mihaighe Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 ...problema unui motor cu frana nu se pune la un ministrung de banc(eu nu am auzit niciodata)Nu ai auzit, sau nu i-ai simtit lipsa? Daca ai fi pasionat de prelucrari pe strung, ai sti ca fara frana motorul nu se opreste in timp util la taierea filetelor, dupa care sa se inverseze sensul turatiei. Orice motor de strung - cat de mic - are deci frana.Pune cel putin 2-3 adrese de net unde se specifica clar ca ministrungurile au frana sau citeste cartea strungului einhell si vezi daca acolo se vorbeste de frana.Afirmatia mea a fost raspuns la ce ai spus ca orice motor de strung are frana; deoarece motoarele de strunguri sunt motoare speciale care contin intrinsec si o frana electromagnetica;Nu neg ca datorita lantului cinematic motorul se comporta ca si cum ar fi franat.Sau uita-te pe schema electrica a strungului tos de pe forum si identifica frana. Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 Fiind cu magnet in stator,invartit datorita inertiei,motorul se transforma in generator..Fiindu-i scurtcircuitata iesirea,prin rezistenta de putere,se realizeaza franarea motorului.E posibil ca tocmai din acest motiv sa se fi recurs chinezii la un motor cu stator magnetic...Tocmai de aia am spus ca as folosi un motor cu variator ca sa poti folosi frana recuperativa care de obicei la unele variatoare esta setata pe activ,daca montezi rezistenta de descarcare ai frana daca nu o montezi nu ai frana. Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 E posibil ca tocmai din acest motiv sa se fi recurs chinezii la un motor cu stator magnetic...Chinezul a avut motive clare sa foloseasca acest tip de motor-dimensuini reduse la aceeasi putere comparativ cu un motor asincron-preturi scazute de fabricatie-variatorul e turatie e mult mai eftin decat un convertizor de frecventa si mult mai usor de produs chiar si pe vapor sau intr-o baraca.-durata de viata exact ca garantia si dupa aia o noua vanzare,chiar daca nu se strica in timp magneti pierd din proprietati si scade puterea motorului,de aceia nu o sa intalnim un astfel de motor la o masina de spalat la care este obligat de reglementari intermationale sa asigure o durata de viata de 10 ani. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 E posibil ca tocmai din acest motiv sa se fi recurs chinezii la un motor cu stator magnetic...Chinezul a avut motive clare sa foloseasca acest tip de motor-dimensuini reduse la aceeasi putere comparativ cu un motor asincron-preturi scazute de fabricatie-variatorul e turatie e mult mai eftin decat un convertizor de frecventa si mult mai usor de produs chiar si pe vapor sau intr-o baraca.-durata de viata exact ca garantia si dupa aia o noua vanzare,chiar daca nu se strica in timp magneti pierd din proprietati si scade puterea motorului,de aceia nu o sa intalnim un astfel de motor la o masina de spalat la care este obligat de reglementari intermationale sa asigure o durata de viata de 10 ani.O sa fii surprins,dar variatorul de turatie e facut nu pe vapor ,ci in..USA..fiind prevazut si cu protectie la suprasarcina a motorului..,protectie la care eu am umblat ,in sensul fortarii motorului..La cat costa strungul nu cred ca puteau pune un alt motor...Aceleasi tip de motoare,cu magneti permanenti se folosesc bine mersi si in industria auto,nu cred ca folosirea magnetilor ar fi o mare problema..In rest ai dreptate... Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 12, 2011 Partajează Postat Ianuarie 12, 2011 @mihaighe: Franarea dinamica, despre care tot vorbesti si despre care trateaza intr-adevar toate manualele de actionari electrice, este ineficienta in cazul strungurilor, unde in miscare se afla mase inertiale importante si unde daca nu se opreste arborele la timp, se pot rebuta piese de valori relativ mari. Ai dreptate intr-un singur sens. Frana electromagnetica destinata sa franeze echipajul mobil, se monteaza la strungurile mari pe arborele principal al motorului, pentru a evita tensiunile mecanice in elementele organelor de transmitere. Daca ai sa stai langa un strungar experimentat, care executa un filet, ai sa auzi in mod sigur la fiecare oprire si schimbare de sens scrasnetul specific ferodourilor de franare. Mi-ai cerut o trimitere la documentatie. Iata aici cam cum se face franarea strungului SNA 360 (vezi ultimele doua atasamente) Daca tot nu esti lamurit, atunci in postarea link-ata se face trimitere la o lucrare de specialitate. Studiaza ceea ce este esential in acea lucrare. Strungurile mici de banc au din motive de pret si simplitatea constructiei frana electromagnetica plasata in motor. Eu stiu acest lucru foarte sigur din experienta, si nu cred ca Einhel-ul face exceptie - mai ales ca mecanica este produsa tot de chinez ca si la strungul meu. Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 13, 2011 Partajează Postat Ianuarie 13, 2011 Ai dreptate 100% dar eu ma refeream la ministrungurile de banc unde masa inertiala este mica datorita dimensiunilor mici . Eu am pus intrebarea asa:Pune cel putin 2-3 adrese de net unde se specifica clar ca ministrungurile au frana Am lucrat la intretinere si nu am vazut frana si ambreiaj decat la strungurile mari (dar noi nu vorbeam de ele). Chiar si posesorul strungului recunoaste ca frana este electrica si se realizeaza recuperativ prin debitare pe rezistenta de sarcina. Imi pare rau nu am vrut sa discutia sa fie in contradictoriu si sa poluez topicul celui ce la creat. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 13, 2011 Partajează Postat Ianuarie 13, 2011 ...Imi pare rau nu am vrut sa discutia sa fie in contradictoriu...Nici eu nu vreau sa continuam discutia in contradictoriu. Nu pot sa-ti pun adresele cerute. In schimb va trebui sa ma crezi pe cuvant, ca la strungul meu de banc de fabricatie chinezeasca si vandut in UE sub licenta Asist Platinum Pro, aud la fiecare oprire a strungului cum cupleaza frana motorului. Nu am demontat motorul niciodata si nu stiu in ce mod este conceputa frana, insa diferenta dintre oprirea unui motor asincron normal de aceeasi putere si turatie si cea a acestui motor, exista. Frana nu are eficienta uneia montate pe arborele strungului, insa daca nu ar fi existat, in mod sigur nu s-ar fi putut face operatiile de filetare pentru care strungul este prevazut cu roti de schimb tabelate in cartea tehnica ca atare - adica pentru filetare. Link spre comentariu
Dan57 Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 Sigur are frana pentru ca atunci cand apesi butonul de oprire de urgenta intepeneste si nu se mai roteste in virtutea inertiei pe care o poti scoate in evidenta la rotirea manuala (fara energie). Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 Ai dreptate 100% dar eu ma refeream la ministrungurile de banc unde masa inertiala este mica datorita dimensiunilor mici . Eu am pus intrebarea asa:Pune cel putin 2-3 adrese de net unde se specifica clar ca ministrungurile au frana Am lucrat la intretinere si nu am vazut frana si ambreiaj decat la strungurile mari (dar noi nu vorbeam de ele). Chiar si posesorul strungului recunoaste ca frana este electrica si se realizeaza recuperativ prin debitare pe rezistenta de sarcina. Imi pare rau nu am vrut sa discutia sa fie in contradictoriu si sa poluez topicul celui ce la creat. Posesorul strungului Einhell BT-ML 300,poate sa confirme,desi nu ar mai fi nevoie ,(explicand cum se realizeaza franarea,cateva posturi mai sus.) ca strungul respectiv nu are nici-o frana,franarea realizandu-se exact asa cum ati spus,cateva randuri mai sus. De vreme ce am descris constructia motorului,respectiv a statorului,inseamna ca l-am desfacut,spre ai masura infasurarile rotorului...si nu am gasit in interiorul motorului nici-un sistem de franare .Mentionez inca o data ca stungul de care facem vorbire,nu are nici-o frana,franarea facandu-se mai pe romaneste prin suntarea bornelor de alimentare a motorului,care datorita faptului ca are statorul format din doi magneti permanenti,este reversibil in generator. Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 Cu atat mai mult nu-l vei putea inlocui cu un asincron, care pentru a frana trebuie sa fie cu rotorul bobinat si cu colector. Lui va trebui sa i se adauge si variatorul de frecventa. Cel putin pentru mine este evidenta complicatia si costul suplimentar al variantei "b". 350 lei nu mi se pare o suma atat de mare. In plus, va fi o foarte buna lectie pentru posesor, de a nu deregla ceea ce a fost reglat de fabrica, indiferent daca fabrica se afla pe vapor sau nu . ...nu am vrut sa discutia sa fie in contradictoriu si sa poluez topicul celui ce la creat. Nimeni nu polueaza nimic. De fapt discutia a fost la obiect si a aratat ca si un strung simplu are complicatiile lui. Deja in baza acestei discutii, cel in cauza poate trage concluzii. Asta, daca nu vine altcineva cu o solutie minune. Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 Cu atat mai mult nu-l vei putea inlocui cu un asincron, care pentru a frana trebuie sa fie cu rotorul bobinat si cu colector. Lui va trebui sa i se adauge si variatorul de frecventa. Cel putin pentru mine este evidenta complicatia si costul suplimentar al variantei "b". 350 lei nu mi se pare o suma atat de mare. In plus, va fi o foarte buna lectie pentru posesor, de a nu deregla ceea ce a fost reglat de fabrica, indiferent daca fabrica se afla pe vapor sau nu .Perfect de acord cu complicatiile si costul implementarii unui motor asincron plus variatorul de frecventa..De acord si cu lectia primita de ..posesor..Utilizat in mod corespunzator,motorul nu ar fi cedat...vina-mi apartine in totalitate,avand in vedere ca strungul a fost putin abuzat.Indraznesc chiar sa cred,ca o mai buna racire a motorului,ar fi prelungit viata acestuia(am intentionat sa-i asigur o racire fortata,cu un ventilator electric,dar spatiul nu mi-a permis )Ca am dereglat ce era reglat de fabrica,n-a fost un accident,sau un moft, ci incercarea de a stoarce putin mai multa putere din motorul putin anemic ,dupa parerea mea.De aceea nici nu vreau sa dau banii pe unul de aceeasi putere,sper ca o sa gasesc un rotor ceva mai solid,care sa se potriveasca totusi ca diametru cu cel original . Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 De ce te incapatinezi sa montezi motorul in acelasi loc ,se poate si altfel ,atasez niste poze ca sa-ti faci o parere.Nu stiu sigur da daca la tine este prins motorul ca in pozele atasate daca da incearca sa pui altu mai inafara fixat de banc sau cu un suport care sa-l scoata inafara de sasiu chiar de gautile alea mecano folosita la reglarea cureli.Nu este complicat si nu are nimic daca ese inafara de batiul strungului. Link spre comentariu
mihaighe Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 ...Perfect de acord cu complicatiile si costul implementarii unui motor asincron plus variatorul de frecventa.. De acord si cu lectia primita de ..posesor.. Utilizat in mod corespunzator,motorul nu ar fi cedat...vina-mi apartine in totalitate,avand in vedere ca strungul a fost putin abuzat. Indraznesc chiar sa cred,ca o mai buna racire a motorului,ar fi prelungit viata acestuia(am intentionat sa-i asigur o racire fortata,cu un ventilator electric,dar spatiul nu mi-a permis ) Ca am dereglat ce era reglat de fabrica,n-a fost un accident,sau un moft, ci incercarea de a stoarce putin mai multa putere din motorul