Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Lamuriri pentru un incepator

Vizitator LexeL

Postări Recomandate

Vizitator LexeL

Buna,Ma numesc Alex si sunt pasionat de electronica.Sunt foarte incepator si am cateva nelamuriri.In primul rand, care e diferenta intre sacâz, flux si fludor.Din cate am inteles fludorul e cositor cu fux in interior.Dar care e diferenta intre sacâz si flux. Pe youtube am gasit tutoriale in care foloseau flux. Un lichid care se aplica pe PCB ajuta la o lipitura mai buna ba chiar directiona fludorul spre lipitura.Pana acuma eu am tot "lucrat" cu pistolul de lipit si foloseam o substanta care ulterior am aflat ca e decapanta, coroziva si ca nu e buna (de pe forum am aflat).Sacazul e solid, cum se foloseste? (am acasa dar nu stiam ca e sacaz pana nu demult). Pur si simplu se inmoaie varful de la pistol in el si se aplica pe lipitura? Nu se "evapora" pana lipesti cu el?Sa imi cumpar flux? Am vazut ca e destul de scump, si la cum il folosesc americanii se consuma destul de repede.Alt lucru care il intentionez e sa imi cumpar o statie de lipit cu tot cu suflanta de aer cald si temperatura reglabila.Am vazut mai multe modele, unele fff scumpe (de firma - weller) si mai ieftine, chinezesti, care sunt si bune uneori.Ce ati recomanda? Am vazut modele de la Gordak si Lukey cu afisaj electronic si tot felul ...Suma pe care as dori sa o cheltui nu vreau sa depaseasca 400, 500 leiSi mese de lucru unde as putea gasi?As dor ceva care sa pot prinde PCB sa stea stabil si sa fie eficienta ... din cate am citit pe forum trebuie sa circule alerul pe sub placa ...Imi cer scuze daca pare stupid, dar imi place electronica si imi doresc sa stiu mai multe.

Link spre comentariu
  • Răspunsuri 7
  • Creat
  • Ultimul Răspuns

Top autori în acest subiect

• vio2007

1

• micu_Ovi

1

• gica70

1