (sau in mai putin de o sec) si sa nu aiba timp cand cere calibrare sa treaca peste val stabilita

Link spre comentariu

mai mult ca sigur ca are o valoare prestabilita din fabrica ... acum nu stiu ce convertizor aveti dumneavoastra ... am lucrat cu toshiba , fuji , siemens , pot spune ca stiu cate ceva despre ele. si va pot ajuta in limita cunostiintelor mele ce mode de convertizor aveti dumneavoastra??

Link spre comentariu

In afara de timpul de deccelerare,care se seteaza dupa necesitati se mai foloseste si o rezistenta de franare externa.Majoritatea convertizoarelor au aceasta posibilitate.La deccelerare din inertie motorul tinde sa se mai roteasca trece in regim de "generator".Energia astfel generata trebuie disipata:acest lucru se face pe rezistenta de franare.

Link spre comentariu

Se monteaza direct la terminalele convertizorului.Valoarea rezistentei este in functie de motor,scrie axact in cartea convertizorului.In orice caz sunt de ordinul zecilor de ohmi la o putere de ordinul zecilor sau sutelor de wati,niste "resouri "serioase.

Link spre comentariu

Pt aplicatia dvs aveti nevoie neaparat de un motor cu frana. Franarile sau mai exact decelerarile introduse de invertoare sunt gandite pt opriri lente. In functie de aplicatie si de precizia de oprire ceruta (mm sau sutime de mm) se mai pot folosi motoare cu frana cu doua viteze. Viteza mare pana la 1-10mm de punctul de oprire dupa care se comuta pe viteza mica pt oprire la sutime. Totodata pt aplicatii gen CNC unde exista un punct de plecare de referinta, oprirea trebuie facuta intotdeauna pe sensul de deplasare catre punctul de referinta. Deci daca ansamblul mobil trebuie sa efectueze o miscare de la 30 la 50, considerand ca 0 este puntul de referinta, el trebuie sa se deplaseza la 51 si sa revina inpoi la 50. Se face in felul asta, pt ca si surubul cu bile are o anumita eroare/toleranta (asta daca vorbim de precizie de oprire mare).

Link spre comentariu
Vizitator mihainegurici

Multumesc RADUSA pentru sfat. Cred ca e o varianta mult mai buna cu motor cu frana, dar nu am gasit la 2800 rpm.au pe stoc doar de 1400 rpm si cu orice reductor as pune nu imi scoate viteza dorita.La aplicatia mea am 1/5 rot reprezentand cota 50 ceea ce inseamna 1.4 rot la motor (sper sa fie suficient sa mai ia din inertie) chiar de se duce mai departe, vreau sa intre accelerarea care sper sa nu prinda viteza asa de repede si sa se opreasca in timp util. Am mai auzit ca are convertizorul posibilitatea sa bagi un cc dupa decuplarea trifazicului pe doua fire si se comporta ca un magnet. Dar deocamdata mai adun ceva pareri de la specialisti ca ma simt cu experienta la pamant. Cand o sa fac proba (sper saptamana asta sa am tot ce imi trebuie) o sa scriu ce a iesit.

Link spre comentariu

Am mai auzit ca are convertizorul posibilitatea sa bagi un cc dupa decuplarea trifazicului pe doua fire si se comporta ca un magnet.

din cate stiu eu convertizorul face aceasta operatie ... am observat asta cand faceam probe la un convertizor cu un "motor" facut din 3 becuri legate in stea . in momentul in care dadeam stop convertizorului , pe una din faze (bec ) aveam o intensitate mult mai mare a intensitati luminoase de aici rezultand franarea motorului . (cred ca m-am facut inteles )
Link spre comentariu

M-am documentat un pic.Invertoarele cu puteri pana la 3,7kW au rez de franare interna.La cele mai mari se monteaza un rezistor extern.De ex pt 0,75kW rezistenta de franare interna este de 100ohmi la 100W.

Link spre comentariu

Cel mai bine foloseste un servomotor cu frana+convertizor.Acesta e mai usor de controlat,e special facut sa lucreze dupa axe.Poti frana in timp util folosind doua viteze de deplasare.Spre exemplu mergi 90% din distanta pana la destinatie cu o viteza mai mare,dupa care reduci viteza pe distanta de 10% pana la sfarsitul cursei dupa care franezi din frana servomotorului.Doar cu frana poti controla exact franarea,prin convertizor franarea se face cu inertie.Succes.

Link spre comentariu
Vizitator mihainegurici

multumesc tuturor pentru sfaturi si idei. Orice in situatii de acestea e binevenit chiar daca nu e de ajutor in acel moment poate va fi alta data. Am solutionat aplicatia si am facut asa:am luat un convertizor de frecv. si am setat 2 viteze de lucru (70 respectiv 5 hz) cu intrari separate de comanda si are ca setare accelerare si decelerare cu DC la Stop. In programul PLC-ului am bagat cu doua viteze adica inainte de punctul de oprire sa intre in viteza mai mica si dupa aceea sa franeze la oprire. Touch-screen-ul are mai multe valori pe fiecare pagina (pe una am pus 10 val, alta 8 si alta 4) cu posibilitate de a schimba valoarea foarte usor.Aplicatie terminata, client multumit si o noua experienta in dosar.Din nou multumesc celor care au venit in sprijin cu orice idee.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum



×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări