radu cnc Postat August 18, 2011 Autor Partajează Postat August 18, 2011 Finalizand si avansul automat al strungului m-am apucat si de executia in continuare a papusii mobile.Am realizat mecanismele interne cum ar fi axul cu excentric, surubul si piulita de asigurare si talpa inferioara de dedesubtul ghidajului care realizeaza blocarea.M-am apucat si am gaurit papusa mobila cu gaura de 22mm ca am gasit mai demult in targ un burghiu lung si trebuie sa ma gandesc cum ajung la diametrul de 35...36mm care va fi cota finala in care am sa introduc axul pentru con morse 2. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 18, 2011 Partajează Postat August 18, 2011 ...trebuie sa ma gandesc cum ajung la diametrul de 35...36mm care va fi cota finala in care am sa introduc axul pentru con morse 2.Exista burgie elicoidale, de peste 30 mm. Daca nu gasesti un joc de astfel de burghie, sau cel putin unul pentru o cota grosiera cat mai aproape de diametrul final, atunci, poti realiza o borstanga. Drept cutit, poti folosi o bagheta din carbura metalica cu sectiunea rotunda si un diametru de 6...8 mm. Gaura pentru fixarea acestei baghete, o vei da dupa ce ascuti partea taietoare a acesteia, in functie de cum pica varful sculei, relativ la centrul borstangii. Bagheta trebuie sa intre alunecator in locasul corespunzator, deci un ajustaj H7/h6. Fixarea baghetei-cutit se va face cu cel putin doua suruburi dupa doua directii perpendiculare una pe cealalta. Unul dintre suruburi poate fi amplasat axial in capatul brstangii. Celalalt va fi orientat dupa directia radiala a acesteia, astfel incat sa intersecteze gaura pentru bagheta-cutit axial. Vei face atatea treceri de degrosare, cate va fi nevoie. Dupa fiecare astfel de trecere, se slabesc suruburile de fixare si se face un avans ochiometric al varfului cutitului. Pentru trecerea de finitie, va trebui sa iti confectionezi un "calaret". Acesta poate fi o bucsa din otel cu peretele gros de circa 6 mm in care se da o gaura filetata M6. Pe partea diametral opusa gaurii se strapunge bucsa pe toata lungimea cu un canal lat in functie de diametrul baghetei-cutit. Se slabesc cele doua suruburi de fixare a sculei, astfel incat ele sa permita o deplasare fortata axiala a acesteia, dar sa nu permita totusi o miscare axiala libera a ei. Se introduce "calaretul" astfel incat surubul de impingere al acestuia sa vina in dreptul partii din spate a baghetei-cutit. Se monteaza un ceas comparator cu capul tijei in contact direct cu varful baghetei-cutit. Se infileteaza cu o cheie adecvata surubul de avans pana ce comparatorul indica exact diferenta pe care trebuie sa o mai strunjesti la operatia de finitie. Aceasta diferenta o vei calcula in prealabil. Ea se obtine, masurand diametrul interior al gaurii de prelucrat cu o trusa "into". Acest diametru se imparte la doi si se obtine raza efectiva a gaurii, care se scade din raza finala a gaurii prelucrate. Se strang apoi din nou cele doua suruburi de fixare. Prelucrarea se va face cu un sistem avans-turatie care sa asigure o rugozitate finala de 1,6 µ. Daca vrei o rugozitate si o precizie mai bune, atunci poti lasa un adaus de cativa microni (pana la cel mult 0,01 mm) pe care ii vei indeparta in final, printr-un rodaj manual al gaurii cu pinola. Adaosul il vei calcula in functie de dimensiunea medie a particolelor abrazive folosite. Poti folosi in acest scop ozid verde de siliciu cu granulatia cunoscuta, sau o pasta diamantata. Link spre comentariu
radu cnc Postat August 19, 2011 Autor Partajează Postat August 19, 2011 Salut,Interesanta solutia dar cred ca este teoretica si nu pare sa aibe aplicabilitate practica din mai multe motive pe care le expun in continuare:-daca bucsa are perete de 6mm diametrul bohrstangei este de max 23mm, ok-daca se executa bucsa si se incepe prelucrarea, praful fin de fonta rezultat in urma aschierii poate intra intre bucsa si piesa de prelucrat iar cutitul poate aschia mai mult decat se doreste.-alt scenariu ar fi ca daca se reuseste patrunderea ce garantie as avea ca nu se va gripa bohrstanga datorita spanului de fonta rezultat in urma aschierii papusii mobile. Gaura ce trebuie prelucrata are lungimea de 270mm.In legatura cu rodarea gaurii eu nu as recomanda rodarea cu pulberi abrazive cu atat mai mult pulberi cu diamant deoarece fonta este un material moale in care particolele se pot ingropa si pot duce in timp la uzuri pronuntate in urma exploatarii.Pentru realizarea unei suprafete cu rugozitate foarte mica se aplica procedeul de ecruisare al suprefetei operatie care confera si o duritate sporita a suprafetei la care sa aplicat acest procedeu.Procedeul se realizeaza cu un grup de trei role de otel calit si finisat care sunt montate pe un dorn care are un sistem de ajustare al presiunii de lucru pe con.Eu am sa folosesc alt procedeu de largire a gaurii si anume am sa folosesc alezoare indexabile, armate cu placute din carburi, alezoare pe care le-am primit de la un fost coleg Fratz, iesit la pensie care le are din Germania. Tot acest domn are construita macheta de locomobila functionala, poza care s-a pierdut si care pot sa o repun daca este cineva interesat.Trebuie sa-mi construiesc un dorn pe care sa montez capetele alezor, care sunt de la 25...30mm si am sa raman la diametrul de 30mm cred eu suficient pentru realizarea conului morse 2.cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 19, 2011 Partajează Postat August 19, 2011 Metoda este una dintre cele mai uzuale in practica. Nu stiu ce anume s-a inteles despre acea "bucsa", pe care eu am numit-o de fapt "calaret". Acest "calaret" foloseste doar la avansul controlat al cutitului in interiorul degajarii cilindrice practicate special in borstanga, dupa care se indeparteaza. Spanul de fonta nu se acumuleaza in zona de aschiere. El este evacuat in mod natural prin rotirea si avansul cutitului aflat in aschiere, indiferent de lungimea alezajului.Tocmai pentru ca una dintre piese este din fonta, operatia de rodare este mult mai facila. Dupa operatie piesa din fonta se spala din abundenta cu petrol, care va indeparta 99% din particulele de abraziv. Dupa suflarea cu aier instrumental si uscare, se sterge la interior cu o carpa uscata, care va indeparta practic orice particula abraziva. O eventuala particula abraziva ramasa, va fi eliminata prin procesul de ungere a pinolei in timpul utilizarii papusii mobile.Metoda de alezare cu un alezor, indiferent ca este calibrat, sau indexabil are un mare dezavantaj. Pastreaza si chiar amplifica, orice abateri rezultate in timpul burghierii. Un alt dezavantaj, datorat faptului ca alezorul are cutite amovibile, este aschierea cu vibratii si deci va duce la abateri de "poligonalitate" a alezajului prelucrat. Cel mai mare cusur al metodei, este insa faptul ca este scumpa prin preturile mari la care se achizitioneaza aceste alezoare. Link spre comentariu
radu cnc Postat August 19, 2011 Autor Partajează Postat August 19, 2011 Salut,Eu am inteles ca bucsa participa si ramane atasata de bohrstanga in timpul aschierii.Acum m-am lamurit, ma gandeam si eu la aschierea simpla cu bohrstanga dar daca am primit cadou alezoarele (m-am uitat pe net la firma DIHART care a fost cumparata de firma KOMET si prezinta alezoarele si am citit si despre precizia de prelucrare la microni!!, lamelele din carburi metalice sunt sudate de corpul alezorului nu sunt libere ba mai mult lamelele nu sunt simetrice si au diferite unghiuri de aschiere), nu-mi ramane decat de construit bohrstanga pentru ele.La ce am vazut despre aceste alezoare banuiesc ca sunt foarte scumpe, sunt curios ce va iesi.Cu stima. Link spre comentariu
radu cnc Postat August 24, 2011 Autor Partajează Postat August 24, 2011 Am reusit constructia bohrstangii pentru alezoarele amovibile cu ajutorul unui coleg de la lucru Schiopu Nicolae care este prelucrator prin aschiere la fabrica unde lucrez.Sunt curios cum vor aschia alezoarele... Link spre comentariu