putin anemic ,dupa parerea mea. De aceea nici nu vreau sa dau banii pe unul de aceeasi putere,sper ca o sa gasesc un rotor ceva mai solid,care sa se potriveasca totusi ca diametru cu cel original . Puterea motorului este data si de campul magnetic din stator asa ca degeaba pui un rotor mai puternic ca el nu va avea nu camp magnetic mai puternic in stator cu care sa interactioneze si deci nu va putea debita puterea pentru care a fost executat,pe dealta parte foarte greu sa gasesti un rotor cu aceleasi dimensiuni mecanice,acelasi nr de poli,acelasi nr pe lame colectoare si ceea ce este cel mei important sa aiba aceeasi schema si pas de de bobinare fata de periile colectoare(un bobinator bun stie de ce spun asta).Tot mai simplu un motor adaptat ,poate la inceput fara variator si nu dai filete dar cu o fulie de 2-3 trepte .Cu 3 trepte pe fulie si cu cele 2 din reductorul strungului te-ai putea descurca pe monent. Mi-am permis sa modific citatul, prin stergerea celui de referinta ola_nicolas Link spre comentariu
Vizitator pisica matache Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 Puterea motorului este data si de campul magnetic din stator asa ca degeaba pui un rotor mai puternic ca el nu va avea nu camp magnetic mai puternic in stator cu care sa interactioneze si deci nu va putea debita puterea pentru care a fost executat,pe dealta parte foarte greu sa gasesti un rotor cu aceleasi dimensiuni mecanice,acelasi nr de poli,acelasi nr pe lame colectoare si ceea ce este cel mei important sa aiba aceeasi schema si pas de de bobinare fata de periile colectoare(un bobinator bun stie de ce spun asta). Tot mai simplu un motor adaptat ,poate la inceput fara variator si nu dai filete dar cu o fulie de 2-3 trepte .Cu 3 trepte pe fulie si cu cele 2 din reductorul strungului te-ai putea descurca pe monent. @pisica matache: Incearca sa editezi citatele corect. Ti-am mai modificat unul mai sus. ola_nicolasSunt de acord ca puterea motorului este limitata de campul magnetic al statorului... Atata timp insa cat am putut obtine o putere mai mare,fortand alimentarea motorului,inseamna ca statorul poate ceva mai mult...(ma gandesc ca poate au gresit chinezii,supradimensionand putin statorul ) Sa gasesc un rotor sa se potriveasca din toate punctele de vedere,este aproape imposibil (spun aproape,ca printr-un noroc chior,as putea gasi chiar rotorul original.) Asa ca m-as multumi sa gasesc unul care sa aiba acelasi diametru,acelasi nr de poli (16 ),aceleasi nr de lame (32 ),lungimea apropiata,sarma ceva mai groasa si sa fie de 220V. Stiu ca si asa am nevoie de ceva noroc... In plus regulatorul de tensiune care regleaza tensiunea pe motor intre 0 si 220V,prin tiristori de 10A,,imi permite sa incerc si turatii diferite de ale motorului original . Nu este chiar simplu sa pun fulii si un motor mai mare in diametru,din cauza constructiei inghesuite,in plus as pierde reglajul de turatie electronic,foarte comod si eficient.O sa incerc sa gasesc un rotor,daca nu ramane varianta bobinarii rotorului..si de ce nu ,in ultima instanta un motor nou. Acum intelegi de ce ma incapatanez ? Link spre comentariu
Vizitator Postat Ianuarie 14, 2011 Partajează Postat Ianuarie 14, 2011 ...In plus regulatorul de tensiune care regleaza tensiunea pe motor intre 0 si 220V,prin tiristori de 10A,,imi permite sa incerc si turatii diferite de ale motorului original...Cresterea turatiei este o "capcana" in care cad multi. Parerea mea este, ca nu este bine, in special din considerente mecanice. In mod sigur chinezul a studiat problema destul de bine cu turatiile si a ales varianta cea mai buna....daca nu ramane varianta bobinarii rotorului..si de ce nu ,in ultima instanta un motor nou. Ce diametru are sarma de bobinaj? Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum