Sari la conținut
ELFORUM - Forumul electronistilor

Atelierul lui RADU.


radu cnc

Postări Recomandate

Prima lucrare cu divizorul cu divizare directa dupa verificarea bataii universalului.Are o bataie de o zecime universalul din flansa portuniversal (am sa-i construiesc alta ca este prelucrata sub pretentiile mele), si pesa in bacuri 0.5mm!! foarte mult.Trebuie sa rectific bacurile la universale caci am trei bucati de 125mm, doua noi si unul care a venit cu divizorul si acesta are bataia de 0.5mm, iar unul 0.3mm si cel de-al trei-lea 0.2mm cu care am si lucrat ca am facut o cheie de destrans foile de la un butuc spate de bicicleta.Divizorul are un con interior CM3 si abaterea este de 0.008mm, ceea ce m-a surprins placut.

Link spre comentariu

Metode de rectificat bacurile la universale sunt mai multe, pe care le cunosc eu:-se monteaza universalul pe strung si se verifica exteriorul lui sa nu aibe bataie, se trece in treapta maxima de viteza admisa de universal si se descid bacurile mai mult cat sa poata intra o piatra de rectificat de diametru mic 30...40mm, piatra fiind montata pe un dorn fara posibilitatea de rotire si care dorn este prins in portcutit si se plimba fata spate caruciorul.Metoda asta este in varianta in care bacurile sunt libere-Se procedeaza similar cum am descris mai sus dar se deschid bacurile intr-un inel montat inafara universalului.Metoda asta este cu bacurile asigurate, dar riscul este ca piatra sa aschieze mai mult din partea din fata a bacurilor.-se procedeaza similar ca si mai sus dar se monteaza inelul in interiorul universalului, pe partea din interior a bacurilor si se rectifica cu piatra cu atentie pana in inel dupa care se monteaza inelul pe exterior si se rectifica doar partea unde a fost montat inelul pe interior pana se ajunge la aceeasi nivel, dispare pragul.Metoda aceasta este cred eu cea mai corecta si cea mai laborioasa.Toate cele trei metode se pot executa similar , dar in loc de piatra care este montata fix se foloseste in portcutit un suport in care se monteaza o turbina care este de turatie mare, pe aer sau electrica (eu folosesc un motor de frezare de la firma PROXXON si are 22.000 rpm prevazut cu penseta), si se plimba similar cu caruciorul strungului.Eu folosesc ultima metoda din cele descrise impreuna cu motorul de frezare.Intrebare: ce metode de rectificat bacurile universalului mai cunoaste-ti?

Link spre comentariu

Utima metoda , este cu adevarat rectificare de calitate la 22000 rot/min. La 1600 rot/ min cat are maxim universalul strungului, nu cred ca poate fi vorba de rectificare. In general rectificarea se face la turatii ale pietrei de peste 5000 rot/min. Eu folosesc strungul in regim de hobby, am cumparat bacuri noi, dar vreau sa le reconditionez si pe cele vechi. Zona uzata este foarte mica, strungul fiind utilizat intr-un laborator de metalografie. Chiar ma gandesc serios sa fac o incarcare cu sudura a portiunii uzate, dupa care sa incerc din aproape in aproape o aliniere cu suprafata neuzata si in final o foarte mica corectie cu o piatra fixata in portscula, chiar la turatia de 1600 rot/min. Avantajul este ca nu se modifica diametrul minim de strangere al bacurilor.

Link spre comentariu

Filmuletul tau, pentru un neinitiat, seamana cu-n filmulet SF. De ce n-ai pus si un omulet verde pe panoul de control? :rade:

N-am avut omulet verde si la ora 12:30 AM cand eu frezam piesa n-am vazut nici un omulet de nici o culoare , cred ca dormeau toti ... :rade:
Link spre comentariu

Radu, acolo in poza unde verificai bataia universalului, cred ca poti sa scapi fara sa faci alta flansa noua pentru acel divizor, din cate am vazut si citit pe net, flansa are un umar iesit in afara, pe umarul acela se centreaza universalul care si el are un umar bagat inauntru(cam naspa exprimarea dar asta este), daca umarul de pe flansa este mai mic in diametru dacat umarul de pe universal, atunci universalul nu se centreaza bine, fixarea o fac cele 3 suruburi. Eu asa am centrat universalul pe strungul meu mare, am dat jos universalul si apoi cu un cutit cu carbura foarte bine ascutit, am creat un alt umar pe care universalul abia intra, acesta operatiune mi-a asigurat atat lipsa bataii pentru rotatie cat si lipsa bataii pe fata universalului.

Link spre comentariu

Ai dreptate, exista un umar si universalul intra foarte exact dar are eroare de prelucrare 0.1mm.Se vede clar ca umarul a fost realizat cu o freza direct pe divizor dar dupa urme se vede ca freza era tare "trista si necajita".Clar am sa refac flansa ca daca refac umarul se subtiaza flansa dar ma mai gandesc, ca umarul este suficient 1.5mm, poate totusi doar corectez flansa portuniversal fara sa o mai refac complet.

Link spre comentariu

Radu, acolo in poza unde verificai bataia universalului, cred ca poti sa scapi fara sa faci alta flansa noua pentru acel divizor, din cate am vazut si citit pe net, flansa are un umar iesit in afara, pe umarul acela se centreaza universalul care si el are un umar bagat inauntru(cam naspa exprimarea dar asta este), daca umarul de pe flansa este mai mic in diametru dacat umarul de pe universal, atunci universalul nu se centreaza bine, fixarea o fac cele 3 suruburi. Eu asa am centrat universalul pe strungul meu mare, am dat jos universalul si apoi cu un cutit cu carbura foarte bine ascutit, am creat un alt umar pe care universalul abia intra, acesta operatiune mi-a asigurat atat lipsa bataii pentru rotatie cat si lipsa bataii pe fata universalului.

Sa inteleg ca ai adus la plan saiba si dupa aia ai facut alt umar de fixare? deci acu saiba ta este mai ingusta cu inaltimea umarului?Ma intereseaza problema ca am si eu aceasi problema si eu am depista-to abia dupa ce am cumparat un universal nou si am constatat ca bataia in universal persista.
Link spre comentariu

Nu am mai stat sa aduc la plan flansa, am luat 1-2mm din fata umarulului initial, astfel am putut sa intru inca 1-2 mm in grosimea flansei, pentru a obtine diametrul corect si fata de asezare corecta pentru universal. Trebuie ca flansa sa mai aiba suficienta grosime.

Link spre comentariu

Sambata m-am apucat de montat cutia de viteze de la strung, montare partiala datorata lipsei semeringurilor.Azi daca apuc modific si eu flansa portuniversal.Azi dimineata la lucru am rectificat bacurile la un universal de 125mm, ajutat de un coleg Nicolae.Am prins universalul mic in cel mare si bataia pe exterior era de 0.04mm, dupa care am rectificat bacurile cu un motor de turatie si in penseta am prins o scula de rectificat diamantata.Bacurile aveau o bataie de 0.55mm inaintea rectificarii.Dupa rectificare am prins intre bacuri o coada de freza (rectificata, VHM), si am masurat din nou, si bataia era de 0.02mm.

Link spre comentariu

Salut,Cand ajung acasa am sa pun datele lui de contact pentru cei interesati.Persoana este de incredere si o recomand. Nu am cunostinta sa existe DRO mai ieftin.

Link spre comentariu

Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu

Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.

Creează un cont

Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!

Înregistrează un nou cont

Autentificare

Ai deja un cont? Autentifică-te aici.

Autentifică-te acum
×
×
  • Creează nouă...

Informații Importante

Am plasat cookie-uri pe dispozitivul tău pentru a îmbunătății navigarea pe acest site. Poți modifica setările cookie, altfel considerăm că ești de acord să continui.Termeni de Utilizare si Ghidări