radu cnc Postat August 24, 2011 Autor Partajează Postat August 24, 2011 Ieri am executat o lucrare destul de complexa si interesanta.Am modificat unghiul de cuplare a unor craboti de la pinioanele din cutia de viteze a unei motociclete de competitie pentru motocros.Unghiul era de 90 grade si in forta cutia sarea din viteza, in vitezele a treia si a patra, si de aceea am fost contactat in vederea frezarii unghiurilor respective la o inclinatie de 3 grade pentru o cuplare cu asigurare, lucrare dificila pentru ca se freza in pinioane calite (am dat cu pila sa vad cat de calite sunt, si a ramas semn pe pila, pila s-a mirat foarte tare cand a vorbit cu pinionul...O:), si spatiul fiind mic si raze de curbura mici am folosit o freza din carbura metalica cu diametrul de 2mm si am reusit prelucrarea. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 ...Sunt curios cum vor aschia alezoarele...Radu. De ce nu vrei sa ma asculti. Priveste cat de lunga este borstanga si gandestete ca alezorul este o scula auto-centrabila. Deci va copia gaura, impreuna cu toate abaterile de la operatia de gaurire - in special paralelismul axei cu linia strungului. Singura modalitate de a corecta acest paralelism, este aschierea cu un singur cutit, deci cu o bohrstanga obisnuita, cu sau fara rodare finala. Link spre comentariu
radu cnc Postat August 24, 2011 Autor Partajează Postat August 24, 2011 Salut,Sincer si eu m-am gandit ca bohrstanga va copia urma burghiului dar am sa incerc totusi, desi nu stiu cum as putea vedea daca gaura este dreapta pe generatoare?Am sa folosesc tot bohrstanga asta si am sa-i dau o gaura transversala de 6mm la capat si am sa inserez ca si cutit o coada de freza de 6mm din carbura metalica cu care am sa realizez strunjirea.Ma gandesc ca strunjirea sa o realizez ca mai sus si sa las adaos de 0.2...0.3mm ca sa curat cu alezorul.Cred ca asa este mai bine, ce spuneti? (Pt. domnul ola_nicolas)Cu stima. Link spre comentariu
Vizitator Postat August 24, 2011 Partajează Postat August 24, 2011 Da. O degrosare progresiva cu un singur tais, urmata de o semifinitie cu aceeasi scula si o finitie cu alezorul, este altceva. Link spre comentariu
radu cnc Postat August 24, 2011 Autor Partajează Postat August 24, 2011 Salut,OK, multumesc de sugestie , in felul acesta am pus la punct procedura de lucru, ramane sa execut operatia cand timpul imi permite.Asa este alezoarele doar finiseaza suprafata.Cu stima. Link spre comentariu
radu cnc Postat Septembrie 13, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Duminica am achizitionat din targul de vechituri din Timisoara un cutit de strung cu placuta amovibila, din carbura metalica, cheia de strangere placuta si 10 placute de rezerva cu suma de 70RON, dupa targuieli.Se lucreaza foarte bine cu acest cutit si-l recomand posesorilor de strunguri.Cutitul este produs de firma suedeza SANDVIK. Link spre comentariu
profesorul01 Postat Septembrie 13, 2011 Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Nu am vazut niciodata de aproape tipul aceta de cutit si vreau sa te intreb:cum se strange placuta de carbura?!.Multumesc Link spre comentariu
radu cnc Postat Septembrie 13, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 13, 2011 Salut,In corpul cutitului sunt practicate niste canale in care este asezata o piesa in forma de "L", si un surub carca pe capatul orizontal al acelei parghii, iar capatul vertical preseaza placuta widia intr-un profil identic cu al placutei frezat exact in corpul cutitului astfel blocand-o.Cu stima. Link spre comentariu
radu cnc Postat Septembrie 16, 2011 Autor Partajează Postat Septembrie 16, 2011 Azi am muncit ceva vreme pentru a prelucra in inox surub si piulita de M1,6 mm pentru ochelari.Mai trebuie sa filetez reperele.Daca stie cineva sau are cineva de vanzare tarozi de M1,4 mm eu sunt interesat. Multumesc. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum