THOMAS Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Brumul de pe anodica nu pune probleme daca se face alimentarea cat de cat calumea , altele sunt cauzele de brum cu care se intalnesc "incepatorii" si nu numai , bucle de masa , brum indus din afara sau de la propriul transformator de retea din cauza montajului imprastiat si neecranarii unde e nevoie , diverse cuplaje capacitive cum e cazul cand filamentul nu se leaga la masa , etcDv.ati fost exact pe "faza",tocmai aceasta face montajul propus de mine,de data asta nu are treaba cu brumul de pe calea de Ub..In general amplificatoarele realizate in regin DIY unde in majoritatea cazurilor lipsesc anumite abilitati sau cunostinte in sensul realizarii unor montaje ce vor sa indeplineasca anumite reguli de constructie,se poate aplica acest mic montaj. Amplificatoarele funcationand la 50Hz sunt foarte sensibile la campurile parazite si uneori la campurile generate de conductorii de alimentare,ai filamentelor sau al altor cabluri parcurse de curentul altenativ,inducand tensiuni suparatoare si neacceptabile montajelor de calitate.Aceste tensiuni se pot "compensa" ,"injectand" etajului final al amplificatorului o tensiune invesa ca faza si egala ca marime cu cea parazita indusa. In montaj reglarea fazei se face cu ajutorul semireglabilului de 1M de la 0......90grade,iar amplitudinea dorita se regleaza cu semireglabilului de 100K.Tensiunea de 4.....6,3V~ se poate lua de oriunde din traful de alimentare,avand in vedere ca montajul nu consuma aproape nimic.Se poate face si un secundar separat cu sarma subtire;0,1.....0,15mm.Reglajul intregului montaj se face fara semnal la intrarea amplificatorului. Link spre comentariu
THOMAS Postat Septembrie 23, 2011 Partajează Postat Septembrie 23, 2011 Cam de la treaba asta( in atasament!) m-am inspirat si eu,bineinteles ca trebuia legat condensatorul ceva ma "jos",adica pe rezistenta de 10 ohmi,dar si aceasta recalculata ca valoare,ma rog,vad ca aici nu se discuta o schema ci doar se critica....,asta e' !Lazaroiu, nu stiu cine a desenat schemele din documentatia pusa de tine dar in poza a treia, cei doi condensatori din catod ar trebui sa sunteze complet semnalul de brum ce se doreste injectat in catod. In cazul in care nu il sunteaza complet, acest semnal de brum, va fi nu numai atenuat ci si deformat si defazat, adica nu va mai avea aceeasi forma de unda si faza ca cel din bara de alimentare. Acest fapt face imposibila o anulare a brumului.Eu as propune o varianta reglabila, functionala (functionabila ) cred:http://dl.dropbox.com/u/3712780/ANTIBRUM.pdfAsta principial vorbind referitor la aceasta metoda. Bineinteles, rezolvarea brumului din bara de alimentare ar fi solutia profesionala.Ia cititi aici ce se povesteste despre "sursa mea de inspiratie" din propunerile de mai sus,adica : gaselnita "antibrum" !!!!!...cine va intelege,bine,cine nu ,nu!Documentul este de aici :< www.tubecad.com Copyright © 1999 GlassWare > Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 O alta cale pentru constructorii DIY : http://www.bgaudio.org/forums/viewtopic.php?f=9&t=10291 . O consider interesanta , dar nu este un model de urmat . Link spre comentariu
hpavictor Postat Septembrie 25, 2011 Partajează Postat Septembrie 25, 2011 Un document original , facut pe vremea sovietica . Link spre comentariu
feri.visky Postat Octombrie 11, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 11, 2011 Am cam somat cu proiectul asta... Dar ca sa vedeti ca nu este abandonat atasez cateva poze cu ceea ce am (mai) facut... Practic am terminat cu sursa... sa zicem...Evident ca deja se observa o crasa gresala de "proiectare"... prea s-a uns hartia cu "uleiul de sarpe"... si anume:-amplasarea intrarilor departeeeeeee de potentiometre si cu brum maximmmmmmmm!Dar, sa vedem.... Link spre comentariu
blue Postat Octombrie 11, 2011 Partajează Postat Octombrie 11, 2011 Foarte ordonat, simetric si precis ,felicitari Link spre comentariu
