radu cnc Postat Octombrie 5, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 5, 2011 Totul a costat 369€ din care 17€ a fost transportul.Cand am cumparat strungul acum trei ani pe strung am platit 1600RON iar portcutitul m-a costat 1650RON dar pentru linistirea piticilor mei merita...Si eu ma gandeam sa-mi confectionez un sistem tip coada de randunica prinderea, caci logistica pentru prelucrare aveam dar trebuiau materiale de calitate si nu am gasit, asa ca am cumparat varianta aceasta.Sistemul MULTIFIX il cunosc foarte bine caci acest tip de portcutit il avem montat pe doua strunguri de la atelier la firma unde lucrez. Link spre comentariu
alin 105 Postat Octombrie 5, 2011 Partajează Postat Octombrie 5, 2011 Da, is scumpe rau genul asta de accesorii.Daca comparam pretul de la portcutit cu pretul strungului in sine.... Pe de alta parte Multifixul asta arata ca o bijuterie si ma gandesc ca e o placere de lucrat cu el. Link spre comentariu
radu cnc Postat Octombrie 6, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 6, 2011 Asa este, are prelucrari de nota zece.La scoaterea unui suport de cutit si inserarea lui la loc precizia de reasezare este de pana la doua sutimi 0.02mm, se pastreaza cotele foarte usor.Avantajul si mai mare este ca daca ai un cititor in coordodate se pot memora cotele fiecarui suport in parte si se poate crea pentru fiecare suport o pagina care se incarca in functie de suport de catre operator si se poate lucra direct pe cote fara alte masuratori, se verifica periodic si se mai ajusteaza cotele doar din cauza uzurii cutitului. Link spre comentariu
radu cnc Postat Octombrie 19, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 19, 2011 Ieri am mortezat impreuna cu un prieten Nicolae care este si coleg la lucru un cuplaj cu caneluri pentru o masina de tocat carne electrica.Am realizat doua, unul de alama si unul de poliamida. Link spre comentariu
alin 105 Postat Octombrie 19, 2011 Partajează Postat Octombrie 19, 2011 O curiozitate, pentru mine.Genul asta de cuplaj permite oarecare "flexibilitate"?Adica permite un montaj in care cele doua axe nu sunt perfect aliniate, sau dimpotriva e un cuplaj complet rigid?M-am mai lovit cateodata de problema transmisiei intre un motor si un ax ....nu intodeauna am gasit o solutie satisfacatoare tehnic, care sa se poata si executa in cazul unui atelier cu dotare medie, sa zicem. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 19, 2011 Partajează Postat Octombrie 19, 2011 ...Genul asta de cuplaj permite oarecare "flexibilitate"?...Nu permite flexibilitate. Pentru cuplaje flexibile se pot folosi spre exemplu doua flanse frezate avand fiecare cate doua gauri diametral opuse. Intre ele se introduce un disc din cauciuc suficient de gros pentru a prelua sarcina, avand patru gauri echidistante pe acelasi diametru cu gaurile flanselor. Cele doua flanse sunt montate rigid, una cu arborele motor, iar cealalta cu arborele antrenat. Montarea discului de cauciuc intre cele doua flanse, se face cu suruburi, saibe si piulite, astfel incat liniile centrice ale celor doua perechi de gauri sa formeze un unghi drept. In timpul lucrului, discul elastic din cauciuc, permite un anumit grad de dezaxare prin deformari volumice proprii materialelor hidroplaste.Iata trei atasamente cu un exemplu de cuplaj elastic, pe care il voi folosi la tabloul electric de distributie din atelier, cu scopul de a-mi permite montarea sistemului de antrenare al separatorului de retea in adancimea tabloului, in timp ce manerul de actionare este montat pe usa. El va permite actionarea separatorului numai cu usa inchisa. De indata ce usa s-a deschis pentru intervantii electrice separatorul nu va mai putea fi comutat decat eventual cu patentul, de catre cel ce lucreaza la tablou. Acest tablou face obiectul topicului tabloul meu electric din atelier. Imi cer scuze - a nu stiu cata oara pentru calitatea slaba a pozelor. Sper sa se inteleaga.P.S. Radu a fost mai iute de ... Internet si a postat inainte de a termina eu de atasat, un alt tip de cuplaj elastic. Link spre comentariu
radu cnc Postat Octombrie 19, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 19, 2011 Tipul acesta de cuplaj permite lucrul cu axele dezaxate.Tipul sceata de cuplaj se numeste cuplaj OLDHAM, si-l am montat pe strung. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 19, 2011 Partajează Postat Octombrie 19, 2011 ...Tipul sceata de cuplaj se numeste cuplaj OLDHAM, si-l am montat pe strung.Din pacate Radu, este un tip de cuplaj destul de pretentios, scump si mai ales se defecteaza foarte frecvent. Cel pe care l-am ilustrat eu mai sus se mai numeste in termeni de jargon: cuplaj "urechi de magar", deoarece in timpul lucrului difertele zone ale flansei elastice se misca aidoma celor ale animalului mentionat. Prin contrast, este suficient de rezistent si mai ales ieftin. Cel ilustrat de mine este executat pur si simplu numai prin lucrari de lacatuserie. Link spre comentariu
radu cnc Postat Octombrie 19, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 19, 2011 alin 105 scrie..."M-am mai lovit cateodata de problema transmisiei intre un motor si un ax ....nu intodeauna am gasit o solutie satisfacatoare tehnic... "Eu am crezut ca despre cuplaje pentru actionari mecanice cu transmiteri de momente... este vorba, si nu despre cuplaje pentru actionari statice. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 20, 2011 Partajează Postat Octombrie 20, 2011 ...Eu am crezut ca despre cuplaje pentru actionari mecanice cu transmiteri de momente... este vorba, si nu despre cuplaje pentru actionari statice.Din intamplare exemplul pe care l-am avut ilustrat, la indemana era de la o actionare statica. El se poate folosi cu mare succes si la actionari mecanice de mare turatie. Iar din cate stiu eu, permite dezaxari mai mari decat cel prezentat de tine. Iata un 3D realizat in fuga. Poate asa se intelege mai bine.Din comoditate, nu au mai fost reprezentate suruburile, saibele si piulitele de prindere, precum nici organele actionate (arborii). Link spre comentariu
alin 105 Postat Octombrie 20, 2011 Partajează Postat Octombrie 20, 2011 Interesante tipurile de cuplaje.La cel cu flansa de cauciuc m-am gandit si eu (intradevar usor de construit)dar nu eram deloc sigur cum transmite forte mari la turatii mari.Tipul acesta de cuplaj elastic cu flansa de cauciuc l-am vazut prima data (acu` vreo 15 ani) la Dacia 1310 , facand legatura intre pinionul casetei de directie si axul volanului.De atunci am ramas cu impresia ca nu e valabil decat la turatii mici. Cuplajul prezentat de Radu e o solutie la care nu o stiam, intradevar dificil de construit de mine avand in vedere ca nu posed decat o masina de frezat de mici dimensiuni, care nu suporta freze mai mari de 6 mm in diametrul cozii ...De curiozitate, cum se comporta acest cuplaj la turatii mari?Zgomote, oarecare vibratii?Si mai ales de ce nu ar fi fiabil genul asta de cuplaj?Nu vad ce s-ar putea defecta la el, cu conditia ca dezaxarea celor doua axe sa fie mica, de genul a max 1-1.5 mm. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 20, 2011 Partajează Postat Octombrie 20, 2011 ...De curiozitate, cum se comporta acest cuplaj la turatii mari?Zgomote, oarecare vibratii?Si mai ales de ce nu ar fi fiabil genul asta de cuplaj?Nu vad ce s-ar putea defecta la el, cu conditia ca dezaxarea celor doua axe sa fie mica, de genul a max 1-1.5 mm.La turatii mari si/sau in prezenta vibratiilor "urechi de magar" se comporta foarte bine - ca de altfel orice sistem cu amortizor pe baza de hidroplast. Neajunsul principal care i se poate reprosa, este rigiditatea mica a sistemului. Asadar, asemenea cuplaje se pot folosi la actionari generale de tipul morilor de orice fel, utilajelor din industria constructiilor, sau alimentara, etc. Nu se poate in schimb folosi la transmisii cu functii cinematice cum este cazul lanturilor cinematice ale masinilor unelte, care necesita precizie.In legatura cu tipul de cuplaj prezentat de Radu, flansele de actionare principale sunt din otel. In schimb piesa intermediara, care in mod normal ar trebui sa fie dintr-un material cu grad mare de hidro-plasticitate, nu se poate de regula confectiona din cauciuc tocmai din motivele pe care le-am aratat. In acest caz se apeleaza la materiale plastice prelucrabile prin aschiere si cu o rezistenta mai mare decat a cauciucului. Atunci cand dezaxarea este mai mare decat cea prescrisa pentru un astfel de tip de cuplaj, ia nastere in masa piesei din plastic solicitari suplimentare de strivire si forfecare, care se adauga celor obisnuite de torsiune. Intrucat, asa dupa cum se vede, piesa intermediara prezinta variatii de sectiune, datorita canalelor specifice, toate aceste solicitari suplimentare se vor concentra in zonele de tranzitie de la sectiuni mai mici la sectiuni mai mari si dupa un numar de ore de functionare, vor apare fisuri in aceste zone. Daca nu sunt observate la timp, piesa se poate rupe in timpul functionarii, dand nastere si altor probleme, cum ar fi ruperea sculelor in cazul masinilor unelte, datorita opririi in plin proces de aschiere. Link spre comentariu
radu cnc Postat Octombrie 21, 2011 Autor Partajează Postat Octombrie 21, 2011 modele de cuplaje Link spre comentariu
alin 105 Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 @RaduDin curiozitate, cum se comporta cuplajul facut de tine la turatii mari?Zgomote, oarecare vibratii?Ma refeream la cel atasat la motorul strungului tau. Link spre comentariu
Vizitator Postat Octombrie 21, 2011 Partajează Postat Octombrie 21, 2011 Iata diverse variante ale cuplajului "urechi de magar"P.S. - Am inlocuit atat in postarea anterioara, cat si in cea curenta imaginile 3D, deoarece cuplajele mai au un organ important (bucsele metalice pentru limitare si rigidizare la fixarea cu suruburi) fara de care discul din cauciuc se uzeaza mai repede. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum