Vizitator minutzu88 Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 buna.sunt student anul 1 la facultatea de electronica si as avea nevoie si eu de un pic de ajutor legat de schema si de codul pentru microcontrolernu ma prea am cu programarea..asa ca daca mi-ar putea cineva sugera un cod..mi-ar fi de un real ajutorsenzorul de temperatura este un kty81-110 iar controlerul un atmega8.afisarea o fac pe un lcd DEM16216 16x2.am atasat si schema termometrului.mersi Link spre comentariu
yo9hnf Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Senzorul tau este un termistor....cred ca te complici foarte mult.Nu inteleg de ce ai pus rezistenta de 1K in paralel cu termistorul ?....E ciudata configurarea....Nu stiu (in Bascom) cum se masoara o rezistenta, dar folosind rezistenta intr-un divizor rezistiv, poti masura tensiunea furnizata de acesta pe pinii ADC, si anume PORTC.Nu e mai simplu sa folosesti un senzor digital sau un LM35(analogic) ?Daca te intereseaza un soft, ti-l poti face cum vrei tu in bascom, iar exemple gasesti garla (!). Link spre comentariu
ole Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Dupa cum zice si yo9hnf schema e configurata prost. mai bine cauti exemple (proiecte) pe net ca sunt o gramada. Vezi si la Proiecte Atmel utile / interesante (aici pe forum), poate gasesti acolo. Link spre comentariu
yo9hnf Postat Ianuarie 11, 2011 Partajează Postat Ianuarie 11, 2011 Eu aveam impresia la prima vedere ca senzorul+rezistenta sunt in serie si formeaza un divizor, dar cand am urmarit mai bine traseele am vazut ca sunt in paralel.PS : Incearca sa faci schema mai "curata", mai usor de urmarit. Vezi ca in mod normal, in scheme, "cablurile" gen magistrala se simbolizeaza printr-un singur traseu, pt ca e clar ca pinul RS se duce la RS pe LCD, pinul E la E etc. In felul asta scapi de o gramada de trasee care te incurca "vizual". Link spre comentariu