mișa Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 Fain.Daca ai brum, sigur nu e din cauza amplasarii intrarilor fata de potentiometru. Link spre comentariu
mișa Postat Octombrie 12, 2011 Partajează Postat Octombrie 12, 2011 Inca ceva: trage pe cablul de la sursa la amplificator o piele de sarpe: Link spre comentariu
THOMAS Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Un document original , facut pe vremea sovietica .Uite aici Victor ceva intersant expus de un pasionat ca si tine pentru constructii cu tubul GU50 si nu numai (e un foarte mare specialist!): http://wavebourn.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=1116http://www.wavebourn.com/forum/viewtopi ... =7&p=24452sau la noi pe forum:viewtopic.php?f=28&t=88176&start=90....e deschis subiectul asta cu GU50 in multe topicuri,parca-i un tub extraterestru cu toate ca sunt altele mult mai bune dar si mai frumoase. Link spre comentariu
blue Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 Un document original , facut pe vremea sovietica .Uite aici Victor ceva intersant expus de un pasionat ca si tine pentru constructii cu tubul GU50 si nu numai (e un foarte mare specialist!): http://wavebourn.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=1116http://www.wavebourn.com/forum/viewtopi ... =7&p=24452sau la noi pe forum:viewtopic.php?f=28&t=88176&start=90....e deschis subiectul asta cu GU50 in multe topicuri,parca-i un tub extraterestru cu toate ca sunt altele mult mai bune dar si mai frumoase.Acest tub are un potential foarte mare, cind voi avea timp parca as incerca un A2, ce a-ti zice de un SE cu 15-18w output ? Link spre comentariu
hpavictor Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 De ceva timp studiez GU50 , dar am concluzionat ca pentru a scoate putere trebuie alimentata cat mai " sus " , minim la 500V , posibil pana la 750V anodica . Problema este impedanta anodica mare ( datorita tensiunii mari anodice ) dar montand in paralel ( este si parerea lui Gabriele ) 3 lampi, impedanta anodica se poate reduce la valori mai normale , care permit rezultate bune in audio . Eu am facut un mic calcul pentru Uanod 500V , U G2 250v si a rezultat Z anod 5Kohmi , o valoare acceptabila , iar in secundar se poate obtine , fara mari strofocari 15W in sarcina . Curentul de anod este de 85mA . Cu o reactie in catod ( CFB ) se poate liniariza raspunsul la joase.......Evident , in clasa A negativare automata , CFB 15 % , 24 cm patrati pe tole E20 , infasurare separata ultralinear la 250 V pentru G2 . Ce parere aveti ? Link spre comentariu
Depanatoru Postat Octombrie 14, 2011 Partajează Postat Octombrie 14, 2011 5K nu e asa mult ca sa trebuiasca montate mai multe in paralel , numai daca vrei sa te complici si ai nevoie de putere multaLa SE nu are nici un rost sa folosesti anodica uriasa gen 750V ... tot atata putere se poate obtine si la 400V sa zicem , puterea SE spre deosebire de PP nu depinde de tensiune , ci de cat disipa lampa ... la tensiune mai mica curent mai mare si gata Link spre comentariu
Vizitator viobio Postat Octombrie 15, 2011 Partajează Postat Octombrie 15, 2011 De ceva timp studiez GU50 , dar am concluzionat ca pentru a scoate putere trebuie alimentata cat mai " sus " , minim la 500V , posibil pana la 750V anodica . Problema este impedanta anodica mare ( datorita tensiunii mari anodice ) dar montand in paralel ( este si parerea lui Gabriele ) 3 lampi, impedanta anodica se poate reduce la valori mai normale , care permit rezultate bune in audio . Eu am facut un mic calcul pentru Uanod 500V , U G2 250v si a rezultat Z anod 5Kohmi , o valoare acceptabila , iar in secundar se poate obtine , fara mari strofocari 15W in sarcina . Curentul de anod este de 85mA . Cu o reactie in catod ( CFB ) se poate liniariza raspunsul la joase.......Evident , in clasa A negativare automata , CFB 15 % , 24 cm patrati pe tole E20 , infasurare separata ultralinear la 250 V pentru G2 . Ce parere aveti ?"Eu am facut un mic calcul pentru Uanod 500V , U G2 250v si a rezultat Z anod 5Kohmi , o valoare acceptabila , iar in secundar se poate obtine , fara mari strofocari 15W in sarcina . Curentul de anod este de 85mA . Cu o reactie in catod ( CFB ) se poate liniariza raspunsul la joase.......Evident , in clasa A negativare automata , CFB 15 % , 24 cm patrati pe tole E20 , infasurare separata ultralinear la 250 V pentru G2 . Ce parere aveti ?"ATENTIE LA CALCULE VICTORAScu 5oov anodica si 85mA depasesti puterea disipata de anod http://www.google.ro/imgres?imgurl=http ... AQ&dur=510 ,GU50 disipa 40w in anod,cu 750v si 85mA lampa se duce INSTANTANEU in iad cu 85mA intensitate anodica si rezistenta de negativare in catod ai sanse sa pui un ''RESOU"ca rezistenta de negativarenu stiu cum o sa obtii tu 250v pentru G2 din traful de iesire,scoti o priza la 30%...40% din infasurarea primara dar nu ai cum sa ai acolo 250v,poate sa mai inseriezi cu G2 o rezistenta pe care sa cada tensiunecu 500v si 85mA Ra este de 5k88 dupa cel mai simplist calcul daca pui mai multe tuburi in paralel si pastrezi anodica 500v, Ra sacade pentru ca poti merge cu o intensitate mai mare a curentului prin traful de iesire ,adica de trei ori mai mare ,nu mai ai cum sa ai 5k Ra cu trei GU50!!!!depanatoru are dreptate ,de ce dracu sa mergi cu anodica 500v si curent mic ,poti merge cu o tensiune mai omeneasca si curent mai maresubiectul GU50 va fi etern!!!! nu este nici o diferenta in a construi un SE cu GU50 sau alt SE cu alt tub ca EL84,EL34,EL12,EL156,etctopologia schemei poate fi la fel,diferentele sunt la tensiunile de alimentare si trafurile de iesireo intrebare pentru cei care cred ca GU50 e super tub in audio ( nu e tub dedicat audio,e de RF) de ce nu fabrica nimeni amplificatoare cu GU50 ??ma refer la producatorii de echipament audiofil ca tot omul am facut si eu un montaj cu GU50 ,ca prea se agita multa lume,am folosit traf de iesire Hammond,negativare fixa,atac cu D3A sau ECC82 sau ECC83 ,sunetul reprodus nu este pe placul meu ,este steril si fara a avea treaba cu sunet de tub audio ,montajul a fost desfacut a doua zi ,asa am mai aruncat pe fereastra 130 euro,adica traful de iesire..... icon_jook , sunetul erea de megafon din Gara de Nord,pentru curiosi am scos 15w curatimulte SUCCESURI si auditii frumoase cu GU50 si tuburi din seria PL500,PL509 Link spre comentariu
blue Postat Octombrie 15, 2011 Partajează Postat Octombrie 15, 2011 Teoria spune ca etajele SE in clasa A au un randament de 25% deci ar fi cam 60w consumati (disipati pe anod) pt 15w curati, ma rog poate fi vorba si de alta clasa de funtionare unde sunetul de megafon este normal In plus domnule Viobio exista destule lampi RF (GM 70, 813,811 etc) care echipeaza amplificatoare de mii de dolari, ia vezi Mc Intosh ,asa ca nu prea vad de ce electronii care circula printr-un GU50 sa fie mai zgrunturosi decit aia rotunzi din KT88 .Da, este posibil ca un tub sa nu poata modula eficient un transformator de iesire dar aceasta este alta discutie si de regula timbrul unui amplificator este dat de transformator , nu de tub credeam ca se stie acest lucru... Link spre comentariu
carageae Postat Octombrie 15, 2011 Partajează Postat Octombrie 15, 2011 Unul din motivele care personal m-au tinut departe de acest tub e aspectul lui - sa nu uitam ca majoritatea fac amplificatoare cu lampi si pentru aspectul lor...cine zice ca nu e asa sa-mi arate un amplificator facut de el cu lampile "la cutie" si nu la vedere si o sa-l cred...Apoi ar mai fi soclurile, mult mai greu de gasit decat cele octale sau novale...Recent insa am vazut mai multe asemenea lampi "decalotate"... ()Imi spune si mie cineva cum se poate indeparta capacul acela fara a strica lampa? Parca asa arata un pic mai bine si desi am deja incepute mai multe proiecte cu alte lampi mai "frumoase" poate pe viitor voi aborda si ceva cu GU50... Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum