gcom61 Postat Februarie 5, 2011 Partajează Postat Februarie 5, 2011 Daca este inca nefinisata ar fi bine sa concepeti un sistem de ventilare cu recuperare de caldura pt a nu fi nevoie sa aerisiti cand sunt afara -20 grade si in acest fel scapati si de o eventuala invazie de mucegai.Am vazut in ultima vreme ca se practica lipirea polistirenului direct pe zidaria netencuita.Stiu ca este o economie(financiar vorbind) insa daca ar fi sa se compare rezistenta fizica a unei cladiri tencuite si a uneia netencuite realizate ambele din aceleasi elemente de constructie raportul de rezistenta va fi in favoarea celei tencuite;ma refer la constructiile zidite folosind elemente tip bca,caramida .... Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 5, 2011 Partajează Postat Februarie 5, 2011 "mihai_vfp" grosier vorbind, o izolare buna incepe de la 10 cm polistiren in sus. Spun grosier pentru ca sunt zone in Romania unde polistirenul de 10 cm este deja mai mult decat suficient. Problema izolarii caselor este destul de complexa. Parerea mea este ca mai bine izolezi la inceput cu un polistiren de o grosime mai mare, pt ca platesti aceeasi manopera, folosesti cam tot atata adeziv, tencuiala, var etc. Apare cost suplimentar doar din polistiren si sistem din sistemul de prindere (dibluri holsuruburi). O izolare foarte buna se poate obtine si din combinatia polistiren-vata etc. Referitor la tamplarie, este bine sa folosesti un termopan cu mai multe camere, dar, cat % din suprafata ferestrei o reprezinta rama? prea putin, nu vei castiga mare lucru trecand de la 4 la 5 sau de la 5 la 6 nici macar de la 4 la 6. Nu acolo faci economie de energie. O rama mai buna inseamna o zona cu probabilitate de condens mai redusa. Daca vreti economie din ferestre, nu exista decat o solutie, ferestre mai mici sau ferestre acoperite cu obloane.Recuperatoarele de caldura sunt inca scumpe, iar pt o casa unde numarul de schimburi orare pt volumul de aer interior este mic, nu sunt rentabile. Altfel sta treaba la o brutarie, unde exista un exces de caldura foarte mare, si se impune prin norme o ventilare organizata. Oricum eu cand am sa reusesc sa-mi fac o casa am sa folosesc aceste recuperatoare, sau voi face casa in asa fel incat sa le pot monta ulterior. Link spre comentariu
gcom61 Postat Februarie 6, 2011 Partajează Postat Februarie 6, 2011 Am gasit pe net o schita simpla de recuperator de caldura (pt ventilatie)care se poate realiza folosind tabla zincata plata si scandurele de fag(sipca).Constructia seamana (mai bine zis este identica) cu un schimbator de caldura cu placi,singura diferenta fiind rama separatoare,care in acest caz este din fag.Pt un volum constructiv de 50cm x 50cm x 50cm se obtinuse ceva de ordinul metrilor patrati ,ca si suprafata de schimb.Din pacate nu mai gasesc site-ul. Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 6, 2011 Partajează Postat Februarie 6, 2011 Nu schita este problema, ci tabla, indicat ar fi tabla inoxidabila. Nu uitati ca recuperatorul trage aer rece de afara, si arunca la exterior aer "cald" SI umed. Evident condenseaza, asa ca discutia este mai complexa, mai exact er fi necesar un dezumidificator pt aerul evacuat. Link spre comentariu
gcom61 Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 Nu vad rostul unui dezumidificator care este pus pe evacuare.In general aceste aparate evacueaza aerul cu aceeasi temperatura cu care il si absoarbe.Acesta va consuma energie pt a evacua aer fara umezeala. Link spre comentariu
avolocaru Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 Dezumidificatorul ar fi necesar in orice situatie. Pe timp de iarna aerul din casa este umed, tocmai pentru ca se aeriseste mai rar, nu se mai pun rufele la uscat afar ci se pun pe calorifer, etc. Desigur ca prezenta unui recuperator presupune ca aerisesti mai des, tocmai folosind recuperatorul, si aerul din casa sa fie schimbat cu cel de afara care este mai uscat. Dar nu poate fi o regula. Link spre comentariu
gcom61 Postat Februarie 7, 2011 Partajează Postat Februarie 7, 2011 Stiu foarte bine ce face, cat este indicat sa fie umiditatea intr-o camera de locuit.Discutia era de fapt ca aerul cald care trece prin recuperatorul de caldura va face condens .In acest caz dezumidificatorul ar fi fost folosit pt evitarea formarii condensului in recuperator.Se stie ca un dezumidificator pt uz caznic poate scoate (in functie de model) pana la 20-25l/24 ore. Link spre comentariu
Vizitator unckle Postat Februarie 8, 2011 Partajează Postat Februarie 8, 2011 salut , o intrebare am pentru domnul avolocaru , ce inseamna o izolare buna a casei , eu am pus geamuri termopan in 5 camere la tamplarie , casa e la rosu ,m-ar interesa si pe mine incalzirea prin pardoseala , peretii sunt din GV de 240 de lat iar ca termoizolatie exterioara am sa folosesc poliester de 10 cm , la interior nu am sa pun nimic , zimi e bine asa ?salut, sper sa nu ma bag ca musca in laptic, dar avand ceva experienta in domeniu ( ceva mai mult decat lipitul de polistiren pe fatade ) imi permit sa fac o "recomandare".. poate doua :Pdaca ai casa la rosu poate ar fi bine sa citesti http://en.wikipedia.org/wiki/Zero-energy_building . S-ar putea sa fii surprins de eficienta unor chestii care sunt "la mintea cocosului". sfatul inginerului constructor ( si daca vrei mai multe detalii da-mi un pm ) Polistirenul pe care il pui pe casa ar trebui sa fie de calitate. Pe piata in romania exista nenumarate prostii care poarta numele de "polistiren" .. . au tot felul de titulaturi, tot felul de nume, de caracteristici imaginare ( cum ar fi "polistiren expandat de interior" ... profesorii de la facultatea de constructii nu au auzit de asa ceva... dar cineva de la marketing a auzit .. ). Cand cumperi polistirenul expandat ( si subliniez expandat pentru ca s-ar putea sa vina unu sa zica de extrudat ca-i mai .. altfel ) trebuie sa ai in vedere doar 2 caracteristici: 1. Densitatea -- este imperativ sa fie mai mare de 20kg/mc 2. Coeficientul de conductivitate termica -- tre sa fie cat mai mic posibil, valoarea medie de pe piata este de cam 0.04-0.03 (w/mk) Evident polistirenul folosit ar fi bine sa fie ignifugat ( dar asta este obligatoriu de ceva vreme in UE.. ). Izolarea casei cu 10cm nu este "suficienta" pentru a optimiza consumul - este "suficienta" pentru ca imobilul sa se incadreze in normele ce privesc consumul de energie. Nu te costa aproape nimic in plus daca pui 20cm .. pana la urma pierzi 10cm din curte dar peretele este de 2ori mai rezistent la transferul de caldura => intretinere mai mica si amortizarea investitiei in cativa ani. Nu ai specificat daca ai pod sau mansarda - dar aici trebuie spuse niste treburi in ceea ce priveste pierderea de caldura si metodele de minimizare a pierderilor, asa ca sunt necesare ceva detalii. Incalzirea in pardoseala este foarte confortabila, si daca o realizezi corect ai sanse mari sa ai o casa foarte bine incalzita ( prin "bine" inteleg "uniform"). De asemenea conteaza foarte mult si materialele folosite -- daca faci rabat la calitate o sa plangi cand o sa trebuiasca sa sapi prin pardoseli dupa tevi gaurite si alte minuni. Inainte sa torni sapa sa faci o proba de presiune de 5-10 zile la o presiune sanatoasa ;) Acum sa revenim la topicul curent: eficienta sistemelor AC de care vorbeam pe pagina anterioara si de care toata lumea se indoieste ... Instalatia de AC functioneaza intr-adevar "ineficient" la -10 .. -20 , dar cate astfel de zile avem pe an in Bucuresti? ( nu imi aduc aminte sa fi spus ca asa ceva se preteaza a fi folosit la Miercurea Ciuc unde este frig din octombrie pana in aprilie.. ) Pentru acele zile poti folosi un radiator electric, ieftin, cu randament bun ( apropiat de 100% ) pentru a ajuta instalatia de AC care nu mai produce 3kW de caldura ca in perioadele "caldute". In general producatorii dau ca limite de temperatura pentru functionarea in parametri a aparatelor intervale cuprinse intre -10..-5 si +40..+45 dar nu spune nimeni ca aparatul devine inutil in afara acestor intervale -- doar scade eficienta si nu vei mai avea CoP=3 .. vei avea CoP=1,1 dar asta inseamna ca inca scoti mai multa caldura dintr-un kWh de curent decat daca folosesti un radiator electric. Ceea ce stiu foarte sigur despre necesarul de caldura al unei case neizolate, fara pereti comuni cu vecinii, este ca ai nevoie, in zilele cu -25 afara, de aproximativ 150W/mp ( judecand dupa consumul de gaze, echivalenta in kWh a unui mc de gaz, randamentul centralei etc. -- consumul a fost de cam 30mc pe zi la o casa de aproape 100mp anul trecut cand am avut -20 ziua si -25..-28 noaptea ). Dar acesti 150W/mp sunt valabili pentru o casa neizolata, pereti afara, etc -- un apartament este departe de asta si necesarul este mult mai mic. Parerea mea ar fi sa porniti aparatul AC de acasa intr-o zi d'aia friguroasa si sa constatati ca baga ceva caldura ;) Link spre comentariu
blazeu Postat Februarie 14, 2011 Partajează Postat Februarie 14, 2011 Domnu' Mihai e din Vaslui si "se bucura" (ca si mine!) de o clima ceva mai "ruseasca". Destul de rar e mai frig la Bucuresti decat in Moldova.Si eu l-as incuraja sa nu se zgarceasca la polistiren. Nu-i va parea rau. (bineinteles, va trebui sa poata compara cu ceva neizolat)Polistirenul ignifugat mi se pare o contradictie de termeni (daca va temeti atata de foc, utilizati vata minerala) Spor! Link spre comentariu
Vizitator yo2ogm Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 Izolarea termica cu polistiren (de la 10cm in sus) e clar o solutie buna. Eu am facut-o si facturile de gaz sunt elocvente. Daca insa as face-o din nou? Nu stiu. Polistirenul pus pe pereti inseamna ca umezeala nu mai trece (peretii nu mai respira). Daca mai combini si cu termopane si usa de intrare cu garnitura ai asigurat mucegaiul. Eu am rezolvat problema folosind dezumidificatoare electrice si recomand aceasta solutie oricui are probleme cu umiditatea. Link spre comentariu
Poje74 Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 Ce te face sa crezi ca peretii "respirau"inainte de izolatia exterioara? Nu stiu ce fel de pereti ai tu dar eu stau la bloc ,construit in 1983-1984 . Peretii sant din placi de beton armat; prefabricate. Am vazut din ce se compun peretii exteriori cand am spart pentru cosul de centrala si cand am eliminat o bucata de zid de sub geamul de la balconul sufrageriei. De la exterior catre interior arata cam asa: beton armat ,folie, POLISTIREN de 2,5-3 cm , BCA de 5cm, alt rand de folie , si din nou beton armat. Asadar placa are atat polistiren cat si 2 randuri de folie ;si atunci crezi tu ca "respira"??Sant deacord ca exista si blocuri din caramida sau din beton cu alta structura decat cea descrisa de mine . Eu am facut izolatie exterioara cu polistiren de 10 anul trecut si consumul de gaze a scazut aproape cu 40% . Consider ca merita banii toti banii. Mucegai nu faci in casa daca aerisesti dimineata si seara si permiti soarelui sa intre . Deasemeni cand ai abur in baie aerisesti pe gemulet si nu pe usa din casa; la bucatarie hota la maxim si eventual geam..ETC! Daca lasi aburul in camere...se poate sa-ti creasca licheni pe pereti. Link spre comentariu
Vizitator yo2ogm Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 Eu am avut BCA. Link spre comentariu
Vizitator Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 In multe zone din occident a inceput sa se foloseasca tot mai putin polistirenul expandat tocmai din cauza ca este o bariera in calea evacuarii umezelii din pereti si se folosesc tot mai mult materiale compozite adica mixturi intre celuloza si vata minerala care permit respiratia peretelui.Multi considera ca dupa ce au montat geamuri termopane si au izolat imobilul treaba s-a terminat;nimic mai fals,fara un sistem de aerisire bine gandit si executat(automatizat) rezultatul este 100% mucegaiul. Link spre comentariu
Poje74 Postat Martie 5, 2011 Partajează Postat Martie 5, 2011 Intuneric - umezeala - racoare = mucegai Soare - aerisire - cald = confort Link spre comentariu
danb1974 Postat Martie 6, 2011 Partajează Postat Martie 6, 2011 A comparat cineva clime standard vs. clime cu invertor dpdv al eficientei, mai ales cind o folosesti iarna ca sa incalzesti? Nu ma astept la mare diferenta, rolul invertorului este altul, dar sint curios daca sint construite mai cu simt de raspundere. Link spre comentariu
Postări Recomandate
Creează un cont sau autentifică-te pentru a adăuga comentariu
Trebuie să fi un membru pentru a putea lăsa un comentariu.
Creează un cont
Înregistrează-te pentru un nou cont în comunitatea nostră. Este simplu!
Înregistrează un nou contAutentificare
Ai deja un cont? Autentifică-te aici.
Autentifică-te acum